Güzellik ve çirkinlik göreceli midir gerçekten?

Güzellik - çirkinlik göreceli midir gerçekten?

com-3e7manfp15d4yctpqo5r.jpg
Ö
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
43
43 CEVAP

Bu ne yaa

I

Aynen bro

G

Bir noktaya kadar goreceli aslinda. Her topalin kor bi alicisi vardir.

E

Kesinlikle değildir.

B

Parayla paralel olabiliyor genelde.

com-b0met2qhgv9ep7wn7vok.jpg

S

Bunlar yapay güzellik sayılmaz.

Ö

Yoo sayılır aslında, yapay ama çirkinde diyemezsin.

Sarp Çaldıran 2 yıl

Güzel zaten Ama yapay.

Özgür Beyazlı 2 yıl

Opsiyoneldir

D

Feministlerin eşitlik arayışında çirkinliğe buldukları kılıf gibi geliyor bana güzellik standartları.

Ö

Yapalım boşver işimiz ne

Özgür Beyazlı 2 yıl

Bir çok kişi karşılaşmıştır, böyle bişey nasıl olabilir bu kadar güzel bir kadın/ kız nasıl böyle bir adamla birlikte olabilir diye düşündüğün anlar, yani göreceli olabilir

K

Para para para

Özgür Beyazlı 2 yıl

Her şeyi parayla bağdaştırmayın bence eşit konumlarda olan kadın böyle bir adamla nasıl olur dediğim ya da tam tersi çok çifte şahit oldum.

Yeşim Bilde 2 yıl

Yarım yakışıklılar için göreceli açıkçası. Misal aynı güzellik çıtasında iki kız aynı erkeğe baktığında biri itici diğeri çekici görebilir.

S

Hayır kardeş güzel;yanındakinin çirkinliği kadar güzeldir

G

Bence göreceli değildir. Altın oran denen bir şey var mesela. Örneğin; Angelina Jolie güzel bir kadındır. A kişisi onu güzel bulmuyor diye, bu Angelina Jolie’yi çirkin yapmaz. O, A kişinin zevkidir. Güzelliğin göreceliliği değil.

İ

Bu en buyuk sehir efsanelerinden birisidir. Sanilanin aksine altin oran mukemmelligi temsil etmez ayrica altin oranin guzellikle uzaktan yakindan alakasi yoktur. Fibonacci perfection diye bir sey yok yani. https://www.livescience.com/37704-phi-golden-ratio.html

Edward Büyüktoprak 2 yıl

Simetri olabilir ama altın oran olmaz, misal her yüz simetrik değildir.

Sarp Çaldıran 2 yıl

Buna altın oran deniyor estetisyenler arasında sadece. Bu onların kullanım şeklidir. Onlarla tartışırsınız. Örneğin; alında saç çizgisinin başlangıcıyla kaş ortasına olan oran, burun başlangıcıyla bitimine olan oran, burun bitimiyle çenenin ucuna olan oranın eşitliği estetisyenlerce mükemmel kabul edilir. Bunun gibi bir sürü oran var yüzde. Göz bebekleriyle dudak bitimleri, burun kanatları vs. Dediğim gibi, bu oranların genel ismine verdikleri kendi tabirleri. Araştırırsınız biraz.

İrem Tayancan 2 yıl

Kendilerine söylersiniz beyfendi. Tartışma konusu bu değil şu an.

İrem Tayancan 2 yıl

Cetvel bulup ölçesim geldi.

Sarp Çaldıran 2 yıl

Değil.

U

Cinsel seçilimi araştır.

U

hayır

D

Feministlerin ne diyeceğini merak ediyorum.

Ö

Mesela simetrik bir görünüm verimli bir döl verebilir demek çoğu zaman.

U

Bir yere kadar evet bir yerden sonra sağlıklı görünmek genelde güzeldir.

A

Sağdakinin şansı var mı yani?

Özgür Beyazlı 2 yıl

Sağdaki sadece aşırı bakımsız çirkin değil

Aysima Kürekçi 2 yıl

Çirkin olmasını sağlayan bu zaten.

Özgür Beyazlı 2 yıl

Bakım ile göze güzel görünmeyecek insan yok.

Özgür Beyazlı 2 yıl

Şansı yok o zaman çünkü bakımlı olmak insanın kendine verdiği değeri de yansıtır ve ruh halini

Aysima Kürekçi 2 yıl

Basit bir testle daha net sonuçlar elde edebiliriz aslında. Çünkü resimdeki iki örnekten biri zaten genel geçer olarak yakışıklı bulunan bir insan diğeri ise özellikle çirkin gösterilmiş. Bu yüzden sübjektif verilerden ileri gidemeyiz.

S

Ünlü olmayan yakışıklı birini göstersem de sonucun değişeceğini sanmıyorum.

Özgür Beyazlı 2 yıl

Yok öyle değil iki adet uç kutupta olmayan insan kullanarak 0 en düşük 100 en yüksek olmak üzere oylatırsak. Daha sonra verilerin standart sapmasını alırsak, standart sapma 10’dan küçük çıkarsa bi nevi göreceli olmadığını kabul etmiş oluruz.

Sarp Çaldıran 2 yıl

Tabii 2-3 örnektede objektif olmalıyız. 3 sonuncunda aynı değer aralığında olması durumunda geçerli olur.

Sarp Çaldıran 2 yıl

güzelliğin göreceli olduğunu anneler evlatları üzülmesin diye uydurmuştur. Olsundu. Yine de çirkin avuntusu

M

Bir noktaya kadar olabilir çok yakışıklı ya da çok güzel olmayan birinin sadece gülüşü ya da bir özelliği çekici gelebilir

Y

Sağdaki için de aynısını düşünüyor musunuz?

Özgür Beyazlı 2 yıl

Bir noktaya kadar dedim...

Yeşim Bilde 2 yıl

altın oran diye bir şey olduğuna göre göreceli değil

B

sağdaki çirkin adam aslında kendine baksa fena değil.

T

İnsan dış görünüşü kendi seçmez ama kendine bakmıyorsa falan atıyorum şişmansa bu onun suçudur. Ama yüz hatları olarak kimse bir seçime tabii değil.

O

Değil tabi ki. Bunu şanssızlık olarak nitelendirebiliriz. Maalesef onun seçimi olmaması çirkin olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

Ö

Bu soruyu ciddi ciddi soruyor musun?
Her evlat anne babasına güzelse güzellik görecelidir! Ukalalaşmak istemiyorum ama prim yapmak için soru sorup aptal konumuna düşmeyin lütfen.

O

Anne babası objektif bakamaz bu yüzden onların değerlendirmeleri önemsiz.

Ö

Aşık olan da objektif bakmaz zaten.

Sebnem Ünkan 2 yıl

Bunun cevabını verdim üstte.

Özgür Beyazlı 2 yıl

Pardon altta.

Özgür Beyazlı 2 yıl

Güzellik izafidir. Ve de kişisel görüş önemsiz değil. Mutlak güzellik diye bir şey yok.

Sebnem Ünkan 2 yıl

Sağdaki yakışıklı mı yani?

Özgür Beyazlı 2 yıl

Ne primi allah aşkına? Burada beni kimse tanımıyor. Yorum yapanları da ben tanımıyorum. Bu paylaşımdan sonra da bir şey değişmeyecek.

Ö

Özgür Beyazlı bir sevgili de objektif bakamaz. Demek ki göreceli bir şey

O

Sevgili, sevgili olmadan önce bakar.

Ö

Bir amca, teyze, hala, dayı nene, dede vs'de objektif bakamaz! Açıklaman bile güzelliğin göreceliği olacağını itiraf ediyorken sorduğun sorunun ne kadar saçma olduğunu anlayamamış olman çok tuhaf

O

Hangi açıklamam güzelliğin göreceli olduğunu itiraf ediyormuş?

Ö

"Anne baba objektif bakamaz" açıklaman.

Orhan Ablay 2 yıl

Beni yorma özgür.

Orhan Ablay 2 yıl

Güzellik/çirkinlik/iyilik/kötülük göreceli bir şeydir. Bunu burada sorman çok saçma bir şey.

Orhan Ablay 2 yıl

Sağdakine yakışıklı diyorsun. Seninle konuşacak bir şey yok.

Özgür Beyazlı 2 yıl

Ben sağa sola bakmadım Özgür Beyazlı, saçmalama lütfen.

Orhan Ablay 2 yıl

Şimdi burada "Tayyip iyi midir, kötü müdür?" diye sorsan alacağın cevaplar bu terimlerin göreceli olduğuna en basit cevaptır.

O

Tayyipin kötü olup olmadığına dair olgular var. Benzer örnek değil.

Ö

Tayyip kime göre kötü?

Orhan Ablay 2 yıl

Düşünebilen herkese.

Özgür Beyazlı 2 yıl

Bu ülkede herkes düşünebilme yeteneğine sahip mi? Demek ki yukarıda saydığım "iyilik/kötülük/güzellik/çirkinlik" göreceli bir şeydir.

Orhan Ablay 2 yıl

Hadi Tayyip örneğini geçtim, Demirtaş, Baykal, Bahçeli iyi biri mi diye sor o zaman.

Orhan Ablay 2 yıl

Düşünebilen insan için kötü. Eğer düşünebilen insan için de iyi olma ihtimali olsaydı o zaman göreceli olurdu.

Özgür Beyazlı 2 yıl

Tayyip sadece örnekti ama sen bunu bile anlayamayacak kapasitedesin demek ki

O

genel olarak herkesçe kabul edilen olgular var onlar dışında detaylara inince evet görecelidir

E

Bazen göreceli olmuyor ama yaaa

A

Hayir gorsel olarak guzel guzeldir, cirkin cirkindir. Olay ancak icsellesirse durum degisebilir.

E

Çoğu insan normal olarak karşıdaki kişiye yüzeysel olarak bakar ve genelin belirlediği güzellik kurallarına bakarak karşıdaki kişinin güzel veya çirkin olduğuna anlık karar verir ama şu yaşadığımız dönemde bilmedikleri şey şu ki görselde sağdaki kişi bir kaç düzenleme ve operasyonla soldakine yaklaşabilir belkide soldakini geçebilir. O yüzdendir ki güzel ve çirkin kavramlarına şu yaşadığımız dönemde çokta takılmamak gerek.

K

Bu paylaşımı yapan çok mu düşünüyor acaba? Bu soruları sorarken ciddi ciddi fikir mi edinmek istiyor?

S

Evet.

Özgür Beyazlı 2 yıl

Güzellik olgusu simetri ile eş değerdir. İnsan beyni simetri ve düzeni sever, simetrik suratları kabullenmek evrimsel sürecte daha kolaydır.

O

Hayır

K

Bizde olusturulan estetik algisina gore yapiyoruz degerlendirmemizi ve bu estetik de genel degerler iceriyor. Yani oznel ama degerlendirme yaparken hepimizin esas aldigi degerler bir ortaklik iceriyor.

A