Kuranda kadın erkek eşit mi?

Kuran cinsiyetci bir dille yazildi diyenler kadin erkek islamda eşit degil diyen ler şimdi kuranda ki ayetleri yazıcam değerlendirmeyi bir daha yapin

"Ey insanlar! Biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık. Sizi, sırf birbirinizle tanışmanız için büyük büyük cemiyetlere, küçük küçük kabilelere ayırdık. Şüphesiz ki, sizin Allah nezdinde en şerefliniz takvaca en ileride olanınızdır." (60)

"Ey insanlar! Sizi bir tek candan yaratan, ondan da yine onun zevcesini vücûda getiren ve ikisinden birçok erkekler ve kadınlar türeten Rabb’inizden korkun!" (61)

"Müslüman erkekler ve müslüman kadınlar, mü’min erkekler ve mü’min kadınlar, tâate devam eden erkekler ve tâate devam eden kadınlar, doğru erkekler ve doğru kadınlar, sabreden erkekler ve sabreden kadınlar, mütevâzî erkekler ve mütevâzî kadınlar, sadaka veren erkekler ve sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkekler ve oruç tutan kadınlar, ırzlarını koruyan erkekler ve (ırzlarını) koruyan kadınlar, Allâh’ı çok zikreden erkekler ve zikreden kadınlar var ya; işte Allah, bunlar için bir mağfiret ve büyük bir mükâfât hazırlamıştır." (62)

"Erkek ve kadın, mü’min olarak kim iyi amel işlerse, onu mutlaka güzel bir hayat ile yaşatırız. Ve mükâfâtlarını, elbette yapmakta olduklarının en güzeliyle veririz.." (68)

"Mü’min erkekler de, mü’min kadınlar da birbirlerinin dostları ve yardımcılarıdır. İyiliği emrederler, kötülükten vaz geçirmeye çalışırlar, namazı dosdoğru kılarlar, zekatı verirler, Allah’a ve Rasûlü’ne itâat ederler. İşte bunları, Allah rahmetiyle bağışlayacaktır. Gerçekten Allah, Azîz’dir, Hakîm’dir." (69)

Buyrun ayetler ortada değerlendirmeyi yapin bu ayetlerden sonra da esit değildir derseniz yapabilecek birsey kalmaz

Mazlum Moralıoğlu
M
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
39
39 CEVAP

Bu ayetleri tutalım bence de, diğerlerini kaldıralım, çünkü bir yerde adama sen beyazsın deyip, diğer yerde sen karasın derse biri, yani sana sabah test yapıyor, hiç bir şeyin yok cok saglıklısın Mazlum Moralıoğlu diyor doktor, aksamustu yine test yapıyor, 3 aylık ömrün kalmıs diyor aynı doktor, ama yarın yıne gel bır daha bakalım diyor, sabah hemen gıdıyorsun aynı şey ve bu sureklı yasanıyor,.... Sen ne yaparsın bu doktora gitmeye devam mı etmen lazım, yoksa bırakman mı? Yoksa aha bak sabah testlerim iyi yasayacam mı dersin, cok iyi bu doktor deyip, öğleden sonraki test sonuclarını görmezden mı gelırsın ?

Murat Terme
M

Mesele cinslik ise bu yazıya cevap verme gereği yok. Çünkü Allah'a yüklenen isimlerin çoğu erkek ismidir. Rahim.. Aziz.. Rahman.. Vb.. Gibi

"Kadınlar tarlalarınızdır, dilediğiniz yerden varın" demek hangi eşitlikle örtüşür?

Fatih Kosova
F

Kadın tarlalarinizdir dilediğiniz yerden varın bu ayete bel altimi bakıyorsunuz sadece

Mazlum Moralıoğlu
M

Neden benim şahitliğim tek basima yetmiyor? Niye tek erkek şahitliğiyle 2 kadın şahitliği eş sayılıyor. Neden benim erkek kardeşim mirastan benden fazla hak alıyor. Bu mudur eşitlik?

Gülinya Singan
G

Yok Mazlum Moralıoğlu ben o ayete kırk kat tesettür giydirilmiş olarak bakıyorum. Tarla yerine koymuş işte arka - ön ne mana yüklersen yükle ucu açık...

Fatih Kosova
F

"kuranda kadın kelimesi geçmiyor" demedik zaten

Meriç İgit
M

Söylemeyin daha fazla, psikolojim bozuluyor :))

Gülinya Singan
G

meriç yukarda ki ayetlere bakin bi eşitsizlik varmi Fatih Kosova ayette mecazi bi anlam var

Mazlum Moralıoğlu
M

Yahu mazlum, gerizekalı miyim ben unutmayım. Bu açıklamayı sil bence kimse görmesin. :)))) hahaha :)))

Gülinya Singan
G

Estağfurullah

Mazlum Moralıoğlu
M

Senin bu dedıgin kadın aklı kıt, erkek unutmaz demek

Gülinya Singan
G

Yok silme mazlum falla tam kapaklık biz izah olmuş sen Gülinya Singan' a bakma

Fatih Kosova
F

Gülinya Singan yorumlardan rahatsiz olduğun uz zaman silerim yorumu rahat olun

Mazlum Moralıoğlu
M

Sinirlerim bozuldu, kahkaha atıyorum ya. :))))

Gülinya Singan
G

Mazlum Moralıoğlu allah da seni güldürsun :)))

Gülinya Singan
G

Yav sinirlenmeyin amaci m kimseyi sinirlendirmek değil

Mazlum Moralıoğlu
M

Yav sirf bu ayete bakip kadin erkek eşit degil derseniz komik olur ama sadece şahitlik den bshsediyor orda yukarıda ki paylaştığım ayetlere bakin

Mazlum Moralıoğlu
M

Yog sırf o değil Nisa 11 ve 12 daha niceleri var öyle..

Fatih Kosova
F

Kısaca ve özetle tüm o kutsal dediğiniz kitaplarda KADIN bir yatak objesidir sadece...

Fatih Kosova
F

mazlum işinize gelince kuran bir bütündür diyorsunuz

Gülinya Singan
G

"Kadınlar tarlalarınızdır, dilediğiniz yerden varın" dediğim gib bu ayette mecaz anlam var bel alti düşünüyorsun hep

Mazlum Moralıoğlu
M

Ahzab 37 de Zeydin hatununa neden el kondu ve Ahzab 50 de sayısı bilinmeyecek kadar kadın neden Muhammed e tapulandı BEL ALTI değil de bel üstü mü düşüneceğiz. Alla alla

Fatih Kosova
F

O ayet için söyledim Fatih Kosova tarla

Mazlum Moralıoğlu
M

Biz tüme bakarız cımbızlamayız.. mazlum aga..

Fatih Kosova
F

Tüme bakiyoruz kadin ve erkek eşittir Fatih Kosova

Mazlum Moralıoğlu
M

3 kere kafana göre boşuyorsun canım tekrar çekti dediğinde kadına hiç hak hukuk tanımadan başkasıyla bir günlüğüne evlendirip tekrar alıyorsun bu nasıl bir mide bu nasıl bir eşitlik demezler mi adama heee?

Fatih Kosova
F

Kafana göre bosayamassin işte bunlar günah ahirette hesabi sorulacak bunlarin

Mazlum Moralıoğlu
M

Peygamberine tüm arabistan çölünde ki kadınları sana tapuladım diyen mi soracak Mazlum Moralıoğlu güldürme benide Gülinya Singan gibi

Fatih Kosova
F

Dediğim gibi kadın erkek eşitdir siz tutturmussunuz islamda kadın erkek eşit degil diye yahu bizde müslüman iz yapalicek bir şey yok sizin sorulariniza cvp da versem düşünceleriniz degismeyecek

Mazlum Moralıoğlu
M

mazlum az once sen kendin söyledin. Kadın unutabilir diye 2 erkek şahitliği diye..
bu ne demek? Kadın aklı erkek kadar çalışmaz demek. Ben mi yanlış anlıyorum?

Gülinya Singan
G

Gülinya Singan hocam Bir Insan in akli la iki insanin akli aynimi birbirlerini tamamlasinlar diye yani kadın aklî erkek kadar çalışır İnsanlar da dikkat edin insanlar dedim unutkanlik vardır insan larda unuttkanlikdan dolayı iki şahit tutun diyor yani Einstein da unutabilir çok akilli olmasi birsey degistirmez sorun akilla ilgili degil unutkanlik her insan da var

Mazlum Moralıoğlu
M

Niye tek erkeğin şahitliği kabul peki? Niye o unutmaz mi?

Gülinya Singan
G

3 insan şahit var bunu böyle degerlendirebiliriz yani biri unutsa diğer i diger unutsa diğeri saglama alma amaçlı

Mazlum Moralıoğlu
M

o zaman 3 kişi derdi yahu ...

Özcan Kızılay
Ö

Tanrı erkekse, dişide iki farklı akıl arar.. Zinada erkek suçsuz dişi teşvikçidir.. Vs işte.. Yaş olsada meşe odunu yanar ısı ve ışık verir ama söğüt sadece is - duman verir buda öyle bir şet işte..

Fatih Kosova
F

nisa 34 te erkekleri kadınlardan üstün kıldık der BU MU EŞİTLİK ?

Soraya Öztürkler
S

Erkekler Fiziki anlamda üstündür kuranda kastettigi bu ama sadece fiziki anlamda

Mazlum Moralıoğlu
M

nisa 34 oku gel lütfen

Soraya Öztürkler
S

Adem ve Havva'dan ibaret ilk çekirdek ailenin çocuklarından Habil ve Kabil'den birisi kardeş cinayetine kurban gitmiş! Adem ve Havva'nın evlatları KARINDAŞ lar kardeş evlilikleri yaparak çoğalmış! Ana malzeme toprak! Şu ahlaka yansıyan cimriliğe bak !

Müesserdan Srpl
M