Lise öğrencisiyim, kendimi nasıl geliştiririm, okuldan bir şey öğrenemiyorum

Lise öğrencisiyim istediğimi liseye yerleşmedim şu an gittiğim okuldada kendimi geliştiremedim eksiye gittim kötü alışkanlıklar edindim zor bir süreçteyim sizce ben ne yapmalıyım ?

A
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
82
82 CEVAP

Arkadaş cevreni degisitr

H

Bir psikoloji uzmani ile gorussen

M

Aynanın karşısına geç ne olduğunu ne olmak istediğini kendine sor takıldıgın yer olursa biz buradayız çekinme.

S

İmana gel huzur bulursun evelallah

M

Ram yok mu okulumuzda.?

V

Bunun idrakinde olduguna gore cozumu de bulacaksın. Bir danışman bulabilirsin. Bence en iyisi bir psikolog olacaktır. Bu senin ufkunu acabilir, kendini tanımana yardım edebilir, onune takip edebileceğin dogru hedefler koymanı, vaktini ziyan etmemeyi, hayata dair yeni bi bakıs acısı kazanmanı saglayabilir. Sana yol gosterebilecek dogru ve guvenilir bir rehber bul bence.

N

Boylelikle yavas yavas kendini ve yasamını değiştirmeye başlatacaksın, yönünü tayin edebileceksin.

N

Abicim öncelikle kaçırdığınız okulun pişmanlığı ve üzüntüsünü yüreğinizden ve zihniniz den çıkarmakla ise başlamalısın iz okumakta olduğunuz okulun imkanları dahilinde de güzel bi gelecet inşaa etmemeniz için hiç bi sebep yok. Kötü arkadaş ve alışkanlıklar için uzman yardımı şart. Daha yolun başında fark etmeniz yaşıtları niz dan sizi ilerde yapar sizin elinizde geleceğiniz şekillendirecek olan sizsiniz

V

Böyle bi grupta kendini ifade edebilecek düzeyde olmanız kendinizi kurtaracak güzel şeyler başarabilecek potansiyeli n iz olduğunu gösteriyor.

V

Gelismedigi belli Turkce zayif

M

Kardeşim bu hayatta hep genç kalinmiyor hayat çok hızlı bir şekilde ilerliyor. Gittiğin yoldan dön en yakın zamanda çevreni değiştir adın bir deliye çıkarsa daha duzeltemezsin ilerde sevdiğin istediğin kızı bile alamazsın vermezler. Akranlarin doğru düzgün işlerde çalışırken sen amelelik yapmak zorunda kalırsın iş bulamazsın perişan olursun.

S

Çocuğun on altı yaşında olduğunu göz önüne alarak yorum yapalım lütfen!
Maksat imiz çocuğu budamak mi yeşerme sine yardım etmek mi?

V

Okulunda psikolojik danısma ve rehberlik varsa oraya danış. Ergenlik döneminde oldugun için ailenin seni anlamadığını düşünebilirsin böyle düşünmen oldukça dogal. Sana faydası dokundukları düşündüğün kendinden yaşca büyük arkadaslar edin. Kendine ugraşı hobi bul. İlgin varsa spora yönelebilirsin bu şekilde kötü alişkankiklari zamanla bırakabilirsin aniden bırakmak zor olur içinde kalır ama onlardan soğuyarak bırakman senin için daha faydalı olacaktır.

B

Gören de bizim gibi lise hayatında hep kavga etmis, Esrar almış, ocki içmiş ya da ne taktir ne de teşekkür almış biz böyle büyüdük yetistik öyle böyle hayata karşı daha saglamlastik ne çevreni değiştir ne de kendini sadece sağlam dostlar edinmeye bak.

B

SorumIuIuğunu taşıyacağın fikrin adamı oI koçum künyen de bu yazıyor aslında akılısın ama boşluk tasın daha çok erken sen istersen başarır sın biraz din e yönel çok şey ler değişir adına üzüldüm .... Slm lar ...

I

Bir hedefin ve amacın varsa uğraş çabala pes etme kendini geliştirmek için illa yeni okul ve arkadaşlar gerekmiyor ailen bilgin ve gayretin olması

E

Hicbir şey icin gec kalinmiş degildir. Butun başarisizliklar, başariya goturen bir merdivendir. Pes etmeden yola devam.

N

Kendin nerde olduğunu biliyorsun zaten. Biz ne desek boş takıl kafana göre. Yüreğinin götürdüğü yere git :))

S

Okulu birak vardiyalı ise gir, hafta sonlari çalış aklin başına gelsin

İ

Kardesim bak hafta sonlari o arkadaslarinla takilmayi birakiyosun hemen 2 haftada 1 kitap secip okuyosun sonra sana baris ozcan diye bir youtuber oneriyim ve birde makaleci caner taslaman bunlari dinle kitaplarini oku hicbiseyin kalmaz he bide namazinda niyazinda ol

M

birşeyler yapman gerektiğinin farkındasın ne yapman gerektiğini hepimizden daha iyi bilirsin bak sorduğun şey şuna benziyor: 5 6 aylık hastane surecimden sonra aylarca biyere tutunmadan yürüyemez olmuştum tutunmaya ihtiyacım bi süre sonra...

H

özel sektöre işe gir yarıyıl tatilinde ne yapmak istediğini bulursun..

H

PP kardeşim selam olsun

Samet Özaydın 2 yıl

... Kalmadı yinede merdiven çıkarken biryere tutunmasamda dokunmak zorunda hissederdim.. Güç içinde tutunmaya ihtiyacın yok bunu biliyorsun buyuzden nasıl dokunmadan çikacağıni sorma cesaretlen ve bak yola hangi yonde adim atman nekadar buyuk...

H

... Atman gerektiğini en iyi sen bilirsin biz seni tanimiyoruzki..

H

Geçmiş olsun. Allah gücünü kuvvetini arttırsın.

Zehra Cebeci 2 yıl

Hersey bizlerin istedigi gibi olmaz kimseye hayat altin tepside sunulmaz tabi elbet vardir istisnalar hayatta en onemli sey savasmaktir icindr bulundigumuz durumda. Kendini kotu seylere yoneltmek yerine nasil bu durumu alt edebilirim diye ugras vermen gerek. Seni kotu etkileyen seylerden uzaklas ve aktiviteler yap. En guzel yasindasin

A

en basitinden arkadaşlarını değiştir

T

Güzel ve disiplinli bir yurtta kalabilirsin

H

Ahmet Duman kalbi güzel oğlum dualarım seninle sendeki ışığı görebiliyorum. Hayal kur, yemek ye, aşık ol şükret, dua et bunları ne yapmalıyım dediğin için yazdım. Gününü güzel geçir ve kendine şevkatli merhametli ol. İnan kimse geçmişi düzeltemez dün dünde kaldı. Geleceğide bilemezsin gelecek içinde endişelenip güzel kalbine korku yaşama. Zamana bırak gününü yaşa.... Seviliyorsun bunu bil bak bu kadar kalp senin için endişelendi, bu kadar akıl seni düşündü. Kimse yalnız değil bu hayatta, evrene gönderdiğin enerji sana geri döndü. İnandığın ne varsa onu geliştir. Bu dönemler elbet geçecek. Yalnız biz değiliz hayatta doğayı incele imkanın varsa küçük böcekler bile değişim yaşıyor değişimi kabul et, getirdiği acıyıda metanetle sabırla karşıla umarım faydalı oluruz akıl odanda farklı pencereleri açmışızdır ve sende bir de o pencerelerden izlemişsindir sağlık ve huzur seninle olsun .

Z

Kendine sana doğru rehberlik yardımında bulunacak bir öğretmen bulmalisin. Bu okuldan güvendiğin bi ogretmenin de olabilir. Şimdi burdan ne yazsam yalan olur. Her hastanin ilacı farklı olduğu gibi her öğrenciye verilecek rehberlik yardımı da farklı olacaktır. Şu an tabloyu özetlemiş olsan da detaylar görünmüyor! Bu nedenle sana burdan verilecek her tavsiye yüzeysel kalacaktır. Uzman bir kişiden, bir yaşam koçundan yardım almani önemle tavsiye ederim.

H

Risale-i Nur oku ve çevreni değiştir.

M

basin goge ersin

M

Bunu zaten tesbit etmekle bu yolda bir adim atmissiniz demekki olurmus yanlislarinizi bildiginize gore bunlari dogruyada cevirebilirsiniz kolaylikla

S

Sevdiğin bir öğretmenin varsa onunla paylaş durumunu. Bizler uzaktayız. Ailene yakınlaş. Bir hobi edin, hayvan beslemek, spor yapmak gibi. Kitap oku. Daha çok gençsin ve bu soruyu sorduğun için doğru yoldasın

H

mrb geçmiş olsun, ailene yaklaş onlarla durumu paylaş. Ve en kısa zamanda dr destegı al. Ciddiyim birilerinin bu aşamada yol gostermesi iyi olacaktır. Daha fazla yanlış yapmadan arkadaşım.

G

Kendi kendimi egitirdim

T

Tolga bey krdsim 16 yasinda bu cocuk hayat tecrubesi yok yardim almazsa olmaz.

M

basit ALLAH'A sığınacan af dileyip yardım isteyecen ama bunu çok samimi yapacan hepsi bu

E

Tolga bende 16 yasindan beri ailemden ayri yasadim. Bugunlere kdr cokta sikinti cektim. Ama herkes basaramaz.

M

Ben ne yaptimda bu hale geldim diyebilirsin. Bazende senin icin hayirlisi boyleymis diye dusunebilirsin. Hayr sandiklarimizda şer, şer sandiklarimizda da hayır vardir. Gittigin yolda basarili olmaya çalış. Hayatta kimse istedigi yoldan gitmez gidemez. Mutlaka istemedigi seyler cikar. Her istedigin olsaydi zevk almazdin hayattan. Simdi düşün her istedigin olsaydi mutlu olucakmiydin

H

ben kardeşimizin profesyonel destek almasını istiyorum, şuan için o hayır ve şerri düşünemeyebılır, sıkıntılı zamanlarda dıne yonelmek çok dogru fakat onun ıcınde bellı bır farkındalık mertebesı gerekır, yaşıda çok genç. Ailelesiyle konusup bırılerının yol gostermesı lazım.. Zaten dogru yolu bulup dıne yonelıp pekıştırecektır genç kardeşimiz..

G

arkadaslar burda yaptiginiz yorumlara dikkat Edin onemli bir gencin gelecegini etkilicek fikirler Kardesim benim fikrim uzaklas farkli amaclar hedefler koy kendine okulu sakin birakma meslegini eline al dik durusunu sergile pes etme guclu ol güne uyanmakda bir umuttur

A

Sanayide bir işe gir ustada 5 öğün sopa ye hem aklın başına gelir hem mesleğin olur hemde kötü alışkanlıkların olmaz....

S

Serhat guldurdun beni yapma daha cok kucuk.

M

Evladim devletin bir suru kurulusu var bu isler icin Mersinde olsan gotururdum seni Psikolojik danisma Mrrkezleri var. Ucretsiz toplum sagligi var ucretsiz git konus. Anlat derdini.

M

Kitap oku..

M

Disiplinli yatılı okullara ihtiyaç var. Evde çocuklarımızı oyunun başından bile kaldıramıyoruz güvenilir iyi eğitim iyi bilgi iyi insanlık veren yatılı okullar.

A

Tek basina kitap okumasi yetmez mehmet okumayi sevmiyorsa konusamadigi icin daha cok sikilir

M

Pskatriye de git lütfen.

Y

Durumunun farkındasın. O halde uyanmışsın. O halde, Ayağa Kalk, kaderinin dizginlerini ele al. Savaş! Geleceğin için mücadele et. Gençsin, kuvvetlisin, İraden ile başaramayacağın şey yok.

Y

Babam Birgün geldi ve meslek liselerinin çok önemli olduğunu söyledi tabi babama birinin gaz verdiğini anlamıştım. Onun zoruyla meslek lisesine gittik. İlk hafta 50 tane erkeğin içimde ne yaparım ben kızlar nerde derdim. Ama şuan 4 yıllık fakülte okuyorum bitirip komiser olacağım ama deseler ki hayatından 4 yı alcaz tekrar o sınıfta okur Musun tabiki evet derdim, bulunduğun yeri güzelleştirmek senin elinde 10 yıl sigara içtim bıraktım merdivenlerde çıkamıyordum halısahaya giderdik nefes alamaz tıkanırdım birgün dedimki kendime ulan Ahmet millet cayır cayır spor yapıyor eğleniyor sende iu sigara yüzünden nefes bile alamıyorsun maç yapamıyorsun ben aptal değilim Dedim ve sigarayı bıraktım. Herşey senin elinde biraz dibe bat sonra daha güzel ve olgun çıkıyorsun.

A

Açıktan okuyup hayata sıfırdan baslamalisin.
37 yaşındayım ve üniversiteyi okuyorum.
sen daha yolun basindasin iyice geç olmadan bir yerden baslamalisin

G

Bişey sorabilirmiyim

Kader Canavaroğlu 2 yıl

Buyrun sorabilirsiniz...

Güneş Imızoğlu 2 yıl

Açıktan okuyup hayata sıfırdan baslamalisin.
37 yaşındayım ve üniversiteyi okuyorum.
sen daha yolun basindasin iyice geç olmadan bir yerden baslamalisin

G

Ders notlarini yukselterek istedigin liseye gecis yapabiliyorsun kardesim

E

Ne güzel kötü diyebiliyorsun.
Birinci aşama geçilmiş.
Çevre değişikli. Arkadas secimi.
Bunları geçersen. Sinifida hayatıda
Rahat geçersin.

M

Arkadaş ortamını deşitir herşey değişir emin olabilirsin

M

Kardeşim geçmiş olsun gördüğüm kadarıyla yaptığın yalnislarin farkina varmissin bu da güzel bir şeydir bu alışkanlıklara başladığında gibi bırakmakta senin elindedir aile desteği tabiki önemlidir asil önemli olan senin mucadelendir insan oğlu mücadele ettiği surece brakamayacagi hic bir alışkanlığı yoktur ise ilk başta bence arkadaş cevrenden başla ama dediğim gibi ben bu isi basaracagim dedikten sonra sen haydi haydi basarirsin

H

Çevreni değiştirmekle başlayabilirsin.. Tecrübeyle sabitt

T

Ahmet tuba hnm kardesimin oneriside guzel oku bak.

M

Halil beyde cok guzel onerilerle yazmis takdire sayan sen yeterki iste.

M

arkadaş cevreni degistirmelisin

İ

Neleri yanlış yaptığını biliyosun ozaman doğruları yapmaya başla önce ailenle paylaş

O

Ne tür kötü alışkanlıklar?

A

OĞLUM BARIŞ'TA SENİN GİBİYDİ. GEÇEN YIL DEVLET FEN LİSELERİNE 3 PUANLA GİREMEDİ.. özel FEN LİSESİNE YAZDIRDIM. İLK ZAMANLAR ADAPTASYON SORUNU YAŞADI.. HİÇ ARKADAŞI YOKTU. ÖĞRETMENLER VE OĞLUMLA YUMUŞAK BİR DİLLE DİYALOĞ KURARAK SORUNU ATLATTIK. ŞU AN 2.SINIFA GİRDİ TAKDİR ALARAK.

I

Meslek edin

Z

1.kotu cevreden uzakdur
2.kendini anlamaya calis
3.gecmisine rest cek
4.ogrenmeye calis
5.dunyanin gelip gecilen bir yol oldugunu unutma
6.kotu aliskanliklardan uzak durunca odaklanamama problemin biticekdir
7.once kucuk hedefler koy ve basar
8.ve onlarla mutlu olmaya calis
9.gecenin sonrasinda gunesin dogduguna sahit ol
10.mutluluk yakindir...

K

Kendi hayatına sahip çık başkalarını bu işe karıştırma

S

183 ara ve destek al çok önemli .......

I

İlyas katildim gulmekten cok yasa emi

M

abi gerçekten akş adan beri ne yapa bilirim diye araştırma yapıyorum tv de aynı bir konu işlendi ......

I

Dine yonel
Ortamini degistir yada terket

M

faceden ancak haberler icin ayriliyorum bilgim yok ilyas kardesim. İyi aksamlar dilerim

M

tşk ler slm lar

Ilyas Özlem 2 yıl

Ben ona ucretsiz bakan yerleri yazdim hergun psikolojik yardim yapan yerin onunden gecip sigara almaya gidiyorum Mersinde olsa gotururum ama bu durumda ailesinin ilgilenmesi pazim yasi cok kucuk

Mehmet Iletmiş 2 yıl

HAYALLERİNE ULAŞMAK IÇIN RÜYADAN UYAN bu söz hakkında aklina gelenleri yaz olumlu olumsuz sonra karsilastir olumsuzlari ayır nasıl düzeltirim de her duzelttigine tik at sorunun kendisi sensin cevabı da sensin.

F

Namaz kil

M

Namaz kılınca istemediği okul değişecek mi problemi ortadan kaldırmadan ruhu huzura erdirecek her yol işe yaramaz kaldıki olay ruhu huzura erdirmek rahatlamak beyni azda olsa boşaltmaksa kendine iyi gelecek aktivitelerde bulabilir bi bilmişsinşz abdest al namaz kıl abi sizi nerelerde okuttular

Arzu Geçmez 2 yıl

Bol bol kitap oku..

E

Bu kitabi tavsiye ederim

com-w5moro81zspbihyv3i34.jpg

K

Hersey seninle baslar

K

https://youtu.be/leIxPLmc8Ss

L

Ne yaptığının farkındasın Farkındalık bir lütuftur bunu değerlendir her ne olursa olsun zararın neresinden dönersen kardır aksi durumda sonunu biliyorsun zaten

S

Üstteki videoyu izleyip hayatında olumlu şeyler olmuyorsa yapacak bişey yohh

L

İstedigin üniversiteye yerlesirsen lisenin bir önemi kalmaz ben cok iyi bir lisede okudum ama hiç degerlendiremedim. En azından okul dısında kendini gelistirebilecegin aktivitelere zaman ayırmaya calış. Arkadas dedigin sana birseyler katar, iyi özellikler edinmeni saglar. Bu yüzden iyi seçmelisin.

E

Farkındalık dostum memleketimizin kanayan bir yarasıdır. Sen farkındasın tebrikler. Sana tavsiyem aynı yoldan geçen biri olarak ve bu yolu mutlu sonla tamamlayamamamın vermiş olduğu tecrübe ile profesyonel bir psikolojik destek alman yönünde olur. Çok faydası dokunur üstelik belgeli de olacağından ebeveynlerin bu konuya derhal müdahale edecektir.

A

Canım kardeşim önce ve en kıymetlisi kendine değer ver kendini sev kendini önemse arkadaşlarından seni sevenlerden ve kalbinden asla vazgeçme yolun hep açık olsun hayattan kopma

E