Sen bilinç sahibi bir kişi değilsin. Kendini şu an için kişi olarak deneyimleyen bir bilinçsin.
.
Okyanus ve dalga diye bir ayrım gerçekte yok. Her şey okyanus ve her şey dalga.
.
Sen okyanusta bir damla değilsin. Içinde damlalar barındırdığını varsayıp o varsayimsal damlanin gözüyle kendine bakan okyanussun.
.
Okyanus dediğimiz şey de varsayım ya neyse. Şu an oraya varmadı mecaz ufkumuz.
.
Soru: Mecaz-misal-sembol nedir? Bir yerden sonra her şey mecaz hükmüne düşmez mi?
Ahmet Önsesveren
A
Tek irade vardır o da Allah'ın iradesidir. Bizi ve yaptıklarımızı da yaratan Allah'tır. Gördüğümüz her şey Allah'ın tecellisidir. Mutlak olan varlık Allah'ın varlığıdır, onun dışındakiler vehimdir, hayaldir.
Kimin vehmi?
"Onun dışındakiler" demişsiniz. Onun dışı mı var?
Şöyle açıklayayım Ahmet Bey, Cenab-ı Allah kendi varlığını yarattığı kulların yani, yine ruhundan üfleyerek yarattığı kullarının anlayabilmesi için o idrake erişebilmesi için çokluğu gösteriyor. Ölçü olsun diye de eneyi insana veriyor. İşte bunlar vehimdir. Aslolan her fiili ve kişiyi Allah'ın yaratması ve O'nun bir tecellisi olmasıdır. Ben Allah'ın yarattığı bir kul olarak varım lakin bende hüküm süren O'dur. Ben adeta bir hiç hükmündeyim. Âdeta Allah kendi ruhundan üflediği bir ruhtan yine kendini izliyor.
Daha da açık anlatılmaz herhalde
Aslında seven deO, sevilen de O.
Sevgi de O
Cennet sevgi yurdudur ve Allah'ın ruhu her yere hakimdir. Taşın, ağacın, çiçeğin bile bir ruhu vardır cennette. Onlar da Allah'ın ruhundandır.
Peki cehenneme girenler durumu ne? Tülay Duman
Sizden bir şeyler duymak istiyorum şu an
Evet???
Cennete ya da cehenneme giden/ler kim? Bilinç mi ruh mu? Kimin ruhu ?
Cebrail diyor ben daha öteye geçemem benimki o misal. Benim ilmim bu kadar. Bence onların bir varlığı yok. Hayalden ibaret. Yanılıyorsam düzelt lütfen.
Kendimizi ayrı sanma illuzyonu var ya bizde. Işte bu illuzyondan çıkamamak cehennem. Ve bu illuzyona sahip ve halen hakikate dair idraki olmayan birinin dünya ömründen sonraki devrelerdeki yaşam koşulları cehennem. . Cehennem birinin seni cezalandirmasi değil. . Ve yolu cehennem veya cennetten de geçse nihai hüküm: Ondan geldik Ona döneceğiz.
Bunun felsefesini yapmak bilgisine sahip olmak değil. Ruhumuzda bu işin idrak kaydının olması... Bunun için de ibadet gerekli. Ve günah denilen şeyler özünde bize bu yolda zarar vermekte
Sonsuza kadar cehennemde kalacakları buyruluyor Kuran'da.
???
Bu sebeple en önemli hakikat kelimei tevhid. Ve en nihai makam kelimei tevhide şahit olmak. Kelimei Şehadeti yaşamak yani. Söylemek değil
Sonsuza kadar değil ebedi olarak
Arabinin açıklamasını biliyorum tatminkar değil.
Ezel ve ebed bir varoluş için varsayimin başı ve sonu. Hükmün başlamasi ve bitişi. Fonksiyonunu görüp gitme. . Ebedden sonra zaman yok bir varoluş icin. Zamanı çizgisel düşünmemeli
Arabinin açıklaması diye değil bu hocam.
Bir odada olduğunuzu düşünün. Odanın tüm duvarlarında ayna var. Her aynadaki siluet farklı bir ış başında ama odada sadece bir tek zat var. Yansımalar farklı.
Zaman boyutunu derinlemesine düşünmeden bazı kavramlar açıklanmıyor. . Biz hep çizgisel. Önceden gelip sonraya giden bir zaman vehmediyoruz
Cennet o yansımalarin aynı oldugunu kabul halindeki durum. Cehennem ise aynadaki siluetleri farklı görmek ve ayri oldugunu düşünmek ve bu düşüncede olan ruhun acisi
Sonsuza kadar değil Fatih hocam. Ebedi der. Sonsuz ve ebedi kelimeleri farklıdır. Baki olan sadece Allahtir
Allah cehennem ehlinin ruhunun olmadığını onları Kuran'da ölü diye tarif ederek anlatmıyor mu?
Nasıl ruhu olmayan bir varlık cennete girecek?
Kalpleri vardır kavrayamazlar, onlara işittiremezsin gibi ifadelerle cehennem ehlini tanımlıyor Yaradan Kitapta
ölü tabiri bizim bildiğimiz anlamda kullanılmaz kuranda. Allahtan hakikatten gafil olan icin kullanılır ölü tabiri. Hadisler de de buna rastlarız. " Yasin süresini ölülerinize okuyun " gibi.. Biz burdan cenaze süresi yapmışız bu yüzden oysa hakikatten uzak olan öludur zaten nefes alsa ne ola Kalpleri var kavramaz gözleri var görmez kulakları var isitmez... Summun bukmun.. Hepsi hakikatten yoksunluğu anlatır.
Ben öyle anlamıyorum sözünü ettiğimiz Kur'an ayetlerini. Ayrıca yasin suresinde ölülelere okuyun demiyor bilakis bu kitap dirileri uyarmak içindir diyor.
Hadisten bahsettim zaten. Elbette diriler icin yasin süresi. Oysa biz bu hadise dayanarak oluler icin kullanmisiz. Onu anlatmak istedim size. Ölü olan ruhen ölü olandır bizim bildiğimiz anlamda değil.
Peki kalpleri vardır kavramazlar.. Ayetleri hakikatten mahrum, Allahtan gafil olmayı anlatmiyorsa sizce ne anlatıyor?
Tabiki bir ruh taşımayana yaşıyor denmez bu yüzden sonsuza kadar cehennemde kalacaklarını düşünüyorum. Yoksa ALLAH'ın ruhunu taşımayan dünya hayatında her türlü rezilliği yapan nasıl cennete girsin?
En doğrusunu Allah bilir
Sonsuz değil hocam ebedi... Ebedi kalacak der ayetlerde. Sonsuz kavrami sadece Allah icin kullanılır. Sizce ebedi ve sonsuz arasında ne fark vardır?
Cennetin ve cehennemin sonsuz olması Allah ile mümkündür zaten elbette Allah sonsuz olduğu için cenneti ve cehennemi de sonsuza kadar yaratıyor zaten. Allah katında sonsuzluk tek bir an gibidir. Benim düşüncem bu. Aksini de aklım almıyor. Bu dünyada zulümde sınır tanımayan biri nasıl cennete girsin? Cennette veya cehennemde insanlar sonsuz kalacaklar.
Ayetlerden bunu anlıyorum
Elbette cehenneme giren ebedi kalacak. Ordan çıkıp cennete gidecek diye birşey yok hocam. Asla bunu doylemedim zaten.. Ama sonsuzluk kavramı ebedi olmaktan farklı onu vurgulamak istedim size.. Hersey yok olacaktır Allahın zatindan baska..... Ayetini bir düşünün. Herşeyin içine hersey girer bununda düşünün. Bir noktaya varacaksınız.
Ben bu ayeti Allah kıyameti kopardığında bütün mahlukatın öldürüyor en son Azraili bile, böyle anladım.
Farkı nedir ebedi ile sonsuzun
?
Allah insana kendi ruhundan üflediği için insan da cennette sonsuz oluyor
Ebedi sonsuzun içinde bir kavramdır. Bize göre zaman var ama Allah zamandan munezzehtir. Hersey yok olacaktır sadece baki olan Allahtir ve hersey Ona döndürulecek ayetleri ışığında bize göre ebedi olan cehennem ve cennetin de yaratılmış oldugunu düşünün. Hersey yok olacaksa ve sadece Allahın zati baki kalacaksa ve hersey ona dondurulecekse o halde cennet de cehennemde Ona döndürulecek demek doğru olur mu sizce?
İnsan yok olacağını bilirse cennet bir ödül olabilir mi? İnsan Allah'ın ruhundan olduğu için hiç yok olmayacaktır. Çünkü Allah ın ruhunu taşıyor. Bahsettiğiniz ayeti yukarıda yorumladim.
Hocam bu ayetler kiyamet ile ilgili konularda değil. Ama sanırım konuyu kapatmak daha iyi olacak. Çünkü aynı şeyleri farklı bir şekilde söylüyoruz. Yanlış anlaşılıyor. Hayırlı akşamlar.