6 aydır bir şirkette sigortalı olarak çalışıyorum askere giderken tazminat alma hakkım var mı?

arkadaslar 6 aydir sigortali olarak bi sirkette calisiyorum kasim ayinda askere gidicem tazminat alma ihtimalim var mi? Bilgisi olanlar bi yardim edebilir mi tşk.

Selcuk Canan
S
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
12
12 CEVAP

Askere giderken tazminat alabilirsin ancak bildiğim kadarıyla 1 yılı doldurmuş olman gerekiyor. Şirket kurumsal bir yer ise insan kaynaklarına sorman burada cevabı aramaktan daha mantıklı bir yol olur. Ben giderken almıştım ancak 2.5 yıldır çalışıyordum.

Gökhan Okşaş
G

tesekkurler

Selcuk Canan 2 ay

1 yıl dolmadan tazminat verilmez

Zeynep Munzur
Z

kesin bilgi mi ?

Selcuk Canan 2 ay

Evet

Zeynep Munzur 2 ay

tesekkurler

Selcuk Canan 2 ay

Rica ederim

Zeynep Munzur 2 ay

Tazminat almazsın ama aski durumu ortaya çıkar. Askerden sonra seni tekrardan işe almak zorunda, ay kaybı olmadan yine devam edebilirsin.

Seçgin Özlü
S

kesin diyosun ?

Selcuk Canan 2 ay

Evet, dostum. Ya çıkışını verecek yada bildirgeni askerliginden dolayı askıya alacak. Askerden sonra da işe almak zorunda. Hizmette kaybın olmayacaktır.

Seçgin Özlü 2 ay

1 ay içerisinde başvuru yaparsanız işe almak zorunda

Zeynep Munzur 2 ay

1 yılı doldurmadigin surece tazminatı haketmiyorsun ne sebeple ayrılırsan ayrıl

Samet Kandaz
S

Yanlış bilgi.

Yavuz Ülgü 2 ay

Alırsınız. Döndükten 15 gün içinde de resmi olarak başvuru yaparsanız, işletme sizi işe almak zorunda.

Yavuz Ülgü
Y

hadi bakalim hayirli isler ustte 50tane yorum alamassin dedi

Selcuk Canan 2 ay

Selcuk Canan askere gideceğiniz zaman değil, askerden döndükten sonra başvuru yaparsınız. İşe almazsa, çıkışınızı verecekler, askerlikten dolayı çıktığınız için de size tazminat ödemek zorundalar. Ödemezlerse dava açma hakkınız var.

Yavuz Ülgü 2 ay

sure sorunu yok yani 1 yildan az falan ?

Selcuk Canan 2 ay

Selcuk Canan aynen. Askerlik mecburi hizmet.

Yavuz Ülgü 2 ay

sevk belgesiyle istifa vermem yeterli olacak yani bakalim insallah dedgnz gibi olur

Selcuk Canan 2 ay

1 yıl olmadan tazminat alamazsın diyen arkadaşlar neye göre yorum yapıyor acaba

Yunus Sanyasin
Y

kıdem tazminatı hakkına nasıl sahip olunuyor onu öğren sonra gel burada neye göre diye ahkam kes.

Mustafa Yalvaçkuran 2 ay

Önce üslubu düzelt sana açıklama yapma gereği bile duymuyorum

Yunus Sanyasin 2 ay

ya sen kimsin üsluptan bahsediyorsun arkadaşım. Sen nasıl yazdığına bak ilk önce. Senden icap alacak cevabına muhtaç değilim.

Mustafa Yalvaçkuran 2 ay

Ahahahah

ßlal Kubilayhan 2 ay

İşten çıkartılırsan ihbar tazminatı alabilirsin sadece. O da 15 günlük. Bu kadar hazır para peşine düşmek de tembelliğimizin en açık göstergesi. Vay ki halimize ne vay.

Harun Osmanogluı
H

hazir para mi? Hak diyoruz biz buna ve benm haberm yoktu al birakma sirkete dediler ondan arastryorum

Selcuk Canan 2 ay

Haklarını iş akdinden öğrenebilirsin. Tazminat ile ilgili gerçek bilgilere de sgk üzerinden çok rahat ulaşabilirsin. Araştırmaktansa basit olana yönelmek de ispat ediyor bir şeyleri. Tazminat vermemek için işverenler ne kadar çaba sarfediyor, biliyor musun? Senin askere gideceğin tarih belli. Sen bunun bilgisini vermediğinde işyeri senden ihbar tazminatı talep ederse ne yapacaksın? Haklarından önce sorumluluklarını araştırırsan sorduğun sorunun cevabına da ulaşırsın.

Harun Osmanogluı 2 ay

bizde tazminati almak icin caba sarfedicez iste askerligim tecilliydi yani belli degildi sonradan bozdum tecili yani bile bile ise aldilar belgeli hepsi bodozlama girmedik ise

Selcuk Canan 2 ay

Sen işten çıkış tarihini belli bir süre önceden bildirmen lazım. Tecili bozdurmak senin insiyatifin. Kendi tercihinin cezasını işverene kesmek ilginç. Umarım(!) başarırsın

Harun Osmanogluı 2 ay

zaten yarin cikiyorum demedim kasimda gidicem askere 15gun once bildiririm. Sagol iyi dileklerin icin

Selcuk Canan 2 ay

Tazminat almazsın ihbar ı verirler sadece

İsmail Blk
İ

Kanka ihbar da zor. İşyerinin iyi niyet göstermesi lazım

Harun Osmanogluı 2 ay

Harun Osmanogluı 6 ayı doldurmuş Ve askerlik nedeninden dolayı mecburlar

İsmail Blk 2 ay

Ama askere gideceği tarihi önceden belirtmesi lazım işyerine. Tecil bozduruyor sonuçta. İşyerine de kaba taslak belirttiyse işyernin tazminat ödeme yükümlülüğü kalkar

Harun Osmanogluı 2 ay

Tmm da kasım gidecem diyor Zaten

İsmail Blk 2 ay

ihbari kesin alamam cunku en temel sart isten cikartilma kendin ayrilirsan ihbar alamassin

Selcuk Canan 2 ay

Artık 1 yıldan az çalışan ve haklı sebepten işten ayrılan işçilerin kıdem alma hakkı var. Haklı sebepler de askerlik vb sebepler oluyor.

Orhun Gürçay
O

artik derken degsiklik mi oldu ?

Selcuk Canan 2 ay

Eskiden kıdem için 1 sene gerekiyordu diye biliyorum ben, ama artık 1 seneden az olsa da alabiliyor

Orhun Gürçay 2 ay

Sanırım haberlerde 1 yıldan az olsa da alabilir diyorlardı ama siteye bakınca 1 sene diyor yine

com-yn42i6zgj7urc98srr7q.jpg

Orhun Gürçay 2 ay

6 ay doldurduysan alırsın saçma sapan yorum atanlar olmuş goygoy yapmayın bilmiyorsanız

Utku Hanci
U

ciddi misiniz

Selcuk Canan 2 ay

Ciddiyim

Utku Hanci 2 ay

ama 1yildan az alamaz diyor heryerde siz aldiniz mi veya tanidiginiz?

Selcuk Canan 2 ay

Benim zamanımda alan olmuştu

Utku Hanci 2 ay

Sözleşmen varmı?

Utku Hanci 2 ay

1 yıl dolmadan kıdem tazminatı alma hakkın olmuyor malesef

Mesut Elizan
M

Kıdem alamazsın ama askerden dönünce işe almak zorunda geri dönme hakkın var ben 1.5 yıl çalıştım aldım allahtan yedek subaylık çıktı orada da devletten aldım maaş

Tahsin Yarımkulak
T