Uzayın sonu var mı?

uzayın sonu var mı varsa bu son ne amacla var...

Emrah Çangırılı
E
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
18
18 CEVAP

Sürekli genişlediği için sabit bi noktadan "son" diye bahsedemeyiz.

Mustafa Hanlı
M

Sonu var, lakin sınırı yok. Binaenaleyh, sonuna gitmek gibi birşey söz konusu değil.

Zafer Evler
Z

Neyin içinde genişliyor... Bune kadar sürer...

Serhan AbanuZoglu 1 yıl

tam olarak doğru olmasa da bir boşluğun içerisinde yada hiçliğin içerisinde genişliyor. Fizik yasaları değişmediği sürece bu genişleme hep sürecek.

Muhammed Zar 1 yıl

pekı uzay genısledıgıne gore genısleyen uzay nereye dogru genıslıyor yanı genısledıgı yerde onceden ne var?

Emrah Çangırılı
E

Bilmiyoz abi bilmiyoz zorlama işte

M Anıl Kassap
M

Ahaha.. Biri dün uzay sonsuz degildir dedi bende cevap veremedim apisip kaldim

Yüksel Çelikklran 1 yıl

Sonunu bilmem de bi amacı olduğunu sanmıyorum.

Sahismail Aliye
S

Gitmeyi düşünüyorsan vazgeç
Çok uzak
Vallaha

Sedat Kso
S

Bilinen uzayın sınırları tespit edilemiyor. Çünkü, uzayın dışı dediğimiz yer, bilinen maddi ölçülerle tespit edilemediği için, bilgimiz dışında.

Yani göz kulak ile, veya herhangi bir bilimsel veri ile tespit edilemeyen birşeyden, bilimsel olarak bahsedilemiyor...

Yasin Kanbaş
Y

Üstadın da kaydetdiği gibi uzayın bir sonu var ama sınırı yok, uzay hiçliğin içinde genişliyor. Hiçlik ne dersen zaten onu açıklayamayız, açıklarsak anlamı kalmaz. Yani uzay bir yerlerde başlamıyor veya bitmiyor. Uzay heryerdedir.
Dünyayı ele alalım sonu var ama sınırı yok, uzay da böyle ancak küre değil.
Hiçliğe bir misal vereyim:
Farz edelim ki elimizi uzaydan dışarı yani hiçliğe çıkarmak istedik, o zaman orası da uzay olur yani hiçlik elini uzatdığın yerde bozulur.
Benim bildeklerim bunlar, tabi ne kadar doğru ne kadar yanlış orasını üstada sormak gerek.

Şenol Utkan
Ş

uzay küre degilse ne?

Semih Bektemur 1 yıl

Bu konuda fikir sahibi değilim ne yazık ki

Şenol Utkan 1 yıl

Semih Bektemur uzay klasik örnekte de sürekli bahsedildiği üzere bir balon misali her yöne doğru genişliyor. Bu genişleme bize küre biçimini işaret ediyor. Başka türlü bir şekli varsa uzayın sınırına gidemediğimiz için bunu bilemeyiz. Bilinebilir uzayın içeriyle ilgilenmeyi tercih ediyorum. Zira cevabını bilemeyeceğimiz sorularla ilgilenmek moralimi bozar.

Muhammed Zar 1 yıl

Tamamda arkadas yorumda "uzayda boyle ancak kure degil" yazmis. Bende kure degil diyebiliyorsa baska bir bildigi var diye sordum.

Semih Bektemur 1 yıl

Ustat bilinmeyen evrende ne olmadığını söyleyebiliyorsun ama ne olduğunu söyleyemiyorsun. Bu bağlamda

Muhammed Zar 1 yıl

Uzayın hiçliğin içine genişliyorsa orada hiç olduğundan bile bahsedemeyiz. Öyle anlamsız şuan bilmiyoruz

Mustafa Hanlı
M

Hiç, zaten hiç birşeyin olmayışı. Hiçliğin bile olmayışını nasıl açıklıcaz. Düşünebiliyorsun ama mantıksız geliyor. Çünkü düşününce için bir varlık olması gerekiyor. Alıp oraya hiç diyorsun ama hiç bile yok. Devre yaktırıyor

Mustafa Hanlı 1 yıl

Son, varamadığın son, son değildir

Deniz Gulcu
D

Öncelikle evren yada cosmos Allah' ın yaratma sanatının en güzel gösterisi bence. Şöyle izah edeyim bir hiçlik söz konusu yani bizim beynimizin algı kapasitesinin üzerinde zaman ve mekan olmayan bir olgu. Uzay nereye genişliyor dersen matrix mantığında bir kavanoz içinde bile olabiriz

Ramazan Kevkir
R

Matrix bir kavanoz icinde degil ki. Beynin ve bilgisayarin icinde.

Semih Bektemur 1 yıl

Sadece misal

Ramazan Kevkir 1 yıl

Or rayt.. Peki o kavanoz neyin içinde

Yüksel Çelikklran 1 yıl

Hawking'in kara delikler ve bebek evrenler kitabında aşağı yukarı bu soruya bir yanıt vardı.

Hümeyra Alyaz
H

Kürenin üzerinde yaşayan bir karınca olsa ona sorsak sonu yok der. Evrende eğimli bir çarşaf gibi yanlış bilmiyorsam. Fakat bu eğim bizim hissedemeyeceğimiz şekilde. Hatta kütle sahibi her cisim bu çarşaf dokuda bir çukur oluşturuyor bildiğim kadarıyla...

Ismail Walterscheid
I

Mutlaka sonu var. Başlangıcı ve sonu olmayan yalnız Allah'dir diye düşünürsek.

Oğuzhan İntepe
O

Niye bir amacı olsun?

Ögetay Alcer
Ö

herseyın bır olusma olma meydana gelme amacı olduguna gore

Emrah Çangırılı
E

Emrah, kardo bazı şeyler için bir amaç gerekmez. Örneğin, yaprağın yere düşerken bir amacı yoktur. Ancak, amaçsız düşen yapraktan faydalanmayı beceren mikroorganizmalar vardır, onlarla beslenirler. Biz de kendilerini kullanacağımızdan haberleri olmayan bu mikroorganizmaların artıklarını gübre haline getirip tarlaya serperiz. Buğday yeşerir, alır onu ekmek yapar yeriz. Yaprak amaçsızdı düşerken ama, biz onu yedik

Zafer Evler
Z

Pardon da uzayın sonu var sınırı yok da ne demek yahu.. Çok mu gerizekaliyim

Yüksel Çelikklran
Y

Dünya yüzeyinin sonu ya da sınırı var mı? Şöyle bir turlayıp dene

Zafer Evler 1 yıl