Askere giderken yanımıza ne almalıyız?

Arkadaşlar herkese iyi akşamlar. Askere giderken neler götürmeliyim? Tecrübeli arkadaşlar bi el atarsa sevinirim.
Isparta Eğirdir Dağ. Kom.

H
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
70
70 CEVAP

İyi tezkereler hocam

T

Eyvallah hocam

Hamza Sanatçı 11 ay

Traş malzemesi, ayakkabı boyası, kişisel malzeme, iç çamaşırı, diğer şeylerin hepsini veriyorlar

M

Sevdiklerinin fotoğrafı

A

Yakın sigaraları

Ihsan Işiktan 11 ay

işi oldu mu

Mert Çıkın 11 ay

Naptın sen ya

İsmail Asma 11 ay

Poşet

I

Poşet derken hocam

Hamza Sanatçı 11 ay

poşet kısa dönemlere denir. O bi bilmişlik yapmaya çalışmış tosun demek istemiş heralde olmamış

Fatih Yıldıko 11 ay

oraya gidince anlayacaksın kardeşim. Allah kurtarsın. Hayırlı teskereler. Sağsalim dönersin inş. Benimki makaraydı.

Ismail Ğut 11 ay

eyvallah hocam da kısa dönem değilim işte poşete o yüzden anlam veremedim

Hamza Sanatçı 11 ay

poşetlere dağıtırsın birliğe göre değişiyor kurallar. Ben ne götürdüysem vermediler. Kütahya ayazında içlikleri bile alamadım. İhtiyacın olanı veriyorlar. Kişisel temizlik malzemeni falan al. Arkadaşlar yazmış zaten gerekenleri

Ismail Ğut 11 ay

Kardes İhtiyacin Olan Hersey İceride Satiliyor. Sen Sadece Birer Cift Sivil Esya Gotur Yeter.

M

Satılıyor mu veriyorlar mı?

H

İstihkakın olanları ücretsiz veriyorlar. Çorap, içlik, iç çamaşırı, ayakkabı, terlik, eşofman gibi. Ama ihtiyacın olan bazı şeyleri satıyorlar. Mesela traş çantası, elbise poşeti gibi

Yaşar Bellaizmir 11 ay

Ben kasım başında tecil bozduracağım ne zaman giderim bilen var mı?

T

Şubat

Hamza Sanatçı 11 ay

Sende mi Şubat hocam

Tolga Emrah 11 ay

3 ay sonrasına tarih veriyorlar. Ben de bozdurdum

Hamza Sanatçı 11 ay

Yok hocam ben Temmuz’da bozdurdum tecili

Hamza Sanatçı 11 ay

Eyvallah hayırlı teskereler

Tolga Emrah 11 ay

Bu mevsimde sağlam bir içlik ve eldiven

Ö

Ispartadan sevgiler kardeşim çok zorlu bir yere çıkmış askerliğin Allah yardımcın olsun

A

Eyvallah hocam. Nedendir bilinmez zaten orayı istiyodum ben

Hamza Sanatçı 11 ay

Eğirdir eşsiz güzeldir hayırlı tezkereler

Aşkın DolGn 11 ay

Kardeşim hiçbirşey götürme hiç birşey elini kolunu sallaya sallaya git

E

Birkaç parça sivil eşya götür. Yemin töreninden sonra çarşıya çıkarken giyersin. Bi jilet al, çok pahalı olmasın. Yer değiştirirler Asma kilit al, sivil çantanı; belki botlarını kilitlersin. Yerini değiştirmesinler Havlu vs veriyorlardı sanırım. Şampuan al. Verdikleri beş para etmez. Lif götür. Aklıma gelenler bunlar

Y

8-10 tane kilit götürmek lazım o zaman

Hamza Sanatçı 11 ay

Gerçekten lazım oluyor. Dolabını kilitleyemiyorsun

Yaşar Bellaizmir 11 ay

Dolap açık mı olmak zorunda?

Hamza Sanatçı 11 ay

Evet, dolaplar her zaman açık. O yüzden değerli eşyanı hep yanında taşıyacaksın. Değersizlerin de çalınmaması için dua edeceksin. Yeri gelecek şampuanın gidecek, yeri gelecek traş köpüğün, bot boyan. Ama inşallah bunlar olmaz tabi

Yaşar Bellaizmir 11 ay

Eyvallah üstadım. Sen nerde yapmıştın?

Hamza Sanatçı 11 ay

Hocam bende sınıflandırma sonuçlarını bekliyordum ancak su an e devlette göremiyorum hala siz nasıl öğrendiniz ben neden göremiyorum ?

Ö

EDevlette sıkıntı olunca şubeden öğrendim ben

Hamza Sanatçı 11 ay

Kardeş ben lisans mezunuyum ben de öğrenemedim e devletten acaba bizimki sonra mı belli oluyor çünkü internette bazı yerlerde ekimin 3. Haftası diyor

Turan Kirçe 11 ay

Nasıl bi sıkıntı vardı siz baktiginizda

Ömer Gülsoy 11 ay

bilmiyorum ki bende merak ettim ya da aralıkta gidecek olanlara mi kaldık

Ömer Gülsoy 11 ay

milli savunma bakanlığına bağlı

Hamza Sanatçı 11 ay

Mutlaka bol bol iç çamaşırı ve çorap götür bakma elini kolunu sallaya salaya git diyenlere. Çamaşırhanede kuyruk olur işin olur yıkatamazsın yedekte daima bulundur aana orada verecekleri 2 yeşil atlet 2 beyaz külot.

C

Beyaz kilot vermezler yanlis hatirlamiyosam 4 er tane boxer 4 tanrde kilot veriyorlar haki renkte

Ramazan Bolayır 11 ay

ÖYLE 5-10 TANE ÇORAP BOXER FALAN ALMA NASIL OLSA ÇALACAKLAR

M

tecrübe diyo tecrübe

Kamil Miraç 11 ay

Yegenimde oraya gidecek acemi birligi...

M

Don bolca çorap bide içlik heleki ısparta donarsın içlik al bide bot al ortağedik paranvarsa yada kendine ortapedik taban al

S

Öncelikle sağlam valiz ve kilit gerisi bolca çorap boxer ve malum kış içlik. Valizin öyle olmalı ki kitlediğinde içindekiler çalınmamalk yoksa acemi birliğinde zorluk çekersin

K

isparta hoş isparta nice

Ö

uzun dönem gidiyorsan eğer refüze olmak için sebep götür gözünü seviym.

M

Neden üstad

Hamza Sanatçı 10 ay

dostum bundan 10 yıl önce ben oradaydım aralık döneminde (319. dönem) eğer gerçekten sağlam iraden ve dayanıklı bir vücudun yoksa kesinlikle zorlama. Zaten yarısını gönderiyorlar tuzlaya o trene bin şimdiden kolay gelsin

Mehmet Engür 10 ay

Tuzla derken hocam ona göre kendimi salayım

Hamza Sanatçı 10 ay

ne alaka refize olursa batıya düşecek hergüj iştima denetleme spor vs doğuda öylemi yan gelip yatıyosun kralsın

Şiyar Gercegi 10 ay

Isparta Eğirdir Dağ. Kom = Alabildiğince vazelin al en çok ona ihtiyacın olacak.

H

Soğuk için mi?

Hamza Sanatçı 10 ay

O amaç içinde kullanırsın tabi

Hakan Balkanli 10 ay

Diğer amacı merak etmiyorum hocam artık

Hamza Sanatçı 10 ay

soğuğa yapıcak bişey yok burnunuz kulaklarınız soyulacak dudaklar için renksiz koruyuculardan alın, dudaklar yarıldımı eziyet oluyo hayat

Ersin Içes 10 ay

İşin espirisi bir yana, şöyle belirteyim hocam TSK a dan z ye bütün ihtiyaç duyacağın şeyleri zaten veriyor. Şampuanından tut traş köpüğü, iç çamaşırı, içlik vs senin alacağın şeyler biraz rahatlığına dönük şeyler olacak. Mesela ayakkabı tabanlığı, boxer, çorap, bir kaç sivil eşya gibi. Traş bıçağını ne en kalitelisinden al ne en dandiğinden 20-30 lira harca onun için en fazla çünkü sağlam birşey alırsan kesin çalınır. Cüzdanında her zaman için en fazla 50 TL olsun. Paran mutlaka kartta olsun, harcamalarını karttan yaparsın. He birde bu arada bana soracak olursan bu saydıklarımı askeriyenin içindeki kantinden al orada muazzam ucuz oluyor. Sen sadece yanına sivil 3-5 parça kıyafet götür yeter.

Hakan Balkanli 10 ay

Isparta dağ komando.. Hayatının en güzel zamanları gececek orda hayırlı teskereler

U

Kardesim çorap iç camasiri bot palaska gömlek içlik çanta tisört hepsini devlet veriyor hatta sonrasinda traş bıcağı traş köpügü vede diş macunu veriyor ama sen giderken uzerine sivillerini giy bi tras cantasina 1 köpük bi traş bıcağı bide bot boyasi al tamam lazım bisey olursada kantinde hersey var ihtiyacin olab

R

korkutmak gibi olmasın ama eğirdire gitme yurtdışına filan kaç 12 ay usta birliğinde ordaydım oranın namı vietnam olarak bilinir

diğer konuya gelicek olursak pek ekstra alma yanına biriki don atlet çorap ucuz traş bıcağı al kullan at olanlardan ve yanına fazla nakit alma 50-100 yeterli

E

Ispartada kantinlerde kart geciyor onuda giriste ziraat kart cıkartıyolar onla alış veriş yapiyosun

Ramazan Bolayır 10 ay

He bak onu da merak ediyorum. Acemi birliğinde bildiğim kadarıyla çarşı izni vs yok yemin törenine kadar. Atm falan var mıdır?

Hamza Sanatçı 10 ay

Var kardesim vende ışpartadaydım 1.5 sene oldu geleli orada ziraat atmsi var zaten 100 lira atsan 1 ay gider cök bi ihtiyacin olmuyo egitimlerden

Ramazan Bolayır 10 ay

10 kilo gidecek o zaman

Hamza Sanatçı 10 ay

Karta para at o zaman yemek seçme huyun varsa kantinden yersin çünkü gerçi eğirdirde evde yemediğim lezzette güzel yemekler olurdur iyi hatırladığım nadir şeylerden biridir.

Ersin Içes 10 ay

Nakit para al yanına çarşıya çıkamazsın ve mutlaka boynuna takacağın bi cüzdan al

M

Tüfek götür cok lazım olacak.

H

Oncelikle hayirli tezkereler

Diger arkadaslar bayagi bilgi vermis, ben soyle bir oneride bulunacagim.

Tras kopugunun sigacagi boyutlarda plastik kapakli saklama kabi alin. Normalde kisisel bakim esyalarinin cantasi yerine kullanirsiniz.

Banyo zamaniysa icine cuzdan ve temiz ic camasirlarinizi koyup dusta ayaginizin altina alirsiniz.

Kucuk arko tup el kremi. Kis ve farkli bir iklim.

Sigara kullaniyorsan arkasinda kucuk ledi olan cakmak. Veya kucuk el feneri. telefon kulubelerinde isik olmayabiliyor.

Cd kalemi, mavi tukenmez. Kucuk not defteri

Tabani yuksek banyo terligi. Icerden de temin edebilirsiniz ama kalitesi ve herkeste olmasi sebebiyle kopup karisma ihtimali var.

S

O bereyi aldığın an, işte ben oldum diyeceksin. Misal beni çeken komando nun o sarkan ipleri anlayamazsın

Ö

O sarkan ipler bi tek rütbelilerinde var ama cezbetmiyo degil ip kasatura ve silah

Ramazan Bolayır 10 ay

Sivil değilim bende

Öztürk Atila 10 ay

Rutbeni göremedim sonra kepten anladim

Ramazan Bolayır 10 ay

İkiz kardeşim orada yaptı usta birliğini klarnetçi olarak

M

ben askere gitmedim ama hac malzemecilerinde göğsünde fermuarlı cep olan atletler var. 2 tane götür derim ben yurtdışında kullanıyorum gayet güzel. Ama gidenler elbet daha iyi bilir

K

Hac ne?

Memet Güfer 10 ay

hac işte hocam mekke medine hacılar gider ya zibilyon tane adam var onlarda para çalınmasın diye atletlerde fermuarlı cep satıyorlar. Bence iş görür

Kerem Atagören 10 ay

Hahaha tamam ya hocam hızlı okuyunca anlamadım:)

Memet Güfer 10 ay

Sabun

M

Çavuşu götür tokatlarsın

S

Eğirdir anlatılmaz yaşanır dostum bol şans

B

İclik götür içlik

N

Ben 5 tabe termal iclik goturmüstüm ama hikaye askeriyenin verdigi polar iclik kadar sıcak tutmuyo

Ramazan Bolayır 10 ay

Çorap dışında hiçbir şeyi fazla götürme derim... İyi tezkereler

U

Orda verirler ama fazladan ic camasiri al hocam. Bi de gilettenin 3 bicaklilari var mavi bisey ondan al. Eğitimine göre pudra alabilirsin bot ayaklarina ilk gunlerde vurabilir veya pişik olabilir. Ustunde cuzdan tasitmazlar ama parani her zaman yaninda tası. Bot boyasi gotur. Iclik askeriyenin verdiginden daha iyisi yoktur corap goturebilirsin. Allah yardimcin olsun

A

Işık ticaretin yerini öğren yeter, he bide kuleyi sev ;)son olarak gps bul satın al kirala ama bul, telefon iş görmez bunu kullanmayı öğren bana dua edeceksin

M

GPS ne yapacakki

Sedat Yetiş 10 ay

Travers’de ve gideceği tüm tatbikatlarda işine yarayacak! Gerçi bir süre sonra eğirdir ve çevresinş ezberleyecek ama yine hayat kurtarır..

Mustafa Okumuşer 10 ay

Adam kursiyer değil acemi asker.

Ersin Içes 10 ay

Asteğmenlik sandım ben

Mustafa Okumuşer 10 ay

Sabahları buz gibi olur popon donar. Uzun dönemsen şayet Timler halinde iç güvenlik bölgelerine gidersiniz, onun haricinde ve öncesinde dağda oryantasyonlar olacak zordur her maça yemez

B

Dolabın için saglam bi kilit al önce

S

yardımcı olur bence sana

Ş

Şafak doğan diyorum tabi ki de yardımcı olurum

Burak Cihanyandi 10 ay

bekleniyorsun dostum

Şeyda Çarsancaklı 10 ay

Zaten butun esyalari veriyorlar ama dandik. Ve isparta buz gibi ona gore iclik alirsin kaliteli

M

Lipstick götür. Kirazlı veya Çilekli olanı tavsiye ederim. O ayazda dudakların ve kulakların fare kemirmiş gibi olacak. Herkes öyle dolaşırken sen gayet sağlıklı olursun. Diğer herşeyi askeriye veriyor zaten. Hayırlı teskereler.

İ

Renksizden alsın bence

Ersin Içes 10 ay

Bistilex en iyisi ondan al. Mavi kavanozda.

Elçin Jewellery 10 ay

Lipstick yerine vazelin öneririm. Kuruyan ellerine, ayaklarına, dudaklarına sürebilirsin. Yüz için olan vazelinler var.

A

Güzellik Hizmetleri alanı mesleğim. O yüzden doğru yönlendirmek istedim

Ayşegül Tüzünoğlu 10 ay

teşekkürler

Hamza Sanatçı 10 ay

Garanti olsun sen her ikisinden de al. Fazla gelirse hayrina badi'ne verirsin.

İbrahim çil 10 ay

badi var demi bide ya inşallah Hemşehrim denk gelmez

Hamza Sanatçı 10 ay

Lipstcikler parlak ve az miktarda da olsa içinde sim barındırır. Dikkat çekmek istiyorsa alsın tabii ki.

Ayşegül Tüzünoğlu 10 ay

Isparta mı? Yapma be neyse asker malzemeleri satan bir pasaj var kadıköyde oradaki dükkanlardan birine gir herşey var ama hepsini alma..

M

Çorum’dayım hocam

Hamza Sanatçı 10 ay

O zaman termal içlik al o çok önemli

Mehmet Türkdönmez 10 ay

Hacı Isparta olduğu için sadece aklını götür ve eğer mümkün olursa geri getir yeter.

M

Bişeyler götürmeyi boşver. Bence herşeyi arkanda bıraktığına alışmaya bak. Sonrasında bulduğun ve seni bulan herşeyin mutluluğunu yaşarsın

N

Kardeşim buyur sor suan Askerdeyim ve safak doğan güneş

B

Geçmiş olsun darısı başıma. Hocam telefon olayını sorayım acemilikte cep telefonu kamerasız olmak zorunda demi?

Hamza Sanatçı 10 ay

Hocam acemi birliğinde kamerasiz telefon götür ama sivil hattını cüzdanına koy çünkü sivil hat yasak. Isparta kışın çok soğuk olur o yüzden kayakçılarin icliklerinden al sicak tutar yada sağlam askeri polar icliklerden al.

Burak Cihanyandi 10 ay

hiçbişey götürmee, orda veriyorlar.. Usta birliğinde zaten giderken götürürsünn yük etme acemi birliğindee hepsi boş ne götürürsen boş.. Yolun açık olsun kış günü acemi birlik zordur=)

T

Pişik, deri tahrişi için bi merhem vardı.. Bepanten diye galiba.. Ondan al. Lazım olur..
bi de bi laf var.. Oraya gittiğinde bir tepe göreceksin.. Adı "SİVRİ(!) TEPE..."
Önce s*kseler çıkmam diyeceksin.. Sonra si*e s*ke çıkacaksın.. Hayırlı teskereler..

E

Camiliyi çıkmak daha lanet

Mustafa Okumuşer 10 ay

Davrazda var

Ersin Içes 10 ay

Askerden yazıyorum askeriyenin verdigi esofmanlar dar vücuda yapışıyor atletler dandik tras bıçakları çürük kendine gillete mak5 alıyon ama caldırma bot icligi bol bol baxer kilit ıslak mendil corap eşofman kalem defter çamaşır filesi iki adet spor ayakkabı verdikleri dar ve dandik ayna bot boyası kan tası yara bandı makas tras kabı kolanya

Y

Geçen hafta uğurladılar koskoca mazi gözümde canlandı

com-pgadjeot079h6ppqd13q.jpg

E

En kalitelisinden tras bıçağı al. Roll on, krem, boyuna asılan cüzdan, kaliteli iki tane kilit, bol miktarda bozuk para, ayakkabı kecesi, pudra. Bunlar en önemli olan şeyler. Geri kalan her şeyi oradan verecekler. Botu bir numara büyük al. Çok fazla eşya götürme. Her şeyini çalabilirler şimdiden alacağın tedbirleri düşün.

A

45 normal ayak numarası

Hamza Sanatçı 10 ay

Ben egridirde yaptım kardeşim kendin zor geri geleceksin neyi götürdüğünü boşver cehenneme gidiyorsun yanıma ne alayım diyorsun

C

Eğirdir küçük güzel sakin bir şehir ama soğuk be arkadaşım ona göre kışlık çok al yanına orda çok arkadaşım var bi sorun sıkıntı ihtiyacın olursa yazabilirsin hayırlı tezkereler şimdiden

F

Teşekkürler ilk çarşı izninde yemek yiyecek yer göstersinler yeter

Hamza Sanatçı 10 ay

Parmakla sayılır yerler var hemen bulursun o iş kolay

Fatma İlicepinar 10 ay

başçavuşa selamımı söyle'de seni bi pataklasın

H

Hayırlı teskereler şimdiden.

N

valla ısparta buz gibi bugün antalyaya geldim rusların neden buraya akın ettiğini sonunda anladım, bu zamanda ıspartada götümüz donuyor aq, sıcak tutacak ne varsa götür abicim allah kolaylık versin en berbat yer çıkmış askerden sonra bi kurban falan kes

H

Büyükbaş kesersem davetlisiniz

Hamza Sanatçı 10 ay

acemi birliğim meşhur kayseri 1.Komando tugayıydı %70 doğuya gönderir ordan ısparta eğirdire usta birliğine geldim kayseri cennetmiş gerisini sen düşün

E

Eyvallah hocam yandık

Hamza Sanatçı 10 ay

Tuvalete giderken bile eğim var sürekli tırmanıyosun bu kadar söliyim Allah yardımcın olsun

M

Sen yanmışsın arkandan ağlayanın yok hacı... Silikon ayakkabı tabanlığı götür botun içine koy ama çaldırma..!

A

Gel lan bişey olmaz ben varım ara beni basın sıkışınca yapan nasıl yapıyor bu askerliği büyümesin gözünde

O

Para para para ananda para babanda para eskiden mektup gelirmiş askerden anama selam babama selam para bitti vessalam

M

hicbirsey goturme gotursende orda veriyorlar zaten. Bosuna yuk yapmis olursun kendine.

A

Yorumları okumadım ama postal ayağını pert etmesin diye bolca en kalınından kadın pedi götür. postalın içine yapıştırıp kullanıyorsun.
Babam albay emeklisi ve emin ol neyden bahsettiğimi çok iyi biliyorum. Trol değil yani!

E

Abim dahil olnak üzere birçok arkadaşımın çantasına koyduk ve kullandılar. Siz istemiyorsanız almazsınız.

Elçin Jewellery 10 ay

Ayağım hassas olmasına rağmen hiç bi sıkıntı yaşamadım .

Ömer Balicak 10 ay

Sıcakta ter emer, soğukta sıcak tutar... Yeni nesil incecik olanlardan bahsetmiyorum ama. Eski kapkalın anneanne modeli olanlar efsanedir. Bildiğim bilgiyi paylaşayım da alıp almamak kardeşe kalmış...

Elçin Jewellery 10 ay

ic camasiri haricinde bisey goturme dostum hatta onuda goturme kantinde satarlar

S

Dudak kremlerinin en iyisi bu.

com-kko1tf7ozoph3gm7qet8.jpg

E

+1

Yunus Gezegen 10 ay

Vücut kremlerinin de en iyisi bunlar.
Soldaki marketlerde de var. Sağdakini eczanelerde bulabilirsin.

com-8ihsskfxcxjpn7ydqbc6.jpg

E

Bütün eşyalarınızı verecekler, ama acil lazım olacaklar şunlar:
-diş fırçası
-tıraş bıçağı ve sabunu
-iç çamaşır

E

GÖTÜRMEYECEKLERİN
-saat
-değerli herhangi bir şey
-gittiğin hariç sivil kıyafet

GÖTÜRECEKLERİN
-tıraş malzemeleri
-küçücük bir şampuan
-bot için ortopedik tabanlık
-atlet boxer çorap(orada da temin edebilirsin)
-çok üşüyorsan içlik.

*rahat adamsan hiçbir şey götürmesen de olur. Her şey kantinde oluyor.

C

acemide kendi götürdüğünü kabul etmezler askeri içlik olacak dışarıdan al götür orada kantin önünde sıra bekleme rezilliği çekmee

Tugy İbiş 10 ay

Kendini götür yeter merak etme orda herşeyi veriyorlar.

Askere gidiyorum nelere dikkat edeyim yaz belki gitmekten vaz geçersin hdvshsh

A

30 yaşına geldik nasıl gitmezsen gitme

Hamza Sanatçı 10 ay

Tuvalet kağıdı ve tuvalet kağıdı ve yine tuvalet kağıdı

D