Erkekler neden sünnet olur?

Erkekler neden sünnet olurki?
Dini mantiki tıppen açıklamaların hepsine varım

Z
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
49
49 CEVAP

cinsel hazzı azalttığından cinsellik isteğini azaltması için, hadım etmeyelimde çokta çoşmasınlar demek özetle...

K

Gerçekten azaltiyormu? Etrafimdaki sünnetlilere bakinca pek öyle gelmiyorda

Zafer Kalbişen 2 yıl

abazalığı azaltmıyor... Ee deri kalınlaşıyor zamanla hissettiklerin azalıyor doğal olarak...

Kerem Bütün 2 yıl

Erken boşalma diyende var geciktirme diyende var Aslinda hemfikir bi durum yok ortada

Zafer Kalbişen 2 yıl

Penisteki sinirlerin %20 'si ve bununla birlikte cinsel hazzın %40'ı gidiyor diye okumuştum bir doktorun makalesinde... Hatta nasirlasma da cabasi

Barış Örük 2 yıl

Zafer Kalbişen erken boşalma biraz daha psikoloji de içeriyor... Hiç zevk almıyor değilsin tabi.. Erken boşalma konusu psikolog ile görüşülmeli diye düşünüyorum..

Kerem Bütün 2 yıl

Peygamber öle istedigi icin

V

Ne anlamsız mantikdiz bi durum dimi

Zafer Kalbişen 2 yıl

Secme hakkı verilmesi lazım. Allah isteseydı ole yaratırdı diyenler allah istese sünnetli yaratırdı

Volkan Boduroğlu 2 yıl

Sunu duzeltmeliyim ki erkekler sunnet olmaz, ettirilir. Hic birimize fikrimizi sormamislardi

C

O kesin Zorlama dayatma gelenek din elalem ne der....

Zafer Kalbişen 2 yıl

Eski Mısır'da Bir dini ritüeli olan sünnet kuzey Afrika'dan başladı ve semavi dinlerin etkisiyle yayıldı. 21.yüzyılda Sünnet ilkel ve tıpa aykırı olduğu kanıtlandı

Ç

Hristiyanlar olmaz biz oluruz mesela, bu da ilginç

Zafer Kalbişen 2 yıl

hristiyanlıkta da vardır sünnet.

Pelin Şamat 2 yıl

dini olarak değil, sağlık olarak, aileler bebekken erkek çocuklarını sünnet ettirir.

Pelin Şamat 2 yıl

Incilde yaziyor evet ama pratikte sünnet olmuyor hristiyanlar

Zafer Kalbişen 2 yıl

Hıristiyanlıkta bazı mezheplerce sünnet edilebiliyor Gerçek şu hiçbir zaman sağlık sebeplerle olmadı:) Köken Tengricilik inancına sahip Sümerlere dayansa da Semavi dinler eski Mısır ve Ortadoğu paganları ile harmanlanmış birbirinin kopyasıdır. Hatırlatırım ki İslam'ın kurucusu Muhammed bile sünnetli değildi

Çağrı Akkurnaz 2 yıl

Tıbben tavsiye edilmez zaten

B

Öyle deme Türkiyede tavsiye ediyorlar hala ve hala milletimiz saglikli olan bu zannediyor

Zafer Kalbişen 2 yıl

tıbben tavsiye edilen durumdur.

P

Politik tamamen Müslüman ülkelerde ve bazi saglik durumlarda istisna olarak yapilir

Zafer Kalbişen 2 yıl

tıbben zararlı

Kadir Akçay 2 yıl

Çöl de yaşayan insanların suya ulaşması bugün ki kadar kolay olmadığı için penis ucunda ki deri de kalan idrarın iltihap ve enfeksiyona neden olmasından ötürü penisin tamamını kaybetmektense ucunda ki deri alarak soruna çözüm bulmuşlar. İslam dininden daha eski bir uygulamadır. Günümüz de gereksiz bir ihtiyaçtır.

M

En doğru açıklama mai teşekkürler

Ferdi Hamzacebi 2 yıl

Rica ederim

Mai Abdullayev 2 yıl

Bilim ve Tarih aynı fikirde değil dersem? Sünnet sadece eski Mısır'da geçmesine rağmen etrafındaki özellikle Kartacalılar, Fenikeliler vb. Neden sünnetli değillerdi aynı şey Gobi çölündeki Türk boyları ve Moğol kabileleri sünnetli olamayacak kadar çok mu aptaldılar? Eski çağlarda Tıpın çok ilerlediği alan Çin'deydi

Çağrı Akkurnaz 2 yıl

İnançla birleştirildiği için değildiler.

Mai Abdullayev 2 yıl

Peki haklısın

Çağrı Akkurnaz 2 yıl

Cinselliğe bir yan etkisi yoktur.

M

Eminmisin?

Berk Ela 2 yıl

Boşalamıyor musun? Erken mi boşalıyorsun?

Mai Abdullayev 2 yıl

Bi çok kaynak mevcut bu konuyla ilgılı %80 daha erken bosalma sebebıdır

Berk Ela 2 yıl

Yok öyle bir şey. Cinsellikle alakalı bir sorun oluşturduğuna dair bir şey de bulunamamış. Yorumlar da link paylaştılar aç oku kendini kandırma. Erken boşalma psikolojik bir durum

Mai Abdullayev 2 yıl

Aynen psikolojik bir durumdur o

Özgür Drli 2 yıl

Tanrı erkeği yaratmış ve bakmışki kusurlu imalat. Hemen güncelleme göndermiş. Kusursuz tanrı böyle bir hata yapar mı??

K

Zararlı değil, gereksiz bir uygulamadır. Sorun olmadıkça

M

Niye etek traşı oluyorsak ondan sanırım. Pislik barınmasın diye.. Bu geleneğin sıcak, suyun az bulunduğu coğrafyada başlaması da doğruluyor bunu.. 5 vakit abdest alma filan..

S

Kutsal Kitapta sünnet, Tanrı'nın İbrahim'le ve soyuyla yaptığı antlaşmanın simgesidir. (Yaratılış: 17)

M

Tevratta söz edilse de Sümerli İbrahim bile sünnetli değildi

Çağrı Akkurnaz 2 yıl

Yanlışınız var. İbrahim evindeki bütün erkekleri –oğlu i̇smail'i, evinde doğanların, satın aldığı uşakların hepsini– Tanrı'nın kendisine buyurduğu gibi o gün sünnet ettirdi. İbrahim sünnet olduğunda doksan dokuz yaşındaydı. Oğlu i̇smail on üç yaşında sünnet oldu. İbrahim, oğlu i̇smail'le aynı gün sünnet edildi. İbrahim'in evindeki bütün erkekler –evinde doğanlar ve yabancılardan satın alınanlar– onunla birlikte sünnet oldu. YARATILIŞ 17:23‭-‬27

Mert Özmilli 2 yıl

Yine "kutsal" kitaba dayanarak diyorsun:) Bense Sümer tabletlere:)

Çağrı Akkurnaz 2 yıl

Okuyabileceğim bir kaynak atabilir misiniz?

Mert Özmilli 2 yıl

Lütfen Muazzez İlmiye Çığ'ın kitapları alın ya da PDF'leri indirin

Çağrı Akkurnaz 2 yıl

Kuran'da sünnet diye bişey yok yahudi gelenegi

Ö

Evet yok

Zafer Kalbişen 2 yıl

Peygamberi sünnetsiz bir dinde, dinen kimse savunamaz.

D

Sünnet olmamışmı?

Zafer Kalbişen 2 yıl

Kanıt yok. Öyle doğduğuna inanıyorlar doğuştan sünnetli vs "Peygamber sunnetli"benzetmesi ordan

Damla Kntekin 2 yıl

Peygamber sunneti veya dogustan sunnetli demek penisin ucunda iki adet idrar deligi olmasiymis (doktorlar dogdugunda duzeltiyormus banada dogustan sunnetli dogdun diyorlardi ne oldugunu 3 gun once okudum )yani senin dedigin degil

Serhat Muhacir 2 yıl

Muhonun sünnet olduğuna dair bir kayıt yok büyük ihtimal sünnetsizdir

Ö

Ama öyle inanılıyor

Volkan Boduroğlu 2 yıl

Kanıt yok inanılsada kanıtlanamaz

Özgür Öykümm 2 yıl

Sünnet kangren olmamıs bi parmağı ilerde olabılır dıyerek kesmekten farksız bi eylem

B

allah hatalı mı yarattı şimdi bizleri o fazlalığın zararlı olduğuna karar verdik

H

Sünnetin dinle alakalısı yok bunu yabancı ülkelerde de yapıyorlar.

H

Sor bakalım ne diye oluyolarmıs

Volkan Boduroğlu 2 yıl

gelenek. Bence yanlış ve zararlı.

K

İslamın getirdiği birkaç iyi bir şeyden biri. Tarafsız yazılan (özellikle ingilizce) makaleleri de okuduğunuzda Muhammed'in sonunda iyi bir şey arakladığını ( Yahudilerden) görürsünüz.

M

Birkaç iyi bir şey mi? Eğer insanlara yanlışları inandırmak istiyorsan 1 doğruyu göstermek gerek işte böyle din kullanışlıdır:)

Çağrı Akkurnaz 2 yıl

Sünnet çok zararlı bir şeydir. Hem psikolojik açıdan hem biyolojik açıdan. Kadınların sünnetinden farkı yok. Kesinlikle yasaklanmalı.

M

Sizin oğlunuz var mı

Esra Avsar 2 yıl

Mısır da yapılan bir ritüeldir yapma nedeni yılanın deri değiştirerek yenilenmesinden etkilenmişlerdir yeniden doğuş anlamına gelir

Y

Bunun tıbbi faydaları varmış; idrar yolları iltihabını engellemek, kanser riskini azaltmak vs gibi. Tıbbıyeli olmadığım için fazla yorum yapmam yanlış olur fakat oğlumun sünneti için dr'la konuştuğumuzda ki Protestan dr ve katolikler gibi sunnet yaptirmiyorlar, oglunu enfeksiyon sebebiyle sunnet ettirmek zorunda kaldiklarini soylemisti. Kisacasi olumlu taraflari varmis. Estetigi de ayri bir arti olmali.

S

Sunnetli birey olarak tanri özürlü mü yaratmış erkekleri?

Nazmi Menevşe 2 yıl

Estetikmi ciddimisin ilk defa boyle birsey duyuyorum o yuzden yoksa normal

Serhat Muhacir 2 yıl

Serhat Muhacir, cimbizla cekmeyin lafi. O da ayri bir artisi dedim. O kadar ornek verdim bir tek o cumle mi kaldi aklinizda.

Sahika Allı 2 yıl

Penisin üzerindeki deri sadece küçük yaştaki erkekleri mikroplardan korumak içindir ileriki zamanlarda erkek olgunlaştığında mikroplara bağışıklık kazanmış oluyor ve bu derinin alınmasında bi sakınca kalmıyo müslüman olmayan birçok toplumda görülmüştür sünnet olayı

B

Bilimsel 2 farklı tez biri ol biri olma diyor

B

Sevgilim musluman ve dinden sogutmak icin vs vs diye dendigini soyluyor yok WHO nun bir yorumu varmis falan dedi. Bana bulabilirmisiniz saglam kaynak olsun lutfen

H

İnandigin dinin peygamberi sünnetli miymis de.

Damla Kntekin 2 yıl

Bacım bi miktar stalkladim profiline aseksuel yazıp sevgilinin olması nasıl oluyor zevkli mı

Osman Küçükgüreşgen 2 yıl

Osman benim icin guzel de onun icin bilmiyorum o konuda, ama o da mutlu seviyor beni sonucta

Hilda Paydak 2 yıl

http://www.who.int/hiv/topics/malecircumcision/en/

Eren Akkul 2 yıl

Sen satanist o Müslüman Nasıl oluyor öyle işid gibi kafanı keser o senin

Ö

Tatlu su Muslumani o oyle gercek musluman degil aslinda farkinda degil

H

Onu dinden soğutmak için işidin katliamlarını izlet tayyibi göster zaten ateist olur

Ö

Daha kestirme yol olarak Kuran'ı okumasını sağla

Ö

Tayibi ve isidi musluman olarak gormuyor ki Tayipi musluman olarak goruyor olabilir ama sevmiyor adami. Kurani da Turkce oku diyorum okicam diye hep gecistirdi sinir oluyorum

H

Sen ona ayetleri oku arada inandığı kitabı niye okumuyor onuda anlamak zor

Ö

okudum ki yanlis tercume diyor sonra, iste evinde varmis kuran turkcesi falan bende ordan oku o zaman diyanet te yanlis degil yoksa kitap degistirilmis mi vs vs ah eskiden bu konuyu tartismistik aylar oldu

H

arapca okumus kucukken 7 kere mi ne

H

Arapça anlıyormu

Ö

anlasa keske

H

Onun derdi İslamı öğrenmek degil gerçeklerden korkuyordur ailesi namazlı niyazlı tabi zor ailesinin durumunu hazmetmek

Ö

Sevgilinle sevgiden konuşsanız daha iyi olmaz mı fin konusuyonyz ileride sorun cıkarur

B

ya herzaman konu bu degil tabiki bazen oluyor

Hilda Paydak 2 yıl

Hilda Paydak okmasına izin verme

Bedir Karteper 2 yıl

niyeki

Hilda Paydak 2 yıl

Swn teist o ateist ılsaydı sukıntı az ılurdu

Bedir Karteper 2 yıl

esas o zaman olmaz mi kiz tarafiyim sonucta erkegin dinine geciliyor?

Hilda Paydak 2 yıl

Özünde konu kireçlenmelerden ölüme kadar gittigi için ve o zamanlarda tek çözüm kesmek bu vakaların cokluguda boyle bi ritüele sebep vermiş bence bukadar basit

A

çocukken işeme eğitimini güzel almışsa bir sıkıntısı olmuyor. İyice temizlendiği sürece zararı yok. Fakat temizleyemezse idrar yolu iltihaplanması kapıyor. Baya sıkıntılı bir süreç çocuk için. O yüzden sünnet olması gerekiyor bir daha yaşamasın diye.

E

Hatalı üretim var diyorsun yani? Müdahale olmadan kendi kendine yetemiyor yani cükler?

G

Yahudilikte Tanrı ile yapılan antlaşmanın gereğidir sünnet. Müslümanlık ta etkilendiği için devamı söz konusu. Hristıyanlıkta ise İsa sünnetsizken mümin oldugu için onlar sünnet olmaz.. Dinen açıklama bu..
Tıbben ise çeşitli sağlık sorunları yaşanmaması için yapılması faydalı deniliyor.
Mantıken ise olağan ilişki içerisinde ereksiyon ve/veya orgazmı etkilediği için sünnet tercih edilebilir..

D

1.Tanrinin özürsuz yarattığı Kulunu niye özürlü hale
getiriyoruz?
2.zaman ilerledikçe Dr. Ların söylediği erken boşalma ve mutsuzluk. Tabiiki geneli değildir.
3.peygamber yahudiligin etkisi altında kalan anne ve babası daha minikken kestirmis.
Şu ana kadar bir zararını görmedik. Umidimiz kimsenin görmemesi.

N

Tıbbi olarak zararlı sinir hücreleri alınıyor

İ

Nasıl etkileri oluyor bunun bize bi bilgim varmı

Zafer Kalbişen 2 yıl

Genelde Haydar Dümen ini dediği erken bosalim, baş tacı olmadindan sinirler çabuk uyariliyormus tabiiki herkesin değil geneli. Bizimkiler kesik olduğundan kesik olmadığı halini bilmiyoruz.

Nazmi Menevşe 2 yıl

Deri altı enfeksiyo n ve bakterilerin ürememesi için

İ

aslında sünnet iyi bişey deel.. O babamın taaaa anasaının elini öpeyim... Kestikleri parçada ONLARCA SİNİR VARRRR

M

Arastirdim tüm islam alimleri yok böyle birşey diyor. Hatta yaptiranlar bizleride musrik(yani Allaha ortak kosanlar)diyor büyük gunah oldugunu soyluyorlar. Eyvah eyvah yandık Yahudilerin oyununa geldik.

N

Pek bilmiyorum ama tıbbi olarak da daha sağlıkli falan diyorlar makaleler var bununla ilgili

D

Aydoo Ceboo he la, biz niye sünnet olduk?

T