Arkadaşım Asgari ücretli olup, 10. ay itibariyle vergi dilimine girdiğinizden maaşınız asgari ücretin altına düşüyor. Gündemde olan torba yasa ile birlikte kesilen vergiyi AGİ tutarını ekleyerek tekrar 1404 lira seviyesine çıkaracaklardı, ancak söz konusu yasa henüz onaylanmış değil. Umarım geriye dönük düzeltmelerinizi alabilirsiniz.
Yok bu kümülatif vergi dilimi mıydı ismi ne öyle bişey her yıl 10. Ayda falan bu dilime giriyoruz bazı geliri yüksek olanlar 8-9. Ayda bile girebiliyor bu dilime
Adam diyor ankara siz diyorsunuz askeri. Olay başka bilmiyosanız yorum atmayın arkadaşım, cevabı bende merak ediyorum. Asgari ücretliyi zengin mi sayıyor gerçekten yoksa arkadaşların dediği gibi bes de olabilir..
la ne bes arkadasim vergi dilimi olay bu son 3 ay vergi dilimine girersin yeni yilin 2. ayinda da en yuksek maasini alirsin oturursun asagi bu her ulkede var bizim ulkemizde degil sadece her vatandasdan vergi kesintisi olur. araba aliyosun ev aliyosun telefon aliyosun ne alirsan al her seyden kestigi gbi maastan da kesiyor
yok be sakinizde geldi yine kor cahiller konusucaklar git hakkini ara desek gitmez burda klavyeden yazar durur ama arastirin arkadasim arastirin bu cahillere birakmayin ortaligi
vergi dilimi çizelgeleri var yıllık kazanç miktarı azami çizgiye geldiğinde oran artıyor, asgari ücretten gelir vergisi kaldırılsın eylemleri vardı bu günler için yapılmaktaydı. Ocakta vergi daha düşük olacak ama yıllık gelir 12000 tlye ulaştığında gelir vergisi %15den %17ye yükseliyor 2500 tl altı için üstü için ise %17'den %20ye çıkıyor, yıllık geliri 120bini geçerse vergi yok
asagi yukari boyle askeri personelim ben askeri ucretliden 85 100 arasi kesiyolar bizden son 3 ay donem donem 400 500 tl civari kesiyolar adamlar arastirmadan burda ahkam kesiyo ona kiziyorum ya
Vergi dilimleri şöyledir: 13000 TL’ye kadar %15, 30000 TL’ye kadar %20, 70000 TL’ye kadar %27(seneye 30 olacak), 70000 TL üstü %35. Bu tutarlar brüt maaş üzerinden hesaplanır. Ek ücretler varsa 110000 üzerinden ayrı hesaplanıyor.
işe girerken yaptığınız sözleşmede maaşınız brüt üzerinden yazıyorsa o yıl içindeki aldığınız maaşların toplamı belli bir miktara ulaşınca vergi diliminiz artar maaşınız azalır ç0nkü firma vergiyi size ödettirir, netten yazıldıysa kesemezler sizin alacağınız yazılmıştır net olarak kesinti olmaz, brütte ise kesintisiz ücret yazar vergiler falan benden demiş sayılırsınız. Sözleşmenizi kontrol edin
657 li olmasanız bile sözleşmelilerde dahi vergi dilimine girdiniz mi kesintiniz olur. Onunla ilgili tablo ektedir toplam gelir üzerinden hesaplanır sadece maaş değil ek gelirler dahil. Kaç tl maaş aldığınızın önemi yok zaten yüksek alan daha hızlı dilimleri aşıyor ve kesintisi daha çok oluyor.
Brüt üzerinden gösterildiği için vergi dilimine giriyorsunuz, mesela ben net maaş üzeri sözleşme imzaladığım için aldığım parada yaptığım mesailer de hiç bir kesinti olmuyor, sadece bes için kesiliyor şuanlık onu da iptal ettirebiliyorsun istersen
Aslında aynı şey oluyor fakat sizin anlaşmanızdan dolayı fazla masraf şirkete ait oluyor. 1404 alırken 1780 brüt maaş olur. Yıl vergi dilimi değişince, anlaşmanızdan dolayı siz yine 1404 alırsınız ama şirketten yaklaşık 1900 çıkar.
askeri ücret 1.404.06 kuruş olduğu için ya 9.ay yada 10.ay %15 lik vergi diliminden %20 lik vergi dilimine geçiş yaptığınız için askeri ücrette dahi maaşlarınız düşüyor özel sektör yada memuriyett fark etmiyor aralarındaki fark sadece vergi dilimlerindeki yüzdeler kısacası kestikçe kesiyorlar
Asgarai ücreti eğer brüt üzerinden hesaplayıp bordronuzu oluşturuyorsa şirketiniz, o zaman vergi diliminden dolayı ücretiniz yıl sonu düşer. Bu durum yeni torba yasada düzeltildi. Asgari ücret 2018 yılından itibaren netten de olsa brütten de olsa asla 1400'ün altına düşmeyecek.
ya peki yabancı şirkette çalışırsak maaşı dolar üzerinden alırsak onun vergisi nasıl oluyor yani ilk başlarda yılda 30 bin dolar alıcaz bunun 10 bin dolarını vergi olarak ödemeyelim esprisi kaçmasın bunla ilgili maddeyi bilen var mı
Yıllık 85 90 bin tl lik gelirin(net gelir bu kesintileri çıktıktan sonra) ortalama 20 bini vergiye gidiyor. En azından Devlet memurunda öyle.. Ona göre hesap yapabilirsiniz
Hocam bildiğim kadarıyla çalışmış olduğunuz şirket hangi ülke kökenli ise devletin o ülkeyle yapmış olduğu protokoller le belirleniyor olması lazım ama yanlış biliyorsa olabilirim
Asgari ücretle çalışan bir işçi sigorta primi 12bin tlyi geçtiği zaman vergi dilimi yılın son 3 ayında %15 den %20'ye yükseliyor. Söylenecek çok şey var aslında ama işte burası yeri değil
Vergi dilimleri şöyledir: 13000 TL’ye kadar %15, 30000 TL’ye kadar %20, 70000 TL’ye kadar %27(seneye 30 olacak), 70000 TL üstü %35. Bu tutarlar brüt maaş üzerinden hesaplanır. Ek ücretler varsa 110000 üzerinden ayrı hesaplanıyor.
Evet aptalca bir uygulama olarak goruyorum insanlarin emekleriyle oynuyorlar resmen ben 2 sene icerisinde 400 lira zam alip maasi ayni kalan insanlar gordum ne koyuyordur maasa zam var ama devlet el koyuyor
Murat Mira en temizi işveren olmak aylık 20bin kazanıp yılda toplam 500 tl gelir vergisi ödeyen müşterim var. Kaçak elektrik kullanım bedeli gibi; esnaftan, işverenden alamadığı vergiyi bizden alıyor devlet
Ali Gönder aynen devletin olayı bu şirketlerin %90 ından vergi almıyor vatandaşa yüklüyor halbuki şirketerden alsa vatandaşa bu kadar yük binmez ben şimdi bitcoin falan biraz para biriktirdim 3-5 sene çalışıp o parayı da biriktirip açıçam bir şirket tamamdır vergi yok her şeyi indirimli alıyorsun daha ne olsun çalışmaya ne gerek var
birde devlet bu sene şirketlere kişi başı 100 tl veriyormuş asgari ücret için o da kalkıyor galiba yani şirket sahibi o parayı da sizden keserse kesmese bile kağıt üstünde verip sonradan geri isterse şaşırmam
geçen biri diyordu kağıt üstünde 1400 alıyoruz ama elimize geçen 1100 diye denetleme olmayınca böyle oluyor işte gerçi şuç işçilerde git şikayet et sanmıyorum ama belki faydası olur
Çalıştığım yerde bütün şirket kağıt üzerinde asgari ücretli çalışan patron hariç. Aklı olan herhangi bir devlet memuru bildirimler esnasında bunu çok rahat görüp bildirebilir ki bizim ekipten zamanınla bildirdiklerinde rızaları var denmiş nasıl oluyor anlamış değilim. Gerçi sgkyı aramışlar ordada zamanınla başka şirkettenalamadığım maaşı siz orda çalışmıyomuşunuz yaw diye kağıt yollamışlardı dedim kapıda yazık. Bundan sonra bimer cimer ne varsa yazmadan yürümüyo bu işler onu anladım
Brüt ve net asgari ücret hesaplamaları bu şekilde. İşverenler bazen vergi olayını son aylara bırakarak yılın ilk aylarında daha fazla ücret verip son aylarda daha düşük ücret verme yoluna gidebiliyorlar. Ama net asgari ücret 1100 değil 1400 tl
1400 tl nin altında alınan her ücrette yanlışlık var devlet vergi diliminden dolayı 1400 altına düştüğü anda düşen kısım kadar vergi almıyor işverenden bu yüzden aradaki farkı bordroda agi ödemesini arttırarak fazla yapması gerekiyor
193 Sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. GEÇİCİ MADDE 87– 2017 Yılı Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık aylarına ilişkin net ücretleri bu kanunun 103 üncü maddesinde yazılı tarife nedeniyle 32’nci maddedeki esaslara göre sadece kendisi için asgari geçim indirimi hesaplanan asgari ücretlilere 2017 yılı Ocak ayına ilişkin ödenen net ücretin altında kalanlara, bu tutar ile 2017 Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık aylarına ilişkin olarak aylık hesaplanan net ücreti arasındaki fark tutar, ücretlinin asgari geçim indirimine ayrıca ilave edilir. Bu fıkrada geçen net ücret, yasal kesintiler sonrası ücret tutarına asgari geçim indiriminin ilavesi sonucu oluşan ücreti ifade eder. Bu kanunun bu maddeye aykırı olan hükümleri 2017 yılı Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık ayları için uygulanmaz. Bu maddenin yayımlandığı tarih itibari ile birinci fıkrada yer alan dönemlere ilişkin olarak verilmiş olan muhtasar beyannamelerde beyan edilen ve birinci fıkra hükmü kapsamında ilave asgari geçim indirimi UYGULANAMAMASI nedeniyle çalışanlarca fazla ödenen vergiler, bunlara iade edilmek üzere, vergi sorumlularınca bu maddenin yayımı tarihinden sonra verilecek muhtasar beyannameler üzerinde hesaplanan vergiden mahsup edilmek suretiyle reddolunur. Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar ile mahsup şeklini ve dönemini belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir.
Normalde bununla ilgili kanun geçen sene, asgari ücretliler 2. dilime girmeden önce çıktığı için herkes asgari ücrette herhangi bir eksilme olmadan aldı. Yanlız o kanun sadece 2016 için geçerliydi. 2017 için olanda torba kanun çıktı ama henüz yasalaşmadığı için evet asgari ücretli 2. vergi dilimine girdiğinde asgari ücretten daha düşük ücrette maaş alacaktır. Son durum bu şekilde idi eğer değişmediyse..
Yillik kazanciniz 13000 TL'nin uzerine ciktigi zaman kesinti basliyor. Tam olarak ne kadar kesiliyor bilmiyorum ama. Ocak ayından sonra sifirlanacak. Fakat agustos eylul gibi tekrar baslayacak kesinti.
Ne aylık ne de yıllık arkadaşlar. Ocak ayından Aralık ayına kadar aldığınız maaşlar brüt olarak toplanır. Toplam 13000’i geçince %20lik vergi dilimine girer ve buna göre vergi verirsiniz. Yani brüt aylık maaş 2000Tl ise Haziran ayına kadar %15, Temmuz maaşınızda ise yarısı %15 yarısı %20 olarak vergi ödersiniz. Diğer vergi dilimleri de bu mantıkla çalışır.
Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ediyorum bilgilendirdiğiniz için aslında asgari - azami terimlerini biliyordum ancak postu paylaşmadan önce hatırlayamadım yapıştırdım gitti. Goygoy konusu olduk iyi mi
Asgarî ücret normalde 1900-2000 lira bişey vergidir şudur budur derken 1404 lira olarak eline geçiyor oda yetmezmiş gibi vergi dilimine girince maaşından kesinti yapılıyor
Ben çalışırken kesilen verginin de gösterildiği ödeme dökümünü gönderiyorlardı muhasebeden isterseniz öyle bir doküman rica edip öğrenebilirsiniz bende yüzde ve tutar olarak net ne kadar kesildiği gözüküyordu herseyden
Bi ülke düşünün ki asgari ücreti açlık sınırının altında olsun ve sene sonuna doğru devlet asgari ücretli çalışana sen kim köpeksinde bu kadar para kazanıyosun deyip haraç kessin.
Maaslar yil sonuna dogru azalir diger vergi dilimine gecmis oluyosunuz yil sonuna dogru o yuzden
Asgari*
Ben de küçükken askeri derdim. Maaşın askerlerle ne alakası var diye düşünürdüm bi yandan da
Maalesef yeni sistem de 10.aydan sonra asgari ücretliler zengin olarak kabul ediliyor şaka gibi ama gerçek
Kaynak?
Gelir vergisi dilimleri yazabilirsin google a kaynak arıyorsan. 13.000₺ ilk dilim.
Böyle vergi dilimini çıkartana sormak lazım. Geçinmek çok zor oldu artık
Isveren seni brut ucret calisani olarak gostermis, dolasiyla yil sonu vergi dilimine giriosun
13bin tl e kadar %15 13bintlden sonra %20lik vergiye girdiğin için öyle
Arkadaşım Asgari ücretli olup, 10. ay itibariyle vergi dilimine girdiğinizden maaşınız asgari ücretin altına düşüyor. Gündemde olan torba yasa ile birlikte kesilen vergiyi AGİ tutarını ekleyerek tekrar 1404 lira seviyesine çıkaracaklardı, ancak söz konusu yasa henüz onaylanmış değil. Umarım geriye dönük düzeltmelerinizi alabilirsiniz.
13.000 TL'ye kadar % 15 30.000 TL'nin 13.000 TL'si için 1.950 TL, fazlası % 20
Otomatik katılım için bes yapılmıl olabilir mi ?
mtv zammı muhabbetine bu konu konuşulmadı %27 ile %30 arasında ki fark bu işte devlet artık asgari ücretliyi zengin sayıyor
O fark uyfulaması 2017 de başlıyor. %27 olmayacak %30 sonra 35 olack
Rahman Görüceli biz 2017 de değilmiyiz zaten asdfatsa
2018 olacak
Asgari ücretli hiçbir zaman %27 vergi dilimine ulaşamaz.
Ali Gönder doğru cevap
Askeri ücret ne la yeni mi? :Dgs
Subata kadar kesintili maas vericekmis devlet asgari ucretlilere gecen haberlerde soyluyordu
bisey dicem
vergi diliminde yenimi haberiniz oldu ?
her yil 2. ay en zamli maasi alirsiniz son 3 ayda vergi dilimine girer en az maasi aralikta alirsiniz.
bu her ulkede var ama :))
He he her ülkede var
:))) Atınç Yerebakmaz
Her ülkede yok hocam
hemen hemen her ulkede var arkadasim ya vergi bu vergi
Kesinlikle her ulkede var, bravo.
Harbi bu nedir böyle bişey mi varmış
var maalesef kardeşim annemden ve kardeşimden de kesmişler
BES üyesi misiniz? Belki o yüzden kesinti olabilir
Yok bu kümülatif vergi dilimi mıydı ismi ne öyle bişey her yıl 10. Ayda falan bu dilime giriyoruz bazı geliri yüksek olanlar 8-9. Ayda bile girebiliyor bu dilime
Adam diyor ankara siz diyorsunuz askeri. Olay başka bilmiyosanız yorum atmayın arkadaşım, cevabı bende merak ediyorum. Asgari ücretliyi zengin mi sayıyor gerçekten yoksa arkadaşların dediği gibi bes de olabilir..
la ne bes arkadasim vergi dilimi olay bu son 3 ay vergi dilimine girersin yeni yilin 2. ayinda da en yuksek maasini alirsin oturursun asagi bu her ulkede var bizim ulkemizde degil sadece her vatandasdan vergi kesintisi olur. araba aliyosun ev aliyosun telefon aliyosun ne alirsan al her seyden kestigi gbi maastan da kesiyor
Sakin olun tamam.
yok be sakinizde geldi yine kor cahiller konusucaklar git hakkini ara desek gitmez burda klavyeden yazar durur ama arastirin arkadasim arastirin bu cahillere birakmayin ortaligi
2018 ocak ayında daha yüksek alacaksın vergi dilimi işte maalesef
vergi dilimi çizelgeleri var yıllık kazanç miktarı azami çizgiye geldiğinde oran artıyor, asgari ücretten gelir vergisi kaldırılsın eylemleri vardı bu günler için yapılmaktaydı. Ocakta vergi daha düşük olacak ama yıllık gelir 12000 tlye ulaştığında gelir vergisi %15den %17ye yükseliyor 2500 tl altı için üstü için ise %17'den %20ye çıkıyor, yıllık geliri 120bini geçerse vergi yok
arastiran bilen adamin hali baska digerleride konusmak icin konusuyor eyvallah
rakamlarda yanılıyor olabilirim, kontrol etmek lazım ama aşağı yukarı böyle
asagi yukari boyle askeri personelim ben askeri ucretliden 85 100 arasi kesiyolar bizden son 3 ay donem donem 400 500 tl civari kesiyolar adamlar arastirmadan burda ahkam kesiyo ona kiziyorum ya
Vergi dilimleri şöyledir: 13000 TL’ye kadar %15, 30000 TL’ye kadar %20, 70000 TL’ye kadar %27(seneye 30 olacak), 70000 TL üstü %35. Bu tutarlar brüt maaş üzerinden hesaplanır. Ek ücretler varsa 110000 üzerinden ayrı hesaplanıyor.
düzeltme ve doğru rakamlar için teşekkürler
Bunlar hep tartışıldı.
https://eksisozluk.com/gelir-vergisi-diliminin-30a-yukselmesi--5461515
Ya arkadaşlar günaydın, 2016'da da aynı durum söz konusuydu.. Agi desteği ile engellediler.. Ama bu sene sadece lafta kaldı..
10. Aydan 1. Aya kadar kesiliyor çok saçma zaten aldığımız para neki bide vergisini veriyoruz
Askeriyse keser
askeriyede değil hocam bütün bordrolu çalışanlarda aynı durum söz konusu
işe girerken yaptığınız sözleşmede maaşınız brüt üzerinden yazıyorsa o yıl içindeki aldığınız maaşların toplamı belli bir miktara ulaşınca vergi diliminiz artar maaşınız azalır ç0nkü firma vergiyi size ödettirir, netten yazıldıysa kesemezler sizin alacağınız yazılmıştır net olarak kesinti olmaz, brütte ise kesintisiz ücret yazar vergiler falan benden demiş sayılırsınız. Sözleşmenizi kontrol edin
Ya anlayın işte öldürmeden minimumla yaşatıyor. Dağılabilirsiniz
657 li olmasanız bile sözleşmelilerde dahi vergi dilimine girdiniz mi kesintiniz olur. Onunla ilgili tablo ektedir toplam gelir üzerinden hesaplanır sadece maaş değil ek gelirler dahil. Kaç tl maaş aldığınızın önemi yok zaten yüksek alan daha hızlı dilimleri aşıyor ve kesintisi daha çok oluyor.
Brüt üzerinden gösterildiği için vergi dilimine giriyorsunuz, mesela ben net maaş üzeri sözleşme imzaladığım için aldığım parada yaptığım mesailer de hiç bir kesinti olmuyor, sadece bes için kesiliyor şuanlık onu da iptal ettirebiliyorsun istersen
Peki brüt uzerinden veya net üzerinden maas gösterilmesi iş yerinin insiyatifine mi bağlı?
Hilal Özaltun onların elinde olan bişey ve tabi sizin anlaşmanıza bağlı
Toplu olarak konusulsa isverenle bu kendi isteğimize bağlı net maaş uzerinden gösterilmesi uygun oluyor mu
Aslında aynı şey oluyor fakat sizin anlaşmanızdan dolayı fazla masraf şirkete ait oluyor. 1404 alırken 1780 brüt maaş olur. Yıl vergi dilimi değişince, anlaşmanızdan dolayı siz yine 1404 alırsınız ama şirketten yaklaşık 1900 çıkar.
Anladım teşekkürler. Valla 3 4 aydır 111 tl kesintiden bıktık ama malesef caresiziz.
askeri ücret 1.404.06 kuruş olduğu için ya 9.ay yada 10.ay %15 lik vergi diliminden %20 lik vergi dilimine geçiş yaptığınız için askeri ücrette dahi maaşlarınız düşüyor özel sektör yada memuriyett fark etmiyor aralarındaki fark sadece vergi dilimlerindeki yüzdeler kısacası kestikçe kesiyorlar
Subaylardan mı bahsediyoruz?
Askeriye konusunda net bir bilgim yok ama diğer memuriyetlerin çoğunda geçerli hocam
Diğer memurlar askeri ücret değil, asgari ücret alıyorlar dostum
Bak yanlış olmasın, asgari olmasın o?
yılın son aylarında vergi dilimi değişir, verilen zamlar vergi olarak geri alınır
banane ya ben hep 20 liralık dolduruyom
5 ayda %27 ye girenler olarak sizi kınıyoruz
ben %15 liğim sizinle tartışmayacagım, param kadar konuşa..... Görkem Dursunoğlu
Asgarai ücreti eğer brüt üzerinden hesaplayıp bordronuzu oluşturuyorsa şirketiniz, o zaman vergi diliminden dolayı ücretiniz yıl sonu düşer. Bu durum yeni torba yasada düzeltildi. Asgari ücret 2018 yılından itibaren netten de olsa brütten de olsa asla 1400'ün altına düşmeyecek.
1400 demeyelim, yeni yılda asgari ücret artacak
Yani neyse işte, ancak vurgulamak istediğim, asgari ücretin net yada brütü, gelir vergisi dilimlerinden bağımsız olarak değerlendirilecek artık
Hakkaten adam asgari ücretten bile kesinti yapılması gibi ciddi bir sorun hakkında yardım postu açmış goygoy yapılıyor lanet olsun.
Sosyal güvenlik primleri o kesintilerden ödeniyor. Asgari ücretli olmasının bir önemi yok.
bile dedim zaten
ya peki yabancı şirkette çalışırsak maaşı dolar üzerinden alırsak onun vergisi nasıl oluyor yani ilk başlarda yılda 30 bin dolar alıcaz bunun 10 bin dolarını vergi olarak ödemeyelim esprisi kaçmasın bunla ilgili maddeyi bilen var mı
ya da hiç mi vergi ödemeyeceğiz diyecem de nefes alsak vergi alıyorlar benden mi almıcaklar
Yıllık 85 90 bin tl lik gelirin(net gelir bu kesintileri çıktıktan sonra) ortalama 20 bini vergiye gidiyor. En azından Devlet memurunda öyle.. Ona göre hesap yapabilirsiniz
Görkem Dursunoğlu oh oh devletimiz sağolsun teşekkürler
Hocam bildiğim kadarıyla çalışmış olduğunuz şirket hangi ülke kökenli ise devletin o ülkeyle yapmış olduğu protokoller le belirleniyor olması lazım ama yanlış biliyorsa olabilirim
Emre Gecit zaten bir oraya veriyoruz o allahın emri ama kendi ülkemizde vergi istiyor mu o konuda tereddütdeyim
Sendikalardqn toplu para alanlardan da kesinti oldu arkadaslar.
300 ile 500 tl arasi
Asgari ücretle çalışan bir işçi sigorta primi 12bin tlyi geçtiği zaman vergi dilimi yılın son 3 ayında %15 den %20'ye yükseliyor. Söylenecek çok şey var aslında ama işte burası yeri değil
Vergi dilimleri şöyledir: 13000 TL’ye kadar %15, 30000 TL’ye kadar %20, 70000 TL’ye kadar %27(seneye 30 olacak), 70000 TL üstü %35. Bu tutarlar brüt maaş üzerinden hesaplanır. Ek ücretler varsa 110000 üzerinden ayrı hesaplanıyor.
2018de hic bir sekilde net 1404 tl altina dusmeyecek diye duzenleme yapicaklar diye okumustum.
Asgari ücret zamlanacağı için 1404 demeyelim belirlenen asgari ücretin altına düşüş olmayacak daha doğrusu
Yoo 1404 tl alti diye okumustum belkide zamlansa da ayni yere cikicaz o yuzden oyle yazildi
Merve Yola onlar yanlış yazmış yürürlüğe girdiği tarihte asgari ücret 1404 olmayacağı için düz yazmışlar, yürürlüğe bu yıl girecekmiş gibi
Evet aptalca bir uygulama olarak goruyorum insanlarin emekleriyle oynuyorlar resmen ben 2 sene icerisinde 400 lira zam alip maasi ayni kalan insanlar gordum ne koyuyordur maasa zam var ama devlet el koyuyor
100000 TL aylık maaş alıp da eline neredeyse yarısı geçen kişiler gördüm devlet, bordrolu çalışanları öpüyor
kim aylık yüz bin tl alıyor ya kaptan pilot falan mı devlette çalışıyor
Murat Mira özel sektör, lojistik şirketinde genel müdür
Ali Gönder
Murat Mira en temizi işveren olmak aylık 20bin kazanıp yılda toplam 500 tl gelir vergisi ödeyen müşterim var. Kaçak elektrik kullanım bedeli gibi; esnaftan, işverenden alamadığı vergiyi bizden alıyor devlet
Ali Gönder aynen devletin olayı bu şirketlerin %90 ından vergi almıyor vatandaşa yüklüyor halbuki şirketerden alsa vatandaşa bu kadar yük binmez ben şimdi bitcoin falan biraz para biriktirdim 3-5 sene çalışıp o parayı da biriktirip açıçam bir şirket tamamdır vergi yok her şeyi indirimli alıyorsun daha ne olsun çalışmaya ne gerek var
Asker misiniz?
Ama hiçbir rütbede bu kadar az maaş yoktur diye düşünüyorum arkadaş askeri demiş ama
Asker değil yanlış yazmış asgari ücret
Tesekkr ederim bilgilendrme icin
En son 750 TL kestiler benden vicdansızlar
asgari ücretten mi 750 tl kestiler
Yok kardeşim ama fazla yine
Sizden yine az kesilmiş benden aylık 260 tl kesildiği bile oluyor
birde devlet bu sene şirketlere kişi başı 100 tl veriyormuş asgari ücret için o da kalkıyor galiba yani şirket sahibi o parayı da sizden keserse kesmese bile kağıt üstünde verip sonradan geri isterse şaşırmam
Öyle bişey yapamazlar bankaya o miktarı yatırmak zorundalar kanunen
Onur Kaldırım tamam işte kağıt üstünde dediğim o zaten resmiyette her şey yasaya uygun oluyor ama gerçekte öyle değil
geçen biri diyordu kağıt üstünde 1400 alıyoruz ama elimize geçen 1100 diye denetleme olmayınca böyle oluyor işte gerçi şuç işçilerde git şikayet et sanmıyorum ama belki faydası olur
Çalıştığım yerde bütün şirket kağıt üzerinde asgari ücretli çalışan patron hariç. Aklı olan herhangi bir devlet memuru bildirimler esnasında bunu çok rahat görüp bildirebilir ki bizim ekipten zamanınla bildirdiklerinde rızaları var denmiş nasıl oluyor anlamış değilim. Gerçi sgkyı aramışlar ordada zamanınla başka şirkettenalamadığım maaşı siz orda çalışmıyomuşunuz yaw diye kağıt yollamışlardı dedim kapıda yazık. Bundan sonra bimer cimer ne varsa yazmadan yürümüyo bu işler onu anladım
Brüt ve net asgari ücret hesaplamaları bu şekilde. İşverenler bazen vergi olayını son aylara bırakarak yılın ilk aylarında daha fazla ücret verip son aylarda daha düşük ücret verme yoluna gidebiliyorlar. Ama net asgari ücret 1100 değil 1400 tl
Yatın varsa ötv %0. Yat al vergi vermezsin.
1400 tl nin altında alınan her ücrette yanlışlık var
devlet vergi diliminden dolayı 1400 altına düştüğü anda düşen kısım kadar vergi almıyor işverenden bu yüzden aradaki farkı bordroda agi ödemesini arttırarak fazla yapması gerekiyor
ilgili durum hakkında bilgin varsa karar içeriğini, hukuki dayanağını paylaşırsan sevinirim. Çünkü vergi dilimi mevzu ilk posttaki gibi uygulanıyor
193 Sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. GEÇİCİ MADDE 87– 2017 Yılı Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık aylarına ilişkin net ücretleri bu kanunun 103 üncü maddesinde yazılı tarife nedeniyle 32’nci maddedeki esaslara göre sadece kendisi için asgari geçim indirimi hesaplanan asgari ücretlilere 2017 yılı Ocak ayına ilişkin ödenen net ücretin altında kalanlara, bu tutar ile 2017 Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık aylarına ilişkin olarak aylık hesaplanan net ücreti arasındaki fark tutar, ücretlinin asgari geçim indirimine ayrıca ilave edilir. Bu fıkrada geçen net ücret, yasal kesintiler sonrası ücret tutarına asgari geçim indiriminin ilavesi sonucu oluşan ücreti ifade eder. Bu kanunun bu maddeye aykırı olan hükümleri 2017 yılı Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık ayları için uygulanmaz. Bu maddenin yayımlandığı tarih itibari ile birinci fıkrada yer alan dönemlere ilişkin olarak verilmiş olan muhtasar beyannamelerde beyan edilen ve birinci fıkra hükmü kapsamında ilave asgari geçim indirimi UYGULANAMAMASI nedeniyle çalışanlarca fazla ödenen vergiler, bunlara iade edilmek üzere, vergi sorumlularınca bu maddenin yayımı tarihinden sonra verilecek muhtasar beyannameler üzerinde hesaplanan vergiden mahsup edilmek suretiyle reddolunur. Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar ile mahsup şeklini ve dönemini belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir.
teşekkürler
6. Aydan itibaren kesilmeye başlandı bende kesilmenin sebebi nedirki
Normalde bununla ilgili kanun geçen sene, asgari ücretliler 2. dilime girmeden önce çıktığı için herkes asgari ücrette herhangi bir eksilme olmadan aldı. Yanlız o kanun sadece 2016 için geçerliydi. 2017 için olanda torba kanun çıktı ama henüz yasalaşmadığı için evet asgari ücretli 2. vergi dilimine girdiğinde asgari ücretten daha düşük ücrette maaş alacaktır. Son durum bu şekilde idi eğer değişmediyse..
http://archive.ismmmo.org.tr/Mansetler/MEVZUAT/Duyuru/02102017_asgari_ucret.pdf_103.pdf
Ülkede herşey saçma, amacım propaganda değil, iktidarın izlediği politika çalışandan çalayım ne çaldıysam yarısı bana diğer yarısı patrona
Yillik kazanciniz 13000 TL'nin uzerine ciktigi zaman kesinti basliyor. Tam olarak ne kadar kesiliyor bilmiyorum ama. Ocak ayından sonra sifirlanacak. Fakat agustos eylul gibi tekrar baslayacak kesinti.
13000 tl gelirim olsa bu postu niye açayım
Yillik kazanc hocam, aylik degil.
Aylik 1100 lira Doğan Birhan emin misin
Ne aylık ne de yıllık arkadaşlar. Ocak ayından Aralık ayına kadar aldığınız maaşlar brüt olarak toplanır. Toplam 13000’i geçince %20lik vergi dilimine girer ve buna göre vergi verirsiniz. Yani brüt aylık maaş 2000Tl ise Haziran ayına kadar %15, Temmuz maaşınızda ise yarısı %15 yarısı %20 olarak vergi ödersiniz. Diğer vergi dilimleri de bu mantıkla çalışır.
Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ediyorum bilgilendirdiğiniz için aslında asgari - azami terimlerini biliyordum ancak postu paylaşmadan önce hatırlayamadım yapıştırdım gitti. Goygoy konusu olduk iyi mi
Cok farkli bilgiler edindim. Gayet iyiydi.
Asgarî ücret normalde 1900-2000 lira bişey vergidir şudur budur derken 1404 lira olarak eline geçiyor oda yetmezmiş gibi vergi dilimine girince maaşından kesinti yapılıyor
Brüt 1780
Bize müstehak
Ben çalışırken kesilen verginin de gösterildiği ödeme dökümünü gönderiyorlardı muhasebeden isterseniz öyle bir doküman rica edip öğrenebilirsiniz bende yüzde ve tutar olarak net ne kadar kesildiği gözüküyordu herseyden
Bende de aynı durum var. Ocak ayında kesinti olmayacakmış
http://www.verginet.net/dtt/MaasHesaplama.aspx maasınızı buraya yazarsanız hersey net olarak cıkıyor agi filan dahil
Bi ülke düşünün ki asgari ücreti açlık sınırının altında olsun ve sene sonuna doğru devlet asgari ücretli çalışana sen kim köpeksinde bu kadar para kazanıyosun deyip haraç kessin.