Bu soruyu da benim için yanıtlar mısınız, çok önemli?
İnsanın doğumu Allah'ın insanı dünyaya getirmesi İSE, spermin yumurtayı döllemesi Allah'ın insanı yaratma kararı vermesi İSE, anne babanın çocuk yapma kararı Allah'ın insanı yaratmadan önceki yaratma kararını vermesi İSE, Allah HER ÜÇ DURUMDA DA yaratacağı insanın cehenneme gideceğini biliyor İSE, her şeyi bilen ve her şeye gücü yeten Allah, bu durumda cehenneme gidecek bir insanı yaratarak sınav yapıyorum diyebilir mi?
Alpay Delikbaş
A
yakmak için:)
Bu yanıt değil ama!
neden yanıt olmasın
gayet mantıklı Kahhar sıfatı olan bir varlığın kahretmesi kahredecek şeyler var etmesinin neresi mantıksız
Sınav yapıyorum diyemez ki. Hatta insana irade verdim de diyemez. Bildiği şeyi yaratmak komik değil mi?
Allah adamı iddiasından vurur Alper bey bildiği şeyi yaratmak kolay derken de arızalı bir soru muhatab mutlak bilici yarattığını bilir ve tekrara düşmez. Tabiatta iki yoktur. Teklik vardır her şey tektir. İnsan bu teklikte iddialı olandır. Ve bu iddiasının imtihanını geçer ya da kalır.
ha bu arada kalacağını da bilir:)
alper bey Harari'nin Sapiens'İni okudunuz mu?
Tabiatta ikiliğin olmaması başka bir şey Allah fikri ile ikiliğe düşülmüş olmuyor mu
Allah'ın bilmesi yaratmasından önce gelir. Bilen bir Allah yaratmaya karar veriyor ise, bu bütünü ile bildiği içindir. Bilmeden yaratsa sınav var demek kolay ancak bilen bir Allah yaratmamayı seçebilirdi. Bakın Allah'ın bilmesi ve yaratması da ikilik bir durum, sizce değil mi?
hayır ben varlığımı ona nisbet ederim.
nerden biliyorsunuz bilmesinin yaratmasından önce geldiğini. Burada islamın Allahını mı, budanın samarnasınımı, musanın yahvesini mi tartışıyoruz. Buna bir karar verelim
Soruda Allah diyor
Hiç bir şey yok iken BİLEN bir Allah yok mu karşınızda?! Yaratma bu bilmeden sonra gelmez mi bu durumda?
oradaki hiç bir şey benimle ve seninle ilgili. Ben varlığımndan önceki mevcudattan haberdar olamadığım için hiç diyorum.
İnsana ve evrene dair bir hiçlik var iken, Allah için hiçlik başka bir durum olsa gerek.