Yeni doğan kedi yavrusu ne ile beslenir?

Arkadaşlar aranızda veteriner yada kedi sahibi var mı? Yeni doğmuş yavru kedi beslemesi ve bakımıyla ilgili yardıma ihtiyacım var

H
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
27
27 CEVAP

Hocam ben yardımcı olabilirim sorun nedir?

İ

Yardımcı olabilirim.

A

keçi sutu ya da laktozsuz sut ver... 3 saatte bi doyurucan sonra islak mendille popolarini silip tuvaletlerini yaptiracaksin.. mumkun oldugunca sicak tut..

B

Hocam bir de veterinerlerde ve bazı pet shoplarda yeni doğmuş bebişler için süt tozu satılıyor onu da alıp suyla karıştırıp verebilirsiniz bu sütlerden bulamazsanız, hem daha sağlıklı olur. Buraya iliştireyim dedim

İrem Kesici 2 gün

Süt verirseniz de yarı yarıya sulandırın. Benim minnaklar sütten ishal oluyordu. Öyle olursa da yoğurt suyu çok iyi geliyor

Gamze Akcen 2 gün

normal sut ishal yapar... Kesinlikle vermeyin..

Bora Bakir 2 gün

ek olarak sicak su torbasi varsa havluya sarip yanina koyabilirsiniz.

A

com-qwzhbpla7ee4seqbnw5p.jpg

görsel materyal
H

Mümkün olduğunca yerleri kuru ve sıcak olmalı. Varsa laktozsuz süt, yoksa normal süte su ekleyip biberonla verebilirsiniz. Bulabilirseniz toz mamalar var, onlardan verebilirsiniz. Popolarını da temizlemeniz gerekiyor. Islak mendil işinizi görecektir. İshal olmamasına dikkat edin.

E

Süt ve suyu karıştırdım. İcine cici bebe ezdim siringa ile verdim. Doyunca kendi yemeyi istemedi. Ama yeterli miktar nedir ne kadar vermem gerekiyor. Fazla verirsem de Allah korusun bişey olur

H

Karınları şişene kadar verebilir siniz. Veteriner öyle demişti. Onlar zaten doyduktan sonra içmezler. Bebek gibi düşünün, uyku ve beslenmeden ibaret.

Erkan Olcar 2 gün

Doğali bikaç gün olmuş sanırım. Gözleri bile tam açık değil. Çocukların elinde oynarlarken almis kızım ellerinden. Tam bi bebek suan

Hatice Varlıoğlu 2 gün

Anne terk etmiş olmalı. Çok fazla insan teması oldumu anne geri gelip almıyor maalesef. Yine de öncelik annesini bulmak olsun. Annesini bulamazsanız yarın bi biberon alın. Beslenmede çok faydası olur sizin için.

Erkan Olcar 1 gün

Laktozsuz süte ulaşmam daha kolay

H

keçi sütu de marketlerde bulunuyor..

B

Sabah ona da bakarım. Keçi sütünü direk mi vereyim yoksa sulandirayim mi

Hatice Varlıoğlu 1 gün

direk versen de olur... Ama bi veterinere gosterin yine.. Muhtemelen 1 haftalik o yavru..

Bora Bakir 1 gün

Yarın bakicam

Hatice Varlıoğlu 1 gün

Havlu polarin içine koydum. Bayaga tüylü bişey. Içinde sicakcik uyuyo suan

H

yanina ilik su dolu bi sise koyun yine de kendini isitamaz henuz..

Bora Bakir 1 gün

tuvaletinde bi gecikme hissederseniz poposuna zeytinyağı sürün bi..

M

ben yumurta süt su ve çok az şeker karıştırıp veriyordum küçükken sağlıklı bir büyüme evresi geçirdi kontrole gittiğim hekim de beslenmesini beğenmişti.

A

Tuvaletini nasıl yaptircam. Mesela yemekten ne kadar süre sonra

H

Karin sisligine göre tuvaletini yaptirabilirsiniz. Siskinlik sertse tuvelete cikarin.

Deniz Kachieva 1 gün

Arada bir ıslak yada zeytinyağlı pamuk ile silmeniz gerekir poposunu. Yapana kadar.

Eylem Eral 1 gün

Çok sık gelir çişleri benimkiler öyleydi ıslak pamukla hafifçe karnını ovalıyordum 15 dk da bir işeyip kaka yapıyorlardı. Bazen kaka dötünde kalabiliyor tam çıkaramıyorlar pamukla kakanın olduğu yeri de hafifçe ovup çıkarıyorum. Sonrasında zeytinyağı falan sürün tahriş olmasın. Beslemeye gelince onun için kedi süt tozları var veterinerlerde suyla karıştırılıyor şuan alamazsanız anne sütü yerine geçen bir tarif var. Yarım çay bardağı süt, yarım çay bardağı su, bir çay kaşığı şeker, bir yumurta yarısı, bir tatlı kaşığı zeytinyağını karıştırın bekletmeden verin. Her seferinde taze yapın. Sık sık acıkacaktır yavru kedi biberonu yoksa şırıngayla verin ağzının yan tarafından boğazına kaçırmadan. Yavaş yavaş içirin hızlı verirseniz boğulur doyunca bırakır zaten. Arada vermeye çalışın açsa içecektir.

M

Dünden beri kaka yapmaması normal mi? En fazla 1 haftalik Bebis suan

Hatice Varlıoğlu 1 gün

Normal değil içerde kalırsa dışkı sıkıntılı olur ölebilir bile karnınu ovdunuz mu dediğim şekilde

Masal İz 1 gün

Ovdum. Yapmiyor

Hatice Varlıoğlu 1 gün

Veterinere götürmek en iyisi. Alt kısma doğru ovdunuz demi

Masal İz 1 gün

Yavru kediler için anne sütü ayarında petshoplarda mama var ve biberon.... Çişini hafif nemli bir pamukla genital bölgeyi annesi gibi masaj yaparak yaptırın

Y

Islak mendillede olur çiş önemli en az her dört saatte bir yaptırın

Y

Son durumu nedir kedinin?

H

Emmek istiyor Değil mi ?

Y

Veterinerden bi tane biberon alıyosun ucunda küçük bir delik var yetmezse iğneyle iki uç tane daha del

Y

Bebekler için un gibi birşey var tüm vitamin mineraller var içinde ondan al. Biberona sıcak değil ılıktan (ama Lütfen dikkat et dilleri çok hassastır yanmasın yavrucak) su koyuyordun içine iki kaşık bebek maması unu kapağını kapat çalkala. Sonra al kediyi ağzına daya zaten emiklero. Biraz da bastırırsın biberona

Y

1 ölçek bebelac bebek maması 1 ölçek suyla karıştırıp hafif ısıtıp biberonla veriyordum. 4 saatte bir beslemen lazım ama arada bir içmek istemeyebiliyor zorlamaya gerek yok öyle durumlarda. Süt vermeyin inek sütünün kediler için çok zararlı olduğunu söylemişti veteriner. Sıcak su torbasına vs de gerek duymadık çünkü hava zaten sıcak. Kediler için satılan süt tozunu da kullanabilirsiniz.

E

Veteriner veya petshoptan kedi sütü al lütfen. Cicibebede şeker vs alakasız şeyler de var.
Propolis, umca, laktoferon, lysine, keten tohumu yağı, balık yağı bağışıklıgi güçlendirmek için kullanıliyor veterinere sorabilirsin uygun bulduğunu tavsiye eder.

D

biraz silmen gerekiyo popoyu.. Oyle az silmekle yapamaz..

B

10 dkya yakın ugrastim. Tekrar denicem

Hatice Varlıoğlu 1 gün

* 1 tatlı kaşığı pirinç unu (şu muhallebi yapımında kullanılan)
* 1 çay kaşığı zeytinyağı
* bardağın 2/3 kadar laktozsuz süt, 1/3'üne de su ekle
* 1 yumurtanın sarısı
* nohut tanesi kadar tereyağı
* 1 çay kaşığından biraz az şeker
* çok minnak tuz, küçücük ama

Bunları bir kasede kaynatıp dolapta soğut ama ılık kalsın, yani oda sıcaklığında. Sonra mini biberonla ver.. Annesi terketmiş, gözleri bile açılmamış 2 günlük kediyi böyle büyüttüm. Ama kediyi sürekli sıcak tutman lazım. 4 tane küçük pet şişeye kaynar su doldur. Üzerine havluyu 2 kat yapıp ser ve kediyi koy, üzerini de ört.

Tuvaleti için pamuğu ılık suyla ıslat ve poposuna çok küçük masaj yap, annesi yalıyormuş gibi.

C

Altına sıcak su torbası koydum, sabaha kadar idare eder sıcaklığı. Cisini yaptırdım. Karnını doyurdum. Yarin da yapmazsa kakasini zeytinyağı koyucam sütün içine. Masaj yapmaktan ben yoruldum. Kaka yapmama inadindan yorulmadi sipa

com-31yyuno6bn5g10lnjurv.jpg

H

Biz büyüyoruz ama hala Adımız yok

com-9ndbspdlt38fuhxzx0pm.jpg

H

Bi de ilk aşısı ne zaman yapılıyor bi söyleyin bakalım

H