Günümüz gençliğinin sorunları nelerdir?

Selam bir araştırma yapıyorum. Sizce gençliğin sorunları nelerdir ve sorunların nedenleri nedir ?
Örnek; Problem Obezite, neden düzensiz beslenme vs
Yardımcı olursanız seviniri

G
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
54
54 CEVAP

Yaz bro Asosyallik

Ş

Otun cok pahalı olması

İ

Sex

B

Erken uyanmak. It gibi calistirilmak. Buna mecbur olmak. Bencillik ve tahammulsuzluk.

T

Sorun mutsuzluk, neden tamahkarsızlık

E

Popülerlik ve bunun ugruna yapilan sahte degerler.

Sedanter yasam

Ideolojik yeni, karma normlarin yaratilmasi ve buna itaat.

Birazcik da duygusal yaklasmak isterim, siirsizlik ve sanattan yoksunluk. Bahsettigim sanat emek olan, belli degerleri olan. Yani bu maddede biraz histen yoksunluk demek istedim.

D

yaptigimiz herseyi paylasma hastaligi gittigi yeri yedigi yemegi surekli bir gosteris cabasinda olmamiz ve bunu normallestirmemiz cogumuz bundan muzdaribiz ve bunun bagimlisiyiz

B

İşsizlik, parasızlık, eğitim sisteminin bozukluğu sebebiyle üniversite de bitirse eğitimsizlik..

A

En büyük sorun sevgili bulamamak ))

M

Feragat etmeyi sevmemeleri

Ç

Teknolojiye fazla zaman ayırıp uyku çalışma sosyal yaşamdan uzaklaşmaları robot gibi yasamaları maalesef

Ç

Hiç bi boktan memnun olmayışı. Sebebi çocukluk döneminde her istediklerini hiç çaba sarfetmeden elde etmeleri.

S

Sosyal medya ve internet bağımlılığı ve bunlara bağlı olarak kişilik bozuklukları.

O

Sanattan haberdar olmamak yahut olamamak, asosyallik, duyarsızlık

G

Genel bir depresiflikten ve psikolojik rahatsızlıktan bahsedebilirm .
Nedeni ise teknolojinin hayatlarımıza girmesi ile yalnızlaşan, soyut bir arkadaş çevresi içine sıkışmış gelişemeyen kişiliklerdir bence .

M

Genç derken yaş aralığı var mi?
Mesela akran zorbalığı ve siber zorbalık oldukça popüler sorunlardan.

D

boşvermişlik duyarsızlık işte başka sorun yok zaten en büyüğü bu

U

At yarışına girmiş gibi sürekli bir şeylerde kendimizi kanıtlamamız gerekmesi.

F

iddaa

I

Özgüven eksikliği, kompleks, özenti, değer yargısı yitimi, sevgisizlik, maddi sıkıntı, istediğini elde edememe, sanal dünyada fazla yaşama, gerçeklerle yüzleşme korkusu

Ö

Fakirlik

G

Empati yoksunluğu

A

fırsat eşitsizliği

G

Arkadaşlar ben bütün sorunları girmeye çalıştım bir bakın neden bu sorunlarımız var https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ErSKHxogAjW94-b2smmyPYRLtJT6aqpYWLZcvkXdqBQ/edit?usp=sharing

G

Bazı ikilemeler bozuk olmuş yazım olarak örneğin gösteriş çabasında olmamız - gösteriş çabası, hiç bir şeyden memnun olmamak - memnuniyetsizlik vb. Gibi

Özlem Hatip 10 ay

aynen onları şuanda düzeltmeye çalışıyorum

Görkem Abbasoğlu 10 ay

En fazla 2 li tamlamalar kullanıp daha anlasilir daha geniş anlamlara hitap edebilirsin

Özlem Hatip 10 ay

Su an gencligin tek bi sorunu var o da gosteris meraklisi olmalari. Baba parasiyla son moda giyinmeler o mekan senin bu mekan benim cirit atmalar falan !!

F

Cehalet

S

Sorun: Açlık. Sebep: Parasizlik

E

Asilik, duyarsızlık vurdumduymazlık, hazırcılık- hazıra konma alışkanlığı, maymun iştahlılık

Ö

tahammülsüzlük

M

En buyuk problem problemsizliktir

M

boktan eğitim sistemi ve parasızlık (dağcılık yapmaya çalışıyom ne sitediğim ekipmanıala biliyom nede istediğim yere gidebiliyorum neden parayok ?)

M

Amerikan moronloğu

A

Gençlerin en büyük sorunu tüketim çılgınlığı bence. Bir de yabancı özentiliği tabiki...

Y

Sorun: Sevgisizlik. Sebep: Bizim ülke.

E

Gelecek kaygısı kafamı rahat değil aga

S

Birde iki kültür arasında sıkışmamız var batıya özenen doğulu durumu iki tarafada yakışmıyoruz be abi nerden tutsan elinde kalıyor

S

Güvensizlik, bilgilerin nerdeyse eş zamanlı iletilmesi sır olayının minimuma inmesi vs

A

Cahilliğe bağlı sahte mutluluk. Huşu.

K

İletisimsizlik, asosyallik ve özgüven eksikligi. Sebebi ise büyük ölçüde sanal ya da sanalmis gibi yaşanan ilişkiler, paylaşma merasimleri, yediğin yemeği gittiğin kafeyi paylasmadan duramayis, herkesin kendinden daha mutlu yaşadığını sosyal medyada görüp görüp kafayı yemek, kendini eksik geri kalmış veya yetersiz hissetmek. Bunlarla beraber gapitalist sistemde kaybolup gitmek, mal mal hayat yaşamak bunun farkinda olup degistirememenin getirdiği öğrenilmiş caresizlik duygusu.

E

GENCLIGIN SORUNU TEKTEN YATAN KUPON

M

SAKA SAKA JDNNCIDKDND

ISIN GERCEGI GENCLIGIN SORUNU POPULIZM

M

Sosyal medyada başkaları tarafından takılmama

B

Para

T

Ulkede verilen her türlu egitimin dagınık olmasi yani, bir alanda uzmanlasmaya yönelik egitimden ziyade hepsinden bölük börcük verilmesi. Bu da bireyleri sadece bir seyler hakkinda konusabilen ama faaliyet gösteremeyen insanlar haline getiriyor

R

gençliğin problemi teknolojidir. Teknoloji problemlerimiz hallolsum diye bu kadar gelişirken biz onu çok yanlış anladık.

S

işsizlikk

İ

Kimlik bunalımı
Aidiyetsizlik

E

Düzensiz hayat. Tüketim çılgınlığı. Kendini özüne ait hissedememe- aidiyetsizlik. Sosyalleşme adı altında yalnızlaşma.

Ü

1.sosyal medya bagimliligi→bunun bir sürü nedenini siralayabilirsin toplum kaygısı, asosyallik, populer kültür, vs vs
2.Nitelikli eğitime sahip olmama →ilkokuldan beri dayatilan ezberci sistem, sürekli milyonlarca kisiye rakip duygusuyla sınavlara girme, kendisine uygun olan alani kesfedememe
3.Parasizlik →is bulamama, ele gelen kaynaklarin yaşantı duzeyine erisememesi bu yuzden bazen zaruri bazen de luks (mesela xbox) denilebilecek bireyi mutlu edecek olan ihtiyaclarin saglanamamasi→bunun sonucunda mutsuzluk →→ para yetmeyince kendi ilgi alanindan baska alanlara kayma, çalışma
4.Apolitiklesme→birey apolitik olmasa bile cevre baskisi ve cevrenin baska dayatmalarindan yola cikan, apolitiklestirilmeye itilen bireyler→bunun sonucunda kendi fikirlerini soylemekten bile cekinen, aciz bireyler dogabiliyor
5.Yeteri kadar bilgisi olmamasina ragmen bircok konuda atip tutan bu durumda cevresini yanlis etkileyen insanlar→toplu cehalet
6.Gunumuz genclerinde hala var olan kadin-erkek esitsizligi→ataerkil toplumda erkeklerin hala kendisini reis, dominant, kral olarak gormesi ve kadınlar üzerinde hakimiyet kurma
7.Umursamazlik→Genc kendisi rahatsa ve bir sıkıntısı yoksa diğer tum cevresinde olan bitene umursamaz davranislari. Ucu bana dokunmasinda önemli degil dusuncesiyle toplumsal bi hissiyetsizlik, gormezden gelme. ozellikle günümüz genclerinde daha yaygin çünku aileler aman basina su gelir bu gelir sesini çıkarma otur diye yetistirdi biz günümüz genclerini
8.özellikle sosyal medya üzerinden populer ve en cok beğenilen, tiklanan olma istekleri→özenti davranislar, taklitciler, topluluk hareketleri (herhangi bi # tag olusumu gibi) kendi gibi degil de baskasi gibi olma egilimleri, istediklerini elde edemeyince bunalimlar daha sapkin davranislar, gelecekle bi ünlü olabilirim hevesleri ve bunun icin fazladan caba harcayip diger tum şeylerle ilgi ve alakalarini kesmeleri
9.oyun bağımlıligi→gercek hayatya elde edemedigi gücü, adrenalini oyunlarda elde etme
Daha aklima gelince yazarim simdi bircok sey geliyor ama toplumun tumume mal edebilecegimiz şeyler sadece genclere odaklamak cok zor

F

cok guzel noktalara deginmis ve farkli tespitlerde bulunmus. Ama sosyal medya dan sonrasını okumadim

Murat Gözübüyük 10 ay

Sponsor yetersizliği

U

Gelecek kaygisi ve ozguvensizlik

S

Bence fuhuşturucu

O

gelecek kaygısı

B

Beşiktaş

M