Fibromiyalji hastalığında yutkunma zorluğu görülür mü?

Boğazda takılma hissi yutkunma zorluğu çeken varmı aramızda

D
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
121
121 CEVAP

Bu hastalikla ilgisi yok sanirim bademcik tasi yapiyor

S

Evet var yaşıyorum ben

Ü

Herzaman degil ama yaşıyorum ara ara

S

Bendede var

N

Evet

F

Evet maalesef.

L

Evet hatta şuan var

E

Ben hap icerken oluyor

H

Konusurken tikaniyorum

B

Devam aynı sorunu yaşıyorum

S

Kbbye gittim bugün tiroid usg istedi. Normal çıktı. Endoskopiyle baktı. Görebildigim noktaya kadar temiz dedi. Cerrahiye git. Yemek borusuna endoskopiyle bakılsın dedi. Anlamadım valla ya. Bıktım resmen kendimden

D

bende 10 aydır var bu sorun yığınla kontroller yapıldı narkozla boğazdan da baktılar mr vs hala bulamadıkar sorun nerden kaynaklandığını

Gülsüm Içsezgi 2 yıl

Hayır yapmaz

H

Sırtımın ağrıyan tarafında yutkunma zorluğu oluyor. O tarafın ensesi şakağı uyuşuyo. O tarafın gözüne ve kulağına vuruyor. Bazen yürüme bile tuhaflaşıyor. Sonu ne acaba:)

Ö

Bende de var, bazen durup dururken sanki kendi tükrüyümde bogalacak gibi oluyorum yaa, Dr gitmedim hiç

G

Aynısı bende de oluyor. yutkunma zorluğu yaparmış malesef

Güzin Minnet 2 yıl

Aynen bendede oluyor

Şükran Sınacı 2 yıl

Evet çok konuştuğumda ve yürürken oluyor

U

Bende

S

Bende var... 3 yil oncede yasamistim... Birde gecen hafta oldu... Cok kötü.. Yutkunurken girtlagim aşagiya dogru cekiliyor sanki... Derin nefes alamiyorum.. Doktora gittim tiroid tahlillerim temiz cikti.. Doktor birseye baglayamadi malesef..

B

Var ben mesela

A

Evet çok zaman dır vardı fizik doktoruz fibröz dıyoruz bunlara demişti bazen şişip ağrı oluyor kbb doktoru da nodül demişti romatizma sı olanların olur bunlar tükürük taşı demişti antibiyotik lerle küçültme olabiliyor

A

Bir yıldır bende cekiyorum. Biliyorum ki psikolojik. Ama yinede her ihtimale karşı bu gun endeskopi yaptirdim. Alkalin reflü gastrit ve hafif kös gevşekliği sonucu çıktı. Kös gevşekliği arastirdim yutkunma da zorluk yasatiyormus. Safra için bir ilaç ve gastrit için bir ilaç verdi. Cok zor yaşamayan bilemez Allah şifa versin herkese.

E

Iyilestinizmi simdi bende öyleyim

Serdar Kafali 2 yıl

Tedavi daha bu gün basladi

Ersen Bulur 2 yıl

Iyi gelirse bana haber verebilirmisin

Serdar Kafali 2 yıl

Tamamdir

Ersen Bulur 2 yıl

merhaba iyilesebildiniz mi

Buket şahan 1 yıl

Bende var ben guatr dan sanıyorum nodul lerim var hersene biyopsi oluyorum temiz çıkıyor başka neden olur bilmiyorum

Ş

Aminnn

D

Evet bende çok fazla oluyor ölücem zannediyorum

G

Yorulduğumda ve stresli olunca boğuluyorum

G

Evet kızım çekiyor

B

Aynen var

M

Ben surekli yasiyam caresi ne

H

Kızkardeşim çekiyor çok zor günler yaşadı ve halende yaşıyor keşke bir çözüm yolu olsa

Z

Demir eksikliği de yapıyor. Ben yıllardır yaşıyorum doktorlar herşeye baktı temiz çıktı sadece Demir seviyem normalin çok çok altındaydı (neredeyse sıfır) ilaç kullandım geçti ara sıra oluyor Demir hapı kullanıyorum geçiyor

A

Olmazmı?

Ş

Ayfer Gölbaşı hanım aynı durum bendede var 3 ampul david 3 kullandım dün hastahane içinde barkod beklerken oldu

Y

Çok geçmiş olsun Yasemin hanım.

Ayfer Gölbaşı 2 yıl

İşe yaradımı devit, 3

İnci Ketenoğlu 2 yıl

Şntrk Inci hanım daha kontrole gitmedim bilmiyorum

Yasemin Samsa 2 yıl

Ayfer Gölbaşı hanım çok teşekkürler dizede

Yasemin Samsa 2 yıl

Bende var. Bundan olduğunu sanmiyordum

A

Boğazımda bir cisim var yani bir topak gibi bir şey hissediyordum yediklerim sanki oraya takılıyor gibiydi, KBB cı bir Prof. Gittim reflü dedi ve ilaç verdi gerrçektende faydalı oldu, fakat üzüntü ve kaygı olduğu zamanda tekrarlıyor.. Umarım sizde kısa zamanda şifa bulursunuz

A

Aynen ozellikle uzulunce ve aglacinca hissediyorum ben

Aysegül YYurtçak 2 yıl

Dilim içine kaçıcakta sanki dilimle boğulcakmışım gibi korkup dooğru acile gittim taaaa bugün

İ

Ben de de oluyor... Bir ara antibiyotikler var büyük olanlar sanki içersem tıkanacakmışım gibi geliyordu.. İlaç elimde bayağı bir zaman bakışmışlığım var.... size de geçmiş olsun...

Filiz ArtDirector 2 yıl

ben baya baya öldüm dirildim

İnci Ketenoğlu 2 yıl

Çok geçmiş olsun... Biz bizi anlarız başkası anlamaz...

Filiz ArtDirector 2 yıl

Aynen öyle kardeşim

İnci Ketenoğlu 2 yıl

Sizede çok geçmiş olsun kardeşim

İnci Ketenoğlu 2 yıl

Hem bazen yutkunmada zorluk genellikle yemek esnasında bir anda hıçkırık. Nefesim kesiliyor gibi. Bu da fm den değildir herhalde.

Y

Bende aynı durumdayım... Kuru ekmek yersem özellikle anında tıkanıyorum.

Filiz ArtDirector 2 yıl

Ben birbuçuk yıldır bu durumdayım iyice ilerledi ağrıya dönüştü artık iki kez endoskopi yaptırdım bölüm bölüm doktorları geziyorum bi teşhis koyulamadı artık iyice arttı yemek borusunda hatta mideye kadar iniyor ağrı yemek yerken yurkunmada bişey yok ama boş yurkunmada şiddetli ağrı oluyor

S

Bende oluyor birde yemek yerken yada tukrugumle bile sorun yasiyorum genzime sıçrıyor öksurmekten oluyorum

E

Bendede var ama bundan olduğunu bilmiyordum gerçekten faranjitten sanıyodum

F

Benimde var doktora gitim birsey yok dedi ama cok rahatsiz oluyorum ama agri yok

C

kulandiniz ilacin yan etkisinden olabilir. Mesela laroxsin bende ses bozuklu bogaz acisi burun tikanikli yapiyordu.

Y

Bendede mevcut. Kronik faranjit'imde var ama sanki boğazımda yumruk var gibi

N

Hasimato belirtisi de olabilir. Tiroit iltihaplanmasi.

F

İki gündür aynen öyleyim

F

Evet yaşadım ben de. Çok zor Rabbim acil şifalar versin.

B

Aynısı bendede var

A

Faranjit veya refluden kaynakli bendede oluyor zaman zaman

G

Evet var kendi tükürügüm den boğulacam bir gün

N

Evet

A

Evet benim var

E

Benimde oluyor arada fm denmi oluyor

B

Evet bendede uzun süredir ağız, dik ve boğazımda. Çok ağrıyor ve yanıyor. Boğazım hep kıpkırmızı ara arada iltihap oluyor.

Z

Bunun tedavisi varmı arkadaşlar

N

Bilmiyorum ama bence yok. Ben yıllardır çekiyorum. Dilim dilim dilik dilik. Hiçbir doktorda tam bir şey söylemiyor. özellikle acı ve ekşi yiyince saatlerce sızlıyor

Zeliha Dobooğlu 2 yıl

Evet sızlıyo yutkunma güçlü var cok zor

Nevin Yakar 2 yıl

Vallaha arkadaşlar ben lycra kullandıktan sonra bu durumu yaşadım

Reside Karasin 2 yıl

Bende kullanıyorum nevin hanım

Zeliha Dobooğlu 2 yıl

Boğada takılma var evet.

G

Olmaz mi tukurugumle bogulmaktan korkuyorum .

B

Benim tam ortda bir şey var sanki kbb ye gittim bir şey yok dedi

G

Bende yasiyorum ama benimkine drlar akalazya teshisi koydu

N

ben akla gelicek tüm muayene mr leri yaptırdım hiç bir şey çıkmadı geçenlerde bir yazı okudum genelde sorun dışta olurmuş ve boğaz kısmımıza elimizle çimdik atar gibi masaj yapmamız gerekiyormuş boğaz kaslarıyla ilgili oluyormuş

com-rewf55f065hlvnycgmvr.jpg

G

Şu an bile yasiyorum

G

Aynenn 2 gündür takılma yutma güçlüğü var bende

A

Dilek hanım bende uzun zaman bu rahatsızlığı çektim ve sonunda troit teşisi kondu isterseniz sizde gözükün derim

M

Depresyondan olabilir

N

Bende aynı zorlugu yaşıyorum bogazda tlkanma yutkunmada zorluk devamlı balgam oluşumu ve dışarı atma isteği belkide herşey fibromiyalji etkisindendir

H

Sigara içiyormusunuz. Bende aynı şeylerden müzdaribim. Birde boğazımda bir nokta basınca acıyor.

Yasemin Ceyran 2 yıl

Hayır hiç kullanmadım

Hatice Erbay 2 yıl

Aslında fibromiyalji bütün hayatımızı zorlaştıran ve ysşama sevincini yok eden gerçekten hasta lık maaşınızı hakkeden bireyleriz çünkü hastalığın seviyesine göre ne evde nede işte aktif olamıyoruz sizce?

H

aynen ben hiç çalişamiyorum ev isini zor yapiyorum.

Yasemin Boğaç 2 yıl

Yurt dışında bu hastalığı olanı malulen emekli ediyorlarmış

Özlem Kat 2 yıl

Romatizmanin etkisiyle yemek borusu yamulmasi teşhisi konulmuştu, müdahale edildi ama birsure sonra yine aynı sorunlar başladı hayirlisi

G

Size hangi bölüm teşhis koydu acaba ben akşam yatıp sabah kalkınca şikayet lerim daha az akşama doğru akşam saatlerinde artıyor bide bazen acıkınca artıyor sanki

Serap Cinoğlu 2 yıl

Gastroenteroloji bölümü

Gulseren Ayantaş 2 yıl

Bir haftadır nefes almak da zorlanıyorum allah yardımcımız olsun inşallah

S

İki yıl önceydi çok kötü oluyordu meğerse reflü başlıyormuş hala çekiyorum

Ş

Karbonat kullanınız, çok faydasını görürsünüz selamlar.

Duran Ubay 2 yıl

Bendede var

Ö

Karbonat kullanınız, çok faydasını görürsünüz selamlar.

Duran Ubay 2 yıl

Evet gerçekten çok kötü suyu bile Zor iciyorum

A

Aynen

Sevda Özgen 2 yıl

Evet evet ben

S

Tükürük bezinin. Olmamasida tutma zorluğu yapıyor. Bende var. Hastaligin adi da sjokren bir romatizma hastalığı

Z

Tedavisi var...

Z

Ben bugün tikandim bogazima dugumlendi su içtim grip oldum atesimde vardı şuan kalbim çarpıyo beynimden uğultu geliyo

Ü

Yazın değilde bu havalarda çok kişide oluyor

S

Evet bendede uzun süredir ağız, dik ve boğazımda. Çok ağrıyor ve yanıyor. Boğazım hep kıpkırmızı ara arada iltihap oluyor.

A

Aynen benim de öyle

Zeliha Dobooğlu 2 yıl

İlaç olarak ne kullanıyorsunuz

Zeliha Dobooğlu 2 yıl

Eveeeeettt

Z

Ayni boğaz sıkıntısını bnde yaşıyorum arkadaşlar

G

Bazı sorunları bence içtiğimiz kimyasal ilaclarin yan etkilerinden kaynaklaniyor

V

Bende varim

R

Hepimize geçmiş olsun arkadaslar allah acil şifa versin

G

Aynen bazen nefes alamıyorum yutkunamıyorum

M

Aynen bende

Gonca Sümeyye 2 yıl

Benim hem takılma hemde yutma zorluğu sık sık yaşıuorum. Birde yemek borumda takilma hissi var.

E

Peki bu fibromiyaljiden mi kaynaklanıyor eminmisiniz..
Anksiyete yada panik atak belirtisi bu

F

Aynen öyle ben yaşadım

Suzan Bülgi 2 yıl

Fibromiyalji de böyle bir sıkıntı olmaz sanırım bende olmuyor ama bu tiroidlrinizde nodul varsa olur birde damar romatizmasi raynud senduromunda oluyor

G

Canim damar romatizmasi nedir

Selda Hosturk 2 yıl

Motilite testi yaptırdınız mı? Alakazya olmasın

N

O ne testi

Melek Bspnrlı 2 yıl

Burundan mideye kadar girip yemek borusundaki hareketleri kaydederek tesbit ediyorlar

Nihat Eyiyürekli 2 yıl

Eğer çok kötü durumdaysanız famodin alın eczaneden sabahları kalkar kalkmaz bi tane aç karnına içmeniz yeterli gelecektir.. Ama çay kahve ve çiğ ve hazır gıdalardan uzak durun

Nihat Eyiyürekli 2 yıl

famodin kas gevşetici değilmitdi?

Gürcan Halabova 2 yıl

yok mide koruyucu. Lansor kullanıyordum ben ağır gelmeye başladı famodinle iyiyim şimdi

Nihat Eyiyürekli 2 yıl

Evet

F

Ben ilac yutamiyoru, m sonradan oldu yutkunma zorluk var

F

Fatma hanım alakazya değildir umarım. Çay kahve domates sigara yani midenizin fazla asit salgılayacağı yiyecek ve içecekleri fazlamı tüketiyorsunuz?

Nihat Eyiyürekli 2 yıl

Gece aniden mide asidiyle uyaniyorum

Fatma Atiktürk 2 yıl

Sigara kullanmiyorum

Fatma Atiktürk 2 yıl

Fatma Atiktürk mide koruyucu kullanın bir kaç ay eğer düzelme olmazsa mutlaka görünün. Yatmadan en az 4 saat önce yemek yiyin Yani hemen yemekten sonra yatmayın. Çay kahve kola asitli yiyecek ve içeceklerden çiğ ve hazır gıdadan kesinlikle uzak durun

Nihat Eyiyürekli 2 yıl

Cok tesskur ederim guzel bilgilrinz icin ben mide koruyucu bile icemiyorum bu yeni 1 senedr boyle

Fatma Atiktürk 2 yıl

Evet bende de var bu durum

A

Ben şu an öyleyim yutunamıyorum uykuda uyutmuyor

M

Var

F

Bende çok nadir oluyor

D

Mide ve bogazdaki yutaga baktirin mutlaka, ama mutlaka baktirin, annemde yasadik bunu

H

bende var

G

ameliyat sonrası oluştu bendede

Gürcan Halabova 2 yıl

Bende var

M

Evet bende aynıyım

Ş

Evet bendede var bu sikinti bazen tukmugumu yutamiyorum o an cok kotu panikliyorum .

A

Reflüden olur

B

Hep var

K

Arkadaslar panik atak bogazdaki sinirleri etkilyor

F

Evet bende var

S

Güçlü Bir ihtimal daha var. Demir eksikliği de yutkunma ve nefes daralması şikayeti yapar. Demir testi öneririm herkese.

A
Daha fazla göster
Yükleniyor...