Peki bunu yapan bir peygamber degilde bilim adamı olsaydı aynı ahlaki çizgiyi gosterirmiydiniz. Mesela tesla hic evlenmemistir bunu karikatürize etsek mizah sınırlarını aşmadan aynı hassasiyeti gosterirmisiniz
Mizahın bilinen bir sınırı mı var? Mizahın sınırını, mizah sahibi belirliyor. O zaman da bu karikatürler ortaya çıkıyor. Çünkü çizen adam diyor ki, "bu mizah."
Ayrıca Teslayı peygamber kabul eden birileri varsa, onun da mizah konusu yapılmaması gerekir. Konu mu kalmadı da insanların inancı karikatürize ediliyor?
Biri bana karşı böyle karikatür yapsa benle dalga gecse benden başka herkes güler çünkü ben peygamber degilim insanlar peygberlere hata atfetmez onlari melek sanir ki musa Peygamber insan öldürmüştür bunu karikatürize etsek ahlaki değil o peygamber öldürsede mizaha alinmayacak sahsiyet mi dersiniz yoksa sanatçının veridigi mesaja bakarak mi karikatürü yorumlarsiniz.
Bir kere konuya bakışınız bile gayrı ahlaki. Bir ölümü karikatürize etsek diyorsunuz. Neden birinin ölümünü krikatüre döküyorsunuz? Ben şu sonuca varıyorum: Sizin kaygınız mizah ya da mesaj vermek değil. Eğer öyle olsaydı (siz inanın ya da inanmayın) inanan insanlara saygı gösterip başka konular üzerinden mizah yapardınız. Konu mu yok? Ama siz ısrarla peygamberler üzerinden mizah yapmak istiyor, karşı çıkanları da kendi inançsızlığınz çerçevesinde örneklerle ikna etmeye çalışıyorsunuz. Ahlak bunun neresinde?
Serkan Tuğyan Bey, kısacası ben, birileri benim inancımın parçası olan peygamberleri mizahlarına alet etmesinler diyorum. En azından saygıdan... Karikatür çizecek arkadaşların, konu sıkıntısı çektiğini düşünmüyorum ama yine de ısrarla peygamberleri çizecekseler kendileri bilirler. Bunların hesabının sorulacağı gün "mizah yapmıştık" derler.
Serkan Tuğyan şöyle söyleyelim. İster inançlı ister inançsız ister sağ ister ölmüş her ne şekilde olursa olsun belli bir şahsın ya da şahısların hoşuna gitmeyecekleri şeyi arkalarından söylemek karikatürlerini çizmek dinimizce günahtır. Dolayısıyla orada bilim adamı olsaydı ( gerçekte olan ) eğer hoşuna gitmeyecekse hoş olmazdı.
Yo dövmeye gerek yok. Bizim dinimiz kötülük edene alay edene dahi iyilikle muamele etmeyi emreder. Küfürle hakaretele dövmekle hiçbirşey çözülmüş olmaz.
Her durumda özgür iradeye müdahale olmamasi icin kimseyi yaptigindan çizdiğinden dolayi agir bir itham olan ahlaksizlikla nitelendirmemek gerekir musa peygamber nasil insan canına kiyip hata yaptiysa bir ateistte böyle karikatürlerle hata yapabilir ama hatadan kaynaklanan bir aydinlanma ile kişinin ilerde daha iyi biriolup olmayacağını kimse bilemez bu gün ahlaksiz gorunen biri yarın cok sevdiginiz biri olabilir
Evet bugün inançlı biri yarın inançsız olabilir. Bugünün ateisti yarın Allaha en yakın kul olabilir. Çünkü herşey allahın elindedir. Bizim inancımız bu. Biz allahtan daima islam ve Hidayet üzere olmayı diliyoruz. Dinle alay edene aynı karşılığı vermek küfretmek yerine ona güzel biçimde doğruyu anlatıp sonra Hidayet i için dua etmek.
Peki bunu yapan bir peygamber degilde bilim adamı olsaydı aynı ahlaki çizgiyi gosterirmiydiniz. Mesela tesla hic evlenmemistir bunu karikatürize etsek mizah sınırlarını aşmadan aynı hassasiyeti gosterirmisiniz
evet
Mizahın bilinen bir sınırı mı var? Mizahın sınırını, mizah sahibi belirliyor. O zaman da bu karikatürler ortaya çıkıyor. Çünkü çizen adam diyor ki, "bu mizah."
Ayrıca Teslayı peygamber kabul eden birileri varsa, onun da mizah konusu yapılmaması gerekir. Konu mu kalmadı da insanların inancı karikatürize ediliyor?
Biri bana karşı böyle karikatür yapsa benle dalga gecse benden başka herkes güler çünkü ben peygamber degilim insanlar peygberlere hata atfetmez onlari melek sanir ki musa Peygamber insan öldürmüştür bunu karikatürize etsek ahlaki değil o peygamber öldürsede mizaha alinmayacak sahsiyet mi dersiniz yoksa sanatçının veridigi mesaja bakarak mi karikatürü yorumlarsiniz.
Bir kere konuya bakışınız bile gayrı ahlaki. Bir ölümü karikatürize etsek diyorsunuz. Neden birinin ölümünü krikatüre döküyorsunuz? Ben şu sonuca varıyorum: Sizin kaygınız mizah ya da mesaj vermek değil. Eğer öyle olsaydı (siz inanın ya da inanmayın) inanan insanlara saygı gösterip başka konular üzerinden mizah yapardınız. Konu mu yok? Ama siz ısrarla peygamberler üzerinden mizah yapmak istiyor, karşı çıkanları da kendi inançsızlığınz çerçevesinde örneklerle ikna etmeye çalışıyorsunuz. Ahlak bunun neresinde?
Birinin ölümünü demedim öldüreni dedim cümleyi dogru kurduguma eminim ama islama göre insan öldürmek hiç iyi değil
Ayrica inançsız degilim rasyonel olmalı bu konularda
Serkan Tuğyan Bey, kısacası ben, birileri benim inancımın parçası olan peygamberleri mizahlarına alet etmesinler diyorum. En azından saygıdan... Karikatür çizecek arkadaşların, konu sıkıntısı çektiğini düşünmüyorum ama yine de ısrarla peygamberleri çizecekseler kendileri bilirler. Bunların hesabının sorulacağı gün "mizah yapmıştık" derler.
Adam inanmıyo sen ne diyosun
Ayrıca olaya rasyonel yaklaşmak istemişsiniz belki ama inançsız olduğunuz izlenimi uyandırmış bende. Yanılmış olabilirim. Kusura bakmayın.
Peki bir ineğe bissuru karikatür yapılmış hindular bizi ahlaksiz olarak mı görüyor sizce
evet
O zaman dunyadaki herkes ahlaksiz herkes birbirine gülüyor
herkes aynı ahlaka tabi değil ki
Ahlakliyi seçelim o zaman kim ahlaklı bunun kararını kim verebilir ben bunun cevabını öğrenmek istoyordum bu postta
Serkan Tuğyan şöyle söyleyelim. İster inançlı ister inançsız ister sağ ister ölmüş her ne şekilde olursa olsun belli bir şahsın ya da şahısların hoşuna gitmeyecekleri şeyi arkalarından söylemek karikatürlerini çizmek dinimizce günahtır. Dolayısıyla orada bilim adamı olsaydı ( gerçekte olan ) eğer hoşuna gitmeyecekse hoş olmazdı.
Dinimizce günahtır diyon inek karikatürlerine gülüyon hindulara ayıp değil mi
Hayvanın gıybeti olmaz kardeş.
Kutsal o insanlara göre
Sen hayvanndersin onlar başka
Adamlar inek yola oturdu mu kendi kalkmayana kadar rahatsiz etmiyorlar değerli bi hayvan
O zaman dalga geçmemek lazım. Aslında yaratılan hiçbirşeyle dalga geçmeyeceksin. Dalga ve alay dinimizde yoktur.
İnek de olsa.
Bazılarının dininde lugatinda böyle seyler ahlaki ama adamları dovek mi böyle karikatür yapıyorlar diye
Yo dövmeye gerek yok. Bizim dinimiz kötülük edene alay edene dahi iyilikle muamele etmeyi emreder. Küfürle hakaretele dövmekle hiçbirşey çözülmüş olmaz.
Elestirime ile ahlaksizlikla nitelendirme aynimidir
Ahlaksızlıkla nitelendirme eleştiri kavramının kapsamına girer.
Yani onun bir parçasıdır. Fakat iki kavram aynı değildir.
Ahlaksizlikla nitelendirebilmek için aklı bütün olmak gerekir her yönden incelemek gerekir kutuplaşma olmadan tarafsizca elestiriden yanayim
Tabiki.
Her durumda özgür iradeye müdahale olmamasi icin kimseyi yaptigindan çizdiğinden dolayi agir bir itham olan ahlaksizlikla nitelendirmemek gerekir musa peygamber nasil insan canına kiyip hata yaptiysa bir ateistte böyle karikatürlerle hata yapabilir ama hatadan kaynaklanan bir aydinlanma ile kişinin ilerde daha iyi biriolup olmayacağını kimse bilemez bu gün ahlaksiz gorunen biri yarın cok sevdiginiz biri olabilir
Evet bugün inançlı biri yarın inançsız olabilir. Bugünün ateisti yarın Allaha en yakın kul olabilir. Çünkü herşey allahın elindedir. Bizim inancımız bu. Biz allahtan daima islam ve Hidayet üzere olmayı diliyoruz. Dinle alay edene aynı karşılığı vermek küfretmek yerine ona güzel biçimde doğruyu anlatıp sonra Hidayet i için dua etmek.