Adam kuauntum atlamasi üzerinden insani nasil teleporte ederiz bununla insanliga nasil faydamiz olur bunu tartisiyor. Biz dögmenin derdindeyiz gülmeyimde ne yapiyim baska
Deri altında olanlar bence günah değil. Ayrıca hadis verilmiş deniyor da dövmesi olan adam müslümanlığa geçmeye karar verirse ne olacak? Lanetlenmemek için orasını burasını mı kestirecek? Hem hz muhammed ınsanları lanetleyen bir peygamber değildir gerçeklikle ve islamla alakası olmayan hadisleri sunup gerçek diye inanıyorsunuz yazik. Kendi vucuduna saygı duyuyorsan yaptırmazsin.
Dinimizde Saç Boyamanın Hükmü Nedir? saçı boyamak veya boyatmak caizmidir? Dinimize göre saç boyamanın hükmü. Saç hangi renge boyanabilir? Saç boyama hususunda Peygamberimiz (s. A.v.)'in ashabına bir tavsiyesi var mıdır? Dinimizde saç boyamanın veya kına yakmak suretiyle saç rengini değiştirmenin sakıncası yoktur. Ancak saçı siyaha boyamak aldatmaca olduğu için mekruh görülmüştür. Ayrıca kullanılan boya malzemelerinin deride tabaka oluşturup gusle mani olacak kimyasal içermediğinden emin olmak lazımdır. Saç rengini değiştirmek için doğal olan kına ve Keten tohumu tavsiye edilmiştir. . Yahudi ve Hristiyan adetlerine muhalifliği emreden Peygamberimiz (s. A.v.), onların kulluğa aykırı olarak nitelendirdikleri saçları boyamaya teşvik etmiştir. Zira, Buhari Müslim gibi bir çok Hadis kitabında Ebu Hureyrer. A.'dan rivayet edilen Hadis-i şerifte : "Yahudi ve Hıristiyanlar (saçlarını) boyamaz. Siz onların aksini yapınız: Yani saçlarınızı boyayınız." buyurarak bunu ifade etmiştir. Ancak sayın siyaha boyanmasında durum farklıdır. Zira bu bir aldatmaca olup, yaşlı bir insanı daha genç gösterebilmektedir. Bu yüzden ekseri rivayetlerde siyah mekruh görülmüştür. Nitekim Mekke'nin fethi günü Hz. Ebû Bekr'in (r. A.) yaşlı babası Ebû Kuhâfe'nin saçlarının ağaç çiçekleri gibi beyazlaştığını gören Rasûlüllah (s. A.v) şöyle buyurmuştur: "Bu beyaz saçı değiştiriniz ve siyahtan sakınınız." (bk. Ebû Dâvud, Tereccül, 18;) İstisna olarak erkeğin harpte heybetli görünmek için saçını ve sakalını siyaha boyamasını mendup olarak, ve Hanımı boyamasını istediğinden onu memnun etmek için olursa mubahtır diye Hediyetülalâiye'de geçmektedir. Ebu Yusuf (r. H.) ın “Ben hanımın benim için süslenmesini nasıl arzu ediyorsam o da benim kendisi için süslenmemi arzu eder.” sözü de burada zikredilebilir. Peygamberimizin (s. A.v.) tavsiye ettiği renk ise kırmızımtrak renk olan kına rengidir. Nitekim bir gün karşılaştığı ensar topluluğuna, "Ey Ensar topluluğu (saçlarınızı) kızıla boyayın, sarıya boyayın." (Ahmed ibni hanbel) tavsiyesinde bulunmuştur. Yine Peygamber efendimiz (s. A.v ) boya cinsi olarak; "Saçın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız şeylerin en iyisi kına ve keten bitkisidir."(Ebu Davud) buyurmuştur. Netice olarak; ağaran saçın durumu önemlidir. Şöyle ki; bir kimsenin ağaran saçı güzel bir hal arzediyor, boyanma halinden daha nazif ve nezih görünüyorsa, boyamamak evladır, aksine akları çirkin bir manzara arzediyorsa boyanması evlâdır.
Varsayalım ki bi tablo aldınız çok ünlü bir ressamın ve değeri 40 50 milyon dolar siz bu tabloyu eve bıraksanız ve çocuğunuz bu tabloyu çizse boyalarsa olan görüntüsünü bozarsa naparsiniz ?? Elbetteki çıldırır sinirlenir vesayre işte bize Allahın emaneti olan tertemiz vücudunada dövme yapmak Allahın vermiş olduğu vücudu çizmek karalamak sayılmaz mı ?? Bundan hoşnut olur mu Allah ??
Yanacak olan ruhtur bu dünya da vücut beden acı çeker ahirette ruh lakin cehennemlikse insan bu dünya da emanet olarak bedene sahip çıkmamız noktasında bizlere büyük görevler düşer
dövmede bir sıkıntı yok güsül aldesti diye birseyde yok sadece temızlenın ayetı var acık ve net degılmı nezmettın gercı sen rısaleı nurda kurandır demısstın unuttum
Ali Hacışerif surda önce bir anlaşalım risale ı nurlar kuranın tevsirleridir kurani kerimdir denilmedi ikincisi emanet bişeye dokunmak iyi bi olay olmazsa gerek
Beyler kurani kerim her olan durumlar için bir ayet sunsaydi bizlere sizce nasıl olurdu kurani kerim işaret eder genelleme yapar tüm insanlara hitap eder dünyayı ele alırsak kuranın indiği günden bu yana her olay için bi ayet olmuş olması gereki Allah bilir kaç yüzbin sayfadan olmuş olacak bir diğeri kurani kerim işaret eder çoğu olaya bunu bizim bulmamız gerekir şöyle düşünün dövmeye yapmaya işaret bi ayet olmadığı gibi dövmeden insanı mantıken uzaklaştıracak ayetler mevcuttur ayette illa dövme yazacak hali aramak abes kaçar
kuranda olmayan bır hukum dileyen yaptırabılır kardeslerım gusul yoktur yıkanın temızlenın ayetı vardır cınsellık yada cunuplukten sonra sac boyası olmayan gusul abdestını bozmaz rahat olun bıraz
Günah zararlı olan iştir. Siz bir zararı olup olmadığını araştırın ve iyi düşünün. Eğer tıbben zararlı ise zaten yaptırmayın. Değilse de bu size kalmış. Yaşadığınız çevreye göre insanların tepkisi ile karşılaşabilirsiniz. Bu gibi sıkıntıları da göz önünde bulundurmalısınız.
Mümin kadınlara da şöyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinet yerlerini açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır. Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar. Zinet yerlerini kendi kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kendi erkek kardeşlerinden, kendi kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, kendi kadınlarından, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden veya henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah'a tövbe edin. Böylece korktuğunuzdan emin umduğunuza nail olasınız." İyi oku bu ayeti
dövmeden önceki mesela şirk ve sünet omaktır necmettır yüyorsa konuyu ac neden sünet oluyoruz neden şirk kosuyoruz allahın yanına ınsanları sankı bır guclerı varmıs gıbı koyuyuoruz dye baslık atsana yuregın varsa
Ali Hacışerif başta da yazdım şimdi bir daha yazıyorum risale ı nur kuranın tevsiridir bizzat kuran dır demedim bir diğeri de namaz yoktur inanmıyorsunuz tesettur yok diyor inanmıyorsunuz tartışmanın anlamı yok
KURANDA ALLAHIN BİR EMRİ OLMADIGI HALDE NEDEN SÜNET OLUYOR MUSLUMAN ERKEKLER? NEDEN ALLAHIN AFFETMEYECEGINI SOYLEDIGI HALDE MUHAMMEDI HACILARI HOCALARI SEHYLERI CUBBLERI SARIKLARI SAKALLARI BADEM BIYIKLARI ALLAHA ORTAK KOSUYORUZ DIYE BASLIK ATSANA
Ali Hacışerif herşey senin olaya bakış acına göre şekil almaz sünnet olmak Müslümanların bi göstergesidir sünnet olmak sünnettir müslüman olan herkez sünnet edilir
5:6 - Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınızı meshedin, iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Hasta iseniz, yahut yolculukta iseniz, yahut biriniz abdest bozmaktan gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su da bulamamışsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin. Bunun için de yüzlerinizi ve ellerinizi o toprakla meshedin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor.
Ee kardesim o zaman siz ayetle celisiyorsunuz ayette once yuzu yikamaktan bahsediyir niye once ellerinizi yikiyirsunuz? Ya da oradaki uzuvlar farkli bir anlamda kullanilmis olmasin?
Sünnet: Antlaşma Simgesi 17 Avram doksan dokuz yaşındayken RAB ona görünerek, “Ben Her Şeye Gücü Yeten Tanrı’yım” dedi, “Benim yolumda yürü, kusursuz ol. 2 Seninle yaptığım antlaşmayı sürdürecek, soyunu alabildiğine çoğaltacağım.” 3 Avram yüzüstü yere kapandı. Tanrı, 4 “Seninle yaptığım antlaşma şudur” dedi, “Birçok ulusun babası olacaksın. 5 Artık adın Avram değil, İbrahim olacak. Çünkü seni birçok ulusun babası yapacağım. 6 Seni çok verimli kılacağım. Soyundan uluslar doğacak, krallar çıkacak. 7 Antlaşmamı seninle ve soyunla kuşaklar boyunca, sonsuza dek sürdüreceğim. Senin, senden sonra da soyunun Tanrısı olacağım. 8 Bir yabancı olarak yaşadığın toprakları, bütün Kenan ülkesini sonsuza dek mülkünüz olmak üzere sana ve soyuna vereceğim. Onların Tanrısı olacağım.” 9 Tanrı İbrahim’e, “Sen ve soyun kuşaklar boyu antlaşmama bağlı kalmalısınız” dedi, 10 “Seninle ve soyunla yaptığım antlaşmanın koşulu şudur: Aranızdaki erkeklerin hepsi sünnet edilecek. 11 Sünnet olmalısınız. Sünnet aramızdaki antlaşmanın belirtisi olacak. 12 Evinizde doğmuş ya da soyunuzdan olmayan bir yabancıdan satın alınmış köleler dahil sekiz günlük her erkek çocuk sünnet edilecek. Gelecek kuşaklarınız boyunca sürecek bu. 13 Evinizde doğan ya da satın aldığınız her çocuk kesinlikle sünnet edilecek. Bedeninizdeki bu belirti sonsuza dek sürecek antlaşmamın simgesi olacak. 14 Sünnet edilmemiş her erkek halkının arasından atılacak, çünkü antlaşmamı bozmuş demektir.” 15 Tanrı, “Karın Saray’a gelince, ona artık Saray demeyeceksin” dedi, “Bundan böyle onun adı Sara olacak. 16 Onu kutsayacak, ondan sana bir oğul vereceğim. Onu kutsayacağım, ulusların anası olacak. Halkların kralları onun soyundan çıkacak.” 17 İbrahim yüzüstü yere kapandı ve güldü. İçinden, “Yüz yaşında bir adam çocuk sahibi olabilir mi?” dedi, “Doksan yaşındaki Sara doğurabilir mi?” 18 Sonra Tanrı’ya, “Keşke İsmail’i mirasçım kabul etseydin!” dedi. 19 Tanrı, “Hayır. Ama karın Sara sana bir oğul doğuracak, adını İshak koyacaksın” dedi, “Onunla ve soyuyla antlaşmamı sonsuza dek sürdüreceğim. 20 İsmail’e gelince, seni işittim. Onu kutsayacak, verimli kılacak, soyunu alabildiğine çoğaltacağım. On iki beyin babası olacak. Soyunu büyük bir ulus yapacağım. 21 Ancak antlaşmamı gelecek yıl bu zaman Sara’nın doğuracağı oğlun İshak’la sürdüreceğim.” 22 Tanrı İbrahim’le konuşmasını bitirince ondan ayrılıp yukarıya çekildi. 23 İbrahim evindeki bütün erkekleri –oğlu İsmail’i, evinde doğanların, satın aldığı uşakların hepsini– Tanrı’nın kendisine buyurduğu gibi o gün sünnet ettirdi. 24 İbrahim sünnet olduğunda doksan dokuz yaşındaydı. 25 Oğlu İsmail on üç yaşında sünnet oldu. 26 İbrahim, oğlu İsmail’le aynı gün sünnet edildi. 27 İbrahim’in evindeki bütün erkekler –evinde doğanlar ve yabancılardan satın alınanlar– onunla birlikte sünnet oldu.
Necmettin Tekdal Hadislerde acayip acayip şeyler varken Mesela atış ve musabaka babı Mizah ve şakalaşma babı varken Adalet ile ilgili Bab yok Aklı kullanma ile ilgili Bab yok
Aklı kullanma 47 ayette geçer Adaletle ilgili bi dünya âyet var Abdest ile ilgili iki âyet var Neden abdesf ile ilgili Duzinlerce fıkıh kitabı var
Adaletle ilgili neden Bab yok Aklı kullanmaya neden hiç deginilmemis de onun yerine Mukallid taklidci olmak ogutlenmis
Mesela taklitciler için kuran Kinaye olarak aşağılık maymun diyor Sen bu konu hakkında ne düşünüyorsun?
Bak herşey açık kuranda namaz kılın der salat kelimesi senin bildiğin şekli ile dik durun anlamında kullanılmaz bak ardından kılın var dik durun kılın diye bi mantık olamaz keza namaza dair birden fazla ayet vardır birden fazla işaret vardır keza oruç tutun der kuran
Bu benim araştırmam ile olmadı araştırmam ile de değişmeyecek dünya araştırmış kabul etmiş namazı orucu sen kabul etmiyorsun çıkmam gerekir şimdi benim
dık durmak salatın tam karslıgıdır yanı aclıga duzensızlıge savaslara ıhlalalere somuruye kolelıge vsvs tum olumsuz sartlara karsı dik durmayı secmektir asıl ıbadet
Necmettin Tekdal Namaz oruç kuranla gelen bir ibadet değil Mekkeli müşrikler zaten namaz kılıyor oruç tutuyor hac yapıyordu Yahudilerin bazilari namaz kılar Zeedustler kılar Hiristiyanlardan az bir grup kılar Şekli bellidir Namaz kılın veya oruç tutun dendiğinde mekkeliler Salad nedir diye bir soru sormadı
Oktay Kırmızıoğlan benim çıkmam lazım namaz konusunda çok iyi cevaplarım var sana gelince özellikle yazacam sana sanki namazı yahudiler zerdustar bulmuşta haccı müşrikler yapıyorlar dı da gören diyecek taptıkları putlar göstermiş sanar neyse akşam bakariz iş var
muslumanım dıyen kadın yada erkeklerın asıl sournu sorusu su olmalıdır kuranı anladıgmız dılde neden okumuyoruz eger muslumansak neden sunet oluyoruz neden sırk kosuyoruz ve neden asıl ıbadetı dık durmayı secmek yetıne namaz kılıyoruz ve busekılde asıl ıbadetı ıskalıyoruz ve gercek ıslamımı yoksa emevı dınınımı yasıyoruz dıye sorsun tum kardeslerım ve samımı merakla ve turkce oksun kuranı kardelerımız
Necmettin Mekkeli müşrikler allahsiz değilki Adamlar allah yok demiyorki Adamlar kabeye sahip çıkıyor Hac yapıyor oruç tutuyor Dinsiz değilki bu adamlar Ayrıca Mekkeli müşriklerin #Heykelden #putları da yok Mesela İbrahim'in halkının putları heykeller Mekkeli müşrikler için heykelleri put edindikleri yazmıyor
Benim islam ve Müslüman olduğunu iddia eden kişilerle tartismadaki kriterim kişinin namaz kılması veya namazı nasıl kıldığı veya Namazla ilgili görüşü değil.
En önemlisi neye çağırıyor En çok kimi zikrediyor Allah ismini ne kadar kullanıyor Sadece allah i zikrettigimde kızıyor mu
Dövme abdest kacirirmi Dövmede abdest tutar mı
Bundan daha saçma şeyler fıkıh kitaplarında genişce var Oruçlu iken tahret alma bile sorun Kıça kaçan su, taş ile tahret alurken taşın toprağı veya diğer Kıça kaçan maddeler orucu bozuyor Yeni versiyonları var bu saçma soruların Mars suyu ile abdest sahih midir gibi
kalıcı dövmeler suyun derinin altına geçmesine engel olmadığndan abdest alabilirsin. Kalıcı olmayan şu yaışkan gibi olanlar suyu engelliyor onlar olmaz .
Adam kuauntum atlamasi üzerinden insani nasil teleporte ederiz bununla insanliga nasil faydamiz olur bunu tartisiyor. Biz dögmenin derdindeyiz
gülmeyimde ne yapiyim baska
İşe önce kendimizden başlayacaz
Öncelikle bizim bu işlerden kurtulmamız gerekir aydinlanmamiz gerekir ki faydalı olabilelim bir musluman temiz olacak ki temiz iş yapabilsin
Sildirmeni öneririm... Kanserojen etkileri de var....
Yok bende dövme yapanlar için evet kanserojen etkileri vardır doğru
Dinen günah Muhammed hatta şöyle demiş
Dövme yapana da yaptırana da lanet olsun..
Evet lanetlenmiş
İğneler yeni bulunmadı o zaman da iğneler ile yapılırdı boyalı maddeler kullanılırdı
Deri altında olanlar bence günah değil. Ayrıca hadis verilmiş deniyor da dövmesi olan adam müslümanlığa geçmeye karar verirse ne olacak? Lanetlenmemek için orasını burasını mı kestirecek? Hem hz muhammed ınsanları lanetleyen bir peygamber değildir gerçeklikle ve islamla alakası olmayan hadisleri sunup gerçek diye inanıyorsunuz yazik. Kendi vucuduna saygı duyuyorsan yaptırmazsin.
İslam inancına göre bir insan vücuduna istediği muameleyi yapamaz... Kendine ve başkasına doğrudan veya dolaylı zarar verirse mes'ul olur...
Aynı soruyu bende saç boyası için soruyor m
Burda ki mesele deri olduğundan saç kesilip tekrar uzatabileceginden abdest için engel olmayacaktır deri önemli burda abdest için
Dinimizde Saç Boyamanın Hükmü Nedir? saçı boyamak veya boyatmak caizmidir? Dinimize göre saç boyamanın hükmü. Saç hangi renge boyanabilir? Saç boyama hususunda Peygamberimiz (s. A.v.)'in ashabına bir tavsiyesi var mıdır? Dinimizde saç boyamanın veya kına yakmak suretiyle saç rengini değiştirmenin sakıncası yoktur. Ancak saçı siyaha boyamak aldatmaca olduğu için mekruh görülmüştür. Ayrıca kullanılan boya malzemelerinin deride tabaka oluşturup gusle mani olacak kimyasal içermediğinden emin olmak lazımdır. Saç rengini değiştirmek için doğal olan kına ve Keten tohumu tavsiye edilmiştir. . Yahudi ve Hristiyan adetlerine muhalifliği emreden Peygamberimiz (s. A.v.), onların kulluğa aykırı olarak nitelendirdikleri saçları boyamaya teşvik etmiştir. Zira, Buhari Müslim gibi bir çok Hadis kitabında Ebu Hureyrer. A.'dan rivayet edilen Hadis-i şerifte : "Yahudi ve Hıristiyanlar (saçlarını) boyamaz. Siz onların aksini yapınız: Yani saçlarınızı boyayınız." buyurarak bunu ifade etmiştir. Ancak sayın siyaha boyanmasında durum farklıdır. Zira bu bir aldatmaca olup, yaşlı bir insanı daha genç gösterebilmektedir. Bu yüzden ekseri rivayetlerde siyah mekruh görülmüştür. Nitekim Mekke'nin fethi günü Hz. Ebû Bekr'in (r. A.) yaşlı babası Ebû Kuhâfe'nin saçlarının ağaç çiçekleri gibi beyazlaştığını gören Rasûlüllah (s. A.v) şöyle buyurmuştur: "Bu beyaz saçı değiştiriniz ve siyahtan sakınınız." (bk. Ebû Dâvud, Tereccül, 18;) İstisna olarak erkeğin harpte heybetli görünmek için saçını ve sakalını siyaha boyamasını mendup olarak, ve Hanımı boyamasını istediğinden onu memnun etmek için olursa mubahtır diye Hediyetülalâiye'de geçmektedir. Ebu Yusuf (r. H.) ın “Ben hanımın benim için süslenmesini nasıl arzu ediyorsam o da benim kendisi için süslenmemi arzu eder.” sözü de burada zikredilebilir. Peygamberimizin (s. A.v.) tavsiye ettiği renk ise kırmızımtrak renk olan kına rengidir. Nitekim bir gün karşılaştığı ensar topluluğuna, "Ey Ensar topluluğu (saçlarınızı) kızıla boyayın, sarıya boyayın." (Ahmed ibni hanbel) tavsiyesinde bulunmuştur. Yine Peygamber efendimiz (s. A.v ) boya cinsi olarak; "Saçın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız şeylerin en iyisi kına ve keten bitkisidir."(Ebu Davud) buyurmuştur. Netice olarak; ağaran saçın durumu önemlidir. Şöyle ki; bir kimsenin ağaran saçı güzel bir hal arzediyor, boyanma halinden daha nazif ve nezih görünüyorsa, boyamamak evladır, aksine akları çirkin bir manzara arzediyorsa boyanması evlâdır.
Gusül abdesti gerektiren durumlarda saç ıslanmazsa..?
Mühim olan mesele derinin ıslanmasi şöyle düşünün saçınızı çektiğinizde saç mi acır deri mi
Guslün kabul olması için iğne ucu kadar bile kuru yer kalmaması gerekir...
Dögmeli insanlari kiskanmayin:-)
yaptirin sizinde olur :- ))))
Varsayalım ki bi tablo aldınız çok ünlü bir ressamın ve değeri 40 50 milyon dolar siz bu tabloyu eve bıraksanız ve çocuğunuz bu tabloyu çizse boyalarsa olan görüntüsünü bozarsa naparsiniz ?? Elbetteki çıldırır sinirlenir vesayre işte bize Allahın emaneti olan tertemiz vücudunada dövme yapmak Allahın vermiş olduğu vücudu çizmek karalamak sayılmaz mı ?? Bundan hoşnut olur mu Allah ??
Sorun şu ki, insanların vereceği karar ile Allah in vereceği karar kıyaslanamaz.
Katılıyorum size kıyaslanamaz insanın hoşnut olmayacağı bir olay karşısında vereceği ceza ile Allahü tealann vereceği ceza bir değildir elbet
İslam inancına sahip olanlar dövme yaptırmaz, başkasına da karışılmaz...
Deri altında olduğundan gusle mani olmadığını okumuştum...
Ruhunuzu cenabetten koruyun. Vücud bu dünyada kalacak
Vücut emanettir.... Emanete ihanet olmaz.....
Yanacak olan ruhtur bu dünya da vücut beden acı çeker ahirette ruh lakin cehennemlikse insan bu dünya da emanet olarak bedene sahip çıkmamız noktasında bizlere büyük görevler düşer
dövmede bir sıkıntı yok güsül aldesti diye birseyde yok sadece temızlenın ayetı var acık ve net degılmı nezmettın gercı sen rısaleı nurda kurandır demısstın unuttum
dövme ne günahtır nede olmayan guzul abdestını bozar bu akıl tutulması kuranı anladıgın dılde okumamamktan kaynaklanıyor bence
Ali Hacışerif surda önce bir anlaşalım risale ı nurlar kuranın tevsirleridir kurani kerimdir denilmedi ikincisi emanet bişeye dokunmak iyi bi olay olmazsa gerek
kuranda vucudune dövme yaptırmayın ayetı nerede ?
Aksini söyleyen ayet nerde?
aysını soyleyen ayette yoksa dıeldıgınız gıbı yaptırın dövmeyı
kendı kendıne hukummu verıyorsun necmettın gusul abdest dıye bırsey yok kuranda
Kuran cunuplukten bahseder
albette bahseder sonrasında yıkanın yada temızlenın der abdest alın falan demez
Olur mu demez der tabiki
ozmana olmayan gusul hakkında ki hikayen burada bıter necmettın
Ne hikayesi Allah cunup iseniz temizlenin der
Ali Hacışerif 'e selamimi iletirseniz sevinirim.
Beyler kurani kerim her olan durumlar için bir ayet sunsaydi bizlere sizce nasıl olurdu kurani kerim işaret eder genelleme yapar tüm insanlara hitap eder dünyayı ele alırsak kuranın indiği günden bu yana her olay için bi ayet olmuş olması gereki Allah bilir kaç yüzbin sayfadan olmuş olacak bir diğeri kurani kerim işaret eder çoğu olaya bunu bizim bulmamız gerekir şöyle düşünün dövmeye yapmaya işaret bi ayet olmadığı gibi dövmeden insanı mantıken uzaklaştıracak ayetler mevcuttur ayette illa dövme yazacak hali aramak abes kaçar
"uzaklaştıracak ayetler mevcuttur" demissiniz. Hangi ayetler bunlar?
Saidi nursi tanrısından bulur getirir şimdi. ..
Ugur Cayci illa dövme yazacak yazmadım dikkat edin
Neslihan Seydin doğru konuşun lütfen
"uzaklaştıracak ayetler" hangileri?
kuranda olmayan bır hukum dileyen yaptırabılır kardeslerım gusul yoktur yıkanın temızlenın ayetı vardır cınsellık yada cunuplukten sonra sac boyası olmayan gusul abdestını bozmaz rahat olun bıraz
Kurani kerim cunuplukten bahseder
Günah zararlı olan iştir. Siz bir zararı olup olmadığını araştırın ve iyi düşünün. Eğer tıbben zararlı ise zaten yaptırmayın. Değilse de bu size kalmış. Yaşadığınız çevreye göre insanların tepkisi ile karşılaşabilirsiniz. Bu gibi sıkıntıları da göz önünde bulundurmalısınız.
yunus 44 acın bakın ne dıyor
Allaha kadınada erkegede ögüt vermıs nur 30 ve nur 31 de acın okuyun
anlayamadıgınız konu olursa yazın kardeslerım her zaman buradayız
Ali Hacışerif nur 30 31 hem erkek hem kadınların gözlerini indirip irzlarini korumalarını emreder dövme helaldir demek değildir
ozaman kendı kendıne uygun yada uygunsuz deme dövme denılen olay yuzyıllardır var anladın sakıncalı olasaydı rabbımzı acıklama yapardı
bakışlarınızı ve namuslarınızı koruyun der ever aynı seyı erkegede der aynı ayette saclarınızı koruyun da demez degılmı nezmettın
Nasıl yani saçlarınızı koruyun da demez derken
gayet basıt bır yurkceyle yazdım ama necmettın
Anlamam kit biraz benim kusura bakmayın
asıl korunması gereken sac degıl ırx bakıstır gıyımlerıne dıkkat ettık sonra saclarınızı degıl ırzlarınızı koruyacak sekılde sade ve makyajsız dısaya cıkmalıdır kadınlarımız
dikkat cekmeyın dıyor gonul tacız vs olaylarından sonra ınmıs bır ayettır
kuranda ne sünet olmak ne turban takmak ne guzul abdetsı dıye bırsey vardır
Ha yani kadınlar saçları açık gezsinler sadece makyaj yapmasınlar
sen gez turbanla cok ısyorsan necmettın olamayan bır seyın hukmunu verme burada ayetı ıncele
Mümin kadınlara da şöyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinet yerlerini açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır. Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar. Zinet yerlerini kendi kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kendi erkek kardeşlerinden, kendi kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, kendi kadınlarından, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden veya henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah'a tövbe edin. Böylece korktuğunuzdan emin umduğunuza nail olasınız." İyi oku bu ayeti
korunması gereken sac degıl vucuddur
bas ortusu dıye bır kelıme yok orada
mezhepcı zıhnıyetı allah helak etsın
Sen öyle anlamak istiyorsun ondan yok diyorsun sadece senin yok demenle yoktur olmaz bu iş
Zinet bu ayette altın falan degıldır gogus kalca vagınadır korunması gereken yerler burasıdır
Dövme suyun deriye ulaşmasını engellediği için haramdır, su deriye değmezse abdest alınmış olmaz.
Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır.???
sac el ayak gibi
kadınlar bır ıkıncı sınıf vatandas degıldır kuranda
dövme yaptırabılır kadında erkekte gusul addestı dıye bırsey yoktur
su derıye her sekılde deger amlıyat ızlerı ne olacak kardeslerım yanıklar vs
Konuyu nereye getiriyorsun kuran kadınları asla ikinci sınıf diye nitelendirmez bunu kimse demiyor zaten kendi yorumunuz bu
kendı kendınıze zulm etmeyın
sızın gıbı rısaleı nurda kurandır dıyen zıhnıyettekı ınsaların bu temız ınsanların zıhınlerınde arınmanız şarttır
dövmeden önceki mesela şirk ve sünet omaktır necmettır yüyorsa konuyu ac neden sünet oluyoruz neden şirk kosuyoruz allahın yanına ınsanları sankı bır guclerı varmıs gıbı koyuyuoruz dye baslık atsana yuregın varsa
Ali Hacışerif başta da yazdım şimdi bir daha yazıyorum risale ı nur kuranın tevsiridir bizzat kuran dır demedim bir diğeri de namaz yoktur inanmıyorsunuz tesettur yok diyor inanmıyorsunuz tartışmanın anlamı yok
sadece Allaha ınanıp ve güvenıyorsan necmettın neden sünet omuyouz ve neden bilerek yada bilmeden şirk kosuyoruz bu konuyu ac
yüreklıysen bu başlıkları atta gorelım
NEDEN SÜNET OLUYORUZ NEDEN ŞİRK KOSUYORUZ
KURANDA ALLAHIN BİR EMRİ OLMADIGI HALDE NEDEN SÜNET OLUYOR MUSLUMAN ERKEKLER? NEDEN ALLAHIN AFFETMEYECEGINI SOYLEDIGI HALDE MUHAMMEDI HACILARI HOCALARI SEHYLERI CUBBLERI SARIKLARI SAKALLARI BADEM BIYIKLARI ALLAHA ORTAK KOSUYORUZ DIYE BASLIK ATSANA
Ali hacıserif efendi adı üstünde sünnet peygamber efendimizin Sünnetleri bunları uygulamak ummetine yakışan davranışlar dir
SENIN GIBI KURANI OKudugunu ıdda eden mezhepcı kısılerı ateler sever zaten ıstedıklaerı akılsız kuranı falza okumaıs tıpler
Öğrendiğimiz bildiğimiz kadari ile dövme abdest almaya engel değil. Yanlız bu beden bize emanet zarar veren sorumludur .
Dövme suyun deriye ulaşmasını engellediği için abdest olmaz. Abdest almaya engel her türlü şey de yasaktır.
Tabiki sende haklısın dövme var dövme var
abdest dıye bır kelıme yokkı kuranda var dıyen bana ıspat etsın
Ali Hacışerif herşey senin olaya bakış acına göre şekil almaz sünnet olmak Müslümanların bi göstergesidir sünnet olmak sünnettir müslüman olan herkez sünnet edilir
yahudılerın kıtabında var o emır bozulmus tevratta dıyorum sana kuranda yok kıme uymus oluyoruz yahudıleremı Allahamı??????
5:6 - Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınızı meshedin, iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Hasta iseniz, yahut yolculukta iseniz, yahut biriniz abdest bozmaktan gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su da bulamamışsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin. Bunun için de yüzlerinizi ve ellerinizi o toprakla meshedin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor.
Ee kardesim o zaman siz ayetle celisiyorsunuz ayette once yuzu yikamaktan bahsediyir niye once ellerinizi yikiyirsunuz? Ya da oradaki uzuvlar farkli bir anlamda kullanilmis olmasin?
Sünnet: Antlaşma Simgesi
17
Avram doksan dokuz yaşındayken RAB ona görünerek, “Ben Her Şeye Gücü Yeten Tanrı’yım” dedi, “Benim yolumda yürü, kusursuz ol. 2 Seninle yaptığım antlaşmayı sürdürecek, soyunu alabildiğine çoğaltacağım.”
3 Avram yüzüstü yere kapandı. Tanrı, 4 “Seninle yaptığım antlaşma şudur” dedi, “Birçok ulusun babası olacaksın. 5 Artık adın Avram değil, İbrahim olacak. Çünkü seni birçok ulusun babası yapacağım. 6 Seni çok verimli kılacağım. Soyundan uluslar doğacak, krallar çıkacak. 7 Antlaşmamı seninle ve soyunla kuşaklar boyunca, sonsuza dek sürdüreceğim. Senin, senden sonra da soyunun Tanrısı olacağım. 8 Bir yabancı olarak yaşadığın toprakları, bütün Kenan ülkesini sonsuza dek mülkünüz olmak üzere sana ve soyuna vereceğim. Onların Tanrısı olacağım.”
9 Tanrı İbrahim’e, “Sen ve soyun kuşaklar boyu antlaşmama bağlı kalmalısınız” dedi, 10 “Seninle ve soyunla yaptığım antlaşmanın koşulu şudur: Aranızdaki erkeklerin hepsi sünnet edilecek. 11 Sünnet olmalısınız. Sünnet aramızdaki antlaşmanın belirtisi olacak. 12 Evinizde doğmuş ya da soyunuzdan olmayan bir yabancıdan satın alınmış köleler dahil sekiz günlük her erkek çocuk sünnet edilecek. Gelecek kuşaklarınız boyunca sürecek bu. 13 Evinizde doğan ya da satın aldığınız her çocuk kesinlikle sünnet edilecek. Bedeninizdeki bu belirti sonsuza dek sürecek antlaşmamın simgesi olacak. 14 Sünnet edilmemiş her erkek halkının arasından atılacak, çünkü antlaşmamı bozmuş demektir.”
15 Tanrı, “Karın Saray’a gelince, ona artık Saray demeyeceksin” dedi, “Bundan böyle onun adı Sara olacak. 16 Onu kutsayacak, ondan sana bir oğul vereceğim. Onu kutsayacağım, ulusların anası olacak. Halkların kralları onun soyundan çıkacak.”
17 İbrahim yüzüstü yere kapandı ve güldü. İçinden, “Yüz yaşında bir adam çocuk sahibi olabilir mi?” dedi, “Doksan yaşındaki Sara doğurabilir mi?” 18 Sonra Tanrı’ya, “Keşke İsmail’i mirasçım kabul etseydin!” dedi.
19 Tanrı, “Hayır. Ama karın Sara sana bir oğul doğuracak, adını İshak koyacaksın” dedi, “Onunla ve soyuyla antlaşmamı sonsuza dek sürdüreceğim. 20 İsmail’e gelince, seni işittim. Onu kutsayacak, verimli kılacak, soyunu alabildiğine çoğaltacağım. On iki beyin babası olacak. Soyunu büyük bir ulus yapacağım. 21 Ancak antlaşmamı gelecek yıl bu zaman Sara’nın doğuracağı oğlun İshak’la sürdüreceğim.” 22 Tanrı İbrahim’le konuşmasını bitirince ondan ayrılıp yukarıya çekildi.
23 İbrahim evindeki bütün erkekleri –oğlu İsmail’i, evinde doğanların, satın aldığı uşakların hepsini– Tanrı’nın kendisine buyurduğu gibi o gün sünnet ettirdi. 24 İbrahim sünnet olduğunda doksan dokuz yaşındaydı. 25 Oğlu İsmail on üç yaşında sünnet oldu. 26 İbrahim, oğlu İsmail’le aynı gün sünnet edildi. 27 İbrahim’in evindeki bütün erkekler –evinde doğanlar ve yabancılardan satın alınanlar– onunla birlikte sünnet oldu.
Tevrat diyorsun kardeşim Tevrat bozulmuş bir kitap kimin yazdıkları belli değil neye ne bakiyorsun
yahudıye uyuyorsun dıyorum sana kuranda namaz oruc ve abdest kelımesı gecmez salat savm ve temızlenın kelıemerı gecer
oku sunu kuranda bır tane ayet yok sunet olun duye
bu durumda dıyorum uydurulmus yahudi kıtabına yanı ısraılıyata mı yoksa Allahamı uymus oluyurz ???????
sen hadiscisinde necmettın bana bır tane hadis getır ??sunet olmayla ılgılı
Necmettin Tekdal
Hadislerde acayip acayip şeyler varken
Mesela atış ve musabaka babı
Mizah ve şakalaşma babı varken
Adalet ile ilgili Bab yok
Aklı kullanma ile ilgili Bab yok
Aklı kullanma 47 ayette geçer
Adaletle ilgili bi dünya âyet var
Abdest ile ilgili iki âyet var
Neden abdesf ile ilgili Duzinlerce fıkıh kitabı var
Adaletle ilgili neden Bab yok
Aklı kullanmaya neden hiç deginilmemis de onun yerine Mukallid taklidci olmak ogutlenmis
Mesela taklitciler için kuran Kinaye olarak aşağılık maymun diyor
Sen bu konu hakkında ne düşünüyorsun?
Bak herşey açık kuranda namaz kılın der salat kelimesi senin bildiğin şekli ile dik durun anlamında kullanılmaz bak ardından kılın var dik durun kılın diye bi mantık olamaz keza namaza dair birden fazla ayet vardır birden fazla işaret vardır keza oruç tutun der kuran
Adalet ve aklı kullanma sunnilerde niye yok Atış musabaka babi var Neden
Bir de Abdest ile ilgili duzinelerce kitap olmasına rağmen ortak bir Abdest alma şekli yok.
Neden şekille sırayla bu kadar kafayı bozmuslar ?
arkdasım namazda abdestte oructa farscadır arastır sonra gel yaz yahu bunu yap barı kelımelerı arasıtır
emeviler sonra ıslam bozulmustur kuran bozulmamıs ıslamı secenlr bozulmustur artık ıslamı degıl emevı dınıne uydugmuzu kallenelım
Hep bu ayet aklima geliyor nedense
Bu benim araştırmam ile olmadı araştırmam ile de değişmeyecek dünya araştırmış kabul etmiş namazı orucu sen kabul etmiyorsun çıkmam gerekir şimdi benim
dık durmak salatın tam karslıgıdır yanı aclıga duzensızlıge savaslara ıhlalalere somuruye kolelıge vsvs tum olumsuz sartlara karsı dik durmayı secmektir asıl ıbadet
Necmettin Tekdal
Namaz oruç kuranla gelen bir ibadet değil
Mekkeli müşrikler zaten namaz kılıyor oruç tutuyor hac yapıyordu
Yahudilerin bazilari namaz kılar
Zeedustler kılar
Hiristiyanlardan az bir grup kılar
Şekli bellidir
Namaz kılın veya oruç tutun dendiğinde mekkeliler Salad nedir diye bir soru sormadı
hocalrına sor necmettın eger namaz oruc abdest arapcaysa senden ozur dıleyecegım
Bu adamlar abdest alıp namaz kılıyor
https://youtu.be/LJKQFHg4Xo0?fref=gc
Oktay Kırmızıoğlan benim çıkmam lazım namaz konusunda çok iyi cevaplarım var sana gelince özellikle yazacam sana sanki namazı yahudiler zerdustar bulmuşta haccı müşrikler yapıyorlar dı da gören diyecek taptıkları putlar göstermiş sanar neyse akşam bakariz iş var
muslumanım dıyen kadın yada erkeklerın asıl sournu sorusu su olmalıdır kuranı anladıgmız dılde neden okumuyoruz eger muslumansak neden sunet oluyoruz neden sırk kosuyoruz ve neden asıl ıbadetı dık durmayı secmek yetıne namaz kılıyoruz ve busekılde asıl ıbadetı ıskalıyoruz ve gercek ıslamımı yoksa emevı dınınımı yasıyoruz dıye sorsun tum kardeslerım ve samımı merakla ve turkce oksun kuranı kardelerımız
Yahudi bildiğin namaz kılıyor
Sunniler neden en saçma soruları sorup en saçma gereksiz şeylere kafayı takmış ve en saçma şeyleri en saçma salakça bahanelerle savunuyor?
madem aksam geleceksen necmettın dersıne ıyı calıs kuranda olmayan sunet hakkında ayet bulamazsın hadis barı arabul
Necmettin
Mekkeli müşrikler allahsiz değilki
Adamlar allah yok demiyorki
Adamlar kabeye sahip çıkıyor
Hac yapıyor oruç tutuyor
Dinsiz değilki bu adamlar
Ayrıca Mekkeli müşriklerin
#Heykelden #putları da yok
Mesela İbrahim'in halkının putları heykeller
Mekkeli müşrikler için heykelleri put edindikleri yazmıyor
Dini bilmeyenler hep sorar zaten .
Benim islam ve Müslüman olduğunu iddia eden kişilerle tartismadaki kriterim kişinin namaz kılması veya namazı nasıl kıldığı veya Namazla ilgili görüşü değil.
En önemlisi neye çağırıyor
En çok kimi zikrediyor
Allah ismini ne kadar kullanıyor
Sadece allah i zikrettigimde kızıyor mu
Dövme abdest kacirirmi
Dövmede abdest tutar mı
Bundan daha saçma şeyler fıkıh kitaplarında genişce var
Oruçlu iken tahret alma bile sorun
Kıça kaçan su, taş ile tahret alurken taşın toprağı veya diğer Kıça kaçan maddeler orucu bozuyor
Yeni versiyonları var bu saçma soruların
Mars suyu ile abdest sahih midir gibi
he ya yakinda bunlar da gelcektir Mars suyu
dogru saçmalardan secmeler daha neler neler soru sormak icin sorulmuş saçmaliklar dizisi zaten
Kalıcı dogmeise engel diebiliirum
kalıcı dövmeler suyun derinin altına geçmesine engel olmadığndan abdest alabilirsin. Kalıcı olmayan şu yaışkan gibi olanlar suyu engelliyor onlar olmaz .
Kelimeye şahadet getir format atmış olursun
günah ve haramdır
Abdeste mani deil tercih meslesi ama dinimiz önermez vücut emanettir ona sahip olduğun gibi teslim etmelisin
haram değildir.
hayır Kuranda yazmaz. Abdeste de engel değil..
kuranda açık açık dövme yazmaz iyice okuduğunda ayetler seni benzeri takı süsleme gibi vucuda zarar verici olarak bunun gibi şeylerle anlatır
Kalici ve deri altina yapilan dovme abdeste engel degildir cunku abdestte deri ustunu yikamak esastir ama necis oldugu icin mekruh gorulmustur
gunahtir fakat abdest almaya engel değildir.
Günah degildir kuranda gusul abdesti diye de bir şekil ayet yoktur maide 5 te sadece yıkanın temizlenin ögüdü vardır
kendini dövdürmek fena.... Çeşitli dövdürme şekilleri var....