Higgs bozonu ardında yatan bilinmeyen amaç nedir?

Çinliler, Cern'de yapılan büyük Hadron çarpıştırıcının iki kat büyüğünü yapmama başladı!
Peki ama, Cern'deki deneyin amacı higs bozonunu bulmak ise Çin, neden böyle bir arayışa girip milyar dolarlık bir yatırım yapsın? Zaten bu bulunan bozon bilim adamları tarafından bilime, verileri katkı olsun diye sunulmayacak mı? Higs bozonu ardında yatan bilinmeyen amaç nedir?

G
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
30
30 CEVAP

Ötesini merak ediyorlar. Higss Bozonu hangi parçacıklardan oluşuyor, merak etmiyor musun? Onu parçalamak için daha büyük çarpıştırıcı şart.

N

Tanrının parçası mı var?

A

Goddammnparticle doğrusu

N

Maddeye kütlesini veren etken!

G

Tanrı parçacığı demek günah mı acaba?

A

Mekke'den onay var mı peki?

Alpay Delikbaş 2 yıl

Cern ilk deneyin yapıldığı yer değil bu arada. Ilki ABD'dedir

G

Tanrı değil, Allah diyeceksin diyenler bu parçacığa ne diyor acaba?

A

Pis kafirler diyordur

Mehmet Devlet 2 yıl

Çin ekonomisinin sürdürülebilir olması için enerjiye ihtiyaç var. Amaçları yeni bir enerji kaynağı bulmak.

E

Kuranda nasıl yer alıyor bu parçacık?

A

Abi şu bilim postlarına bari dini bulaştırmayalım. Cidden din yüzünden iki kelime bilim konuşamaz olduk

G

O nasıl oluyor?

G

Işık hem dalga hem de parçacık özelliğine sahip. Bana çok makul gelmedi. Belki kuantum mekaniği ile ilgili bir şey olabilir. İşınlanma yada

G

Alpay Delikbaş Tanrı parçacıeğı diye neden denir onu bi öğren hocam bilmediğin şey üzerinden dalga geçmeye çalışma

S

Murat Uzun su meseleyi bir anlatsana: Gravity i alt eden madde mi buldular?

L

Benim bilgim bana yeter kadardır, ne rezil eder ne vezir. Tavsiyem de en az bu kadar arkadaşın da bilmesidir, yorumlarına bakınca gülsen mi ağlasan mı bilinmez

S

Türkiye ekibi de zaten daha once bir uçakta topluca öldü! Ben de komplo teorilerini hiç sevmem

L

Türkiye ekibi Türkiye'nin genel şartları ( ihmalkarlık, umursamamazlık, para hırsı, adam sendecilik) nedeniyle öldü. Firma komplo teorilerini öne çıkarıyor ki, adı katile çıkmasın Leyla Atadil

N

ismi dikkat çeksin diye konulan bir teorinin adı, evrende bu ahenk nasıl böyle var oldu öyle ise bunu bi tanrı yarattı diyenlere bi cevap niteliğinde olmasındandır. Atomlar nasıl oldu da bu şekilde bi hal aldı dağılıp gitmedide bi cekim alanina marus kaldi, cevabı aranırdı eskiden, bunun sebebi bi enerji ve bu enerjinin mantığı üzerine bi görüşdü. Fizik ilgimini çeken bir alan olmamasından dolayı bakmadm bu konuya lakin lanet parça higgs bozonu x parçacığı gibi isimleri var, tanrı parçacığı ise popüler olan kısım. Bing bang ve onun sonrasın da olanları anlaya bilmek için CERN de deneyler başladı bi kaç yıl önce de sonuçlar elde edildi. Bu gücün varlığına dair, galiba 2. kez tekrarlandı bu deney, tanrı olmadan evreni yorumlamak için insanın arayışı. Fizik den hiç anlamam ne kadar okusam da ilmim yetmedi.

S

cernin uzunluğu graviton oluşturabilecek yeterlilikte değil. Graviton gözlemlenemezse kuantum teorisi eksik kalır. Çin bu ve farklı parçacıkları gözlemlemek için yapıyor olabilir. Batıda daha daha uzun bir lhcb labaratuarını projelendiriyor. Ayrıntıları cern stesinde bulabilirsiniz.

Z

Murat Uzun Ben isme neden bozulayım, Alpay Delikbaş yukar da tanrının parçası mı var, ne demek günah mı acaba, tanrı değil allah diyeceksin diyenler nediyor, kuran da ne diye geçiyor gibi saçma sapan buram buram cahillik kokan, ki bilmek zorunda değil o vakit neden insanlar ile dalga geçmeye çalışır cahil diye kişi kendine bakmalı değil mi? Birşey bilirsin konuşursun, ama hem birsey bilmez hemde insanları bilmemek ile suçlar hadsizlik yapmasına kızdım, kişi haddini bilecek ona göre konuşacak yoksa haddini bildirmek gerekir. Cern i biliyorum merak etme dediğim gibi ilgi alanım değil detay bilmem haddim olan kadarını konuşurum o kadar.

S

Derya hanım anlaşılan çok hoşunuza gitti yazısı.

Alpay Delikbaş 2 yıl

Galaxy Gate

A

Faraday a sormuşlar, bu elektrik ne işimize yarayacak diye, şu anda bilmiyorum ama ilerde bundan kesin vergi alırsınız demiş. Bu hadron çarpıştırıclarından elde edilecek bilgiler de yakın gelecekte dünyayı değiştirebilir.

K

Henüz beklenen süpersimetrik parçacıklar veya bunların emareleri çıkmadı. Higss bozonu Standart Modeli tamamladı, ancak Standart Model kendi başına yeterli değil. Daha ağır parçacıklar lazım, bunların henüz çıkmaması problematik.

Y

Bunları gözlemek için daha yüksek enerjilere gitmek gerekebilir.

Yusuf Haciahmetoglu 2 yıl

hocam bir de anti madde olayı var, bu kanıtlı mı yoksa gözlemlemek imkansız mı?

Meriç İgit 2 yıl

Gözlenmesi artık rutin

Yusuf Haciahmetoglu 2 yıl

Higss alanı sayesinde kütle oluşuyor. Her yerde var. Bu yüzden "tanrı parçacığı" adı veridi. Aynı zamanda evrenin ilk genişlemesinde "enflasyon" safhasının motoru olan alanı olmaya aday.

Y

İstenilen enerjide beklenen parçacıklar bulunmayınca daha yüksek bir enerjide çalışan makinanın gündeme gelmesi anlaşılır. Ama daha CERN'den ümit kesilmiş değil. Ama zaten çok evvelden Texas'ta Super-collider yapılacaktı ki bu daha da yüksek enerjilerde çalışacaktı. Ama hükumet gereken parayı vermedi.

Y

anladığım kadarıyla higgs bozonu (veya higgs alanı mıydı) bulundu ama sanırım standart modelde daha başka boşluklar da var, atom altını pek kavrayabildiğimizi zannetmiyorum henüz

M

çin malı higgs bozonu oluşturmayı da düşünüyor olabilirler

M

İnsanlığın dönüm noktası olabileceği bir tarih ayırımında olabilir insanlık. Buradan elde edilecek buluşları ile, yüzyıllarca anımsanmak da isteniyor olabilir; yani tümü ile duygusal.

A

isim saçma çünkü Bütün parçacıklar tanrı parçacığı

E

Bu işin sonunda ışınlanma var. Işınlanma teorik olarak mümkün

N