3 aylık çok yoğun geniz akıntısı var Serum Fizyolojik sıkıyorum öksürüyor yardım

Hayırlı geceler

Kızım 3 aylık cok yoğun geniz akıntısı var.
Serumfizyolojik sıkıyorum ama cekmek zararlı demişti doktorumuz.
Başka bir sıkıntısı yok sadece geniz akıntısından dolayı öksürüyor.
Ne yapabilirim?

A
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
11
11 CEVAP

Ben kizima hep damlattim cektim de 3 _4 aydan itibaren aletji oldugu için bu durum 4 ay sürdü nerdeyse ve hiç bişeyde olmadı Allaha sükür burnu tıkalı iken nasıl emcek cocuk yalnız ben serum fizyolojik sıkıp çelip tekrar sıkıp bırakıyordum kuru kalmasın diye eger kuru kalırsa mukus üretimi artıyor çünkü ayrıca ıhlamur ve elma kabugunu 1 dk 2 dk kaynayan suda tutup cayından veriyordum kaşık kaşık balgamı yumuşatsın diye gecmiş olsun

S

3 aylık ama verilebilir mi? Bende ilk ayından itibaren kullanıyorum zaten ama bir günde daha cok kullanmam gerektiği icin tedirginim

Arzunur Snkln 2 yıl

neden zararlı bende ilk defa duydum zararlı olduğunu? Bende her grip te evde kendim yapıp çekiyorum aspiratörle

B

Ben günlük kullanıyordum hergün kapanıyordu cunku. Ama bircok dr zararlı oldgnu söylüyor. Zaten cektikce doluyor gündelik hayatta da. Artık peceteyle alıyordum bende uğraşıp.

Arzunur Snkln 2 yıl

Mukus ve damarlara zarar veriyor. Ve ilerde geniz eti oluşumuna sebep oluyormuş.

Özlem Gülgün 2 yıl

Özlem Gülgün hmm.. Aspiratör haricinde böyle durumlarda ne yapmak lazım peki ?

Büşra Naşvat 2 yıl

Büşra Naşvat en altta uzunca yorumda yazdım

Özlem Gülgün 2 yıl

Bazı durumlar oluyor ki cekmez isen cigere iniyor akıntı normal bi hastalıkta alıştırmayın deniyor ama yogun akıntı varsa cekmeniz gerekebilir ayrıca ıhlamuru 3-4 aylıktı doktor tavsiye etti bize bikac kasık vermenizde sakınca olmaz sanırım

M

Cekiyorum mecbur cekmezsem öksürüyor zaten. Ama cektgm halde gelmiyor hala hırıltısı var. Ciğerlerine inmemiştir insaAllah

Arzunur Snkln 2 yıl

Doktora gittiniz mi

Merve Top 2 yıl

Tıkalı oldugu icin gelmeyebilir burun spreyi de aldınız mı okyanus suyu gibi izotonik cok tıkalı burnu acmaya yetmiyor ben arada okyanus, suyu sıkıyordum bebekler icin olanı var

Merve Top 2 yıl

Hayır gitmedik cnkü huzursuz değil ateşi de yok güzel emiyor ve uyuyor. Ondan götürmedim. Zaten hemen gitme imkanımız da yok bulundgmz yer olarak. Biraz gözlem yapıp eğer çözemezsem götürmeyi düşünüyorum.

Arzunur Snkln 2 yıl

Merve Top serumfizyolojik okyanus suyu değil mi?

Arzunur Snkln 2 yıl

ben 3 aylıkken grip zamanlrında bir fincan kadar içiriyordum ıhlamuru, şimdi 7 aylık bir cay bardagı kadar içiriyorum,

B

Aynen benim de bi fincan kadar verdigim zamanlar oldu

Merve Top 2 yıl

Ne koyuyordunuz icine peki? Ihlamur elma kabuğu ve ?

Arzunur Snkln 2 yıl

ben sadece ıhlamur koyuyordum ,

B

elma kabugunu duymadım ama duysam onuda koyardım, ilaç kullanmaktan iyidir

B

Cevizin iç zarı nı yapabilirsiniz su gibi cok hafif bişey ama acilde bi bayanla tanışmıştım 3 haftalık kızına yapmıs bsya yogun öksürüyordı ama ciğerlerini kurtardık inmedi şükür onu yaptım cünkü demştşi

M

Nasıl yapılıyor

Arzunur Snkln 2 yıl

com-cmkmvwnp1rtly8hhxfp6.jpg

Merve Top 2 yıl

Tesekkür ederim Allah razı olsun

Arzunur Snkln 2 yıl

Benim kizimda 2 aylık doğduğundan beri akıntı var doktor 6 aya kadar bebeklerde bunlar normal dedi sezeryan da daha cok oluyormus benimde sezeryan burnunu açık tutun dedi ben her zaman cekmiyorum damlatiyorum çok tıkalı ise cekiyorum yüz ustu yatırıp sırtına masaj yapıyorum kusarak atıyor balgamini

Z

Bizim yoktu dün oluştu. Normal doğdu. Hırıltı oluyor sonra kuru öksürüyor açtım rahatladı ama 2/3 saate tekrarlıyor.. Bnde sırtına masajı denicem belki kendisi cıkarır

Arzunur Snkln 2 yıl

Çekmeyi ben de zararlı olduğunu okuyup dr'larda onaylayınca kestim.

Cold mix eczanelerde satar, bol buharlı banyo suyuna bir kaç damla döküyorum, öncesinde serum fiz. Sıkıyorum burnuna. Çekmiyorum. Banyo sonrasında hemen kendi sökülüyor hapşırdı mı:)
Sırtına hafif hafif her defasında vurun. Bu dönem yastık kullanın.
Emzirirken de başını biraz dik tutun.
Balgam da oluşmuş olabilir.
Ayak altına sarımsaklı kürü(2-3 diş sarımsak, 5-6 damla çörek otu yağı, 10 damla falan soğuk sıkım zeytin yağı karıştır ayak altıa sür ince çorap giydir 2-3 saat kalsın)
Ihlamur en fazla 10cc(bir dolu olmadan kaşık) sadece ıhlamurun çiçeğini demleyerek yapın.

Ceviz kabuğunu açıkcası ben kendimde kullanıp hemen iyi olunca kuvvetli olduğunu düşündüğümden 6 aydan önce vermedim, verilir mi bilmem.

Ö

Ceviz kabugunu nasıl yaptınız ne kadar sürede sonuç aldınız kızım 3haftadır alerjik öksürüyor ama balgamli bitmiyor balgam 3 yaşinda deneyeyim onu da olmazsa

Sündüs Rana 2 yıl

Sündüs Rana üstte yorumlarda resimli olarak var onu aynen yapıyorum. Yani ben yetişkin olarak 3-4 günde iyi geliyor. İnşAllah şifa olur size de.

Özlem Gülgün 2 yıl

Özlem Gülgün ben ceviz kabuğunu öksürük için kullanılır biliyordum geniz akıntısınadamı iyi geliyor..

Gül Gülerce 2 yıl

Ben verdim ceviz kabuğunu ve hic bi problem yaşamadım olumsuz manada 3 haftalık bebegine veren de vardı tabi bikac tatlı kasıgı cok degil.. Burnundaki mukusu da otribebeyle mecbur kalınca cekiyorum cünkü bronşiolit hastası ve cekmedigim takdirde ciğerlerine iyice doluyor doktorumuz bu şekilde önermişti depişik yöntemler uygulayıp sırtına vura vura mümkünse çekmeden kendisinin akmasını sağlamaya calısıyorum yetersiz geldiginde otribebe kullanıyorum demek istedigim gözlemleyip cok gerek olduğunu hissedildiginde uygulamak gerekiyor diye düsünüyorum cünkü bebek o akıntı döngüsünü tamboşaltmazsa hastalık ilerleyebiliyor Allah muhafaza şimdi 11 aylık bebegim cektirmeye gerek duymadan farklı yöntemlerle akmasını saglıyorum nadiren otribebe günde bi kerw yada bazen hiç yapmıyorum fakat minikken bırakamıyordum zaten doktorda izin vermiyordu hatta cantanda tası sürekli diyordu

M

Adaçayı geniz akıntısını keser, demleyip süzdüğünüz adacayindan 2 cc kadar enjektöre çekip iki burun deliğine azar azar sıkabilirsiniz. Çok sık değil 4 saatte bir yapın iyi gelecek inş. Tedavi edici özelliği de var. Geçmiş olsun.

S

Çok teşekkür ederim selma hanım Sizi yorumlarda görünce bi akrabamı görmüş gibi hissediyorum

Arzunur Snkln 2 yıl

Rica ederim.. Az çok tanışık olduk artik di mi daha çok yorumlaşalim o zaman

Selma Alerik 2 yıl

Öyle oluyor tabi. Ben acemi anne olunca daha cook yorumlasırız insaAllah

Arzunur Snkln 2 yıl