"Kim kendini bir kavme benzetirse, o da onlardandır"
Bu bir hadis
Celal Şengör: "ırklara siyasi açıdan bakmak bilim değildir. Irklara siyasi açıdan bakarsanız bilim olmaz." demişti.(etik bakış)
Bu hadise bakınca, adaptasyondan bahsettiğini idrak ettim.
Mesela bir İran'lı kendisine Türk diyor, bu adamın torunları da kendilerine Türk diyor. Türk gibi yaşamaya devam ediyorlar.
(yanlış anlamadıysam Celal Şengör buna siyasi bakış diyor.)
Yani adamın İran'lı olup kendini Türk iddia etmesi emik bakıştır ama torunları beş kuşak gitmiş, halen Türk olduklarını iddia ediyorsa artık Türklük galip çıkar, adapte olur.
Adamın kendisini Türk iddia etmesi için Türklük alametleri olması gerekir.
Mesela:
Bir İngiliz ne kadar Türk'lere hayran olsa da, Türk olmayı kabul etmez.
Bir Karşıyaka'lı, Göztepeli olmayı kabul etmez.
Bir Galatasaray'lı, Fenerbahçe'li olmayı kabul etmez.
Değil mi ?
Sizce takım değiştirmemek için bu kadar ısrarlı olmalarının sebebi o takımlarda bir bağ hissetmeleri değil mi ?
Fenotip olarak Türklükle alakasız adamın, kendini Türk hissetmesi kanında Türklük olduğunu göstermez mi ?
RNA'da varoluşumuzdan bu yana bilgi saklanıyor bu bilgilerle bağlantısı olabilir mi ?
Yani adamın bu şekilde iddialarda bulunması bir genin cevapları olabilir mi ?
Mesela Kürtler:
Dağlık alanlarda yaşarlardı, yaşadıkları bölgeler tarıma uygun olmadığı için soygun yaparlardı, kolay yoldan para kazanmaya çalışırlardı değil mi ?
Bugün baktığımızda çoğu saldırıya meyilli, uyuşturucu satan kişiler kürt fenotipine sahip ama Kürt fenotipine sahip olup, suç işlemeyen, Türklük için çalışan kişiler mevcut.
Hadise dönelim
Bir kişi Türk olmak için çabalıyorsa, geçmişte Türk kanı bulaştığı ve zamanla yeniden Türk olacağını gösterir. Eğer hadis doğruysa, Hz. Muhammed(A. S.M) haklı ve bilimsel bir açıklama getirmiş oluyor. Zaten bütün canlılarla akrabağ değil miyiz ?
Son olarak
kişiler için; "Şu adam gözüme hoş görünmedi", "bundan kesin bir bela gelir" terimlerini kullanıyoruz. Bu şekilde düşünmemizin sebebi genlerimize kayıtlı olan bilgilerden ötürü olabilir mi? Atamızın şüphelendiği kişiye benzediği için şüpheleniyor olabilir miyiz ?
Tezlerim doğruysa; fenotip olarak İran'lı diyorsak ve genindeki düşünceleri inkar ediyorsak yine bilim olmayacaktır.
Gelecek sorulara cevap:
Irk yoktur demiyorum.
Celal Şengör'ü aşağılamıyorum.
Irk tanımı için yeni yöntemler geliştirilmesi gerekiyor.
Evrim Ağacı yanlısı değilim.
Evet hadisler şüpheli, hadisi görünce aklıma takıldı makale yazma gereği hissettim.
Epigenetiği araştırmalısın.
Kültür emperyalizmi ve dejenere olmak denebilir ilk örneklere.
Mesela uyuklarken düşme hissi duyup irkilmemiz de, eskiden ağaç dallarında uyuyup sürekli düşmemizin nesilden nesile aktarımı olduğu söyleniyor. Malum mağalarda ve yerde bir sürü yırtıcı vardı.
Teşekkürler, araştıracağım.
Burak Beder Burak Oran
Buna "Siyaseten doğruculuk" diyoruz
Berkay Şensertkaya
Sende tartışcak konu arıyon aq ancbsjchs
Son paragraf derinden etkiledi ama
Celal Şengör siyasi ırkçılık diye bir şeyin olmadığını söylüyor siyasi ırkçılık=milliyetçiliktir diyor.
Bu hadisten çıkarılacak ders bu değil. Bu hadisten çıkarılacak ders "Kim birine benzemeye çalışırsa onlar gibi oturup kalkar onlar gibi düşünür ve onlar gibi fikir üretir bu onu benzemeye çalıştığı kişiler gibi yapar."
Tamam benim dediğimi doğruluyor çelişki nerede ?
Onlara benzemesi o ırktan olduğunu göstermez ama o ırktanmış gibi davranır.
Orda gibi kelimesini kaçırmışsın.
"Onlardan olur" dediği zaman; artık onlara özeneceği anlamına gelmiyor. Tamamen ruhen de onlardan olacağı ve artık öyle kalacağı anlamına geliyor. Benzemekle alakası yok yani.
Sonuçta herkes aynı insandan gelmiyor mu bizi farklılaştıran bölgelere göre yediğimiz yiyecekler ve bulunduğumuz coğrafi şartlar sonucu oluşan mutasonlardır.
Aga inancın ne ?
Çok şükür İslam.
Onur Çiçeklidağ allah yolundan ayırmasın
Haşa. Ben önceleri kafirdim. Doğru yolu bulduğumu düşünüyorum.
Onur Çiçeklidağ bende kafir sayılırım doğru yolu banada göstersene
Neyi merak ediyorsun ?
Etik olarak şunları söylemek isterim; bütün halklar ın kentlilileşmede ani kırsal alanda yaşadılar düz ovada yaşayamadılar ne zamanki nüfus arttı güçleri arttı ve ne zaman ki pazar ekonomisi gelişti o zaman kentlileşme başladı site şehirler kuruldu ve surlar duvarlar dikildi ve Kabilecilik ve Kabile devletleri kuruldu (derebeylikler, lordluklar) herneyse bu işin dönüşüm evresiydi. X ırkından birinin kendisini Y ırkından hissetmesi ve sonraki 5 kuşağın kendisini Y ırkından sanması yada Y ırkından olması adaptasyon değil asimilasyondur.
Yani bu kadar uzatmamın sebebi hadisi açıklamak için yeterli ve kapsamlı örnekler değiller demekti.
Şu söylenebilir bir file bakıp at ın tariflerini vermek fili ifade etmez at temsil etmez dolayısıyla gördüğünüz şey ile tarif ettiğiniz şey aynı olamaz çünkü fil ve at farklı fiziksel özelliklere sahip iki ayarı cins hayvandır ve bir at fil olamayacağı gibi filde at olamaz yada kendini öyle hissedemez.
Öncelikle hürmetli eleştiriniz için teşekkürler. Asimilasyon denilemez çünkü beyin zararlı gördüğü düşüncelere direk cephe alabilme kabiliyetine sahiptir. Örneğin: Bana Türkçülük üzerine bir kitap veriliyor kitabı heyecanla alır okumaya başlarım ancak hiç ÖĞRETİCİ OLMAYAN, komünizm propagandası yapan kitaplar hediye edilse alamam çünkü bana zararlı olacağını beynim biliyor ve bunu reddetmemi sağlıyor. Ama beynim komünizmi bilmiyor mu? Gayet iyi biliyor fakat neden reddediyor? Türkçülük propagandasını kabul ediyor da, neden komünizm propagandasını kabul etmiyor? İşte burada düşünmemiz lazım. Bazı insanlar da komünizmi kabul ediyor Türkçülüğü kabul etmiyor. Değil mi? Verdiğiniz örnekte fil ve at arasında bile benzerlikler vardır. Bir atın spermini, filin emriyosuna enjekte ettiğimizi düşünürsek, doğacak filde birçok fiziksel sorun olacaktır, at kuyruğu, at toynağı gibi özellikler de olacaktır. Bunlar birkaç kuşak gittiğinde belki de genlerin azizliğine uğrayıp bu özellikleri kaybedecek ve tekrar fil olacaklardır. Engelli doğan insanlara bakabiliriz mesela. Genler de düşüncelere uyum sağlayabilir. Sonuç olarak; bir kişinin cinsel eğilime yatkınlığı, bir ideolojiye bağlığı, yeniden kurtuluş özlemi duyması atasının ona bıraktığı gen mirasından ötürüdür.
Türklük geni ya da kani gibi bir şeyden söz edemeyiz. Hiçbir toplum için bunu soyleyemeyiz. Gunumuzdeki her toplum birbiriyle karismis halde. Bugünkü türk toplumu genetik açıdan bir yunana bir gurcuye orta asyadakilere gore çok daha yakın. Irk ayrımı tamamen kültürel ve politik. Biyolojik olarak afrikali, uzak dogulu ya da akdenizli gibi cok kaba ayrimlar yapilabiliyor. Onlarin arasindaki gecis de net degil karisik halde.
1) öncelikle şunu söylemek istiyorum bir ; Efendimizin söylediği söz '' Kim kendini bir kavme benzetirse, o da onlardandır" burada tam olarak şunu söylemek istiyor, sizin inancınıza ters düşen herhangi bir millete (kavim) yakın olmayın onlardan uzak durun eğer onlara yakın olursanız onlar gibi dinden çıkar kafir olursunuz demek istiyor tam olarak karşılığı bu.
Kur'an'da onlarca ayet var ve aklını kullanmak üzerine de birsürü ayet var. Demek ki Kur'an, felsefi düşünmemizi istiyor. Yazdıkların benim dediğimi doğruluyor. Yukarıda arkadaşta aynı soruyu sordu zaten aynı yorum onbin defa atılıyor cevap vermek istemiyorum.
Onur Çiçeklidağ yalnız bu yorum soru değil.
2) ''Mesela bir İran'lı kendisine Türk diyor, bu adamın torunları da kendilerine Türk diyor. Türk gibi yaşamaya devam ediyorlar.'' bu sözü bir irdeleyelim, bir İranlı kendisine ben Türküm demez bir İranlı sadece pers olduğunu iddia edebilir. Bugun Azerbaycan bağımsız bir ülkedir fakat tümüyle değil yanlış hatırlamıyorsam kuzeyi bağımsızdır tam olarak ama güneyi İran sınırları içerisindedir. İran da şuan da neredeyse 35 milyon Türk bulunmaktadır buda
%50 den fazla bir nüfus demektir. Yani bir iranlı değil o Türk olduğunu iddia eden Türktür. Safeviler dönemine bakacak olursak oraları gören seyyahlar o coğrafyanın tamamının türkçe konuştuğunu söylüyor.
Göçebeliği unutuyorsun dostum bir gürcü kendine türk diyebiliyor atıyorum 3. Nesil dedesi Türkiye'ye göç etmiş
Yine benim dediğimi doğrulamışsın. İnsanın geninde onlarca ırkın kanı var bunu herkes bilip kabul ediyor değil mi? Hangi ırkın geni daha baskınsa(ki baskın olmasına gerek yok) o ırk gibi düşünür. Baskın olsa da, olmasa da, zamanla gelecek kuşaktaki torunlarında baskın kalacaktır. Yani Türklük %1 ise %2-%3 olacaktır torunları da dedesi gibi devam ederse artmaya devam edecektir tezim bu genlerin incelenmesi gerekiyor.
Irkları neye göre ayiriyorsunuz? Turkluk geni diye bir sey mi var?
Irkları ayırmak için yeni yöntem geliştirilmeli. Türklük geni, Türk gibi düşünenler için kullandığım tabir.
Bu kültürel bir şey. Genetik olarak günümüzdeki ırkları ayirabilecek bir şey yok. Türk arap ingiliz fransiz gibi ırk isimleri en fazla 2 bin yil eskiye dayaniyor. Genetik bir farklilik yaratmak icin cok az bir süre. Zaten hicbir halk izole halde olmadigindan dolayi arada ayrim yapabilecek bir durum da yok.
3) ''Bir İngiliz ne kadar Türk'lere hayran olsa da, Türk olmayı kabul etmez.'' eğri oturup doğru konuşmak gerek hiçbir ingiliz Türke hayran değildir. Dünyada Ari ırklar vardır bunlar arasına İngilizi Almanı Türkü Fransızı girer başkada var tabi ben kısa kestim bu üç ırkı şöyle tanımlayalım mesala ; dünyanın en ırkçı devleti Fransadır resmen ve aşikardır. Almanların tarihine baktığınız zaman bu ırkçılığı çok net göreceksiniz her ne kadar kendilerine nazi hitabını yakıştırmasalar bile öyledirler. Dikkat edin BMW marka arabaların önünde ızgaralar size hitler bıyığını anımsatacak. İngilize gelecek olursak sadece şunu şöyleyeyim ingiliz milleti kendi kendine demokrasiyi getirmişlerdir buna tarihte bir şey diyorlardı şuan hatırlayamadım. Milletler arasında en kendini beğenmiş en egoist en ırkçı olanı ingilizdir ve çok sinsidir. İngiliz bir araba gördüğünde şunu denir dünya genelinde '' İngiliz asaleti'' . Bize gelecek olursak halen daha Türklük için umut vardır Fakat ''Türki'ye Adında sonda bulunan sahiplik eki neredeyse anlamını yitirecektir Türkiye Türke ait Türk Türkündür demektir. Türkiye'de yaşayan bir çok Türk dejenere olmuştur bu da kozmopolitik bakış açısını doğurmuştur. Dünya daki Tüm Irklar ırkçılık yaparken bizim ırkçılık yapıyor olmamazı bazı farklı fikirleri benimseyen Türk arkadaşlara göre yobazlık hayalcilik olmuş. Biz adeta bir arap ülkesi moduna girmişiz ama bunu yıkacağız ileride. Gelelim başa bir ingiliz yada bir alman Türk'e hayran değildir.
Bir Türk'te Almanların, İngilizlerin, Fransızların tarihine hayran olabilir. Bunun aksini iddia eden tarihçilerden, siyasetçilerden haberi yoktur. Bin defa yazdım yine yazıyorum; Türk hissetmesi kanında Türklük olduğunu gösterir. Diğer konulara cevap vermeme gerek yok.
Onur Çiçeklidağ Hayran olmak farklı Saygı duymak farklı Milli şuur ile dolu bir Türk kesinlikle başka herhangi bir ırka hayran olmaz.
4) ''Bir Karşıyaka'lı, Göztepeli olmayı kabul etmez.
Bir Galatasaray'lı, Fenerbahçe'li olmayı kabul etmez'' Bura da yapılan kıyaslama başlı başına bir yanlıştır aklındaki soruya yanıt bulabilmek için yanlış kıyaslama yapıyorsun. Fanatizm ile Irkçılığı birbirine denk tutamazsın burada bir kan bağı bir soy bir akrabalık mevzcut değil. Bunu belirtelim.
İnsanlar neden "fanatik" olur diye soralım pekala.
Onur Çiçeklidağ fanatizmin içerisinde din takım vs gibi kavramlar mevcut fakat Irkçılık yada Türkçülük mevcut değil kapsam dışı anlayacağın.
5) ''Mesela Kürtler'' efenim ırkı eleştiriyorsun soysuz etnik bir kökenden yola çıkarak sonuç ilişkisi kurmaya çalışıyorsun. Bir kürt asla Türklük için mücadele vermez bir kürdün yapacağı en iyi iş kürtçülüktür. Bir kürtten kominist olur feminist olur agnoşist olur milliyetçi olur Ülkücü olur ama asla Türkçü Olmaz Türkçü olmak için Türk olmak gerekir. Çünkü Türkçülük içerisinde barınan fikirler islam kardeşlik hoşgörü vs değildir sadece Türklüktür..
Şeyh Sait isyanının (1925) ardından kurulan İstiklal Mahkemnesi'nde yargılanan İzol aşireti reisi, Hacı Kaya'ya "Türk müsün, Kürt müsün ?" diye soruluyor Hacı Kaya Türk'ün Kürdüyüm diyor. Bunu neden diyor sence? Dersim Türk'tü bu arada.
Onur Çiçeklidağ yaptığın yorumla benim yaptığım yorum arasında hiçbir bağ kuramadım.
6) ''Bir kişi Türk olmak için çabalıyorsa, geçmişte Türk kanı bulaştığı ve zamanla yeniden Türk olacağını gösterir. Eğer hadis doğruysa, Hz. Muhammed(A. S.M) haklı ve bilimsel bir açıklama getirmiş oluyor. Zaten bütün canlılarla akrabağ değil miyiz ?'' Sence Dini Bir kişilik Müslümanlar için Önemli olan bir insan Böyle bir sözü sarfeder mi? Bazı şeyleri araştırmaya bile gerek yok mantık çözüyor her şeyi. Siyahın beyaza beyazın siyaha bir üstünlüğü yoktur diyen bir insan sence Bir Irktan söz edebilir mi hadisinde Şuan piyasada 1000 den fazla sahte hadis vardır ki neden Olmasın Kuran-ı Kerim mi? Senin Takipçin olsa fazla sayıda bir söz yazsan şöyle kulağa hoş gelen kafiyeli falan altına da hadisi şerif yazsan 3000 insandan 100 tanesi alır aynı şekilde paylaşır hiç araştırmadan falan. Mevzuyu anladın sanırım.
Ben zaten üstünlüğü var demedim ki. Bu hadisten de üstünlük çıkarmak gibi niyetim yok "kim bir kavme benzerse o da onlardandır." Önceden onlardan değil ama benzeyince onlardan oluyor nedense. Diğer konulara cevap vermeye lüzum görmüyorum.
7) '' kişiler için; "Şu adam gözüme hoş görünmedi", "bundan kesin bir bela gelir" terimlerini kullanıyoruz. Bu şekilde düşünmemizin sebebi genlerimize kayıtlı olan bilgilerden ötürü olabilir mi? '' bazı konulara mercekle bakıyorsun yani oturup saatlerce düşünsem böyle bir şey gelmez aklıma bu durumu şöyle izah edeyim sana yüzlerce insanla tanıştım ve emin ol hiç aklına gelmeyecek baby face dışardan bakınca ulan şu çocuğun tatlılığına bak diyeceğin adamların içmediği bok işlemediği suç bela olmadığı insan kalmamış bu tamamen dış görüşle alakalı insanın giyinişi konuşması hal ve hareketleri ile alakalı bu konu genle alakalı değil yani bu kadar eşeleme. Şöyle bir şöylem var mesala '' ulan ondan hiç beklemezdim çok iyi çocuktu demek karısını bıçaklamış'' yada ''hırsızlık yapmış '' vs vs bu psikoloji ve yetişmeyle alakalı bir durum. İnsanları dışarıdan görünce onlara not vermek istersen Erzurumlu İbrahim Hakkı hz adında biri var zamanın alimlerinden onun insanlar yüzleri hakkında yazdığı bir kitap var oradan bak meraklıysan.
Tabiki çevre şartları, coğrafi şartlar değiştiriyor. Lakin, ben genetik üzerine konuşmaya çalıştım, onlar sadece örnekti. Genetik değişir mi? Şu an için değiştirmenin mümkünatı yok ancak teknoloji gerekir. Kişinin atası geçmişte ihanet etmişse ve bu hiç bozulmamışsa torunu da değişme gayreti göstermemişse; kesinlikle ihanet edeceği aşikardır. Bunun kanıtına bile gerek yok.
8) ''Tezlerim doğruysa; fenotip olarak İran'lı diyorsak ve genindeki düşünceleri inkar ediyorsak yine bilim olmayacaktır.'' diyemeyiz çünkü ''hipomorfizm'' diye bir şey var adını zor okuyabildiğim ve gende düşünce olduğunu sanmıyorum böyle bir bilgiye henüz erişemedim genlerde genetik, fizyolojik bir de biyokimya gibi durumlar mevcut.
Yine benim dediğimi doğruluyorsun.
Onur Çiçeklidağ amacaım doğrulamak yada yanlış ya böyle tez mi olur demek değil. Ben bana göre yanlış olan yerleri eleştirdim .
Sorun yok Teşekkürler.
bu bulgu sadece genetik değil sümer tarihinden gün yüzüne çıkartılan yazıtlar kanıtlar da doğruluğunu ıspatlar yani bu idda yanlış olamaz bencede
Gönderiye yorum yapacak kişiler lütfen dikkatli incelesin. Aynı yorumun benzeri yazılıyor, cevap vermek istemiyorum.
bunun sebebi beynimizin ortasında duran taaa Sürüngenlikten kalma bir bölüm... Yani beynimizin ortasındaki sürüngen beyini neden oluyor bunlara