Mezhepler neden var? doğru bir değil midir?

Dinlerini parça parça edip hiziplere bölünenler var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi Allah’a kalmıştır. Allah onlara yapıp ettiklerini haber verecektir.

6-Enam Suresi 159

Doğru Bir Değil Midir ?

B
Yorum bölümünü doldurun
Ad Soyad bölümünü doldurun. Lütfen ad ve soyad yazınız (ör: Kemal Atatürk)
yorum gönderilirken bir hata oluştu!
42
42 CEVAP

16.soru bitirici soruK. O

İ

Bu tablo tamamen yalan cunku bir mezhebin helal dedigine digeri haram diyemez

S

Maalesef doğru kardeşim

Bayram Konuklar 6 yıl

Kardesim sana genel bi fikih kuralini soyledim bu kural 4 mezhep arasinda gecerli sen bana malesef dogru diyorsun delilini getir o zaman

Selçuk Kireç 6 yıl

Mekruh vb. Diyebilir ama haram diyememz

S

Kaynak ne peki? Bazılarından emin değilim ben? Biri kafasına göre yazmış olmasın ??

M

Mezhep düşmanlığı bayram tatili bile dinlemiyor..

O

Bu konular itikada ait değildir, muamelat ve fürüta aittir, mezhep imamlarının içtihadıdır, hoş seni zaten ilgilendirmez, çünkü mezhepsizsin

O

Haram ve helal bahsi itikatla mı ilgilidir amelle mi sayın Orhan Çatar

M

Kardeşim Kuran'ı Kerim'de açıkça haram veya helal denmemiş, hüküm bildirilmemiş, Hadis, icma ve Kıyas delilleriyle müctehit, içtihat eder, yanılabilir, ancak bu dine zarar vermez..

O

Peki bu müctehitlerin farklı çıkarımları karşısında Müslüman ne yapmalı?

M

Kendisine en yakın mezhebe tabi olmalı..

O

Hukuksuz yaşanmaz

O

Hanefi mezhebi şehir hayatına Şafii mezhebi kırsal alanda kolaylık sağlar

O

mezhep gorus farkliligidir, din degil! Karistirmislar

G

Ben çok şanslıyım Rahmetli Babam Şafii, Rahmetli Annem Hanefiydi. Biz Şafii mezhebindeyken, fıkıh dersi hocamız bize Hanefi fıkhını öğretti, babamızdan izin alarak Hanefi olduk. Bir kereye mahsus..

O

Zaruret halinde diğer hak mezhep taklit edilebilir, ruhsat verilmiştir

O

Çocukken midye ve Koç yumurtasını sever yerdik, Hanefi olunca aramadım.. Selamlar

O

En'âm, 145. Ayet: De ki: Bana vahyolunanda, leş veya akıtılmış kan yahut domuz eti -ki pisliğin kendisidir- ya da günah işlenerek Allah'tan başkası adına kesilmiş bir hayvandan başka, yiyecek kimseye haram kılınmış birşey bulamıyorum. Başkasına zarar vermemek ve sınırı aşmamak üzere kim (bunlardan) yemek zorunda kalırsa bilsin ki Rabbin bağışlayan ve esirgeyendir.

Serhan Simay 6 yıl

Ben ayetten başka haram kılınmış bir yiyecek olmadığını anlıyorum. Siz ne anlıyorsunuz bu ayetten?

Serhan Simay 6 yıl

Mezhepler böyle konularda bizi niye bağlar?

M

mezhep imamlari muctehid insanlardir! Nasil ki gidersin bir avukata danisirsin imamlarda böyledir niye kabul etmezsiniz ki ??

G

Kabul etmemek değil mesele.. Mesele bazı şeylerin haram helal gibi birbirine zıt kavramlarla açıklanması

M

Tekrar soyluyorum hic bir mezhep birbirine tamamen zit iki hukum veremez birinin helal dedigine digeri haram diyemez bu bir fikih kuralidir

S

Hanefi balık suretinde olmayan deniz ürünleri haram demiş mi dememiş mi?

Serhan Simay 6 yıl

Bu tablo tamamen yalandan ibaret

S

mezhepler hukum icermez ki hakkinda hukum olan konu ictihada acik olmaz! Haram ve helal cizilmistir. Onun disindakiler yoruma aciktir

G

Dogru degil, renk haram olamaz ve haram olan ette haram zaten. Davranis ve yasam tarzindan dolayi meshepler var. Allahin haram ettigi birsey her meshebe haram.

F

Hayda Kutubi Sitte'deki hadisler uydurma o zaman.

Serhan Simay 6 yıl

Bunlar hadis mi?

Fatih Ekici 6 yıl

Bunların hepsi kuran da ve hadislerde net olarak geçmeyen şeyler

Y

En iyi maliki hep helal

A

1 ve 4 Şafii için yanlış yazmışsınız

B

10 kırlangıç eti bizde (Şafii) haram sayılması bir efsaneye dayanıyor

B

En'âm, 144. Ayet: Deveden de iki, sığırdan da iki (yarattı.) De ki: O bunların erkeklerini mi, dişilerini mi, yoksa bu iki dişinin rahimlerinde bulunan yavruları mı haram kıldı? Yoksa Allah'ın size böyle vasiyet ettiğine şahit mi oldunuz? Bilgisizce insanları saptırmak için Allah'a karşı yalan uydurandan kim daha zalimdir! Şüphesiz Allah o zalimler topluluğunu doğru yola iletmez.

Serhan Simay 6 yıl

Efsaneden haram çıkarmak nedir? Allah'a karşı yalan uydurandan kim zalim?

Serhan Simay 6 yıl

Pekala soyle bir sorum olacak;tum bu sorulari ki cogu gereksiz ve sacma, siz Kurana gore cevaplayin

M

neyi mesela

Bayram Konuklar 6 yıl

evet doğru birdir hz. Muhammed sav. İn mezhebini söyleyemeyen müslüman kendi mezhebini de söyleyemez. Dine ekleme çıkarma yapma gayretini müspet ilimlere verseydiler şimdi güneşte misket oynuyor olurduk....

A

Hz Peygamber efendimiz as şeriat sahibidir, sahabiler ra. Hepsi müctehit idiler.. Hukukta ekolleşme tebei tabiin döneminde başlar, kitap yazan, talebe yetiştirenler ekolleşmiştir

O

4 imamın ilmi kadar ilmi olmayan hatta onların ilimlerinin 100 000 de 1 kadar ilmi yok gelmiş kıyas yapıyor boş işlerle ugrasmayin

A

1200 sene evvelinin ilminin uzerine 1200 senelik tecrubeyle birikimle bakiyor insanlar olaya kendi aklinizi kücümseyebilirsiniz, burada sorgulayanlarinkini kucumseyemezsiniz

Cem Turkarslan 6 yıl

Bahane üretme icraat göster derler bizim buralarda. O büyük Beyninizle bir şeyler yapın o zaman 5 ci imam olun tabi yapabiliyorsaniz. İmkansızlik içinde onlar ümmetin sıkıntıların ilaç oldular bugün imkanlar genişledi teknoloji ve ilim çok rahat oldu de hadi 5.ci imam çıksın yapamazsiniz ancak kuru kalabalik

Ak Beyaz Sag 6 yıl

Kuran yoksunu imam diye toplum liderlerine denir, dini aciklayana degil Bizim ne yaqptigimiz ortada, bak 27 bin kisiye önceki gruplkarimizla bu sayi 3 e katlar, hurafelerin desifresini yapiyoruz sukur allaha bir ton insanada ulasiyoruz. Aklimizi kiraya verip onlar ustun akilliydi ben acizim deyip acizlik sergilemiyoruz

Cem Turkarslan 6 yıl

Siz milletin kafasını bulandiriyorsunuz

Ak Beyaz Sag 6 yıl

SIzde kafa yokki bulandiralim, kafa olsa bunlari zaten kurandan görursdunuz

Cem Turkarslan 6 yıl

"Bir su, beş muhtelif mizaçlı hastalara göre beş hüküm alır. Önemli miktarda su kaybeden bir hastaya su içmesi vaciptir, şarttır. Yeni ameliyattan çıkmış bir hastaya zehir gibi zararlıdır. Tıbben ona haramdır. Diğer bir hastaya kısmen zararlıdır; su içmek ona tıbben mekruhtur. Diğer birisine zararsız menfaat verir, tıbben ona sünnettir. Diğer birisine de ne zarardır ne de menfaattır. Tıbben ona mübahtır afiyetle içsin... İşte burada hak taadüt etti, birden fazla oldu. Beşi de haktır. 'Su yalnız ilaçtır, yalnız vaciptir, başka hükmü yoktur.' denilebilir mi?"
Said Nursi

T

Mesela: İmam-ı Azam (H. 80-150) bir hadise ile ilgili olarak fetva verdikleri zaman,

"Bu Numan bin Sabit'in (İmam-ı Azam) reyidir. Çıkarabildiğimiz reylerin en güzeli budur. Kim bundan daha güzelini ileri sürerse, doğruya daha yakın olan odur." derdi.

İmam Malik (Maliki mezhebi kurucusu. H.93-179),

"Ben bir beşerim. Bazen hata, bazen de isabet ederim. Bu sebeple benim rey ve içtihadımı tetkik ediniz. Kitap veya sünnete uygun bulursanız, kabul ediniz, bulmazsanız reddediniz." demiştir.(4)

Hanbeli mezhebi kurucusu İmam-ı Hanbeli (H. 164-241) ve İmam-ı Şafii Hazretleri (H. 150-204) de hiçbir zaman iddialı konuşmamışlar ve meslektaşlarını rencide edici sözler söylememişlerdir. Daha sonra bu büyük insanların rey ve içtihatları talebeleri ve alimler tarafından bir araya getirilerek, Müslümanların gönül huzuru içerisinde ibadet yapmalarını temin etmişlerdir.

T

Allah onlardan ebeden razı olsun

O

Farz edelim ki bir marangoz sürekli tahta işleriyle kesme işleriyle uğraştığı için bir yerlerinden kan gelir. Eğer peygamberimiz aksini hiç yapmamış olsaydı ve Allah ve Rasulü buyurmuş olsaydı ki: "Kan abdest bozar" bu marangoz işi çok zor olacaktı. Sürekli abdest tazelemek zorunda kalacaktı. Ama bu adam Şafi mezhebine geçerse böyle bir sorunu olmayacak. Yani Peygamber efendimizin dediği gibi "Doğru yol üzerindeki ayrılıklar ümmete rahmettir kolaylıktır". Yine bu mezhepler ayrılık değildir peygamberimizin yolundan gider ki, Peygamberimiz bir gün namaz kılarken ellerini dirseklerine bağlayarak kılmış, bir gün de karnının üzerinde bağlamış. İmam Şafi "biz dirseklerden tutmayı tercih ediyoruz demiş, İmam Hanefi biz de karında bağlamayı demiş. İkisini de peygamberimiz yapmış.
Bunun yanında kırsal bölgede yaşayanlarla şehirde yaşayanların yaşam şartları ve geçim türleri elbette farklılık arz eder. Bu yüzden dinin buyruklarında temizlik vb. Gibi pek çok konuda bulunulan bölgeye göre müsaade, kolaylık getiren amel konusundaki farklı içtihadların getirdiği rahmet inkar edilemez..

"bütün eklediklerim alıntıdır"

T

Şafi ile hanifi mezhebinde hep ayriluklar var nasil bunlar yalandir diyebilirsiniz ki ?

F

İnançta değil teferruatta

O

Yav abi ben simdi bir sey dicem bana dusmez ama mesela kalabalik bir ortamda yuruyorum elim bir kadına carpti tanimiyorum etmiyorum kadinı bundan dolayı abdest neden bozulur ?

Furkan Akacık 6 yıl

Akıllı Adamsın şehirde normal, Hanefi mezhebinde bozulmaz, Şafii mezhebi kırsal kesimde anormal bazen gusül bile gerekebilir

Orhan Çatar 6 yıl

Kırsal kesim derken abi

Furkan Akacık 6 yıl

Doğu, güneydoğu Anadolu kırsal kesimde Şafii mezhebi kolaylıktır. Mesela Cuma namazı için 40 kişi gerekir

Orhan Çatar 6 yıl

Hanefi mezhebinde bir damla kan abdesti bozar, Şafiilerde çizmesi kanla dolsa bozmaz

Orhan Çatar 6 yıl

O degilde maliki mezhebine mi gecsem her seyi yiyebiliyon ya

F

Miden bozulur her şeyi yeme..

O

Dinde mezhep yoktur! Din kur'an dır oku neyin helal neyin haram olduğu yazıyor. Bunlar batının Müslümanları gruplaştırmak adına çıkardığı mezhep zırvalarıdır.

A

Bi tablo ile mezhepler elestirilmemeli bence bu tablo ne kadar doğru arastirmak isterseniz dogruyu bulursunuz

R

Ben imam anifiye, digeri safiye.... Hangi mezhep yanlis hukum vermisse bunca insana yanlis yaptirmissa vebali imamlarindir

D