Cüzdanımı çaldırdım, yeni kimlik için de yakınım olmadığı için 1 2 ay beklicem

Arkadaşlar Merhaba,
2gun once cuzdanimi caldirdim. Nufus cuzdanim, kartlarim vesaire gitti. Nufus mudurlugune yeni kimlik icin başvuruda bulundum lakin. Yeni sisteme gore 1. Sinif arkabanizla gitmeniz ve onun uzerinden tekar basvuruda bulunmamiz lazimmis. Lakin Annem babam olmadigi icin bu basvurum kabul edilmedi ve Emniyet genel mudurlugune dilekce yazdirdilar. Sebebi olarakta. Birinci sinif aile yakinim hayatta olmadigi icin emniyet genel mudurlugu bulundugum adresi teftis etmesi konu komsuya beni sormalari vesaireymis. Lakin bu islem 1 ile 2 ay surer dediler. Bu islemi hizlandirmam icin ISTANBUL EMNIYET MUDURLUGUNDEN BIR TANIDIK GEREKIYOR. Kimlik yerine gecen herhangi bir belgede vermediler. Asiri mağdur durumdayım.

N
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
22
22 CEVAP

Nekadarda Baştan aşağı kadar çöp bir sisteme sahibiz

A

Rica etsem bunun yazılı olduğu internet sitesi paylaşır misin

H

Yazili oldugu internet sitesi konusunda bilgim yok. beyoglu nufus mudurlugune gittigimde ogrendim

Nilüfer Hicran 3 yıl

Şu sistemi kurarken bazı insanların 1. sınıf akrabası olmaması ihtimalini göz önünde bulundurmak ne kadar zor olabilir ki? Bu kadar mı aciz bir ülkeyiz ya?

M

Değilmiyiz kardeş

Adem Oturaklıoğlu 3 yıl

geçici kimlik alman lazımdı bir yakınla gitme sanırım yeni bir olay önceden bir kjaç akrabayı soruyorlardı sonra veriyorlardı

Ö

Yok ben de oyle biliyordum ama vermediler. Anne baba olmadigindan dolayi birinci derece akraba olarak annemin babasj gozukuyordu. Onunla beraber gittik zaten ama kabul etmediler dedemi

Nilüfer Hicran 3 yıl

Ne kadar gerizekalilik iceren bir durum... Buna da prosedür mü diyorlar????

Ö

Çantam çalındı, senim gibi tüm kartlarım da gitti. Ama bana kimse sana dedikleri şeyi demedi. Muhtarlığa gittim, karakoldan çantamın çalındığına dair olan belgeyi gösterdim, 10 lira gibi bi ücret aldılar. Muhtarlık başvuruyu kendi yapıp bi kağıt verdi. Nüfustan sıra almadan direk gittim ve ücret ödemeden başvurumu yaptım. Bana kimse aile falan demedi, yanlış yönlendirilmiş olabilirsin. Tüm bunlar 24 şubatta başıma geldi, çok eski bi tarih olmamakla birlikte sistem değiştiyse bilemem. Şöyle bi detay var, muhtara pasomu göstermiştim ben, isim soyisim olan herhangi bişey bul.

H

Belki 10 kere ugramisizdir muhtara. Ki muhtarda tanidik birisi. Proseduru biliyordu ona gore de yonlendirdi zaten bizi ama nufus mudurlugunde boyle bir olayla karsilastik paso maso hic birseyim yok herşeyim gitmis durumda

Nilüfer Hicran 3 yıl

Ya zaten muhtar çalıntı durumu için ve senin orda oturduğuna dair yazı veriyo. Çok anlamsız. Umarım bi an önce halledebilirsin

Hacer Tarık 3 yıl

Gecen mart ayi gibi ev arkadasim da ayni sorunu yasadi. Onda da bir problem yoktu ama aksilik degil mi iste hep beni buluyor. Umarim canim. Tesekkur ederim

Nilüfer Hicran 3 yıl

Ehliyet ya da pasaport yok mu onlar olmayınca akraba istiyorlar ne yazık ki. Sana en yakın amca teyze neyse bi şekilde götürüp senin sen olduğuna inandıracaksın ama zaman alır tabi.

G

Dedemle gittim muhtarda dedem gozukuyordu. Ama kabul etmediler. Anne baba ve ya kardes olmasi lazimmis

Nilüfer Hicran 3 yıl

Bir adrese bakıp onay vermek 1-2 ay mı sürüyor yuh ya

F

Ben de onların yalancısıyım.

Nilüfer Hicran 3 yıl

Yanlış anlama ben sana demedim onlara dedim.

Fatih Ogut 3 yıl

TC kimlik numaranızı ezberlemişseniz ve edevlet kullanıp şifrenizi de biliyorsanız pek sorun yaşamazsınız. Kimlik fotokopisi gereken işlemlerinizi maalesef ertelemelisiniz.

S

18 yaşını doldurmuş kardeş yokmu onunla da gidebilirsin

S

Benim arkadasimda ayni durumda istanbulda bu tarz seyler solemisler sakaryaya gecti bi kac ginde cikarti. Ikameti istanbulda

C

Üzerinde resim olan herhangi bir kimlik ile başvursanız olur.. Hiç bir kimlik belgesi gösteremezseniz bu şekilde 1nci derece akraba istiyorlar..

M

Kimlik kayıp olduğuna dair öncelikle emniyete başvuru yap.
2. 1. Derecede yakının olmasına gerek yok kişisel bilgilerden isim kaç kardeş vs gibi sorular soruyorlar sadece

T

Ben de kaybettim ama hic sorun olmadi. Komiserle birlikte calindi gibi bir ifade yazip + gazete ilani ondan sonra gidip nufus mudurlugunden cikartim. Benimkiler turkiye vatandasi bile degil)) sende neden boyle oldu acaba. 18 degil misin henuz

D

Merhaba,

Kimliğimi kaybettim bende kimlik yerine geçen pasaport veya resimli ehliyetle işlem yapabilceklrini ilettiler bana ?

M

Üniversite de okuyorsanız okulumuzun öğrenci işlerine doldurtabileceğiniz bi form veriyolar. Onu tekrar nüfusa götürüp yeni kimlik başvurusu yapabilirsiniz. Daha bu yaz cüzdanımı kaybettim aileme söylemedim (bi kez daha kaybetmiştim) ve bu şekilde yeni kimliğimi aldım

G

Öyle şeymi olur ya... Bende çıkarmaya gittiğimde bı yakının TC sini ver yeter dediler. Amaç su seni bulamazlarsa kartı kime teslim edelim... Buna da çözüm var diyinki nüfus müdürlüğüne gelsin buradan teslim almak istiyorum.. Olsun bitsin. Yardımcı olsunlar yoksa surmesinler vatandaşın işini. Nasıl kolaylık sağlanacağıni sen değil o akıl edecek.

M

Pazartesi tekrar gidicem bakalim umarim halolur

Nilüfer Hicran 3 yıl

Cuzdanindan hemen umudunu kesme kısa zaman önce beşiktaştan üsküdar vapuruna binerken kız arkadaşım cüzdanını çaldırdı bizde böyle başvuru falan uğraşırken 2. gün iskelenin önündeki simitçi facebooktan kimlik fotoğrafını çekip mesaj attı bu senmisin diye, paraları alıp cüzdanı simitçi tezgahına bırakmış gavat.

O

Ya para pul alsin umrumda degil ama kimlik acil lazim bana

Nilüfer Hicran 3 yıl

Umarim bana da oyle olur

Nilüfer Hicran 3 yıl

Umarım.. Bol şans

Onur Şaban 3 yıl

Muhtarlıktan bi kağıt alınıyor diye biliyorum o olmuyor mu? Kardeşimde kaybetmişti 18 yaşından küçğk olduğu için muhtar velisini istemiş gittik kağıdı aldık kağıt fotoğraf ne gerekiyorsa götürdük nüfus dairesinde halletmişlerdi

E

Edevletten çıkaracağın nufus dökümü veya nufua cuzdanı sureti işe yaramaz mı, fotoko veya tarattığın evrakın olsa iyi olurdu

M

Arkadaşım Ağustos’ta kimliğini kaybetti onun da ailesi yanında değildi ama zorluk çıkarmadan başvurusunu kabul ettiler ve yeni kimliğini çok geçmeden aldı. Farklı bir nüfus müdürlüğüne tekrar başvurmalısın bence

G

Merhaba, aynı durumu bende yaşadım sizin siz olduğunuzu kanıtlamanız gerekiyor büyük ihtimalle yanınızda hiçbir belge olmadığı için aile yakını istediler, pasaport veya ehliyet gibi üzerinde fotoğrafınız ve bilgileriniz olan bir belge durumu kurtaracaktır o kadar süre beklemenize gerek yok

A