Kuran'ın ilk muhatapları arap kabileleri ve belli ki bu kabileler arası kan davaları var. Kan davaları kısas veya kan parası ile durduruluyor ve yeni ölümlerin düşmanlıkların önüne geçiliyor. Ayrıca Allah, affeden velilere de karşılığının misli ile olacağını söylüyor
Kur-an sadece bir devrin sadece bir cagin kitabi yol gostericisi degildir bin sene sonrada ders cikarabilinecek bir kitaptir bu ayeti sadece bir kabileye maal etmiyelim
Meral hanım Salam ! Şu ayeti bilen birisi ----Birilerini öldürürse onun özünü de qisas adı ile öldürüleceyini bilmiş olur ---Şu anlamda öldürüleceyini ve bunun dinimizce kabul edildiyini bilen birisi birilerini öldürmekden vaz keçir----kisasda hayır var bu anlamda işlenmişdir
Köleye karşı köle Buradan da kan davalarının önüne geçilmesi anlaşılabilir. intikam hırsı ile ölçüyü aşamamaları için sınır çiziliyor. Kötülüğün karşılığı benzeri olan. Yani sınır belli.
Arkadaşlar Kuran ayetleri bir toplum üçün enmez ,İnsanlıq üçün ener .TOPLUMLAR YARARLANARLR. Ayeti Kerimeleri anladığımız seviyyeye endirmeyelim Biz bu kadar anlıyoruz derseniz bunu kabullenmek mümkün .
: Ey akıl ve vicdan sahipleri, kısas cezasının uygulanmasının gayesi hepiniz için, toplum için güvenli bir hayat teminidir. Umulur ki Allah’a sığınarak emirlerine yapışır, günahlardan arınıp, azaptan korunur, kulluk ve sorumluluk şuuruyla, haklarınıza ve özgürlüklerinize sahip çıkarak şahsiyetli davranır, dinî ve sosyal görevlerinizin bilincinde olursunuz.
HAMURABBİ KANUNLARI..3. Bir kimse büyüklerinin huzurunda bir suç iddia eder ve yaptığı suçlamayı kanıtlayamazsa, iddia ettiği büyük bir suç ise ölümle cezalandırılır
Kısası her alanda düşünmeliyiz, çünkü kısas bir kişinin karşı karşıya kaldığı mecburuyetinde o kişinin fertleri çevresi mahallesi köyü kasabası şehri ülkesi hayat bulacak kadar fevkalede bir vaatdir...
Arkadaslar baska bir soru sorayim o zaman simdi kisi kendisi öldurulecegini bilince öldurmekten vazgecer,bu ilk kazandigimiz hayat,ikinci kazandigimiz hayat öldurmekten vazgecen..o da tmm ucuncu kazandigimiz hayat hangisi?haydj bakalim gece gece akil calistirmaca
"yeryuzunde fesat cikarip bozgunculuk yapmaya veya bir cana karsilik olmaksizin birini ölduren kimse bütün insanları öldürmüş gibidir. bir cana yasatan ise butun insanlara hayat vermis gibidir." cana kiymayi iki kisi arasinda ya da bir ferde yonelik olarak dusunmek yanlistir.ya cana kiyma onlenir, butun insanligin hayat hakki garanti altina alinir yahut da yasama hakki devamli olarak tehlikede kalir.ferdin hayatini korumak mumkun olmazsa fertlerden olusan toplumun hayatini korumak da mumkun olamaz.
Sorumu daha acmak istiyorum aslinda Oktay Kırmızıoğlan bildi o yuzden ona degil bu sorum;diyelim ki gene de öldurdu birini bu ayete ragmen!??bundan sonraki kurtarilan hayat hangisi?
Bir katil düşünün asiyor kesiyor Öldürüyor ama serbest "sonra suc devam ediyor ama yine serbest ..... Ama kısas olsa ilk oldurdugunde cezasını çekse birdaha curret edermi sizce
kısasta hayat vardır, can can ve dişe diş. peki burdan baktığımızdan, herkes ektiğini biçmek zorunda kalacak. kişi biçmek zorunda kalacağı bir hasadın en iyi ve en verimli olması için gereken özveriyi gösterecek. o zaman işleyeceğim bir suçtan direk,mağdur söz sahibi ve karar verici, yada hüküm sahibi olmasından dolayı, uygulanacak müeyidenin veya kısasın ne kadar anlamlı ve caydırıcı olduğun, keskin birşekilde önümüze koyuyor. ve kısasta hayat vardır diyorum..
Öldürmenin önüne geçmek için.
onleyici ve caydirici oldugunu dusunuyorum
Bu işlemi birey değil devlet yapmalı
Elbette
Devlet önce kendine yapmalı test ettikten sonra bu işi İnananlar yaratıcıya bırakmalı bence..
Yoksa bir şirk kalır geriye mason Müslümanlıktan
Bu ruhsatı yaratıcı veriyor zaten
Siz çok yanlış anlamışsınız derim Hamza bey yaratıcı hiç kimseye ruhsat vermiyor Ve ekliyor
Kuran'ın ilk muhatapları arap kabileleri ve belli ki bu kabileler arası kan davaları var.
Kan davaları kısas veya kan parası ile durduruluyor ve yeni ölümlerin düşmanlıkların önüne geçiliyor.
Ayrıca Allah, affeden velilere de karşılığının misli ile olacağını söylüyor
Kur-an sadece bir devrin sadece bir cagin kitabi yol gostericisi degildir bin sene sonrada ders cikarabilinecek bir kitaptir bu ayeti sadece bir kabileye maal etmiyelim
Bu işleri zaten birey yapamaz mahkeme kıssas der uygulanır birey yaparsa kan davasına dönüşür bu da yasaktır
Bir onceki ayetle birlikte dusunursek??
Buna sevindim devlet adına
Meral hanım Salam !
Şu ayeti bilen birisi ----Birilerini öldürürse onun özünü de qisas adı ile öldürüleceyini bilmiş olur ---Şu anlamda öldürüleceyini ve bunun dinimizce kabul edildiyini bilen birisi birilerini öldürmekden vaz keçir----kisasda hayır var bu anlamda işlenmişdir
Köleye karşı köle
Buradan da kan davalarının önüne geçilmesi anlaşılabilir.
intikam hırsı ile ölçüyü aşamamaları için sınır çiziliyor.
Kötülüğün karşılığı benzeri olan. Yani sınır belli.
Arkadaşlar Kuran ayetleri bir toplum üçün enmez ,İnsanlıq üçün ener .TOPLUMLAR YARARLANARLR. Ayeti Kerimeleri anladığımız seviyyeye endirmeyelim Biz bu kadar anlıyoruz derseniz bunu kabullenmek mümkün .
Elbette burda amac ta o zaten olur biri benden iyi anlamistir
: Ey akıl ve vicdan sahipleri, kısas cezasının uygulanmasının gayesi hepiniz için, toplum için güvenli bir hayat teminidir. Umulur ki Allah’a sığınarak emirlerine yapışır, günahlardan arınıp, azaptan korunur, kulluk ve sorumluluk şuuruyla, haklarınıza ve özgürlüklerinize sahip çıkarak şahsiyetli davranır, dinî ve sosyal görevlerinizin bilincinde olursunuz.
Kimin mealidir bu guzelmis
HAMURABİ KANUNLARI.258. Bir kimse, bir öküz sürücüsü kiralarsa; yıl başına ona altı gur mısır öder.
Bir kimse, bir diğerini esir eder ve onu köle ilan eder fakat bunu kanıtlayamazsa o zaman esir eden kişi ölümle cezalandırılır
HAMURABİ KANUNLARI,,Bir kimse BİRİNİ ÖLDÜRÜRSE ÖLDÜRÜLÜR..
HAMURABBİ KANUNLARI..3. Bir kimse büyüklerinin huzurunda bir suç iddia eder ve yaptığı suçlamayı kanıtlayamazsa, iddia ettiği büyük bir suç ise ölümle cezalandırılır
EN İİYİSİ KISAS İÇİN HMURABİ KANUNLARI RİCA EDERİM HÜKÜMETİMİZ UYGULAMAYA KOYSUN..
Olur soyleyelim
Tum yorumlari tek bir seferde yazsaniz diycem ama bu defa da cok uzun olucak
Kasten, haksız yere kim öldürürse öldürülmesi mantıklıdır.
10 BİN YILLIK HUKUK GELİŞİMİ ALT ÜST EN İYİSİ ANARŞİZM DEVLET OLMASIN KATİLLER TOPLUMDAN TECRİT EDİLSİN..
Kısası her alanda düşünmeliyiz, çünkü kısas bir kişinin karşı karşıya kaldığı mecburuyetinde o kişinin fertleri çevresi mahallesi köyü kasabası şehri ülkesi hayat bulacak kadar fevkalede bir vaatdir...
Ölümün olduğu bir yerde daha ciddi ne olabilir?
Arkadaslar baska bir soru sorayim o zaman simdi kisi kendisi öldurulecegini bilince öldurmekten vazgecer,bu ilk kazandigimiz hayat,ikinci kazandigimiz hayat öldurmekten vazgecen..o da tmm ucuncu kazandigimiz hayat hangisi?haydj bakalim gece gece akil calistirmaca
darussaade
Üçüncü, dördüncü, beşinci... İki tarafın da erkekleri. Kanımızı yerde koymayacaksın diye sülalenin soyu kuruyana kadar devam eder.
"yeryuzunde fesat cikarip bozgunculuk yapmaya veya bir cana karsilik olmaksizin birini ölduren kimse bütün insanları öldürmüş gibidir. bir cana yasatan ise butun insanlara hayat vermis gibidir."
cana kiymayi iki kisi arasinda ya da bir ferde yonelik olarak dusunmek yanlistir.ya cana kiyma onlenir, butun insanligin hayat hakki garanti altina alinir yahut da yasama hakki devamli olarak tehlikede kalir.ferdin hayatini korumak mumkun olmazsa fertlerden olusan toplumun hayatini korumak da mumkun olamaz.
Sonsuz hayat
Guzel bir yorum tesekkur ederim
Sorumu daha acmak istiyorum aslinda Oktay Kırmızıoğlan bildi o yuzden ona degil bu sorum;diyelim ki gene de öldurdu birini bu ayete ragmen!??bundan sonraki kurtarilan hayat hangisi?
Bir katil düşünün asiyor kesiyor
Öldürüyor ama serbest "sonra suc devam ediyor ama yine serbest .....
Ama kısas olsa ilk oldurdugunde cezasını çekse birdaha curret edermi sizce
Kısas ağır imtihandır."bunda sizin için hayır vardır" sözünden bu imtihanı geçerek ahiret hayatının kazancının vurgulandığını düşündüm...
kısasta hayat vardır, can can ve dişe diş. peki burdan baktığımızdan, herkes ektiğini biçmek zorunda kalacak. kişi biçmek zorunda kalacağı bir hasadın en iyi ve en verimli olması için gereken özveriyi gösterecek. o zaman işleyeceğim bir suçtan direk,mağdur söz sahibi ve karar verici, yada hüküm sahibi olmasından dolayı, uygulanacak müeyidenin veya kısasın ne kadar anlamlı ve caydırıcı olduğun, keskin birşekilde önümüze koyuyor. ve kısasta hayat vardır diyorum..
1)Kötüler insan öldürmekten korkar...
2)Öldürürsede hemen infaz edilir ve bir pislik ikinci birini öldüremeden yok edilir,hayat hâkkı korunmuş olur..