İngiliz dili ve edebiyatı alanında tez konusu tavsiyeleri

Arkadaşlar önemli iki sorunum var yardımlarınızı bekliyorum.. Soru 1: ingiliz dili ve edebiyatı bölümünden tez yazmak için EDEBİYAT konusu önerebilir misiniz?
2.soru: Yüksek lisansta tezde yazdığım konu doktorada da devam etmek zorunda mı? Yani yine aynı konu üzerine çalışmak zorunda mıyım? Teşekküler şimdiden

Z
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
5
5 CEVAP

Ben de yeni yl baslicam. Siz nerde yapiyorsunuz. ATAUNI mi yoksa

N

Kafkas hocam

Zeynep Öztaban 2 yıl

Siz

Zeynep Öztaban 2 yıl

Erzurum.. İlk yiliniz mi. postcolonial donem uzerine calisabilirsiniz bence. Yogun bilgi sahibi oluyor insan.

Nagehan Öztabak 2 yıl

Yok hocam. Benim 2 yıl. Teze başlamak istiyorum yavaş yavaş.

Zeynep Öztaban 2 yıl

postcolonial roman mı?

Zeynep Öztaban 2 yıl

Tez konusu önerilecek bir şey değil! Sizin alanda merak ettiğiniz, daha önce çalışılmamış ve yazarken keyif alacağınız bir araştırma sorusu bulmalısınız ve araştırmaya başlamalısınız. Çok tıkanırsanız bunu tez danışmanınıza danışmalısınız. Burada yazılan bir konuyu alıp tez yazılmaz. Şimdiden kolaylıklar olsun...

B

Tez konusu dagitmiyoruz. Fikir veriyoruz. Ogretmenlik cikisli birinin bu soruyu sormasida cok mantikli bence.

Nagehan Öztabak 2 yıl

Sakin olun sadece fikir. Şuan yoğunum size uzun cevap yazamycam ama yinede teşekkürler

Zeynep Öztaban 2 yıl

Zeynep Öztaban sakinim zaten merak etmeyin, saldırgan davranmak için değil sorunuza cevap vermek için yazdım

Burak Yelbera 2 yıl

Yapılmış tez çalışmalarına bakarak kendi konunuzu oluşturun derim

Esra Cet 2 yıl

Yüksek lisans ve doktora tezleri birbirinden tamamen bağımsızdır, fakat isterseniz yl de yazdığınız tezinizdeki bulgulara göre doktorada ilk teziniz üzerinden devam edebilirsiniz. Buna da genelde doktoradaki tez hocanız karar verir.

B

The method of teaching English in classes 5_8 or 9-12 diye bir başlık alıp yazabilirsiniz.
Çünkü sonuçta öğretmensiniz ve böyle konular daha cazib gelir hem de işini yarar !

M

Peki sizce bu konu çok geniş olmaz mı hocam?

Zeynep Öztaban 2 yıl

Hocam edebiyatta teaching method uzerine tez yazilmaz. Ingiliz dili ve edebiyati ana bilim dalinda calisiyor.

Nagehan Öztabak 2 yıl

Ben bir örnek olarak yazdım, edebiyet olsada sonuçta ingilzce dil okuyur hocamız, belki de danışmanı kabul eder. İllaki edebiyet ya da roman olsun diye bir şey yoktur. Bir de edebiyettaki yazarlar hakında da çalışabilirsiniz meşhur yazarlar hakkında veya karşılaşmalı olarak klasik ve yeni edebiyet de olabilir.

Mohammad Özmüş 2 yıl

Edebiyat alaninda tez konusu demis zeynep hanim. Edebiyat ve kultur uzerine yuksek lisans yapiyor diye anladim ben. Egitim fakultesi olsa dediginiz dogru.

Nagehan Öztabak 2 yıl

İngiliz dili ve edebiyatı yüksek lisanstayım. Öğretmenlik okudum. Aslında dil ediniminde çok daha iyiyim. Ama semineri dilden verdim diye dedim ki tez de edebiyat olsun. Dil ediniminden güzel geniş konu bulsam daha iyi olur benim için. Siz her konuyu yazabilirsiniz sorun yok çok kararsızım hocalarımız da biraz işi bize bırakıyırlar.

Zeynep Öztaban 2 yıl

zeynep hanim" scope of the reseach" diye bir konu vardir. Arastirma konunuzu daraltmaniz lazim. Mesela " Turkiyedeki kadinlarin saglik sorunlaru diyelim".. Bu konuyu daraltip "Turkiyede calisan kadinlarin saglik sorunlari" haline getirmelisiniz. Ben size en genel yapi taslarini soyledim. Kendi ilgi alaniniz dogrultusunda konunuzu daraltmaniz lazim. Yoksa altindan kalkamazsiniz.. 2 yil egitim aldiniz sonucta. Cogu seye asinasinizdir. Bence kendinize guvenin. Konu edebiyat olunca el degmemis bir konu bulmak imkansiz gibi. Bakis acinizi degistirip bu ise baslamaniz lazim diye dusunuyorum. Basarilar dilerim

N

Teşekkür ederim. Haklısınız bir yerden başlamam gerekiyor. Bu arada bir yıl eğitim aldım ama artık karar verip kendime güvenip başlamam gerekiyor.

Zeynep Öztaban 2 yıl