Yeşilzeytin ve siyah zeytin nasıl yazılır?

TDK’ye göre “yeşilzeytin”in bitişik, “siyah zeytin”in ayrı yazıldığını biliyor muydunuz?

Ercan Yeliz
E
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
62
62 CEVAP

Tümünü bitişik yaziyom.

Huseyin Erenuluğ
H

Hayır bilmiyordum

Nur Bilece
N

Nedeni ne?

Muhammed Bakşi
M

Ben bir tek çekirdeklerini ayırıyorum.

Özgür Mavişim
Ö

Ben yazmıyor yiyorum

Yaşar Yacan
Y

Peki ya sebebi hikmeti ndr hocam ??

Gulcan Mehdizade
G

Siyah sıfat oluyormuş, zeytini siyah kabul ettikleri için, yeşilzeytin farklı bi olay Hocam

Ercan Yeliz 1 yıl

Gerckten bunu tahmin ettim yeşil blki de sifattan sayilmiyordur.. Teşekkür ediyorum

Gulcan Mehdizade 1 yıl

Yeşil siyaha kusmez mi beni sıfattan saymıyorlar diye yazııık

Hava Tem 1 yıl

Onun arapca ile bir ilgisinin oldugunu düşünüyorum

Gulcan Mehdizade 1 yıl

Yeşil yeşil kalmıyor. Ham zeytin ya ondan olmalı. Anlam kayması var, diye bitişiyor olmalı.

Berna Atağan 1 yıl

Biz biliyoruz da TDK biliyor mu emin değilim.

Kenan Elieyi
K

Onun da haberi yok bu durumdan bence

Elvan Toker 1 yıl

Korkarım ki öyle:)

Kenan Elieyi 1 yıl

Aklı karışmış

Elvan Toker 1 yıl

Türkçeyi dünyada geçersiz ve zor bir dil haline getirmek için bu kadar gereksiz ve çok kural koyan TDK yıkılsın yerine lunapark yapılsın.

Ali Tekarslan
A

Ben ayırıyorum hep

Kudret Denir
K

Ben de hep bitistiriyorum.

Huseyin Erenuluğ
H

Yeşil de renk siyah da renk. Ayrica yeşil zeytin de var siyah zeytin de.. Anlamadım sebebini

Serpil Ayverdi
S

Hımm ilginçmiş teşekkür ederim .

Serpil Ayverdi 1 yıl

Biliyorum, neden böyle olduğunu bilmiyorum. ( Bilmez olaydım )

Erdal Yarış
E

Fasulyede de öyle bir durum var

Necla Yasmin
N

Ben ikisinin de catalbatmaz kaydirgac olduğunu biliyorum

Arzu Calgu
A

Bak sen şu ırkçı TDK'ya

İbrahim Köşnek
İ

Yok artık

Renginar Altundal
R

Ne meraklı bizim millet bitiştirmeye.. Ayır hepsini. Bitişik kelime de neymiş yaa..

E Nisa Kayra
E

Hı hı biliyoz

Nilay Ardalı
N

Neden öyle ?

Naz Ckmk
N

Hoş değil.

com-czu8cc3h40l4izgp7xvr.jpg

Giray Özçeltik
G

Sıfatlar ne zamandan beri bitişik yazılır oldu, !

Sabahat Hayto
S

Yeşil İslam'ın sancağının rengidir ve birlestiricidir.Birlik beraberlik sembolüdür. Ayirmak veya ayrı düşünmek olmaz. Siyah karadır, karanlıktır. Yas tutmaktır. Ayriliktir. Bence bu yüzden diyeceğim ama şaka bu sadece. TDK'da ampullu sepete oy veren aydın kesim olmadığına göre mantıklı bir açıklaması vardır elbette.

Necmi Akhan
N

Aklim almiyo ya siyah sifatsa yesil zeytinde sıfat olmali

Tuğba Göçen
T

Zeytinin rengi siyah kabul edilmiş

Ercan Yeliz 1 yıl

Ya hocam ben hala olayi çözemedim

Tuğba Göçen 1 yıl

Siyah kabul edilmis ama yesilde bur gercek yani

Tuğba Göçen 1 yıl

Yeşil olsam sıfatına tükürürdüm zeytinin

Gökhan Turac
G

Birde yeşil mercimek ve kırmızı mercimek vardı sanki biri bitişik biri ayrıydı sanıyorsam

Salih Elden
S

Sebep? Kim ne sebeple buna karar veriyor? Cık cık cık.

Hatice Civez
H

Tabiki de biliyorduk

Gülistan Bernaze
G

Bu TDK dikilir ne yiyip ne içiyorlar acaba?:))

Hatice Civez
H

Siyah zeytin,
sözleşmeli öğretmenmiş
O yüzden

Veysel Çepni
V

Ya da sözlesmeli hemşire

Hülya Hacı 1 yıl

bi mantik gelistiremedim..nedenmis ki..

Aylin Ürekli
A

Niye bütün hocalar bunu paylaşıyor? Anladık

Hatice Bayboğan
H

Ikiside renk yahu nedir bu ayrımcılık

NazŞah Ambarcı
N

Burası Amerika mı kardeşim.

Bilgen Haciahmetoglu
B

Yok tabi benimkisi işin mizah kısmı

NazŞah Ambarcı 1 yıl

Yeşil zeytin özel bir tür siyah zeytin ise içinde pek çok zeytin türünü barındıran genel bir ifade.

Hasan Altıner
H

Yani siyah sıfat, yeşilzeytin sıfat isim

Hasan Altıner
H

tdk ve kuralları

Mihrican Erdemli
M

O degil de sadece Avrupa Birliği'ne getirilen eklerin kesme isareti ile ayrilmasina ne cok gulerim hala

Hülya Hacı
H

özel isim olduğu için normal değil mi hocam?

Pinar Soyman 1 yıl

Diğer kurum, kuruluş, birleşim isimlerine getirilen ekler ayrılmıyor o nedenle komik

Cennet Şele 1 yıl

Hep bir eziklik psikolojimiz var gibi hissettiriyor bu durum

Cennet Şele 1 yıl

Vay bee

Özge Üzeyir
Ö

Yeşil zeytini ilk defa duydum ayrı yazardım

Pinar Soyman
P

Ne farki varmis hocam ikisi de sifat amerikaya ozenip siyahilere ayrim mi yapiyoruz ki acep?

Şehri Harden
Ş

Irkçılığa hayır, yeşil de olsa siyah da olsa zeytin zeytindir.

Zekiye Erdogankızgın
Z

Sarıpapatya da bitişik

Burçin Gürgensuyu
B

Ya insan renk koruyse nasil yazacak

Osman Uzunyay
O

Aynı ırkçılıktan fasulye de nasibini almış durumda yeşili birleşik kurusu ayrı yazılıyor.

Cennet Şele
C

Bilmiyordum .

Mehmet Kızılbulut
M

Vardır bir hikmeti

Emre Canbolat
E

Sarıkola siyah kola bugün girdi TDK ya

Soner Gokbayrak
S

Öğrenmiş olduk

Esra Aytac
E

Buzdeki "kadrolu-Sozlesmeli" gibim birşey.... Bunu öğretmenler anlamazsa hiç kimse anlamaz

Murat Ganini
M

Öyle de olsa böyle de ikisinide yedikten sonra zeytin yedim derim

Akif Soran
A

Sözcüklerden hiçbiri anlamını yitirmemişse ayrı yazılır. Biri veya ikisi de anlamını yitirmişse birleşik yazılır. Birleşimde ses düşmesi, ses türemesi yumşama varsa da birleşik yazılır.

Fatma CansevgiLi
F

TDK ne derse doğrudur

Tuba Kılıçbeyli
T

Yeşil ham hali, siyah olgun hali ya, Siyahın çekirdeği de kolay ayırılıyor ondandır.

Muhammet Hsnky
M

Yok artık

Ayşen Yazlik
A

Türkçenin en anlamsz konusu

Adile Şenay
A

Zeytin siyahtır. Yeşil zeytin ise yeşil zeytindir fazla kasmaya gerek yok

Çapan Yelegen
Ç

yeşilzeytin isimdir siyh zeytideki siyah sıfattır

Yahya HaSan
Y

Yok daha neler

Musa Erkasap
M

Nasil kodlasak bu yazim isini, cogu kelimeyi bizler bilemiyoruz... İsimiz zor.

Letizia Tünç
L

Hayatım değişti şuan.

Harun Karsak
H

Nasıl birşey bu yahu

Aslıhan Kurban
A

Bir 'de oturgaçlı götürgeç vardı bir zamanlar

Aslıhan Kurban
A

Maalesef öyle bir şey yoktu. İnsanların uydurması idi...

Ömer Ellidirhem 1 yıl