Emziren anneler, sigaradan sonra 2 saat geçmesi mi gerekiyor?

Sigara içen emziren anneler yoruma gelebilir mi? Sigara içmeyip sırf eleştiri olsun diye gelecek olanlar uzak dursun

Senem Okkan
S
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
41
41 CEVAP

Canım emzirmek için 2 saatin geçmesi gerekiyor ya. Ya o vakit geçmeden emzirmek durumda kaldığında ne yapıyorsun.

Senem Okkan
S

Ben hamile olduğumu öğrendiğimde bıraktım ama çok fena aklıma vuruyor şimdi. Bi tane içiyim diyorum ama kızım hiç uyumuyo

Senem Okkan
S

Bemde hamileyken hiç içmedim doğum yapar yapmaz canım istedi

Belkiz Basma 11 ay

Ben mecbur veriyorum önceden emzirip sonra içiyorum bide bol bol ayran yoğurt tüket

Belkiz Basma
B

Bana süt ürünleri yasak

Senem Okkan
S

Vlla Can'lar hamileliktede içtim şimdide içiyorum elimde degil biliyorum igrenç bişey yapıyorum ama bırakamıyorum

Altındağ Sımsek
A

Aynen bende içiyorum

Zerrin Günez 11 ay

Zrrn Hakan Özkök yaptığımız çok kötü birşey lanet olası şeyi bırakamıyorum ama

Altındağ Sımsek 11 ay

Malesef evet. Ben günde 1 paketten fazla içerdim. Hamile olduğumu öğrendim 10 tane içiyorum. İçmesek cok iyi ama napim durduramıyorum kendimi

Zerrin Günez 11 ay

Bende iciyorum malesef birakamiyom

Selma Okcan 11 ay

Bnde hamilelikte günde 15 tane içiyodum rahat hala devam ams nefret ediyorum kendimden

Altındağ Sımsek 11 ay

Aynen her sigaradan sonra aydan veya yoğurt bol su. Ozaman temizliyor

Zerrin Günez
Z

vallah ben ılk emzırıyorum sonra içiyorum ıkı saat beklemıyorum bazen zırt pırt ıstıyor keşke içmesem

Meral Aytac
M

Hamileyken içen varmi

Mesut Mem
M

Ben içtim

Altındağ Sımsek 11 ay

Ben içiyorum. Azalttım ama yine günde 10 tane içiyorumdur

Zerrin Günez 11 ay

Ya bnde içiyorum 2 kinci çocuğum ilkin dede içtim bundan içiyorum korkuyorm ama

Mesut Mem 11 ay

Ya ben süt ürünleri tüketemiyorum yasak. 1 kere içsem diyorum ama kızım uyumuyoo. Belki de içsem daha istemicem.

Senem Okkan
S

İçme boşver

Kadriye Sobacı 11 ay

İnan 2 haftadır kudurmuş köpek gibiyim bi oyanı bi buyana saldırıp duruyorum. Unutamıyorum da

Senem Okkan 11 ay

Aynen öyle cikmiyo aklımdan bi illet

Mesut Mem 11 ay

İlk çok nadir gelirdi aklıma ama şimdi hiç çıkmıyor aklımdan adeta kemiriyor beynimi

Senem Okkan 11 ay

Sigaradan hemen sonra iki bardak su icilmesi gerekiyormuş öyle okumustum bi bayana doktor demisti farklı bi sitede

Lütfiye Kızılışık
L

ben içtım bırakamadım

Meral Aytac
M

Ama canım iinaanırım bı icersen sonnu gelmez tekrar devam eedersın senemcıgım

Meral Aytac
M

Öyle bişe olursa mecbur engel olacağım kendime canım. Belki içersem tiksinirim ne bileyim veya içemem

Senem Okkan
S

Canm ben hamileyken böyle arada içtim bazen 1 haftada 1 adet bazen 1 paket bazen 1 ay içmedm öyle geçti doğm yaptm 2 ay yne içmedm hiç snra bebeğim amelyat oldu falan o stresle başladm gnde 10 tane falan baktım artırıyorm yanlş anlama beni ama o pis kokuyla bebeğime dokunmak onu öpmek çok vicdan azabı verdi ve ilaç aldm bıraktm çok şükür 2 ay olcak içmiyorum hiç canmda istemiyor ama tiryakiydm yani ilaç olmadan irademle bırakamazdım ve eşim çok karşı bu yüzden içersen boşanırz dedi zaten bende bırakmak istiyordm çok rahatm şimdi ilacı tawsiye ederm yan etkileri çok yazıyor ama hiç birni yaşamadm hiç bi yan etkiside sigarannki kdar zararlı deil zaten emzirirkende sütüm azdı benm sigara içtiğimde mama veriyodm 2 saat snra emziriyodm

Gamze Karaşıray
G

İlacin adi ne ve doktormu verdi

Songül Öztürkmen 11 ay

Eşim doktor benm araştrdı ona göre aldık champix

Gamze Karaşıray 11 ay

Anlsdim tskler

Songül Öztürkmen 11 ay

Rca ederm

Gamze Karaşıray 11 ay

Ve bende senn gibi stresliyim ondan bir tane içeym yne içmem diyerek içtm ve dewamı geldi içmiyosan şuan lütfen içme başlaynca sonu gelmiyor çnkü bu illetin

Gamze Karaşıray
G

Bu arada ben ilacı ücretli aldm baya pahalı oldu ama şuan göğüs hastalıkları hastanelernde sigarayı bırakmak için gittiğinizde dewlet karşılıyormş yne hastanenn elnde eğer stokta ilaç varsa ücretsiz veriyorlarmş ben 400 küsüre aldm çnkü

Gamze Karaşıray
G

Hasan champix 2 kutu kullanılıyor 20. Gnde ben tamamen bıraktm yan etkileride kabus görme halüslayon falam baya bişry yazıyodu netten bakarsanız daha iyi olur

Gamze Karaşıray 11 ay

Hasan ama ben bi yan etki yaşamadm

Gamze Karaşıray 11 ay

Rica ederm cnm inşallah ilk bir hafta denersn ama yaşayacağnı zannetmiyorm araştrdğm kadarıyla çok aşırı yaşayan yok yan etkilerni kesn bıraktırıyorda yani bana temizliğe gelen abla var benim bıraktğmı gördü oda bırakcak inş ilaçla

Gamze Karaşıray 11 ay

Bırakırsın canm gnde 2 paket içenler bile bırakmi eczacıymiş adam yanndaki elemanı söyledi banada bende valla 8 sene içtim rahat gündr 1 paket ama şimdi hiç istek bile yok inşallah sende de böyle olur eğer dewlet karşılamasa bilr parayla al sonçta 400 tl gibi bi rakam ama sigaraya dewam etsen daha çok gidecek öyle düşün

Gamze Karaşıray 11 ay

Ozaman hemen yarn sabaj git al canm 20 gne kalmadan bırakırsn ama ilacı iki kutunn hepsni bitir yoksa tekrar başlama ihtimali oluyor iki kutu al biri bir ay diğeride bir ay sürüyo

Gamze Karaşıray 11 ay

tıksinme olmazdda ama başin doner eyer kendıne guvenıyorsan dene bı cok pis bırsey yaa peşimizi bırakmıyor canımm

Meral Aytac
M

Hamileliğimde 1 kez içtim çok istediğim için o zaman içemedim bile. O dur budur şimdi istedi işte

Senem Okkan 11 ay

Ya kızlar eşim içiyor onu gördükçe iyice kuduruyorum. İçmek elbette istemiyorum ama bilirdiniz akıla vurdumu içmeden gitmez

Senem Okkan
S

Senem Okkan evde yannda içen oldumu zor oluyor canm ama şimdi arkadaşlarm içiyor yanmda inanki içesim gelmiyor sen hiç başlamamşken doğmdan snra şimdide başlama yani ben başladm ve dewamı geldi sennde gelir yani

Gamze Karaşıray
G

Hamilelikte 1 kez içtim çok aklıma geldi diye. İçemedim hepsini çok fena yaptı. Odur budur şimdi vurdu aklıma işte. 2 haftadır mafetti beni inan

Senem Okkan 11 ay

Anlıyorm canm seni bende çok direnmiştm içmemek içn belki daha da erken içerdm ama hastaneden çkarken ebeler doktor hemşire herkes tembihledi sigara içilmeyecek sigara içip dşardan gelen biriylr bile aynı odada dahi bulunmayacak bebek dediler enfeksiyon dolayısıyla 1 hafta küwezdr kalmştı o korkuyla 2 ay dayandm ama sonu malum başladm ama çok şükr bıraktm tekrar ilaçlada olsa inşallaj başlamazsn sende o bir tane hissi zaten sürüklüyor insanı

Gamze Karaşıray 11 ay

İçersem başlarım yerine aksine hep ya tiksinirsem diye düşünüyorum. Hiç olumsuzu düşünemiyorum. Nasıl bir illet bu tam kurtuldum derken nerden çıktı yine

Senem Okkan 11 ay

Şöyle düşün içmeden cann bu kadar istiyorsa o tadı yeniden alnca daha çok isteyecek çok zor cnm çok iyi anlıyorm resmen bağımlılk yani eşin sigara içerken fln yannda durma aklna geldiğnde başka şeyler ye iç

Gamze Karaşıray 11 ay

Eşimden uzak duruyorum. Çocuğa bile yaklaştırmıyorum. İçersem ben yaklaşmış olacağım içmezsem iyice kuduracağım. Bilmiyorum ne yapacam. İnan abartmıyorum

Senem Okkan 11 ay

Bende iciuorum. Hamileyken ilk 4 ay kullandım 2 3 dal içiyodum. Ve artık tak etti. Ne yapıyorum ben dedim. Hergün sigara nin bebeğe zararlarını okuyup agladigimi biliyorum. Saatlerce agladim desem belki inanmazsınız. Ama peşine yine içiyodum. İçmeyen bilmiyor malesef ne tür bağımlılık yaptığını .
Ve bugün artık tak etti. Ne yapıyorum ben dedim. Ya bebegime bişey olursa diye hep kendimi doldurdum. Ve bıraktım 4 ayin sonunda .
Dogurana kadar 1 dal dahi içmedim.
Neyse doğum yaptım. Emziriyorumda tabi. Neyse beyin diyorki esaret bitti. Artık icebilirsin diye. Daha sonra cevremde hem emzirip hem sigara kullanan lari gördüm .
Ne olcak bi tane içim dedim. Artı logusalik sendromunun dibini yaşadım. Çok zor geçti logusaligim.
Ve o günden bu yana içiyorum. Bebeğim 1 aylık di başladığımda. Ama o bir ay hiç icmemistim.. Ama hep kafamda yeri vardı. Ne olcak zaten ben Hamileyken bıraktım. Bidaha bağımlı olmam diye kendimi avuttum .
O 1 dal sjmdi 10 dal oldu. Sana bu kadar uzun uzuna yazmamin sebebi asla benim yaptığım hataya dusmeeeee.
Lütfen kendine bunu yapma .
Emin ol o 1 dalın devamı gelecek. Kendini kandırma sakin ama sakin. Sana net bir şekilde söylüyorum. O 1 dalı içersen asla birakamazsin.
Benimde eşim içiyor du. Banada kokuyor du. Şöyle yanında içmesin. Ve asla içmeyi aklına koyma. Çıkar aklından o fikiri.
Birde sana şunu soylim Hamileyken ictiginden 10 kat daha fazla bebeğe geçiyor direk sütünden .
Bide ben bişey duydum. Sigara içip emziren bir annenin bebeginin kaninda nikotine rastlanmis. Lütfen hem kendine hem bebegine bunu yapma .
Ben 3 ay emzirdim. Fakat çektiğim vicdan azabıni tarif edemem.
İster okur gecersin. İster bu yaşanmışligi dikkate alırsın .
Senin fikrin. Senin bebegin

Fatma Erucar
F

Aynen canım 1 taneden bişe olmaz diyorum. Bu zamana kadar içmedim bundan sonra da içmem diyorum. İradeliyim diyorum. Hiç olumsuzu düşünemiyorum hep alışmam 1 tane içerim biter daha gelmez aklıma diyorum. Ama içmesem de kudurmuş köpek gibi ortalığa düşüyorum

Senem Okkan 11 ay

Canm ben dicemi dedim. Bide netten araştır. Sigaranın bebeğe zararlarını oku sadece. Ama hep kendini ona yönlendir. O zaman daha kolay olur senin için

Fatma Erucar 11 ay

Zararları biliyorum bilmez olur muyum. Araştırdım herşeyi okudum. Ama 1-2 gün idare ediyor bu beni işte.

Senem Okkan 11 ay

Ama devamının geleceğini sende çok iyi biliyorsun bence. O yüzden at bence bu fikri kafandan. Biliyorum çok zor. Ama bebeginin sağlığı daha önemli. Eline bi dal sigara al. Yakma ve bebeginin yanına git yüzüne bak. İçersen ne olacağını hayal et. Belki tamamen gider aklından umarım

Fatma Erucar 11 ay

İnşallah

Senem Okkan 11 ay

Kızlar sigara içenlerde sezeryan da uyuşma olmuyo diyolar doğrumu

Neslihan Sapiens
N

Uyuşmayı bilmiyorm ama ben genel oldum uyanırken böyle çok zor nefes aldm sigara içtiğimden diye düşündüm doktorada sormadm yawaş yawaş nefes al dediler öyle düzeldm

Gamze Karaşıray 11 ay

Peki ağrıyı acıyı çok hissettinmi canım

Neslihan Sapiens 11 ay

Yok hissetmedm canm benm ameliyatm çok iyiydi doktordan kaynaklı sanırım kendme geldm karnm ağrıyodu nasılsn dediler karnm ağrıyo dedm odanda hemen yapcaz ağrı kesici dediler tmm dedm dayanılmayacak deildi üşüyodm biraz böyle küçk ütü gibi bişeyle beni ısıttılar snrs odama çıkardılar iğne yaptılar sabah akşam hiç ağrı hissetmedm sadece ilk üç gün kalkarken göbeğimden birşey aşağı çekiyor ağrısı oldu 3. Gün dimdik yürüyordm herkes şok oldu

Gamze Karaşıray 11 ay

Çok geçmiş olsun sağol canım

Neslihan Sapiens 11 ay

Rica ederm cnm sende saol

Gamze Karaşıray 11 ay

Bir tane ic peşinden de hemen ayran iç yoğurt ye ictikten iki saat sonra emzirebilirmissin bende hamileyken bıraktım çok canım çekti birde lohusalik malum içtim ama nefsimide korerttim vicdanımda izin vermedi ztn yarisinida attim

CaNsu Oglum
C

Süt Ürünleri yasak bana canim ama 2 saati hiç bulmuyor kızımın uyanması

Senem Okkan 11 ay

Birtaneden bisey olmaz

CaNsu Oglum 11 ay

Hamililek lohusalik tanımadan içenler var

CaNsu Oglum 11 ay

Evet öyle. Sanırım içmeden çıkmicak aklımdan

Senem Okkan 11 ay

Kuzum ztn içerken direkt vicdanın el vermicek inan bana bir dumman ceksen yeter

CaNsu Oglum 11 ay

Bende elestirmeye geldim hatta kinamaya

Esra Eseroğlu
E

Malesef kinanacak bir durum değil. İçmeyen nasil bursey oldugunu bilmiyor çünkü . Siz hiç kullanmadiniz sanırım

Fatma Erucar 11 ay

Birakilmicak birsey olarak gormuyorum bebek cocuk benim icin değerli olan kendi icsin dursun. Benim esimde iciyordu adam beni sasirtti birakti

Esra Eseroğlu 11 ay

Cocugum icin diceksin birakacaksin

Esra Eseroğlu 11 ay

postu ben açmadim fakat eleştiri yapmaya gerek yok bence o biliyor zaten yanlışı dogruyu

Fatma Erucar 11 ay

esra kimse senin gibi iradeli değil canım o irade işi kiz özellikle yazmış yadirgamayin diye eksik kalın biyerde ya

CaNsu Oglum 11 ay

Hamilelikte emzirme dönemin den daha fazla geciyo diye duymuştum onunla avutuyorum kendimi

ÇağlarElif Enes
Ç

Bende ikinci çocuğumu düşünüyorum ama sigarayı bırakmam gerek elektronik sigaralar varmış kullanan var mı onda nikotin daha az sanırım ve dumansız diye biliyorum. Fesleğen ciğneyin diyorlar sigara isteğini azaltıyormuş. ( ama hamileler icin fesleğen çiğnemek uygun olur mu bilmiyorum )

Ferhat Dogramaci
F

Hamileler icin feslegen cignemek, hamileler icin sigara icmekten daha cok zarar vermez..

Hatice Göken 11 ay

Ben ilk hamileligimde icmedim oğlum 6 ay olana kadar sonra ara sira derken baktim hergün içiyorum simdi yine hamilegim 23 haftaliga kadar 1-3 tane ictim günde sonra kendiligimden biraktim aklima geldikcede cikolata yiyorum yada meyve.. Bebeğini düşün sigara icersen pis kokucan ellerin saclarin dudakların çocuğunu öperken tedirgin olcan emziriyorsan onada gecicek zehirin.. Ne kendine nede minik bebeğine kötülük yap.. Bende inşallah icmem bidaha

Fabrizio Çığırgan
F

Fesleğen kullanilmiyor hamilelikte cunku rahim uyarici etkisinden dolayi dusuk yada erken dogum riski cok yuksek

Nurçin Karagündüz
N

Kızlar eczaneden nikotin sakızı alın. 1 hafta oldu içmiyorum canım zerre istemiyor. 7 yıldır kullanıyordum. Günde 1.5 paket içiyordum. Sakızı 2 3 dk çiğneyin bitiyor tüm istek.

Nurgül Nebil
N

Kizlar yazdiklarim tepki almasin lutfen icmeyen anlayamaz bunu. Bende cok zor gunler gecrdim ve tutamiyo insan ben dogum yaptktan sonra kuveze girdi ve sagip veriyorduk sutu birgun doktor kuvez annelerinin sorularini cevaplmak icin toplanti yapti 20bayan flandik herkes sorusunu soruyordu. Iclerinden birisi cok zor gunler gecirdigini sigara ictigini soyledi ben sormaya cekinmistim tepki alirim diye ve cogumuz kullaniyormus doktor bize once bebegi emzirin doysun ardindan sigara icin ustune 2bardak su icin yaklasik 1.1.5 saat gecsin 2su bardagi su tekrar icin ve emzirebilirsiniz demisti. Ve biz o sekilde uyguladik

Burcu Ozgurel
B

Sarilik canim sonra enfeksiyonuda vardi kalpte delik vardi 10gun kaldi simdi sukur birsey yok kalbi de zamanla kapanir dedi zararszmis

Burcu Ozgurel 11 ay

Insallah canim benim smdi 9 aylik olduk bile sukur darisi basina sag saglim kucagina al

Burcu Ozgurel 11 ay

Sigarayla baglantili birsey degildi sanirim ondan sordun canim ilk annelik deneyimsizlik sutum gelmedi doktorda mama vermiceksn diye cok bagirdi azarladi hep mama dayiyosunuz derdiniz ne o sut gelcek flan dedi zorladim ama gelmeyince sarilik yukseldi birde benm idrar enfeksiyonum cok vardi dogum aninda kese patladigi icin bebege gecti enfeksiyonum oyuzden oldu

Burcu Ozgurel 11 ay

Senem Okkan kaşüstü hastanesinde dogum yaptim hatta canim ordaki doktor dedi

Burcu Ozgurel
B

Normalde içmiyorum canım zaten ama aklıma acayip vurdu işte. Bebeğim de hiç 2 saat uyumuyor en fazla 1 saat. Bi yandan istiyorum diğer yandan vicdan yapıyorum

Senem Okkan 11 ay

Gunde 1tane iciyorum

Hatice Sulmaz
H

Bu tamamen psikolojik sürekli onu düşündüğün için bu konuya yoğunlaştığın için içmek istiyosun halbuki içmeden durmuşsun bundan sonrada durabilirsin tamamen iradenle alakalı içmemen gerektiğini düşünüyosan hiç ağzına sürme konuşmalarına bakılırsa o bi taneyi içersen devamı gelir hiç ağzına sürme derim

Şyma Idaji
Ş

Bende ilk oğlumda içtim emzirirken de azalttım ama bırakamadım.. Şimdi 4 aylık hamileyim ikinci oğlumu bekliyorum nasip ederse Rabbim inşallah doktorum da biliyor iradesiz bi bayanim sigara konusunda yine bırakamadım doktorum dün günde en fazla 5 tane dedi o da normal doğum yapıyor olmamdan kaynaklanıyor Muş sezeryan olsa zor olurdu bizim gibi bayanlarda uyuşma sorun oluyor galiba nikotin fazlaligindan. Allah yardım etsin hepimize en büyük zaafım sigara bu yüzden üzülüyorumda ama elimden bişe gelmiyor bu konuda seni anliyorum arkadaşım yadirganacak yada kınanacak bir konu değil bu..

E Şkrn Bağ
E

Maalesef hepimiz üzülüyoruz. Kimse istemez içmek ama içiliyor bırakılmıyor lanet. Kimse istemez yavrusunu zehirlemek ama elden bişe gelmiyor. Diyorum ya içmeyen bilmez diye. 4 yıldır içiyordum taki hamileliğimi öğrenene kadar. Ama pat diye bırakamadım tabi. En fazla 5 tane içmişimdir hamileliğimde. Odur budur hiç içmedim aklıma da gelmedi. Ama ne olduysa bu 2 haftadır aklıma girdi beynimi resmen içten içe yiyor. Dün gece dayanamadım yaktım 1 tane ama inan içemeden attım vicdan azabından. Yavrusu insanın gözünün önüne geliyor. Çok şükür şuan bir isteğim yok. İnşallah da olmaz

Senem Okkan
S

Patlican yiyin kizlar. Ben hayatim boyunca hic sigara icmedim. İcen arkadaslarimdan biliorum patlicandaki nikotin sigara istegini azaltiomis ozellikle kuru patlican

Nurcan Karanliği
N

Bende bırakmıştım hamileligin 4.ayında bıraktım 4ay okadar mide bulantıma ragmen içtim sonra bıraktım ama dogumdan sonraki 1 hafta narkozu atamadım hergün acildeydim kaynanamda bizdeydi bide onun tripleri cocugun gazı stres derken bitane içeyimmi dedim eşimde 1tane verdi sonrası 3-5 derken tekrar başladım sigara ictikten sonra dislerimi fircalamadan oglumu öpmüyorum beni o kokuyla tanimasini istemiyorum ama yinede kokuyor. Birakmak istiyorum olmuyor

Ayşe Agdepe
A

Bu gerçekten çok zor bi durum ben de bi türlü bırakmadım tabi bebeğim e her baktım da pişman oluyorum ama sigara içmedim zamanlar çok gergin oluyorum lohusalık çok zor geçti ve hala devam ediyor nikotin sakızı da kullandım psikologa da gittim bi türlü bi zikimi bırakmadım bide öyle birşey ki uyanır uyanmaz iciyorum

Nihal Okdem
N

Rabbim hepimizin yardımcısı olsun. Umarım bi mucize olur da şu lanetten ömür boyu tiksiniriz

Senem Okkan
S

Kizlar sigara uyusmayi engeliyo mu benim bi aradas var paso icerdi belden oldu uyustu hemen doguma girene kadarda icen varmis uyusmus post acmistim bununla ilgili coooda evet ictim ama hemen uyustum dediler

SemihaNuman Çimşir
S

Eltim hiç bırakmadı uyuştu bi problem yaşamadı ameliyatla ilgili

Nejla Pulaş
N

Ben iciyorum canim

Ezgi Sanli
E

Emzirirkenmi kuzum napiyon sonra

CaNsu Oglum 11 ay

Birşey yapmiyorum kuzum

Ezgi Sanli 11 ay

Hala iciyon yani

CaNsu Oglum 11 ay

Evet kuzum maalesef

Ezgi Sanli 11 ay

Bende gunde birtane iciyom ya

CaNsu Oglum 11 ay