Süt kardeşler evlenebilir mi?

0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
90
90 CEVAP

Tabiki hayır

M

Aynı memeden süt içen kimseye nikah dusmez

M

Gercek kardes gibi haramdir degil mi?

S

Haramdır

Aynurasude Fuat 2 yıl

Evet canım aynı anneden süt emiyo cunki

M

Saol canm

Sevim Gerçek 2 yıl

Evlenemez tabi ki

E

Tsk ederm

Sevim Gerçek 2 yıl

Hayır annemin süt kardeşi ablami istemişti hoca kesinlikle olmaz dayısı oluyorsun demişti süt kardeş hiç olmaz

E

Tsk ederm

Sevim Gerçek 2 yıl

Rica ederim

Esra Urul 2 yıl

Hayır asla evlenemezler öyle bir hata yapmayın bizim akrabalar ailelerinin baskılarıyla iki süt kardeşi evlendirdiler kuzenlerdi aynı zamanda mutlu olamadılar boşandılar süt kardes oldukları için birbirlerine ısınamadılar

T

Zorla evlendirmek degilde kardesimin bebegi biraz annesini zor emiyo yara var gogsunde sutu de gelmiyo beni emebilir mi diye düşünmüştüm annemde olmaz takip edemezsin engel olamazsin. İlerde severlerse birbirini emzirme dedi

Sevim Gerçek 2 yıl

En doğrusunu yapmışsın cnm bunlar ayrıldı evlilikleri boyunca hiç mutlu olamadılar kardeş gibi görüyoruz dediler ve en sonundada boşandılar bunları zorla gerdeğe bile koydular 2 çocukları oldu ama evliliklerini kurtaramadılar

Tuba Özenser 2 yıl

Ayy cok yazik ya cok uzuldum

Sevim Gerçek 2 yıl

Oz kardesinizin bebeginemi acaba sutunuzu vermekten bahsediyosunuz

Ecem Kaptaner 2 yıl

Hayır

K

Olmaz kardes sayiliyor cunku oda

Y

Hayr

Z

Hayir

N

Asla

A

Sence ewlenebilirmi bir dúsun bakalim ????

B

kardesimin bebegi biraz annesini zor emiyo yara var gogsunde sutu de gelmiyo beni emebilir mi diye düşünmüştüm annemde olmaz takip edemezsin engel olamazsin. İlerde severlerse birbirini emzirme dedi

Sevim Gerçek 2 yıl

Onun icin sordum

Sevim Gerçek 2 yıl

Evet emzirme sadece onlar değil onlardan sonra doğanlarda kardeş olur

Ayse Zaglı 2 yıl

teyze/hala amca /dayı cocupunu sevmeyecek ( ask bakımından) kapasitede yetiştirilirse sevmez

Selinn Satırlı 2 yıl

Normalde kuzenleri evlendiriyolar ama

Sevim Gerçek 2 yıl

Hayir evlenemez dinen oz kardes kadar yakin sayiliyorlar ayni annenin sutunden emmis insanlar ayni anneden dogmus gibiler yani

Ö

Tesekkur ederm

Sevim Gerçek 2 yıl

Rica ederim cnm ne demek

Özge Özekici 2 yıl

Evlenemezzz

G

Hayir

D

Evlenemezler ama benim görümcem süt kardesiyle evli hem kuzenler 5 tane çocukları oldu çok günah yapmayın böle hatayı

T

Evlensinler istedigimden degil

Sevim Gerçek 2 yıl

kardesimin bebegi biraz annesini zor emiyo yara var gogsunde sutu de gelmiyo beni emebilir mi diye düşünmüştüm annemde olmaz takip edemezsin engel olamazsin. İlerde severlerse birbirini emzirme dedi

Sevim Gerçek 2 yıl

Süt kardeşi de evlenemez kardeş çocuklarında evlenemez..

Gamze Battal 2 yıl

Hayır

A

Ne sacma ya ayni kani ayni genleri tasimiyolarki sadece sut icinmi ewlenemezler yani genetik olarak bi sorun olcani sanmam ama dinen bilmiyorum

S

dinen evlenmezler zaten normalde bir yasa falan yok onun için canım

Selinn Satırlı 2 yıl

Dinen de evlenemezler.

Gönül Tümen 2 yıl

Dinen gunahmis

Sevim Gerçek 2 yıl

Dinen yasak ayet var bunla ilgili ama suan aklimda degil

Özge Özekici 2 yıl

Bı kardeşle bı kardesın paylasacagı cok az seyler vardır bırı aynı karından doğmak bırı de anne sütü siz anne sütü içerek oradaki aynı genı dna ve bi sürü bileseni paylaşıyorsunuz dinen haram ve günah

Zeynep Ersem 2 yıl

Hayır

A

hayır evlenmezler

S

Hayr bnim de oglumn sit annesi maalesef evlenimio

F

Evlenemezler

B

Kesinlikle evlenemez

Z

Asla evlenemez sut kardeş öz kardeş demek gunah haramdır

M

Evlenemezler. Ablam kızımı ben ablamn oğlunu emzırdm. Annem kesınlıkle buyuyunce durumu acıklamamız için her zaman belırtıyo

Ş

Annemde bana emzirtmedi ilerde haberin olmaz aralarinda bisiy gecerse diye

Sevim Gerçek 2 yıl

Hayir

S

Hayır

G

Evlenemiyorlar diye biliyorum

A

Genetiklikle bi alakası yok Dinen yasak süt KARDEŞ yani

K

Hayir

E

Ben evlendim

D

Dinimizce yasak

Gözde Gümüşkar 2 yıl

Yasaklar cignenmek icinmi diyosunuz yani bi okuyup dinleseydiniz keske evlenmeden once süt kardesler ki 2'5 yasini gecmeden doyarcasina emzirmisse bi kadin o onun cocugu sayılır ve kendi evladı ile evlenmeside kesin surette yasaktır

Yasemin Bolca 2 yıl

Bende emzirdim bi cocugu ama doyarcasina degil yani 2 5 yasina kdr degil yinede sut kardes sayiliyormus simdi kiz cocuklarimiz olursa evlenmek isterlerse doye korkmafim degil b3n diger dogan covuklarinda kardes oldugunu bilmiordum sadece emne cocuk kardes sayilio diye biliodum oyle bisey olursa napicaz ya kacarak evlenirlerse aman allahim

Mümine Kocatürk 2 yıl

Hayır asla

M

süt kızım var ama mecburda kalsaydım emzirirdim dini boyutu beni pek bağlamıyor inanç meselesi

C

Sizin dininz inanciniz islam dini dglse o ayri elbette canim. Ama islam dininde haram ve gunahtir evlenmeleri. Ha emzirrsin ama ilerde evlilik gbi bi duruma engl olmk zorundasin

Kader Batan 2 yıl

Kader Batan tabikide benimde süt kızım var ben süt kardeş yaparken dikkat ettim erkek emzirmemeye eğer mecbur kalsaydım emzirirdim orası ayrı ama bu toplumda yaşadığım için dikkat etmek zorundaydım

Cansu Yıldırgan 2 yıl

Aynn oyle canim. Bnde zorunlu kalsaydim emzrrdim sonrasina dikkt ederdim.

Kader Batan 2 yıl

Kader Batan öyle vala

Cansu Yıldırgan 2 yıl

Cansu Yıldırgan sen takil. A herkesexe cvp vermeye bakma canim. Senn demek istedgn yanls anlsldi okdar. Bni baglamz demen kizdrdi arkdslari. Tanri olayinida takilma arastrma ypildgnda anlarlar orda seni

Kader Batan 2 yıl

Nie evlenemezlerki ayni memeden süt ictikleri içinmi

N

Evet canım o yüzden dinen caiz değildir.

Mehtap Ugurtan 2 yıl

Anladim teşekkürler

Nihan Bozoğlu 2 yıl

Artik onlar aynı ananin evlatlari gibidir. Nasıl abi karses, abla kardes evlenemiyorsa aybi şey iste

Çiçek Hepşen 2 yıl

Hayır tabikideee

G

Aslaaa

A

Süt kardeş diyor uz ya

A

Kardeş oluyorlar çünkü Allahın emri bu. İnanmayanlar öldükleri zaman bu konuyu detaylıca görüşürler ahirette. Allahın haram dediği birşeye Neden diye sormaz müslüman biri.

M

Nedenini bilmesigim icin ogrenmek istedim yanlışımı yani

Nihan Bozoğlu 2 yıl

Bnm sorma sebebim evlensinler diye degildi kardesimin sutu gelmiyo onun bebegini emziricektim annem engel olamazsin severlerse dedi ondan sordum tsk ederm

Sevim Gerçek 2 yıl

Kuran bilginiz varsa zaten bilirsiniz asla olmaz

Ş

Tsk ederm

Sevim Gerçek 2 yıl

O rastlanti filimlerde oluyor diye biliyoru

A

Dini boyutu beni bağlamıyor da ne demek !

A

İnanmıyorum diyor arkadaş

Murat Üşümez 2 yıl

Katılıyorum size küçük görmek gibi bi tabir oluyor yazık

Ilknur Sastım 2 yıl

Murat Üşümez bak arkadaş sana açıklamış herkes müslüman olmak zorunda değil

Cansu Yıldırgan 2 yıl

Evet herkes müslüman olmak zorunda değil lakin bunu soran bir müslümandır ki yanliş bilgilendiriyorsunuz geregini bilmiyorsaniz yorum yapmayin lütfen .

Ada Suzan 2 yıl

Ilknur Sastım yok aslında öyle anlamak istiyorsunuz düşünsenize cıyak cıyak ağlayan bir bebe var kız yada erkek o an onun karnını doyurma iç güdüsüyle yaklaşırsınuz süt kardeş olup olmıcaklarını sorgulamazsınız. O an zaten sorgularsanız vicdanen eksiksinizdir kardeş olmalarımı yoksa bebenin açlıktan ölmesimi ?

Cansu Yıldırgan 2 yıl

kesinliklen hayir oz kardeşinne bir farki yok

S

Hatta emzirdigin çoçuktan sonra doğanlar da süt kardes sayiliyor.

M

Dogan cocuklar nasil oluyo peki normalde kuzenleri evlendiriyor lar ya hani

Sevim Gerçek 2 yıl

Şimdi söyle diyim. Bnm küçük kardesimi Teyzem emzirmis kardesimden sonra da 2 tane çocuk olmuş. Onlarla kardeşim evlenemiyo ama ben evlenebiliyorum. Onlar aynı anneden süt ictikleri için dinen kardes sayiliyorlar.

Merve Dtaş 2 yıl

Süt kardes olmayanlarda nikah düştüğü için evlenebiliyorlar

Merve Dtaş 2 yıl

Tsk ederm:)peki bunlarin cocuklari evlenebiliyormu sut kuzenler yani

Sevim Gerçek 2 yıl

Onda sıkıntı yok kardes çocukları evlenebiliyo

Merve Dtaş 2 yıl

Süt kardeşler ve süt kardeşlerin nesilleri çocukları evlenemezler

E

Cocuklaridami evlenemiyo

Zehra Fulya 2 yıl

Aynen cnm birbirlerini sevebilirler bu sebepten emzirmek günah evlenmeleri haram kardeşler oluyolar çünkü

Emine Cirit 2 yıl

Kızlar cok derın bı konu bu benım kızımında sutkardeşi var kız ama sut annesınden dogan butun cocuklar emenın kardesı sayılıyor evlenemez cok gunah harammış

I

Teyzem kardesimi emzirmis mesela. Büyük kuzenim kardes sayilmazken diğer 2 küçük kardes sayiliyor. Sırf bu yüzden de yanında başı açık ta dolassa gunah olmuyo kardes olduğu için. Bu demek oluyor ki nikah ta dusmuyo

Merve Dtaş 2 yıl

Hayir

P

Kesinlikle olmaz benimde süt çocuklarım var

M

Hayirr evlenemezler kardeşi oluyo kafayı mı kirdiniz

D

Kafayi kiran yok kimse evlenir dememis ki zaten bnde evlensinler diye sormadim emzirme amacli sordum

Sevim Gerçek 2 yıl

Dinen kesinlikle haram
Hatta bilmeden evlenirlerse öğrendikten sonra kesinlikle ayrılmaları gerek

O

Hayır normal kardeşinden daha yakındır kuran da da bahseder haramdır yani

G

Tabiki hayır yorumlara bakıyorum da peygamberimizin hadis i geliyor aklıma cahil cesur dur diye çok yazık cok

S

Hyr

S

yok evlenemez

T

Dinimizde haram diye biliyorum nikah dusmezmis

H

Hatta evli ve çoluk çocuk sahibi olmuşken süt kardeş olduğunu öğrenirse derhal boşanmak zorunda. Çünkü bile bile kızkardeşi ile evlilik hayatı yaşaması büyük günah ve haramdır.

M

Kizlar bende emdirdimm gorumcenin cocgunu yani ben bidaha dogursamm odami oluyo onun sut kardesi

G

Aynen bundan sonra olacak çocuklarda şut kardeş oluyor ondan öncekiler olmuyo

Seyhan Ertugral 2 yıl

Evet

Ilknur Sastım 2 yıl

Hi tamam saol annis

gülay Irgi 2 yıl

Hayır sadece emen çocuk kardeşi

Ilknur Türeli 2 yıl

Sadece emwn değil ondan sonraki doğacak çocuklar içinde geçerli

Seyhan Ertugral 2 yıl

Hayır evlenemez aynı anneden emdiği için öz kardeş gibi oluyor

E

Kesinlikle evlenemezler.. Dinimizce yasak. Oz kardes gibi oluolar. Ve sut annenin kendi evladi gibi hakki oluyo sut cocugunda.. Benim sut oglum var. Kizimla ikisine siz sut kardessiniz kardessiniz diyoruz. Teyze cocuklari zaten.. Oyle buyuyolar

S

Olamazz evlenemezlerr onlarrr kardesslerr nikahh dusmezzzz

B

hayır

D

Tabi ki hayır bunu soruyor musunuz bir de

E

Adı üstünde KARDEŞ

B

Bende birini emzirdim ama erkekti kiz olsa emzirmicektim asla evlenemezler nikah dusmuyor kardes sayiliyorlar

M

hayir evlenemez evlensede allah göstermesin sakat çocukları olur adı üstünde kardeş

S

Birinci derece evliliklerde sakat doğum riski zaten var cnm. Sadece Süt kardes olmaları etken değil.

Merve Dtaş 2 yıl

Hayirrr

T

Böyle saçma sapan sorular sormayin

N

Soru sorarken sizden izin alsinlar ozman

Yalvaç Azkaç 2 yıl

Ben sacma sapan soru goremiyorum belliki bilmiyor buraya danismak istemis

Mürvet Öçkomaz 2 yıl

Hayir

E

Hyr evlenemezler ki dinimizde zaten emzirilen bebeğin babasından izin alınması gerekir

A

Onu anlamadım cnm açıklar misin ?

Merve Dtaş 2 yıl

Emzirdiginiz de cocuklarin babasindan izin alinmasi gerekiyormus sanirim

Ayşe Çörüz 2 yıl

Onu duymadım hiç. Araştırmak lazim

Merve Dtaş 2 yıl

aslaaaaaaa

G

Ne olcak çocukları sakatmı oluyor ?

G

Yok canım kardes sayılıyorlarya kardes kardesle evlenemez

Meryem Tulgali 2 yıl

Emzirdigi cocugu ustlerine yapmalari lazim of sacma sapan seyler

Duygu İşcen 2 yıl

Hayir

K

Sütten ne olcak yani bnde ondan bahsediyorum

G

Hayır uygun değil diye biliyorum kardeş olmuş oluyor

T

Kesinlikle evlenemezler

T

Sütten laf gelişi kardeş olur aynı babadan değil ya

G

Hem kardes dıyon hem evlenmek dıyon olurmu oyle sey

M

Tabikide hqyirr

M

Akraba ewliliğinden iyidir

G

Kesinlikle haram tüm islam alimleri bunu söyler

N

Anlamayan insanlara laf anlatması cok zor bıraz islamı arastırın muslumansanız

M

Az önce dedimya cahil cesur dur hakikaten öyle salliyo millet bilio bilmeden

Seyhan Ertugral 2 yıl

Seyhan Ertugral Allahım dinini bilmeyen cahillerle karsılastırmasın

Meryem Tulgali 2 yıl

Aminnn valla öyle

Seyhan Ertugral 2 yıl

Mesela, bir annenin yeni bir erkek bebeği olsun. Başka bir annenin de kız çocuğu olsun. Bu kız çocuk diğer kadının sütünü emse, sadece aynı dönemde emdiği erkek çocukla mı süt kardeş olur yoksa o kadının büyük çocukları da süt kardeşi olur?

Bu konuda genel bir kaide vardır. “Sütü emenin kendisi, süt emdirenin nesline haramdır.” Yani sütü emen çocuk, emdiği kadının bütün neslinden gelenlere haram olur.

Buna göre süt emen çocuğun diğer kardeşleri, emdiği kadının çocuklarıyla evlenebilir. Çünkü sadece emen çocuk emdiği kadının süt oğludur. Emen çocuğun diğer kardeşleri o kadının süt oğlu olmadığı için, çocuklarıyla evlenmesi helaldir.

I

Butun Nesli derseniz siz yanlis çıkarsınız. Gerci internetten kopyalamissiniz herhal.

Duygu İşcen 2 yıl

Yazmıyım dedim de Allah aşkına ya alış mantık var süt kardeşler adı üstünde kardeş

M

Yaa akraba ewliliklerine bisey demeyin süt emzirdi diye kardeş ilan edin gidin allahaşkına. Engelli sakat bebekler doğmasından iyidir bana bok atanlar kendileri cokmu müslüman suan. Yazık bee

G

Hayır canım evlenemezler benim kızımda dayısının oğluyla süt kardeşler

Ü

Hayir evlenemez adi. Ustunde. Kardes. Ve anneler. Oglunz. Varsa kiz bebegi. Emzrmeyin. Bisey. Olmz. Demeyin. Sonucta hayt bu mama. Versn. Gene. Emzrmeyn

M

Elhamdulıllah en azından kardesınle evlenebılırsın demıyoruz

M

Salakmısın be ne biçim soru bu

O

Kadının sütü yoktur emzirir başka sütü olan anneye ne war bunda herkesin sütü olcak diye bisey yok emdi diye öz kardeş de olmuyorlar dayisinin halasinin amcasinin ogluda degil akraba sütü de degil saçmalık ötesi

G

Allah Teâla şöyle buyurur: "Sizi emziren süt analarınız ve süt kardeşleriniz (size haram kılındı)" (en-Nisâ, 4/23).

M