Derin Yenin her canlı dünyaya göz açtığında öğrenmeye başlar. Bilgi dışarda, hayat içerde. Ahlak, bilgi itaatine bağlı ise, tercih noktasında kişi ahlaklı veya ahlaksız olabilir. Ahlak, aynı zamanda, zaman ve mekana bağlı olarak ödül ve cezaya bakar. Hayat ise zaman ve mekanla sınırlı değilken, kişiye verilir ve geri alınır. Hayat/zaman/ mekan/ödül/ceza öğeleri ahlak tercihini teşhir eder. Soruya gelelim. Ahlak içerden mı dışarıdan mı? Hayat taklit edilerek öğrenilir, gelişir. Taklit esnasında deneyimler yaşanır. Taklitler ayrıca birer yoldur, birer istikamete götürür. İstikametlere bakarak, ahlakın değeri biçilebilir. Dünyada çok apaçık bir düzen var. Tüm taklitelerimiz ya bu düzene doğrultusunda olacak veya tersine. Kişi bu düzeninin bir parçasını olmak isteyebilir, veya hayallen bağımsızmış gibi yaşayarak, düzene farklı bir anlam verebilir. Bu yüzden, doğru ahlak, düzeni pekiştiren bir ahlak olmalıdır ki, kişi rahat etsin. Ahlak, dışarıda bulunur, onun lezzeti/ ceza içerde yaşanır.
Katılıyorum.
Ahlak'ta sıkıntı varsa akıl karışır.
Ahlak aynı zamanda "itaat" üzerinde durur.
Bilgi/ilim bilinçli olarak itaat edilmediği zaman kişi cahil sayılır.
Örneğin:
Okulda teneffüs bitiminde zil çaldığında,
Doğru tepki vermek ( oyunu bırakıp sınıfa gitmek) bir ahlak göstergesidir.
sartlantirilmadir
Peki ahlak içeriden mi gelir yoksa öğrenilir mi? Yoksa ahlak bilgisi eksikliği mi cahillik?
Derin Yenin her canlı dünyaya göz açtığında öğrenmeye başlar. Bilgi dışarda, hayat içerde. Ahlak, bilgi itaatine bağlı ise, tercih noktasında kişi ahlaklı veya ahlaksız olabilir. Ahlak, aynı zamanda, zaman ve mekana bağlı olarak ödül ve cezaya bakar. Hayat ise zaman ve mekanla sınırlı değilken, kişiye verilir ve geri alınır. Hayat/zaman/ mekan/ödül/ceza öğeleri ahlak tercihini teşhir eder. Soruya gelelim. Ahlak içerden mı dışarıdan mı? Hayat taklit edilerek öğrenilir, gelişir. Taklit esnasında deneyimler yaşanır. Taklitler ayrıca birer yoldur, birer istikamete götürür. İstikametlere bakarak, ahlakın değeri biçilebilir. Dünyada çok apaçık bir düzen var. Tüm taklitelerimiz ya bu düzene doğrultusunda olacak veya tersine. Kişi bu düzeninin bir parçasını olmak isteyebilir, veya hayallen bağımsızmış gibi yaşayarak, düzene farklı bir anlam verebilir. Bu yüzden, doğru ahlak, düzeni pekiştiren bir ahlak olmalıdır ki, kişi rahat etsin. Ahlak, dışarıda bulunur, onun lezzeti/ ceza içerde yaşanır.