Doğru bir tutum sergilenmiş ve hep yerden yere vuracak da değiliz. Takdir de etmiyorum. Geç kalınmış, beklenmiş, çok çocuğun hayatına mal olmuş bir tutumdan anca dönülmüştür ama dönülmüştür. Neticede geçen bir yazımda demiştim. Biz kabul etmeyeceğiz, karşı çıkacağız ve eleştirilereceğiz ki, fikirleri değişsin.
Bu basit bir açıklama değil. Bin yıllık bir töre ve bir o kadar da kök salmış bir kültürün içindeki bir kanserin kazınmasıdır. Bu duruma normal bakan, sünnet diye bakan milyonlarca kişinin zihniyetlerini sorgulaması için ufak da olsa ilk hareketlerden biridir.
Doğru tavır ne ise, er yada geç o tavrı kabul edecekler.
Uzatmadan haberi vereyim.
Diyanet İşleri Başkanı ali Erbaş çocuk yaştaki evliliklere ilişkin, "Zaman zaman doğru ile yanlışı iyi ile kötüyü ayırt edebilme yetisine sahip olmayan çocuk yaştaki kızlarımız evlendirilebilmektedir. İnsanın onuruna uygun bir şekilde hayatını sürdürme hakkını gasp etmek ve özellikle çocukları türlü istismarlara maruz bırakmak dinimizde haram, yasaktır. Henüz sorumluluk bilincinde olmayan bir çocuğun evliliğe zorlanmasının dini ve ilmi bir meşruiyeti, temeli yoktur. Yuva kurmanın eş, anne olmanın anlamını idrak etme rüştüne erişmemiş bir kızın evlendirilmeye çalışılması asla kabul edilemez bir durumdur" dedi.
Aişe'nin yaşını 9 olarak kabul etmeyen İslamcı kesim, yaşın regl döneminden bir yıl sonra sayıldığını iddia ederler.
Bu bağlamda onlara göre, Aişe 12 yaşında adet gördü ve 21 yaşında evlendi.
Bu da demek oluyor ki kadınların yaşları ortalama 12 yıl eksik.
E o Zaman Hatice de 40 değil 52 yaşında olmuyor mu?
Arkadaki yaş farkı 15 değil de 25 yada 27 değil mi? Muhammed'in, Annesinden bile büyük bir kadın ile evlendiği yorumu çıkıyor ortaya.
Bu adet görme yaşı tabii ki zevahiri kurtarma cabalarindan, hadis çelişkilerinden kurtulma manevralarindan biriydi ama bu muhteşem bir arguman- teşekkürler. 40 (52) yaşına kadar dogurmamis bir kadının 6 çocuk doğurması daha da ilginç hale geliyor tabii bu durumda..