Akademik uzmanlık mı? Yoksa MEB'de Öğretmenlik mi?

Merhaba arkadaşlar, Akademik uzmanlık mı? Yoksa MEB'de Öğretmenlik mi? Tecrübe ve görüşlerinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkür ederim.

Mustafa Lenger
M
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
18
18 CEVAP

İkisini de dene, tarafını seç. Hocam ben bıkana kadar MEBte miniklerimle olmak istiyorum, yaşlanınca becerebilirsem o kadar yükselmeyi öyle geçmek isterim üniversiteye.

Büşra Okyargeçek
B

memleketin güncel halinde hiçbir öneride bulunulacağını sanmıyorum çünkü en sağlam meslek dediğinizin bile bir KHK'lık canı var.
Meslek olarak değilde, kendi gelişiminiz, topluma daha çok fayda vs için ise bence akademi.

Memet Senci
M

KESINLIKLE OGRETMENLIK. SAYIN HOCAM. Maalesef akademisyenlik çok meşakatli bir yol olmus yds puanini alsan bile iş bitmiyor. Daha fazla senen gidiyor. 2 sene yüksek lisans yapacagina 2 sene kpss calissan zaten her türlü atanirsin. Peki ya 2 sene sonunda yuksek lisansta birsey olamazsan o zaman ne yapacaksin? Ben ögretmenlik diyorum alacaksin kpss puanini keyfine bakacaksin

Aykut Alic
A

Hocam bence tam tersi. Atanan öğretmenler genelde pro kpssci yani yıllarını vermiş kurtlar Akademik daha kolay. Bi yds bi ales

Serdar Cangul 3 ay

Yüksek lisans yaparken. Kazanmıştım hazırlık görüyodum. Memur olarak atamam oldu. Danışman hocama sordum ne yapayım diye. Daha burdamisin dedi...

Hüseyin Sarıçoğlu
H

Hocam ben önce çalışıp kpss yi kazandım sonra yuksek lisansa yoğunlaştım şuan doktora yapıyorum. Akademik çalışma bence bir sevgi gerektiriyor öğretmenken de bunlar yapılabiliyor. Ama iş olarak düşündüğünüz zaman o size kalmış; akademisyen adam çalışmayı sevecek başka yolu yok. Öğretmenliğin de tatili güzel rahatlığı güzel istediğin şehire geçilebilmesi güzel. Akademisyenlikte genelde bu yok.

Aslında su da var hocam suan ikisine de girmek çok çok zor malesef ve insanlar hangisine girebilirsem diye bakıyorlar

Ahmet Ayalp
A

İlk başta düzenli bir iş derim sonra akademisyen lik. Çünkü 2 yıl yl 4 yıl doktora de bunlardan bir sene uzat 2 sene de öyle. Uzatmadan bitiririm diye düşünme dahi de olsan uzar kesin. Toplam 8 sene etti mi. 22 yaşında başlasan 30 yaşında bitirirsin. E sonra kadro bekle falan filan. Diğer şeyleri saymıyorum bile. Kimileri diyor insanlara faydan olsun diye. Ya dünyayı sen mi kurtaracaksın. Kendine verilen görevi yerine getir gerisi boş.

Hilmi Diktaş
H

Yds ales bilim sınavı stres sıkıntı yorgunluk tez yazma makale yazma sunum okuma sınav yeterlilik sınavı savunma... Böyle devam eder gider. Çekilecek yol değil inan.

Hilmi Diktaş
H

Eski bir öğretmen Şu an bir uzman olarak yazıyorum bugün olsa yine öğretmenliği bırakır uzman olurum.

Ancak Bana soranlara tek tavsiyem öğretmenliği bırakma uzmanlığa geçilir mi manyak mısın olur

İşte bu aradaki fark kişisel özelliklerden beklentilerden kaynaklanıyor yani sorduğunuz sorunun bir cevabı yok.

Ikisini de elde edilebilecek durumda iseniz bu Mantı mı yiyeyim yoksa pasta mı Yiyeyim ne benziyor �kisi de yiyecek ama ikisi de bambaşka.

Ömer Guzel
Ö

Ben akademisyenlik diyorum arkadaşım. Bu ülkede stabil hayat sürmek isteyen bir nesil değil bir toplum oldu. Ülke için çalışıp kendini yenileyenden çok bu ülkenin eğitim ve ekonomi şartları yüzünden insanlar akademisyenlikten soğudu garanti hayat sürmeye başladı. Bu yüzden kararını bence buna göre ver. Garanti hayat mı? Yoksa uzmanlık mı?

Buğra Tavus
B

Akademisyenlik adamciliga donmus sayin hocam kusura bakmayin bizde o yuzden vazgeciyoruz.

Aykut Alic 3 ay

İşte ben de diyorum ki bilim için gelecek için bazı şeylere Hayır demek için akademi diyorum. Akademi derken Türkiye değil yani yanlış olmasın Türkiye'de akademi de paraya bağlı

Buğra Tavus 3 ay

İkisi de olabilir. Sonuçta önemli olan ekonomik özgürlük.

Alper Karanfil
A

Ayın 15ini bekleyelim diyorsun yani

Ekin Ersaraç 3 ay

Napalım bekliyoruz.

Alper Karanfil 3 ay

Bence önce öğretmenlik

Bilge Özlimoncup
B

Akademisyenlik tabi eğer memur zihniyetiyle bakmiyorsan hayata. Cabaladigin kadar karşılığını alırsın

Merve Kayabaşı
M

Akademisyenlik tabiki... Geç saatlere kadar çalışıp bilimin içinde kaybolup gidiyorsunuz. Öğrenmenin hazzını almak.. Çok farklı, güzel bir şey. Hem çocuklarla uğraşılmaz zamanla insan konduğu kabın şeklini alır.. Realitelere gelirsek: İkisi de boş şimdi. En iyisi kendi işinizi kurun geç değilse.

Serdar Cangul
S

Yanlis anlamayin ama bunlar bana. Tamamen apayri seyler gibi geldi. Bunlari sadece birer para kazanma yolu olarak goruyorsaniz ticarete girmenizi. Oneririm, ikisi de cok ozveri isteyen isler cunku. Omrunu adamak lazim kisacasi

Enver Üste
E

Hocam 25 yıl okuyorsunuz gidip pazardan başlayamazsınız. Tabiki bu işten para kazanacak. Bedavaya özel ders bile vermiyorlar sözde bilimciler ilimciler... Lütfen değiştirin bu zihniyeti. Bi avukat babanın oğlu dahi olsa bedava danışmanlık vermiyor. Emek verdiyseniz hakkını alacaksınız.

Serdar Cangul 3 ay

Tamam almasin. Demiyorum, kat kat almali, ama ana odaktan bahsediyorum. Sordugunuz sey muhendislik mi tip mi sorusuna. Benziyor, biraz mesleklerin. Ya da kariyer yollarinin mahiyetinden cok hayattan. Beklentinizi. Kesfedememis olmakla alakali gibi geldi bana

Enver Üste 3 ay

4 yillik ogretmenlikten sonra yrd doc olmus biri olarak... Meb. De kaprisli mudur ve md yrd. Larina katlanmak yerine akademisyenlik diyorum...

İsmail Ecm
İ

İyi de hocam üniversitede bunların dik alası var.

Alper Karanfil 3 ay

Haklisiniz da en azindan burada ortaya bir sey koyuyorsunuz, kokusu farkli... Mebde veli derdi idare derdi ogrenci derdi ayri. Bilmiyorum benim dusuncem bu sekilde

İsmail Ecm 3 ay

Yani bahsettiğiniz o kaprisli kesim üniversitede çok daha fazla. Her iki işin de zorluğu ayrı.

Alper Karanfil 3 ay

Ars gor, okutmanlik ve ogr gor icin haklisiniz. Ama ogretim uyeliginde sokmez o kapris size. Ben ogretmenken yl ve dr yaptim. Direkt yrd doc olarak girdim

İsmail Ecm 3 ay

Benim de hedefimo. Doktora yapıyorum. Ar gör olmak iş değil.

Alper Karanfil 3 ay

Öğretmenliğe devam ediniz. İşinizi hakkıyla yapınız.

Gokce Midikbaş
G

Hocam şöyleki çalışmayı seviyorsanız ve kariyer yapmayı düşünüyorsanız akademisyenlik tabiki.. Ama tatilim olsun rahat olayım diyorsanız öğretmenlik. Bunun dışında bu kesinlikle sizin vereceğiniz bi karar... Kisi en iyi kendini tanir

Ayşe Durgut
A

Y. Lisans akademik kariyerin sadece başı.. Asıl doktora yapmak önemli.. Ve çok meşakkatli ve uzun bir yol

Nihan Oturaklıoğlu
N