6 aylık bebeğe ne tür ek gıdalar verebilirim?

kizlar Bahar 12 mayıs doğumlu ve 6 aylik olacak 2 haftadır ek gidaya başlamaya çalışıyoruz hipp sütlü pirinçli mama yoğurt ve meyve rendesi ver dedi doktor yoğurt ve sütlü pirinçli mamayı yiyor ama diğer meyveleri yiyemiyor Siz neler veriyorsunuz 6 aylık bebeklere bana da fikir olsun. ???

Tuğba Göremen
T
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
15
15 CEVAP

Benimki de ayni

Ebru Sarpyildirim
E

30 mayisliyiz biz dr basla dedi ama baslamadim ben henuz 6 ayin bitmesini bekliyorum tadimliklara baslicam sonra doyumluk vermiycem

Mevlüde Halisoğlu
M

Ben salatalık rendeleyip veriyordum. Bi süre sonra elma verdim. Sonra armut derken alıştı.

Özge Özkarakaş
Ö

Sütüm az benim hem emiyor hem de mama alıyor ek gidaya da geçtik ama 3 gün kuralı ile vermeye çalıştım tek sorun rendeleri yutamıyor korkuyor yutmaya doktor sen hergun dene bi süre sonra mecbur yiyecek dedi

Tuğba Göremen
T

blw yapmayi dusunuyorum insaallah kilosu falan iyiyse bekleseydiniz keske 6 ayin bitmesini

Mevlüde Halisoğlu
M

7 kiloydu geçen hafta diğer kızıma geç kaldım sonra da o ağzına bi şey sürmedi o yüzden buna baslayayim onun gibi olmasın dedim

Tuğba Göremen
T

Cam rendedemi rendeliyorsunuz peki yada bir müddet suyunu verin meyvelerin oda olur illa yemesi gerekmiyor zamanla yer zaten

Serap Bipolaire
S

hayır normal rende küçük tarafı ile

Tuğba Göremen 8 ay

Cam rende alin derim o daha guzel rendeliyor ezerek suyunuda cikartiyor saglik acisindanda iyi

Serap Bipolaire 8 ay

nerden alabilirim cnm eczanede olur mu

Tuğba Göremen 8 ay

Bir milyonculardada olabiliyor çocuk magazalarinda var e bebek te jokerde filan

Serap Bipolaire 8 ay

canım ben kıbrıstayim bunlar burda yok

Tuğba Göremen 8 ay

Benim kizimda 10 mayis dogumlu ben basladim ek gidaya ezilebilen herseyi veriyorum en cok ari mamayi seviyo sabah biskuvi oglenleri yogurtla meyve evde ne varsa aksam sebze corbasi fln yatarkende biberonda ari mama tek sorunum biberon olmadan uyumuyo bence alistir az az verirsen herseyi sever tadini alir

Canan Kon
C

püre şeklinde herşeyi yiyor ama püre vermek istemiyorum Birazcik kendisi çiğnesin diye

Tuğba Göremen
T

hazir paket mama verme bence en sagliklisi cam rendede rendelenmis meyveler veya haslanmis sebzeler catalla ezerek kendin mayaladigin yogurtlarla verebilirsin

Özge Gürkan
Ö

pure seklinde vermek istemiyosanda hafif taneli birakabilirsin

Özge Gürkan
Ö

Once sebzelerden bashlamaniz gerekiyordu
Meyveyi bile zor kabul ettiyse o cocuk daha sonra sebzeyi nasil kabul edicek?
Doktorunuz cok yanlish yonlendirmish

Sinem Sayınhan
S

yurutece de mi koyuyosunuz canim erken degilmi onun icin

Mevlüde Halisoğlu
M

yürüteci oturtma minderi gibi kullanıyorum

Tuğba Göremen
T

doktorun verdiği liste bu kızlar sabah mama kahvaltı meyve öğlen sebze akşam da sütlü pirinçli

com-bu78o40x7tka6vrh12je.jpg

Tuğba Göremen
T

Canim bashlarken yavash yavash ve sebzelerden bashlaman gerekir. Bir hafta bunu yaptiktan sonra meyveleri de ilave edebilirsin. Bebeginin once sebzelere alishmasi gereki. Meyve tatli gelir ve sebzeyi reddedebilir cunki. Hatta sebzelerde bile sevmedikleri varsa bir kac kez vermen gerekir tekrar tekrar tattilca alishabilmesi icin.

Sinem Sayınhan 8 ay

hangi sebzeleri nasıl yedirmeliyim canım

Tuğba Göremen 8 ay

Canim ilk once bilindik ve tadi kotu gelmiyeceklerden bashla. Patates vazgecilmez zaten hepsine, icine havux katabilirsin, karnibahar katabilirsin, fasulye katabilirsin... Sonra sonra brokoli.. Pirasa.. Bir sankye listeme bakip buraya atiorum hemen

Sinem Sayınhan 8 ay

com-js5hcsb1o4xeslnwkhvh.jpg

Sinem Sayınhan 8 ay

Ilk bu sebzeler Tatlari biraz daha shekerimzi oldugu icin bebek daha cabuk kabul eder bunlari. Daha sonra yavash yavash digerlerini de ekliyebilirsin. Bir de bu sebzelerden bashlama sebebi sindirim Sistemine cok etki yapmamasi, kolay sindirilebilir olmasu. Meyveler de bu resimdeki Oldugu gibi. Yalniz sen sheftali ve kayisiyi daha sonra ya birak, alerji riskîden dolayi armut elma ve muzdan bashla

Sinem Sayınhan 8 ay