Bebeğin hem anne sütü ile beslenmesi hemde mama yedikten kısa süre sonra acıkması normal mi?

Bebeğin hem anne sütü ile beslenmesi hemde mama yedikten kısa süre sonra acıkması normal mi?
N
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
46
46 CEVAP

Benimki de oyle canim. Mamayi hangi araliklarla kac cc veriyirsunuz??

S

Gunde iki ogun gece birde gunduz sutum yetmezse 60 cc

N

Ayni ben de oyle veriyorum ama devamli memedeyiz.

S

Sizinkide memedeyken agliyormu srekli bir aranti icinde mi

N

Memeyle konusuyor diye guluyorum ben bu duruma birden agliyor ama susup devam ediyor sonra..

S

Sormyi unutum szinki ne kadarlik canim

N

39 gunluk.

S

Masallah canim ayni sayilir bagzen okdr acmis gbi davranyorki korkuyorum sisip krni agricak diye

N

46 günlük olduk biz daha beterdik 24 saat memedeydik 40 tan sonra 2 saate döndük arada mama veriyorum çok zorlarsa

Cansu Saykı 4 yıl

Düzeliyorlar yani

Cansu Saykı 4 yıl

Normal istedˆkçe ver sonradan azalıyor emmeler

Ö

Saol canim korkuyordum bnde niye boyle doymk bilmyor dye

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Ben de iste bu sorunun cevabini merak ediyorum. Cok yeme gibi bisey oluyor mu bu kadar kucuk cocuklarda??yani doyunca kendi birakir dimi??

S

Bende bu sorunun cvpini aryrum cnm biryerde duymustum doyduklarini anlamazlarmis

N

Cidden mi???e o zaman kusar herhalde fazlasini...

S

Evet cnm bnimki kusuyor fazlasini

N

Azcik buyuseler hayirlisi ile biz de rahat etsek, yaslandim resmen. Annelik ne zormus

S

Katiliyorum

Serap Krkş 4 yıl

Aynennn cokk zormus

Selda Acıbucu 4 yıl

Evet canim ilk cocuk sizinde glba

N

Evet ilk. Hep yuregim agzimda. Bir de uyumayan cocuk yapmisim. 39 gundur toplasan 15 saat anca uyumusumdur.. Perisanim

S

Aynenn bende öylr 29 gün oldu daha 8 saat uyku yok geceleri nöbetteyiz

Selda Acıbucu 4 yıl

Ayni durumdyiz canim ben biraz rahattim son 1 haftadir gecelleri oda 1 den yada 12den 3e kadar uyuyor sutum yetmyor mama veryorum o mama rahtltyor glba ama gunduzleri ya kucagimda ya mememde

N

En fazla çok emdiğinde kusar benimki de öyle 41 günlüğüz ama ben iyi emdiğini düşündüğümde yatırıyorum hala emmek isterse gazına bakıyorum ve çoğu zamanda gazı oluyor gazı çıkmasına rağmen aranıyorsa diğer göğsümüde veriyorum emiyor ki bazen sütüm az oluyor.. Benimkide memeyi emiyor bırakıyor ağlıyor tekrar emiyor onu sürekli yaparsa memeyi çıkartıp sıkıyorum süt var mı diye süt gelmezse mama veriyorum

G

Bnde cikartip sıkıyorum senin gibi canim gelmese bnde mama veryorum

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Sızıntı gibi bile süt varsa ben çıkartmıyorum ağzında. Çünkü o çektikçe sızıntı olan süt ağzına cuk cuk düşüyor

Gül İsmail 4 yıl

Aynen canim

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Bebek doydu mu?
Doyduğunu nasıl anlarsınız, ağlama açlık işareti mi?
Doyan çocuk, su içmesini sevmez, su verdiğiniz zaman iğrenir gibi yapacaktır ve içmeyecektir.
ıkincisi idrar sayısı günde dörtten fazla olacaktır. Üçüncüsü ise kakasının sarı hardal rengi ve cıvık olmasıdır. Bunlar varsa çocuk iyi besleniyor demektir.
Az yiyen çocuk kestane kestane, top top sert kakalar yapacaktır. Lüzumundan fazla yedirilirse de yeşil renkte kaka yapacaktır. Eskilerin dediği gibi yeşil kaka yapan çocuk, ayaklarını üşütmüş anlamına gelmez.
ıshal harici yeşil kaka yapan çocuk 'çok yemek yiyor' anlamına gelir. Bu durumda ishal sancısı gibi bir hazımsızlık sancısı oluşacak ve bebek ağlayacaktır. Bu durumu çözmek çok daha zordur. Çünkü gaz çıkarmak iyi gelmeyecektir

P

Cok tesekur ederim

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Mama hazmi daha zor oldugu icin doyma hissi veriyormus. Geceleri rahat uyumasinin sebebi buymus..

S

Bende seker orani yuksek oldugu icin uyku yaptini duymustum canim mecbur mama veryorum iste yetmyo sutum cunku

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Ben de mecbur veriyorum canim. İlk basta vermicem diye inat ettim cocuk sarilik oldu..

Sezin Tanç 4 yıl

Benim hersey iyiydi sutumlede doyyrdu ama artik doymamaya basldi sarili atlatmistik anne sutuyle cok sukur

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Biz 1haftalik olduk bundan sonra sarılık olurmu hanimlar

Sündüs Çağlıyan 4 yıl

Canim hic beli olmaz o emdrmeye bagli biz 20 gunlukken bitrdik sariligi

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Pınar Parlo tesekkurler verdigin bilgiler icin. Peki ne kdar gune kadar kaka yaomamasi normal??

S

Anne sutu alan bebek 10 gun mama icenlerde 8 gun normal gorulur canim

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Bugun hic yapmadi da.. İlk defa oldu boyle bisey. Tedirgin oldum. 8 gun olmadam doktora gerek yok mu yani??

Sezin Tanç 4 yıl

8 gunu gecmemesi gerek canim ama olurda hazimsizlik agrsi verse cocuk cok aglarsa muhak doktra git fitil felan verirler

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Canım açıkcası hiç o konu ile karşı karşıya gelmedim hergün düzenli yapıyoruz biz o yüzden hiç bilmiyorum ama mama takviyesi alan çocuklarda mama kaynaklı oluyor sütünüz varsa anne sütüne bastırın

Pınar Parlo 4 yıl

Tamam canim. Sagol..

Sezin Tanç 4 yıl

Birde ne kadar yemek yesemde uyumadığım sürece sütüm olmuyor özellikle öğleden sonra süt iyice kesiliyor ama oğlum uyursa bende uyuyorum yarım saat bile yetiyor ozaman süt geliyor

G

Evet canim hep derler nprsan yap dinlnip uyumdigin surece sutun gelmez

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Uyku en güzel sütü yapan şey birde canım ılık şekerli şeyler tüket daha önce söyledin mi sana bilmiyorum sütü kan yapar şeker de kana çabuk karışır ben günde 3 4 bardak şekerli çay içmeye başladığım günden beri dolu dolu oluyor birde yanında bol su tüketiyoru tabi

Pınar Parlo 4 yıl

Pinar hanim ayni fikirdeyim sekerli tatli seyler sut yapiyor

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Benim yardımcı şansım yok ama sizin varsa o ilgilensin günde 1 saatte olsa uyuyun bence bide ben gece her emzirmeye kalktığımda emziriyorum tek göğsümü emiyor uyuyor diğer göğsümü hemen sağıyorum çünkü gün içinde sütümün olmadığı saatler oluyor ozaman da o sütü veriyorum ki mama vermeyim diye.. Gece her emzirmeden sonra bişey yiyorum pop kek gibi falan son 4 te kalktığımdada çorba içip yatıyorum yoksa sabaha da hiç sütüm olmuyor

Gül İsmail 4 yıl

Gül İsmail bende tek basıma bakıyorum canım diğer göğsünü niye sağıyorsun kaç günlük oldu şimdi senin bebiş

Pınar Parlo 4 yıl

Haklisin. Uyaninca goguslerim tas gibi oluyor. Aksama dogru azaliyor goguslerimdeki sut. Ben de farkediyorum.

S

Bol şekerli açık çay iç bak işe yaracaktır bebek kaç günlük

Pınar Parlo 4 yıl

39 gunluk canim.. Süt icin mi ise yarayacak??

Sezin Tanç 4 yıl

En iyi süt yapıcı uyku vallahi ne yersen boş bir su bol bol iç

Cansu Saykı 4 yıl

Cansu Saykı aynen süt için ılık bol şekerli açık çay biraz daha zaman geçsin zaten bebek emdikçe dahada iyi süt gelecek 2 aya az bi zamanımız kaldı herşey çok güzel oldu bizim için

Pınar Parlo 4 yıl

Ayyy. Seker hayatta yiyemiyorum ama katlAnirim. Denicem canim..

Sezin Tanç 4 yıl

Bide mama çok gaz yapıyor sürekli gazına bakın bence ben çok çektim o gazdan gazı olunca daha çok emmek istiyordu emziriyordum doymadı diye bu defa da kusuyordu meğerse gazı oluyormuş ben bir defa gark diyince yatırıyordum meğerse daha arkası varmış o gazın 3 defa falan gark demezse yatırmıyorum da

G

Kizar bm 3 bcuk aylikken cay ekmek cici bee basldim suan 6 aya grecrk baska seylre basldik birde oirinc unu cok sikta meme

Z

Bayağı erken başlamışsınız siz

Gül İsmail 4 yıl

Uc aylikken baslaniyomu zarari yokmu sizzce

Zehra Fulya 4 yıl

Bnim vrdigim mama hic gax ypmiyo cnm bn cikrtmadan o kndi cikrtyor ama bni emdi zmn gaz oluyor

N

Maşallah kendi çıkartıyorsa benimki gaz şurubu içiyor günde 3 defa yoksa sabah 7 den akşam 9 a kadar 5 dk bile uyumuyor

Gül İsmail 4 yıl

Hangi mama canim seninki??

S

com-ixl33ak67pb1imid799p.jpg

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Buda gaz yapyo cnim bnde kulandm suan vrmyorm mama emzryorm gag etmesne bkma sen bnde çkartyo dyodum gazni ama smdk çekyorm mamada ölce duryo vrmyrm

Hanım Köçeri 4 yıl

Valla canim gegirmesine bkmyrum kaka ypimi duzeldi uykusu eskiye gore duzldi bn cok memlunum

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Siz gazli seyler mi yiyorsunu

Z

com-nu9glqupm8vexyz5mkbt.jpg

görsel materyal
N

Ne kdat bu cnm

Z

Yedigime cok dikt edyorum cnm ama ginede olyor biri demistiki gaz sadece annenin yedigle kalmaz emerken havada yutarmis bebek

N

Ya bnmkide oyle doymayinca uyumuyo biz 13 gunluguz

S

Mamami canim Zehra Kuzay

N

Aynn cnm

Z

SeLma Şahanbay benimkide hic uymaz uyusada cok cbuk uyanir

N

2 saatte bi uyaniyodu bn geceleri kndi acimdan onun acisindan da banyo yaotiriyorum mama veriyorum bide bni emiyo ole rahat uyuyo yoksa care bulamadm

SeLma Şahanbay 4 yıl

Bnde bu yptigini yeni ypmya basldim cnm yoksa gece bizede haramdi

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Ne bulursak deniyoruz artik oturana kadr bu arada ilk kizimda tecrubesizdm bi doktor var burda 6 ayini gectigi zmn bi birey oluyolar aksam 9 gbi pirinc unu mu bisi ver demsti en gec 12 gibi emzir yada devam sutu gece uyanirsa poposuna pis pis yap demsti allahm nasl rahatlamstm bana sen gece kalkip yemek yiyomusun demsti haklida

SeLma Şahanbay 4 yıl

Iyi bi doktr olsa gerek bende bu denileni yaprim canm bn ilk cocuk

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Sakin unutma nasl kurtarici bn 11 aylikti kizim gttgmde bana dedi bu zmna kdr durmasaydn keske gelseydin bana dedi 11 aylik 30 kere kalkiodu sinir krizi geciriodm sukur

SeLma Şahanbay 4 yıl

40 gune kadt normaldir bnde cok cektimm ayyy kbus gbiydi iyi simdi

Z

43 44 tl arasinda degisiyor canim

N

Iyi cnm

Z

com-wndfha673ndhke5bw6uw.jpg

görsel materyal
N

Benimki sma da ben günde çok zorda kalırsam 1 defa 40 ml veriyorum okadar etkiler mi ki gazını ... Evet anne sütü dışında da gaz oluyormuş hızlı emmesi bile gaz yapıyormuş

Gül İsmail 4 yıl

Bende zorda klirsam 60 cc veryorum cnm

Neslihan Karaağaç 4 yıl

Gaz için ne yapıyorsunuz bende bir gazman varda

C

Biz şurup kullanıyoruz

Gül İsmail 4 yıl

Gazın ilacı hareket Annelerin diğer bir korkulu rüyası da gaz yapıcı gıdalar. Annenin yediği şeylerden gaz bebeğe geçer mi? Gaz yapıcı gıdalar annenin bağırsağında gaz yapar. Hiçbir zaman annenin bağırsağında oluşan gaz, kana karışıp, kanla memeye gidip, memeden de çocuğa geçmez. Bu tamamıyla bir uydurmadır ve hurafedir. Peki gaz neden olur? Gaz, çocuğun sütü emerken yuttuğu havadır. Gazın az olması için memenin siyah kısmının olduğu gibi bebeğin ağzına girmesi gerekir. Biz yetişkinler de yemek yerken hava yutarız, ama biz hareket ettiğimiz için gazımızı rahat çıkarırız. Bebekler gazlarını hareket edemedikleri için çıkaramazlar. Gaz çocuğun doğduğu gün değil, yaklaşık 20'inci günde başlar ve dördüncü, beşinci ayına kadar yani dönme hareketleri başladığı zaman da biter. Eğer çocuğu çok kucağa alırsanız, hareket ettirirseniz çocukta gaz olmayacaktır. Ameliyat sonrası hastayı yataktan kaldırıp yürütmelerinin nedeni de işte budur. Hasta vücut hareket kazanınca gazı çıkar. Çünkü kişi kalıp gibi yatarsa gaz olacaktır. Aynı şey çocukta da yaşanır. Gaz hadisesi kalıp gibi yatmaktan oluşur. Eski insanlar bunu salıncak ve beşikle çözümlemişler. Yani çocuğa hereket kazandırmışlar. Çocuğu kucağa alacaksınız, yürüyeceksiniz veya masaj yapacaksınız ki gazı çıksın. Bir de halk arasında sıkça söylenen; 'Emziren kadın ayağını üşütürse sütü de üşür, gaz olur' sözü vardır... Böyle bir şey yoktur. Bunlar tamamen hurafedir. Peki gazı iyi çıkmayan çocuk ne yapar? Gazı çıkmayan çocuk annesine üç tane haberci gönderir. Çok hıçkırık tutar, emerken karnından gürül gürül sesler gelir ve aşağıdan çok gaz çıkarır. Rahatsız olan bebek, ağlayarak annesinden intikamını alır. Gazı önleyen ilaçlar var mı? Midede bağırsakta oluşmuş havayı yok edecek bir ilaç yeryüzünde henüz bulunmamıştır. Bu iş için rezene ve benzeri pek çok otlar kullanılır. Bunların en büyük özelliği potasyum elementinden zengin olmalarıdır. Potasyum da bağırsak hareketlerini artırır. Bağırsak hareketleri artınca da çocuğun gazını alttan çıkarması kolay olur. Ama oraya gelene kadar gaz yine ağrısını ve sancısını çocuğa yapmış olur. Nasıl gaz çıkarılır? Çocuğun gazını çıkarmak için poposunun hemen üzerine belinin altına elle masaj yapmak ve rutin hareketlerle vurmak gerekir. Çocuğun canının acımaması için elin iç kısmının kullanılmaması, ele yay şekli verilerek içeride hava biriktirip yastık görevi yapılması önemlidir.

Pınar Parlo 4 yıl

Ne şurubu canım

Cansu Saykı 4 yıl

Gasodex diye bir şurup verdi doktor günde 3 defa veriyorum 4 saat aralıkla ve şunu da anladım emzirmeden önce vermem gerekiyor muş emzirdikten sonra verdim yine çıkartmadı gazını şimdi emmeden önce veriyorum zaten tadıda berbat bişey acı.. Sonrada emziriyorum

Gül İsmail 4 yıl

Ben zinco damla kulnyorum canim ayni saatlerde verirsen faydasi var biraz ben birde evolvia mamasindan sonra rahatladim

N

Biogai kullanıyorum bende ama halen bir azalma yok anca dışarı da gezdirip hırpalanınca bağırsakları yumuşuyor

C

Canim biogaia gaz damlasi degil. Bagirsak duzenleyicidir. Onunla birlikte ya sap simplex yada zinco kullanabilirsin gaz ilaci olarak daha cok faydasini gorursun ben oyle yapiyorum elhamdulillah cok rahatiz

Serap Sönmezateş 4 yıl

Bende gasodex kullanıyorum çok faydasını gördüm

Gül İsmail 4 yıl

Biogaia ya sabah veriyorum zinco da var nasıl vereyim peki

Cansu Saykı 4 yıl

Canim biogaiayi sabah ayni saatte ac karna ver zincoyuda gunde 2 defa 4 damla bi sabah bi aksam ama ayni saatlerde kullan canim

Serap Sönmezateş 4 yıl

Tamam canım Allah razı olsun ne güzel bilgiler veriliyor burda hepiniz sağolun sağlıcakla büyütün yavrularınızı

Cansu Saykı 4 yıl

Normal canim anne sutunu mamaya gore cok daha hizli hazmediyor

S

Bizde 37 gunluguz ayni durumdayiz

Z

Ozmn tek biz degilmisiz ya

Neslihan Karaağaç 4 yıl

,

I

Bizde 37 gunluguz. Aynıyız valla. Sütüm yetmiyo emdikten hemen sonra mama veriyrm ama cok cabuk geri acikiyo. Hatta senn miden nekdr acaba çok merk ettm. Daha ben bisey yemeden sen geri acıktın diyorum. Demekki normalmiş

S

Tatlım o hayatı bende yaptım memende susuyorsa aç değildir memede güven duymak istiyor saatlerce orada tuttuğumu bilirim memendeki siyah bölümdeki koku anne karnında aldıkları koku ile aynı olurmuş bende huyunu suyunu bilmediğim için aç bu çocuk diye mama verdim meğer derdi başkaymış eğer memede susuyorsa orda durmak için

Pınar Parlo 4 yıl

Evet bazen evi inletiyo aglarken memeyi görünce sakinlesiyo. Ama benm sütüm ilk günden beri az. 1 saat de dursa doymuyo. Sutumu sağıp bakiyrm cocugn midesinn yarisni bile doldurmaz.

Sibel Şablalı 4 yıl

Sibel Şablalı canım 6 7 saat memede tuttuğumu biliyorum aç olduğundan değil emzik niyetine kullandığı için emzik emiyor mu sağdıgında kaç cc çıkıyor

Pınar Parlo 4 yıl

Emzik verince emiyo ama bakiyo agzina süt gelmiyo geri bırakiyo hemen. Beni emerken uyuyo yatagina koydgmda geri uyaniyo. Ilk hafta sagdigmda 10 cc ancak cikiyordu 2 gogsumden. Cocuk 50 cc istiyordu. Doktor da yetmedgni görüp mama verin demsti. Hatta kilo alamadi mamayi arttirn dedi.

Sibel Şablalı 4 yıl

Sibel Şablalı hep tilki uykusu bilirim zamanla anlayacaksınız huyunu suyunu ne istediğini kilo alımomda sorun varsa doğrudur o zaman

Pınar Parlo 4 yıl