İlk insan ne zaman ortaya çıkmıştır?

Evrim karsiti arkadaslarima benim bir sorum var !!

SIzce ilk insan yani her seyi bilen, düsündügünü farkinda olan canli bu dunyada ilk ne zaman vuku bulmustur. Bana bir zaman birimi verebilirmisiniz??

C
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
87
87 CEVAP

Evrim vardı ve hala devam ediyor..

H

Ona süphe yok Halil bey, fakat cok akilli arkadaslarim bile mekanizmayi bilmedikleri icin, evrimi red etmekteler buda beni cok üzüyor, oyuzden konuya bir kerede onlarin bakis acisiyla yaklasmak istiyorum., bana kendi dusuncelerindeki ilk ademin bu dunyada ne zaman vuku buldugunu bi sölylesinler.

Cem Turkarslan 2 yıl

Ve ilahiyattansiniz MasAllah.

Cem Turkarslan 2 yıl

Cem Turkarslan Söyleyemezler, çünkü böyle bir bilgi yok. Ha yalan ise gırla...

Halil KonurAlp 2 yıl

Fakat kendileri evrimi red etmek icin BILIMI kullaniyorlar yeri geldimiydi 90 milyon yillik bir balik fosilini alip bakin bu gun bile degismemistir, demekki evrim yokdur diyebiliyorlar, ozaman yine bilime basvurup bana ilk insanin ne zaman bu dunyada vuku buldugunu söyleyebilmeleri lazim, yahudi kaynaklar insanligin baslangicini isadan evvel 5000 sene evvel gibi komik bir rakamla verebiliyorlar kitaplarindaki peygamberlerin yaslarindan ileri gidip matematik kullanarak.

Cem Turkarslan 2 yıl

Cem bey, bir bilseniz;Kur'andaki gerçekleri görmek istemeyip uydurma hadislere inanan nice aklını kullanmayan okuyan cahiller var...

Halil KonurAlp 2 yıl

Evrimi savunan sayın abim:) ilk evrilen canlı neydi, insana doğru evrilen son canlı kimdi? Ispatla zaman dilimi verebilir misin? Son maymun kimdi?

U

Balıkmış Uģur... Bulursam o Video yu yollarım sana. ..

Neslihan Seydin 2 yıl

Harbi mi:) biz, atamızı mı yiyiyoruz balıkçılarda:)

Uğur Köktaş 2 yıl

Keşke onlarda çok çalışıp evrilebilseydi:)

Uğur Köktaş 2 yıl

Afedersiniz ama bu soruları yöneltecek kadar vizyonsuz birinin bu grupta insanlarla tartışıyorum diye eğlendiğini görmek hiç hoş bir durum değil.

Kerem Calıskan 2 yıl

SOn maymunun kim oldugunu veremem kardesim bizim maymunla bi alakamiz yok ama, insana gecisdeki son hayvani yani primati verebilirim
AMA VERMEDEN EVVEL BASLIK SAHIBI OLARAK SORUYU BEN SORDUM LTF BI CEVAP VERIN

C

Valla tarih bilgim yok. Adem den önce yaşayan canlıların insan olup olmadığı yönünde bir fikrim olmadığı gibi, ademoğlunun ne zaman topraktan kandan insan haline geldiğini de bilmiyorum

U

BU 1
mutlaka bir kisi cikip bana adem su yasda bu dunyada vuku bulmus diyebilecekdir bu grubda, sonucda balon baligini alip bilimi kullanip 90 milyon yil evvel sismeyi yaratilisdan bilen hayvan diye sunabiliyoruz, ozaman yine ayni bilimsel verilere basvurup bana bir zaman verin ltf

C

Bir insan yavrusu düşünün bir bebek doğadaki en savunmasız canlılardan biridir. Bir bebeği doğal yalnız başına bıraktığımız da ölecektir. Efsanelerdeki gibi kürt ve bir ayı tarafından beslenmezse tabi . Bu bebeği hayata tutmak için muhakkak bir anne ve bir babaya ihtiyaç vardır yoksa ölür. Tabiki bu anne ve baba bir gün bebekti. Onlarıda hayatta tutacak bir anne baba gereklidir. Anne baba diyorum çünkü bir bebeğin dünyaya gelmesi için anne ve baba nin olması gerekir der BİLİM. Eni sonunda zincirleme bir şekilde muhakkak insanlığın dünyada hayat bulması için yetişkin bir anne ve baba nin varlığı söz konusu olacaktır. Buda bizi çoğu inançta bahsedilen ADEM VE HAVVA ya götürür. Evrimcilerden buna bir yanıt vermelerini istiyorum.

Ş

Ben öyle birşey dediğimi hatırlamıyorum. Ayrıca bilimsel bir veriyi kullanmak bilime iman edip herşeyini kabullenmek anlamına gelmiyor. Ben bilemedim, sen ver tarihi şimdi

U

Ben niye veriyim Ugurcum dur hele bi evrim yok diyenler suna bir cevap versin 90 milyon yil evvelki fosili kullanmasini bilen bi insan bana cikarip belirli bir zamanj birimine ait bir gelismis insan fosili veremiyormu??
Veremiyorsa bu insanlarin fosil bilimiyle evrimle ne kadar alakalari var?

C

Abi bunu niye 90 milyon yıl öncesini sözde bilen bilimden değil de benden bekliyorsun? Kuranda böyle bir tanım mı var?

U

Evrimi idda eden siz, insanın baştan sona oluşumunu anlatmanız gerekirken bilim diyip evrim diyip başka birşey demiyorsunuz.

U

Iyide Ugurcum, ben 20 senedir evrim üzerine yapilan arastirmalari cikan mekaleleri, ispatlari inceliyorum ve her gun yeni bir sey daha ögreniyorum, sen bizden 20 senelik arastirmayi ve arkasinda yatan 1000 senelik bilgiyi anlatmamizi istiyorsun, bu adilmi sence, evrimi ögrenmek isteyen kisi girer bu bilim daliyla ilgilenen yerlere
hangi yerler bunlar
Evrimsel Biyoloji Bölümü (Yaşam Bilimleri Fakültesi)

Evrimsel Genetik Bölümü (Zooloji Departmanı)

Evrimsel Ekoloji Bölümü (Zooloji Departmanı)

Davranış ve Evrim Grubu (Zooloji Departmanı)

Evrimsel Antropoloji Bölümü

Evrimsel Psikoloji Bölümü

İnsan Evrimsel Biyolojisi Bölümü

Evrimsel Dinamik Bölümü

Bilişsel ve Evrimsel Antropoloji Bölümü

Genetik, Evrim ve Çevre Bölümü

Deneysel Evrimsel Psikoloji Laboratuvarı
bilgileri buradan alir destekli olarak alir, aslinda dunyanin en ünlü fakültelerinde universitelerinde binlerce profosorun yuzbinlerce insana bu evrimi ögretmesi ve bu evrimi bu gun kullandigimiz teknolojiye yansitmasi bile kafanizda soru isaretlerine sebeb olmali ama, siz niyeyse sadece bize verin diyorsunuz, aliyim demiyorsunuz

C

Ben incili tevratı okumadım daha, bunları niye okuyayım. Evrim var diyen, mutlaka ıspatlı olarak sunar. Bende öğrenirim. Ama gidip o gönderdiğin başlıkları, her önüne geleni okuyacaksam o zaman bu başlığın ne işi var burada.

U

Bu baslik evrimi ispat etmek icin acilmadiki, evrimi red eden arkadaslarin ilk insani in zaman birimini sunmasi icin acildi
Ve hala bekliyorum biri cikip bana al kardesim bu bizim bildigimiz ilk insandir yada insanlardan biridir, fosilide budur yasida su kadardir diyecek.

C

Kimse bilmiyor, bak bilen de çıkmadı. Peki şimdi benim bu konudaki bilgisizliğimi bi gider abi. İlk insana evrilenler kaç yaşındaydı, kaç kişi birden evrildi, kaçı kadın kaçı erkekti. Kimden evrildiler vs.. Anlıyorum uzun çalışmalar gerektiryor bu sorular ama 20 yıldır bu işin içinde olan sen, beni bu konuda aydınlatmasan bu tartışma kısır döngüde gider. Yani sen evrimi araştırırken bu sorduğum soruları sende sormuşsundur haksız mıyım?

U

Ugurcum öyle üstünkörü bilgi vermek kolay veririm sana cizelgesini buyur derim
Mesele cizelgedeki her bir sinifin kendisine zaman ayirip nerde nasil niye gibi sorulara verilen cevaplara bakip, degisimin mecburiyetini anlamakda

Taksonomi İsim Yaygın isim
Üst âlem Ökaryot Çekirdeğe sahip hücreler 2,100,000,000 yıl önce
Âlem Animalia Hayvanlar 590,000,000 yıl önce
Şube Chordata Omurgalılar ile yakın akrabaları olan omurgasızlar 530,000,000 yıl önce
Altşube Vertebrata Omurgalılar 505,000,000 yıl önce
Üstsınıf Tetrapoda Dört üyeliler 395,000,000 yıl önce
Sınıf Mammalia Memeliler 220,000,000 yıl önce
Altsınıf Theria Canlı doğum yapan ve yumurta bırakmayan memeliler
İnfra sınıf Eteneliler Eteneli memeliler (keseli olmayanlar) 125,000,000 yıl önce
Magnus takım Boreoeutheria Birim üstü supra primatlar, yarasalar, balinalar, toynaklı memelilerle otçul memelilerin çoğu
Üst takım Euarchontoglires Supraprimatlar (primatlar, kemirgenler, tavşanlar, ağaç sivrifaresi ve uçar makigiller) 100,000,000 yıl önce
Asil takım Euarchonta Primatlar, uçar makigiller ve sivri sincapçıkgiller
Mir takım Primatomorpha Primatlar ve uçar makigiller 79,600,000 yıl önce
Takım Primatlar Primatlar 75,000,000 yıl önce
Alt takım Haplorrhini "Kuru burunlu" maymunlar (İnsansılar, maymunlar ve cadı makigiller) 40,000,000 yıl önce
İnfra takım Simiiformes "Yüksek" primatlar (veya Simiyanlar) (insansılar, eski Dünya ile yeni Dünya maymunları)
Küçük takım Catarrhini "Dar burunlu" primatlar (insansılar ve eski Dünya maymunları) 30,000,000 yıl önce
Üst familya Hominoidea İnsansılar 28,000,000 yıl önce
Familya Hominidae Büyük insansı maymunlar (insanlar, şempanzeler, bonobolar, goriller ve orangutanlar) 15,000,000 yıl önce
Alt familya Homininae İnsanlar, şempanzeler, bonobolar ve goriller 8,000,000 yıl önce
Oymak Hominini İnsanlar, şempanzeler ve bonobolar 5,800,000 yıl önce
Alt oymak Hominina İki ayak üzerinde yürüyen bipedal insansılar (Australopithecus ve onun soyundan gelenler) 3,000,000 yıl önce
Cins Homo İnsanlar, neandertaller, homo erectus ile onların doğrudan ataları 2,500,000 yıl önce
Tür Homo sapiens İnsanlar 500,000 yıl önce
Alt tür Homo sapiens sapiens Anatomik olarak modern insan

C

Çin'de bulunan 99 milyon yıllık evrimleşmemiş karınca fosili sonrasinda bu tartismalarin, karsit hipotez gelisene kadar duracagini düşünüyordum. He simdi evrimciler'in yegane tesellisi stres yasamamis, uyum saglamislarin evrimlesmedigi. Yahu bu kadar kacak bilimsel savurulan hipoculuk olmaz.

com-sd7ro8hu7ena09c8p97m.jpg

B

Çin'de bulunan 99 milyon yıllık evrimleşmemiş karınca fosili sonrasinda bu tartismalarin, karsit hipotez gelisene kadar duracagini düşünüyordum. He simdi evrimciler'in yegane tesellisi stres yasamamis, uyum saglamislarin evrimlesmedigi. Yahu bu kadar kacak bilimsel savurulan hipoculuk olmaz.

com-sd7ro8hu7ena09c8p97m.jpg

C

Baştan beri takip ediyorum anladigim şu. Siz şöyle diyorsunuz. Biz evrimi savunuyoruz bilimle her şeye ulaşıyoruz. İnsanlık tarihine bile. Fakat siz evrim karşıtları kalıplara sıkışıp kalmişsiniz. Bu sadece kendinizi tatmin etmeniz. Bilim ve dinin ayrı olduğunu dusunuyorsunuz. Halbuki bilim ve din iç içedir. Keşfedilmiş bir sürü insan fosili bulunmakta. Bunlardan yola çıkarak her hangi bir tarih verile bilir. Size bir tarih versek ne olur vermesek ne olur. Siz kendinizi tatmin etmeye çalışıyorsunuz.

Ş

Karıncanın sayısı çokmus falan. Peki sel geldiğinde bunlar niye yüzmüyor.

Ş

Sen ver tarihi önce bi, karincanin tarihini vermek icin o bilimi kullanan insan insanin tarihinide verebilmeli.
Ve karinca nasil yüzmüyor bi habersiniz iste karincalar birbirlerine kenetlenip okyonuslari asiyorlar

C

https://www.youtube.com/watch?v=MjG3EF3josA

C

Bu karınca türü ateş karincalari

Ş

Diğerleri neden yuzmuyir

Ş

Bunu biliyorum

Ş

Bu karıncaların birbirine kenetlenip suyun üstünde kalması. Altta kalanlar kendilerini feda eder. Benim bahsettim bunların herbirinin tekst teker yuzme si.

Şahabettin Atakul 2 yıl

Bak kardesim yuzmuyor dedin bende sana yuzdugunu gösterdim, simdik turu bu diyorsun, Baska tur gösterincemi kabul edicen karincanin ekip calismasiyla yuzdugunu

C

Beni cahilsandin heralde

Ş

İnsan neden ucmuyor

Ş

İnsanın solungaç neden yok

Ş

Hiç mi lazım olmadi

Ş

İnsanin tarihini kimse veremez, benim attigim fosil karincalara ait. Evrime bir kips sadece. 2.8 milyon once ki bu testleri de su an yalanlandi neredeyse, bir insan cene yapisi bulundu. 2.8 milyon yil. Baya uzun bir surec.

Sorunuz ve yorumlariniz arada kaldi hocam, evrimci karsiti soru ve evrimciye yakin cevaplarıniz var.

Kuran'i kerimde de baslangicin tarihi verilmiyor. Verilseydi ne olurdu bilmiyorum. Vardir bir sebebi, hele ki insanoglunun tartisma aradigi, bigbang i sorguladigi, cern de parçacıklarla Tanri'yi aradigi su gunlerde.

B

Peki bu ilk varlıklar nasıl oluştu? Yani her şeyin bir ilki vardır elbet. Bilimsel verilere dayanarak zanni ifadeyle insan primattan geldi diyorsunuz. İlk primat nasıl oluştu? Bunun hakkında bilginiz var mı?

A

Abiyogenez

Kerem Calıskan 2 yıl

YUkarda cizelgeyi verdim tek hucreliden primata kadar olan gecis cizelgesini inceleyin

C

Insanin tarihini kimse veremez
BU etti2

C

Tamam da bu ilk hücre nasıl oluştu? Bunun açıklamasını yapın bana. Kendi kendine oluşmuş olamaz.

A

Abiyogenez

Kerem Calıskan 2 yıl

AL kardesim su kitabi bi oku sonra gel yine yazisalim
http://haci-haci.typepad.com/canliliin_fizii/gi%CC%87ri%CC%87%C5%9F/?fref=gc

C

Sunu sorayim o zaman Cem Turkarslan Abim, Atomun yani ilk parçacığın tarihi verilebilseydi, Yaraticinin "Ol" dedigi an'a ulasilir mi ?

B

Bizim elimizdeki en eski canli örnekleri 4.5 milyar yil önceye gidiyor ispat olarak bilimsel biz sadece bunu alabiliriz yani olusum 4,5 milyar yil evvel basladi diyebiliriz ve bunu kanitlariz

C

Bu olcebildigimiz maximum degeri belirtiyor aslinda. Topragin varolusunu olcemeyen bilimden bahsediyoruz. O kadar ki daha dunyanin cekirdegine ulasamadik. Bu kadar fiziksel bir olayi asamamis bir bilimle, atomun olusumu hakkinda verilebilecek bir tarihe de kimse inanmaz. Konuyla alakasiz gibi gorulse de mevcut bilimsel verilerle kesin'e ulasamayacagimizdan bahsediyorum. 4.5 milyar yil. Nasreddin hocanin fikrasi gibi, inanmiyorsan say. Saka bir yana. Cern de hala elde edilebilecek veriler var. Enflasyon teorisinden derince bahsedebilmek yurek ister.

B

Siz bana tarih ve oluşumu söyleyin bırakın kitabı. Hani tarih verin diyorsunuz ya, siz de tarih verin ve nasıl oluştuğunu söyleyin; sadece tarih de yetmez yani

A

Bilal Prekambriyen devir diye arastir hangi ispatlara dayandirmislar hangi mekanizmalardan ileri gitmisler deliller neymis gör brader

C

Simdi sunu soyliyim, "birader" le suslenmeyecek bir tartismadayiz.

Bilal Yükselen 2 yıl

Brader cok güzel bir kelime kardesce bir yaklasim istersen dusman gibide davranirim sana basimin ustundede yerin var ayagimin altindada sec begen yani

Cem Turkarslan 2 yıl

Ahmet aktas olusum o kitapda mekanizmalariyla aciklanmis, okumakdan korkmayin böyle beyniniz acimaz, okumazsaniz ögrenemezsiniz

C

Okumak sorun değil. Ben her türlü görüşü okurum, sorun değil. Ama bir görüş attınız ortaya, siz de hazır okumuşsunuz, söyleyin bana ilk varlık nasıl oluştu? Sadece bunun cevabını istiyorum.

A

Cevabini kitabi vererek verdim zaten okuycan cevabi alican sol elli sarmallar her zaman sol elli sarmallarla birlesir desem ne anliycan??

Cem Turkarslan 2 yıl

Okumak, okudugunla ilerletilmeyecek kadar büyük paradoks. Herkes burda okudugu ile savasiyor. Kimse baskasinin okuduklari ile savasmaz, örtüşür. Okunmasi gerekenler hepsi. Burda cok yanlis var. Vesselam.

B

OKumayin kardesim okumayin, sordugunuz sorularin cevabi olan kitabi veriyoruz özet gecin diyorsunuz, bu nasil bir mantik yahu??

Cem Turkarslan 2 yıl

Okumadan fikir sahibi olanlarida göruyoruz

C

Ben Size diyorum okumsluguyla bir şeyler bildiğini zannediyor. Halbuki okumak doğru düşünmeyi öğrenmektir. Her şeyi bilmeye çalışmak değil. Bu tartışma yaparak tatmin yoluna gidiyor. Baska bişey degil

Ş

SAhabettin sen yukarda insan niye ucmuyor niye solungaci yok diye soru sordun yahu??
Ben seni nasil ciddiye aliyim

C

Evrim devam ediyor diyen sizsiniz

Ş

Ne bekliyorsun insandan bi bacak daha cikmasinimi bekliyorsun yada kanat olusumu felanmi

ya git kardesim isine ya, komik olmayin ltf

C

Karıncalar birbirine kenetlenip hayatta kalır suyun üstünde. Hiçbirinin yuz feci yoktur. Altta kalanlarda kendini feda eder

Ş

Altta kalanlar kendini feda etmez bilgisiz bilgisiz yaziyorsun sadece, yer degistirirler alttakiler uste ustekiler alta gecer bir devri dailm vardir kenetlenmede, hic bir populasyon gereksiz yere ferdini feda etmez

C

Canlıların bir çok evimden geçtiğini söylüyorsunuz fakat 1 kaç ara Form dışında örnek fosil kanıtı vermiyorsun.

Ş

sen fosilin olusabilmesi icin ne gibi bir durumlarin mevcud olmasi gerekdiginden yada fosil arastirmalarinin ne kadar zor oldugunu biliyormusun, bir kac tane dedigin fosiller yuzbinlerce örnekle birbirini tamamliyor bu dunyada ama fosil bilimleri HARUN yahyadan ögrenilmez onun sayfalarinda girgir yapilir bilim degil.

C

Ya kardeş, tamam okumuşsun, güzel; anlat bize. Sen kalkmış, hava atarak sol elli sarmallar filan diyere, ırk nasıl evrilmiş, gelişim, dönüşüm nasıl gerçekleşmiş onu anlatıyorsun. Bana ilk varlık nasıl oluştu onu söyle. Çok mu zor bunun cevabı?

A

Abi hakkaten nasıl oluştu, balıktanmıymışız:)

U

HAva atmiyorum iste olusumun bir parcasi sol elli sarmal dedim sag elli sarmal diycem sen bakican sadece, bunlar dna nin olusumunda maddenin halidir seklidir nasil olusdugunun bir parcasidir, ve bunun gibi binlerce etken vardirt, ÖZET GECMEKLE OLMAZ bunlari ögreneceksiniz anliyacaksiniz. Allah allah ya koca koca bilim dallarini sonuclarini özetle diyorsunuz
AMa dur seni tatmin edecek bir sey söyleyim Allah ol dedigi icin oldu bunlar fakat bu mekanizmayi anlatmiyor, mekanizmayida anlamaz ögrenmezseniz bir ise yaramaz o ol kelimesi .

C

Burda ilk canlının bazı maddlerin tepkileşmesinden filan ortaya çıktığı yazıyor sanırım. Bu maddeler nasıl oluştu? Yani günümüzde olan varlığın ilk sebebi, ilk oluşumu nedir? Belli bilimsel çalışmalar yapılmış, tamam, bunu Kurana da arzediyorsunuz. Bunu açıklayın bana, beni ikna edin; varlığı oluşturan ilk varlık nedir, nasıl oluşmuştur?

A

Bak yine hava atıyorsun. Yani karşındakini böyle cahil ve küçük görerek bir şeyi ispat edemezsin. Ben bu ol dedi ve oldu mantığını da yeterli görmüyorum zaten. Tamam, O her şeyin sahibi, ol der ve olur. Ama nasıl? Sen bana bunu açıkla.

A

Ve bu ol dedi bana yetmiyor diyorsun ozaman arastirmak uzerine farz bence

Cem Turkarslan 2 yıl

Kardeşim ol deyip oluvermesi, senin ve benim, ve herkesin bilmesi gereken bir şey değil yüzde yüz, Ancak birkaç şeyler bilinebilir.

Bozo Bolukbasi 2 yıl

Iste dert burada zaten benim seni ikna etmek gibi bir derdim yokki
banane !! Nasil inanmak istiyorsan öyle inan, bunlari kendin isteyip allahin ayetlerini anlamak icin bunun cabasina girmezsen eger, kaybedeb sen olursun ben degil.
Ben evrimi red eden arkadaslardan sadece bir zaman birimi sordum zaman birimini verseler baska bir konuya gecip oradan devam edicem

C

Tamam zaman birimi veremedik. Sen ver bu zaman birimini. İlk varlık nasıl ve ne zaman oluştu? Bana oluştuktan sonra ki süreci anlatma.

A

Yukarida verdim aslinda anlasilan okumadin
Ve yine versem ne ise yarar, verecegim her sinifin uzerine arastirmadan ney neerede nasil olusmus birbirlerine degisimine sebebler mekanizmalar sonuclar ney diye bakmadan ispatlarini görmeden ni isine yarar ve ben versemde siz bakmiyorsunuzki, Türkiyede ulasabileceginiz canlilik ustune en nadide kitaplardan birini sundum yukarda, okumuyorsunuzki
al sana cizelge
Üst âlem Ökaryot Çekirdeğe sahip hücreler 2,100,000,000 yıl önce
Âlem Animalia Hayvanlar 590,000,000 yıl önce
Şube Chordata Omurgalılar ile yakın akrabaları olan omurgasızlar 530,000,000 yıl önce
Altşube Vertebrata Omurgalılar 505,000,000 yıl önce
Üstsınıf Tetrapoda Dört üyeliler 395,000,000 yıl önce
Sınıf Mammalia Memeliler 220,000,000 yıl önce
Altsınıf Theria Canlı doğum yapan ve yumurta bırakmayan memeliler
İnfra sınıf Eteneliler Eteneli memeliler (keseli olmayanlar) 125,000,000 yıl önce
Magnus takım Boreoeutheria Birim üstü supra primatlar, yarasalar, balinalar, toynaklı memelilerle otçul memelilerin çoğu
Üst takım Euarchontoglires Supraprimatlar (primatlar, kemirgenler, tavşanlar, ağaç sivrifaresi ve uçar makigiller) 100,000,000 yıl önce
Asil takım Euarchonta Primatlar, uçar makigiller ve sivri sincapçıkgiller
Mir takım Primatomorpha Primatlar ve uçar makigiller 79,600,000 yıl önce
Takım Primatlar Primatlar 75,000,000 yıl önce
Alt takım Haplorrhini "Kuru burunlu" maymunlar (İnsansılar, maymunlar ve cadı makigiller) 40,000,000 yıl önce
İnfra takım Simiiformes "Yüksek" primatlar (veya Simiyanlar) (insansılar, eski Dünya ile yeni Dünya maymunları)
Küçük takım Catarrhini "Dar burunlu" primatlar (insansılar ve eski Dünya maymunları) 30,000,000 yıl önce
Üst familya Hominoidea İnsansılar 28,000,000 yıl önce
Familya Hominidae Büyük insansı maymunlar (insanlar, şempanzeler, bonobolar, goriller ve orangutanlar) 15,000,000 yıl önce
Alt familya Homininae İnsanlar, şempanzeler, bonobolar ve goriller 8,000,000 yıl önce
Oymak Hominini İnsanlar, şempanzeler ve bonobolar 5,800,000 yıl önce
Alt oymak Hominina İki ayak üzerinde yürüyen bipedal insansılar (Australopithecus ve onun soyundan gelenler) 3,000,000 yıl önce
Cins Homo İnsanlar, neandertaller, homo erectus ile onların doğrudan ataları 2,500,000 yıl önce
Tür Homo sapiens İnsanlar 500,000 yıl önce
Alt tür Homo sapiens sapiens Anatomik olarak modern insan

C

Cem hocam bilim her şeye cevap verebilir mi.

Ş

Biliminde sinirlari var kardesim ellerinde bulgu ve teknoloji kadar cevap verebilir.

C

Peki, Allah, "Rabbin meleklere demişti ki: Ben muhakkak çamurdan bir insan yaratacağım. Onu tamamlayıp, içine de ruhumdan üfürdüğüm zaman, derhal ona secdeye kapanın! (Sâd 71-72)" dediği zaman, O yüce varlık, meleklerin bir maymuna secde etmelerini istemesini aklın alıyor mu?

A

Allah insanin insan oluncaya kadar uzerinden gecen zamani insan suresinin 1. ayetinde veriyor ,
insan insan olmadan evvel asagilik bir mahlukken uzerinden cok uzun zaman gecdi diyor, meleklerin secde ettigi sey beserin adem olmus hali

C

Arkadaş sen bana oluşum çizelgesini sunuyorsun. İlk varlığın nasıl oluştuğunu söylemiyorsun.

A

Eğer üst alem okaryot hücrelerin yılını bilebiliyorsa baya bir gelişmiştir bilim ve teknoloji. Eğer öyleyse üst alem okan yolların kaynagini da verebilmesi lazim

Ş

sen ne bekliyorsun 12 gram karbon al 2 gram demir koy 1,5 gram kükürtle karistir ................. Hepsini basinca isiya enerjiye maruz birak canli olusacakdir gibi bir formulmu bekliyorsun

C

Ama yine aynı surenin 2.ayetinde, biz insanı spermden yarattık diyor. Bu aşağılık mahluk dediği, sperm olamaz mı?

A

emşâcin kelimesi karisim demek oraya verilen mana yani hucre yada sperm gibi anlatimlar mealcinin yorumu!!!
bilimde canliligin olusdugu ilk ortamin bir karisim oldugunu söylüyor hic bir sekilde tezat yok

C

Cem hocam bi cevap. Cahilligimizden soruyoruz

Ş

ne sordun anlayamadimki??

Cem Turkarslan 2 yıl

Eğer üst alem okaryot hücrelerin yılını bilebiliyorsa baya bir gelişmiştir bilim ve teknoloji. Eğer öyleyse üst alem ökaryotlarin kaynagini da verebilmesi lazim

Şahabettin Atakul 2 yıl

nasil verecek onu yasam surada baslamistir, bak su camurun icerisinde baslamistir diye elimizde bir veri yokki en eski veriler elimizde fosil olarak bulunan tek hucreliler uzerine bilimin eline bir sey vermezsen ne bekliyebilirsin ondan. Dur daha acik yaziyim BILIM BU DUNYADA CANLILIGIN NASIL BASLADIGINI NERDE BASLADIGINI HANGI FORMULLE BASLADIGINI BILMIYOR bilseler yaparlardi aynisini, onlar ilk canlilik uzerine sadece fikir yurutuyoirlar, maddeler birbirleriyle söyle birlesiyor, su durumlarda böyle bir hareket sergiliyor, su kunmlaaaarda söyle tepki veriyor gibi, bununlada canliligi aciklamaya calisiyor. BILIM ORADA TÜKENIYOR ISTE YARADANI BENIM BULDUGUM YER ORASI ZATEN eger ilahi emirler maddeye olusmasi icin kurallar koymasaydi eger ilahi emirler maddeye birlesip canliligi olusturmasi icin mekanizmanin yasalarini koymasaydi canlilik diye bir sey bu dunyada olamazdi

Cem Turkarslan 2 yıl

Çünkü biz yarattık o insanı bir takım katgılarla mezcedilmiş (emşac) bir nutfeden, evire çevire mübtelâ kılmak üzerede onu bir semî' basîr yaptık

Bak elmali ne guzel cevirmis onu evire cevire basir yaptik diyor.

C

Tamam işte, من نطفة امشاج، katışık bir spermden yarattık diyor. Ama sperm diyor. Orada nutfe sperm demek.

A

Çıkın biraz hava alın:) öldürdünüz güzelim pazar gününü:)

U

valla simdik kizimi cikarcam disari

Cem Turkarslan 2 yıl

Ahmet 2 . ciye gelmeden bir 1. ayette kal ltf
1. hel: Mi?
2. etâ : geldi, geçti
3. alâ : üzerinden
4. el insâni: İnsan
5. hînun: Sınırsız vakit
6. min : ...'den, ...'dan
7. ed dehri: Uzun bir süre, uzun bir zaman
8. lem yekun: Henüz olmadı, değil
9. şey'en: Bir şey
10. mezkûran: Zikredilen, anılan

bak ne diyor ayette, burada ilk yaratilisdan yani tek hucreden insan olarak anadan dogmaya kadar olan zamanda verilmis olamazmi??

C

Halil KonurAlp hocam bir ilahiyatci olarak siz ne dusunuyoirsunuz bu ayet hakkinda??

C

Katılıyorum size cem bey ama su an vaktim yok

H

Vaktiniz olunca katiliminizi bekliyoruz efendim.

C

Niye zorlama yorum yapıyorsun ki?
İnsan(ın tarih sahnesinde görünmesin)den önceki dönem, sonsuz bir zaman kesitinden ibaret (değil) midir; insanın henüz dikkate değer bir varlık olmadığı (bir zaman kesiti)?
İnsan olmadan önce de Allah vardı ve ezeliydi. Yani senin dediğine göre, varlığın bir oluşum zamanı var yani sınırı. Ama ayette sınırsız vakit diyor. Sınırsız olan Allah mı? Yoksa yaratılan varlık mı?

A

Bak bakiyim bi mealciler onu sinirsiz diyemi cevirmisler yoksa coooooook uzun bir zaman diyemi

1 - İmam İskender Ali Mihr: İnsanın üzerinden, henüz “anılmaya değer bir şey” değilken,(anılmaya değer bir varlık olana kadar) uzun bir zaman geçmedi mi? (ilk defa tek hücre olarak yaratılmasının üzerinden, anılmaya değer bir varlık haline gelmesine, doğmasına kadar geçen süre)
2 - Diyanet İşleri: İnsan (henüz) anılır bir şey değilken (yaratılmamışken) üzerinden uzunca bir zaman geçti.
3 - : 76.1: İnsanın üzerinden, henüz kendisinin anılan bir şey olmadığı uzun bir süre geçmedi mi
4 - Abdulbaki Gölpınarlı: Gerçekten de insana, zamânın bir çağı gelmişti ki anılır bir şey bile değildi insan.
5 - Abdullah Parlıyan: İnsanın tarih sahnesinde görünmesinden önceki dönem, insan henüz anılır birşey değildi.
6 - Adem Uğur: İnsanın üzerinden, henüz kendisinin anılan bir şey olmadığı uzun bir süre geçmedi mi?
7 - Ahmed Hulusi: Dehr'de insanın anılmadığı bir süreç yok muydu?
8 - Ahmet Tekin: Adı, sanı anılan, tanınan, zikre değer bir varlık değilken insan, bütün zaman içinde epeyce bir süre mi geçti, insanın üzerinden?
9 - Ahmet Varol: İnsanın üzerinden, henüz anılmaya değer bir şey olmadan önce uzun dönemden (dehrden) bir süre geçmemiş miydi?
10 - Ali Bulaç: Gerçek şu ki, insanın üzerinden, daha kendisi anılmaya değer bir şey değilken, uzun zamanlardan (dehr) bir süre (hin) gelip geçti.
11 - Ali Fikri Yavuz: Gerçekten insan üzerine dehirden öyle bir zaman geçti ki, o vakit insan alınır, (insanlıkla tanınır) bir şey değildi.
12 - Ali Ünal: İnsanın üzerinden zamanın akışı içinde öyle uzun bir dönem geçti ki, bu dönemde insan, adı anılan, kendisinden söz edilen bir şey değildi.
13 - Bayraktar Bayraklı: İnsanın üzerinden, henüz kendisinin anılan bir şey olmadığı uzun bir süre geçmedi mi? [698][699]
14 - Bekir Sadak: Insanoglu, var edilip bahse deger bir sey olana kadar, suphesiz, uzun bir zaman gecmemis midir?
15 - Celal Yıldırım: İnsan üzerine zamandan öyle bir dönem gelip geçti ki, o anılmaya değer bir şey değildi.
16 - Cemal Külünkoğlu: Gerçekten insan (henüz) anılır bir şey değilken (yaratılmamışken) üzerinden uzunca bir zaman geçti.
17 - Diyanet İşleri (eski): İnsanoğlu, var edilip bahse değer bir şey olana kadar, şüphesiz, uzun bir zaman geçmemiş midir?
18 - Diyanet Vakfi: İnsanın üzerinden, henüz kendisinin anılan bir şey olmadığı uzun bir süre geçmedi mi?
19 - Edip Yüksel: İnsanın üzerinden, kendisinin anılmaya değer bir şey olmadığı bir zaman periyodu geçmemiş midir?
20 - Elmalılı Hamdi Yazır: Fil'hakîka geldi insan üzerine dehirden bir müddet o anılır bir şey olmadı
21 - Elmalılı (sadeleştirilmiş): Gerçekten insan üzerinden öyle uzun bir süre gelip geçti ki o anılmaya değer bir şey bile değildi?!
22 - Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2): Gerçekten insan üzerine dehirden (zamandan) öyle bir müddet geldi ki o zamano, anılmaya değer bir şey değildi.
23 - Gültekin Onan: Gerçek şu ki, insanın üzerinden, daha kendisi anılmaya değer bir şey değilken, uzun zamanlardan (dehr) bir süre (hin) gelip geçti.
24 - Harun Yıldırım: İnsanın üzerinden, kendisi anılmaya değer bir şey olmadığı, uzun bir süre geçmedi mi?
25 - Hasan Basri Çantay: İnsanın üzerine uzun devirden öyle bir zaman gel (ib geç) di ki (o vakit)o, anılmıya değer bir şey bile değildi.
26 - Hayrat Neşriyat: Gerçekten insan üzerine, o uzun devirden öyle bir zaman geçti ki (o, henüz) anılan bir şey değildi.
27 - İbni Kesir: İnsanın üzerinden, dehrden bir zaman geçmiştir kio, henüz anılmaya değer bir şey bile değildi.
28 - İlyas Yorulmaz: İnsan henüz anılmaya değer bir şey değilken, o zamandan bir bölümünün haberi gelmedi mi?
29 - Kadri Çelik: İnsanın üzerinden, henüz anılmaya değer (belli) bir şey olmadığı uzun bir süre gelip geçmedi mi?
30 - Muhammed Esed: İnsan(ın tarih sahnesinde görünmesin)den önceki dönem, sonsuz bir zaman kesitinden ibaret (değil) midir; insanın henüz dikkate değer bir varlık olmadığı (bir zaman kesiti)?
31 - Mustafa İslamoğlu: İnsanın üzerinden, o tarih sahnesine çıkıncaya (kadar), tüm zamanlar içinden belirsiz ve uzun bir süre geçmemiş miydi (ki), henüz o (bu süre zarfında) anılmaya değer bir varlık bile değildi?
32 - Ömer Nasuhi Bilmen: (1-3) Muhakkak insan üzerine gayri mahdut zamandan bir mahdut zaman gelmiştir ki, (o zaman da bilinip) yâdolunmuş bir şey olmamıştı. Şüphe yok ki, Biz insanı karışık bir damla sudan yarattık, onu imtihan ediyoruz. İmdi onu işitici, görücü kıldık. Muhakkak ki, Biz ona hidâyet yolunu gösterdik, gerek şükredici ve gerek nankör olsun.
33 - Ömer Öngüt: İnsan anılmaya değer bir şey olana kadar, üzerinden uzun bir zaman geçmemiş midir?
34 - Şaban Piriş: İnsan, adı anılmaya değer bir şey olana kadar, üzerinden uzun bir süre geçmedi mi?
35 - Sadık Türkmen: Insanin üzerinden, daha kendisi anılmaya değer bir şey değilken, uzun bir süre (beşyüzbin yıl veya daha fazlası) geçmedi mi?
36 - Seyyid Kutub: İnsan, anılmaya değer bir varlık olmadan önce uzun yıllar geçti, öyle değil mi?
37 - Suat Yıldırım: Dehrin akışı içinde öyle zaman geçti ki, o dönemde, insanın adı bile anılmazdı.
38 - Süleyman Ateş: İnsanın üzerinden, henüz kendisinin anılan bir şey olmadığı uzun bir süre geçmedi mi?
39 - Tefhim-ul Kuran: Gerçek şu ki, insanın üzerinden, daha kendisi anılmaya değer bir şey değilken, uzun zamanlardan (dehr) bir süre (hîn) gelip geçti.
40 - Ümit Şimşek: Zamandan öyle bir an geçti ki insanın üzerinden, o vakit adı anılmaya bile değmez birşeydi.
41 - Yaşar Nuri Öztürk: İnsan üzerinden, henüz anılan bir şey

C

HÎN, zamanın az veya çok, sınırlı bir süresine denir. Zamanın tamamı için kullanılmaz. Vakit gibi zamanın bir parçasına denilir. Buradaki hin kelimesi, dehrin başlangıcı olan âlemin yaratılışı ile insanın yaratılışı arasında kalan, bunlarla sınırlanan süreyi ifade eder. Nekire, yani belirsiz olarak kullanılması ise, aslında sınırlı olmakla beraber insan açısından miktarının bilinmediğine işarettir. Yani şu bir gerçek ki insan cinsi, âlemin yaratılışından bir hayli zaman sonra yaratılmıştır.

Alemin yaratılışı ile başlayan dehirden, insan cinsinin yaratılmasına kadar sizin için bilinmeyen ve bununla beraber bu iki sınırla sınırlanmış bir süre geçmiş, insana doğru gelmiştir. O halde ki O süre içerisinde insan anılır (bu nam ile tanınır) bir şey olmamıştır". Bu cümle insanın halini bildirir veya hin = zaman kelimesinin sıfatıdır. Cümlenin ifade ettiği olumsuzluk, bir kayda yöneliktir. Yani hiçbir şey olmamış değil, anılan bir şey olmamıştır.

C

http://www.kuranikerim.com/telmalili/insan-dehr.htm?fref=gc
Yav arkadaş, senin neye göre nasıl konuştuğunu çözdüm. Kopyala yapıştır yapmışsın millete hava atıyorsun. İnsan bari kendi cümlelerini kurup öyle paylaşır yorumu. Velhasıl, maymundan gelmiş olmaya çok meraklı olduğunuzu anlıyorum burdan.
Bak bunlar kendi yorumum, kopyala yapıştır yok yani; insan anne rahmine düşüp bir cisim halini almadan önce, uzun bir zaman değersiz ve dikkate değee olmadığı bir zaman değil midir? Niye illa bunu maymuna yoruyorsunuz? Allah demiyor mu, biz insanı çamurdan yarattık, diye. Gitmiş Allahın varlığına bile inanmayan darwinin görüşlerini, zorlama yorumlarla, kopyala yapıştırla burada, bir şey biliyorum havasıyla sunuyorsun. Ayıp değil mi? Biraz mantıklı ol aradaş! Şerefli mahluk insanı, bir hayvana dayandırıyorsun. Tamam insandan önce hayvanlar olmuş olabilir; ama hayvanı hayvan olarak yaratan Allah, insanı insan olarak yaratamaz mı?
Allah bilir önümüze koyduğun o kitapları da okumadın. Böyle kopyala yapıştır yaptığına göre... Hadi selametle. Bundan sonra sana yorum yok. Aklı olana Kuran yetiyor hamdolsun.

A

Yav dalgami geciyorsun sen tabiki hin kelimesinin aciklamasini sana elmalidan verdim baska ne yapacakdim.
Gördugune baliklama atlayan ve o kelime sonsuzlukdur diyen sensin, al sana ustadiniz aciklasin kelimenin manasini, ve kelimenin manasina odaklanmiyorsunda baska yerden aciklandiginami takiliyorsun, bana yorum yoksa anca gidersin, evrim karsiti her paylasimda her yorumda dikilirim karsiniza, ademin bebelerini bir yataga sokup enzest bir iliskiyle insanligi yaratacak kadar düsmedik daha biz, hayvanattan gelmek sizin enzest hikayelerinizden daha ahlakli ve daha serefli unutma sakin bunu

C

Sakiiin. ...

Neslihan Seydin 2 yıl

yoksakinimde sanki gizli sakli is yapiyoruz verdigim yazinin ilk 3 kelimesini kim internete verse ana kaynagina ulasir, sanki yazilarin hepsi benden diye bir iddaam var, ve ondan evvelki her yaziyi kendim yazdim, anlamasi icin arapca kelimenin manasini elmalinin tefsirinden verdim, bu gun adamlarin ellerindeki meallerin 100 de sekseni elmalinin mealine tefsirine dayali, kalkmis bana sana yorum yok diyor, sanki ben rica ettim gelde yazilarima yapis diye, birde kelimenin manasini ustadindan alacagina elmalidan kopyalama yaptigima kizmis, allah allah ya.

Cem Turkarslan 2 yıl

Başım üstüne her alanda varım. Beklerim.

Ahmet Demirdağ 2 yıl

Her alanda derken sendeki bilgi eksikligiyle iki adim atamayiz yoksa baska alanlar diyorsan ben taa almanyadayim klavyedenb hic luzum yok sovalyelige

Cem Turkarslan 2 yıl

Ya git ötede oyna kardeşim. Burda kopyala yapıştır mantığıyla asıl şovalyeliği sen yapıyorsun. Neyse hadi benim işim var, senle uğraşamam. Git maymunlarınla oyna.

Ahmet Demirdağ 2 yıl

TAbiki insanin insan olmasinin beyninin gelismesiyle alakasi vardir, beynin gelismesininde insanin atesi kullanip yemegi özellikle eti pisirmesiyle alakasi vardir, vucud ne zamanki eti sindirmekde kolaylik buldu iste ozaman beyne gelisebilirsin vucudda yeterince enerji var diye mesaj yolladi, gelen mesajla buyuyen beyin insani insan yapti.
Benim sormamdaki sebeb agizlarini acinca 90 milyon yillik fosilleri getiren arkadaslarin bana söyle 10 milyon yillik bakin 90 dan vaz gecdim 10 milyon yillik bir insan fosili getirmeleri bu gunkune benzeyen

C

Onlarin getirecekleri en eski insan fosilinden ben geriye tam 4.4 milyar 999milyon 800 bin sene geri gider canliligin baslangicindan bu gune kadar dunyada yasamis ve nesli tukenmiy yuzbinlerce örnek veririm, ve sorarim allah bunlari niye yaratti diye bu gun isimlerini bile duymadiklari cesitliligin insanlikla ne alakasi var eger bir zincirin bir gelisimin bir sonucun halkalari degillerse

C

ALlahin varligini red eden yokki allahin yaratma mekanizmasini bilmeyenler var

C

Bilim adamlarının araştırmasına göre ilk düşünebilin konuşabilen insan kadınmış

N

ne zamanmış o zaman

U