Arkadaşlar kime sorsam dört mezhepde hak diyorlar ama işin ucu Aleviliğe dayanınca tatmin edici bir cevap bulamadım Alevilik bir mezhepmi yoksa başka bir dinmi bilen varsa açıklarsa sevinirim
Bir alevi olarak alevilik islamın icinde oluşmuş bir yoldur bu yol tarih bakımında bazı Türklerin islamiyete kendi kültürleriyle birlikte olusturdugu tasavvufi yoldur ama genel tasavvufi anlayistaki körü körüne inanma akılcılıktan uzaklık gibi seyler yoktur aksine ilimin bilimin önemini savunur
Yav pir sultanın deyisleri var sah ismailin deyisleri var imam caferi sadık ın buyruğu var hacı bektasın makalat ı var ahmet yeseviler yunus emreler taptuk emreler var ve hala utanmadan alevilik islam disi diyebiliyosunuz yani öylemi
Aleviliğe mezhep diyen okumadan araştırmadan kulaktan duyma bilgileri burda söyleyen insanlar sürüsüyle olacaktır elbet.. Alevilik bi inanış biçimidir, kabem insan, kuranım sevgidir der bu inanış İslamla bağdaştırılamaz. Tüm alevilik yalnızca Aliyi sevenler ile kısıtlanamaz. İnsan müslüman olup kendine aleviliğin düşünce sistemini örnek alabilir. Yalnızca Muaviye-Ali denilip geçilemez aleviliğin tarihi bunlardan eskidir, pir Sultan Abdalın eserlerini okuyunuz..
Üslubuna dikkat et öncelikle, ben bu olaya gönül vermiş bi aleviyim, yıllardır pir Sultan Abdalın birden fazla eserini okudum birden fazla aleviliği araştırmış okumuş insanla sohbet edip bilgi alışverişi yaptım. Ve sen geleceksin alevilik İslamdır diyeceksiniz. Yok lan öyle bi şey annenden babandan duyduğun şeyler ile tartışmaya girme bari..
Alevi bir arkadas, daha once burda, aleviligin muslumanlikla alakasi olmadigini, muslumanliktan cok once var olan bir din oldugunu, baskilardan korunmak icin ali' nin adinin kullanildigini soylemisti. Bana gore de manrikli. Bir cok yerde de muslumanligi kabul etmek istemeyen turklerin bir kacis yolu olsugunu okudum.
İslamla alakası yoktur ve islamdan önce de vardır Aleviler. Luvileri araştırın isterseniz. Günümüzde olduğu gibi geçmişte de karanlık, aydınlığa karşıdır. Kendi karanlığına çekmek ister herkesi. Çünkü kendine karşı gelen hiçbir şeyi istemez. Ama Alevilik hiçbir dini ve mezhebi insandan üstün tutmaz. Ve insana zarar veren her türlü karanlık faaliyete dirençli bir şekilde karşı durur. Bazen çok ciddi kıyımlar olur. Kendi devamlılıklarını devam ettirebilmek için(mesela Türklerde islamı kabul etmeyenlerin katledilmesi) Ali yolu diye yani bir çeşit islam mezhebiymiş gibi yoluna devam eder. Ha bugün çoğunluk asimile olmuş durumda. Maalesef..
Ebu Hanife ye biri gelip bir kişi babasını öldürse anası ile zina yapsa babasının kafa takısı ile şarap içse durumu nedir diye sorar Ebu Hanife yine müslümandır der bunlar islam dışıdır islamla alakası yoktur bu kişilerin Ebu Hanife başta hocası hamad olmak üzere şafii den tutunda tüm Sünni uleması kafir hükmü vermiştir
Bir yerlerde birşeyler okuyup geldim evet. Okuduğum bilgileri de insanlar ile paylaştım. Ben yazıda bilimseldir kesinlikle ispatlanmıştır diye birşey yazmadım..
Benim okudugum makalelerde ispati vardi. Yani kaynak verilmisti. Ama suan hatirlamiyorum. Alevi demek isik dini demek. Alev anlamini tasiyor vs gibi argumanlar vardi. Islamdan cok oncesine dayanan bir inanc sistemiymis.
Aysegul Algur eğer okuyarak bazen gösterilen deliller bile yetersiz şimdi Einstein zamanı açıkladığını iddia ediyor ve bir takım deliller ortaya sunuyor ki genel görelilik bilimsel olarak ispatlanmış görünüyor fakat insanlar tatmin olmuyor
4 mezhep hak diyenler halt etmiş. Niyemi Kuran kimin kitabı müslümanların dimi Ne diyor Kuran bir çok ayette bölünmeyin. Sizden önceki peygamberleride sevin sayın. Tek din tek Tanrı. Onlarca ayette vurgulanıyor. Ne diyor aleviler. biz mezhep bilmeyiz herkese aynı gözle bakarız. Can birleştiricilik var. bir kesim ne diyor o yahudi bu hristiyan o şu Bu şu. Ve bunlar Kuran ı kendi nifaklarına dayanak oluşturuyorlar.mezhep diye ortaya attıkları fikirlerin başlarına bakın imam cafer i sadık tan çalmadır fikirleri. Alevilikte imam cafer i sadık tarikatın başıdır. Saygı ve sevgi beslenir. yol vardır can vardır. Yol Allah ı yolu can Allah ın yarattıgı insan Yok öyleymiş yok böyleymiş diyenler bir kaç içimizdeki bozukları gösterip bunları yolumuza mal edenlere aynaya bakmalarını tavsiye ederim. yeni oldugum için kırmak istemiyorum kimseyi ama yoluma laf edenlere anlıyacagı dildende cevap verecegim.
bak arkadaş 4 mezhep belli bölgelerde insanlara dini kolaylaştırmak için oluuşmıştur önce bunu araştır ardından alevilik nerdir onu saf kaynaktan araştır. Alevilikvbir din birvmezhep olamaz neden 4 mezhepte namaz vardır alevilikte yoktur. Alevilkte içki serbesttir 4 mezhepte haramdır. Unutmayalım alevilik kavramı ebu talib ve devamınıngetirdiğin din düşmalığıdır lütfen araştırın gercekler acıdır. Tevbe Sûresinin 113. âyet-i kerimesinin Ebû Talib’in îmanı hakkında nâzil olduğu bildirilmektedir. Başta İmam-ı Buharî olmak üzere pekçok muhaddisin rivayetlerinde ve tefsirlerde yer aldığına göre olay şöyle cereyan etmiştir:
Müseyyeb bin Hazn rivayet ediyor. Ebû Talib’e ölüm alâmetleri geldiği sırada ona Resulullah geldi. Ve amcasının yanında Ebû Cehil bin Hişam ile Abdullah bin Ebî Ümeyye’yi buldu. Resulullah (a. S.m.) Ebû Tâlib’e, “Ey amca! ‘Lâ ilâhe illallah’ de. Allah katında kendisiyle sana şehadet ve şefaat edeyim. Bu mübarek kelimeyi söyle” buyurdu.
Ebû Cehil ve Abdullah bin Ebî ümeyye: “Ey Ebû Tâlib! Abdülmuttalib milletinden yüz mü çevireceksin?” diye onu vazgeçirdiler.
Resul-i Ekrem (a. S.m.) amcasına Kelime-i Tevhidi arza devam ediyordu. Bu ikisi de mütemâdiyen o sözlerini tekrar ediyorlardı. Nihayet Ebû Talib bunlara söylediği son söz olarak:
Resulullah (a. S.m.): “İyi bil, amcacığım! Yemin ederim ki ben, hakkında mağfiret dilemekten nehyolunmadıkça her halde Allah Teâlâdan senin için af ve mağfiret dilerim” dedi.
Bunun üzerine Cenab-ı Hak şu meâldeki âyet-i kerimeyi indirdi:
“Akraba bile olsalar, onların Cehennemlik oldukları ortaya çıktıktan sonra müşrikler hakkında Allah’tan af dilemek, ne Peygambere, ne de îman edenlere uygun düşmez.” (1)
Ayrıca başta Tefsir-i Kurtubî olmak üzere diğer tefsirlerde ve sahih hadis kitaplarında kaydedildiğine göre, Kasas Sûresinin 56. âyeti yine Ebû Tâlib’in imanı hakkında nazil olmuştur. Âyet-i kerimenin meâli şöyledir:
“Sen sevdiğin kimseyi hidayete erdiremezsin. Ancak Allah dilediğine hidayet verir. Doğru yolda olanları en iyi bilen de Odur.” (2)
Bu meseleye açıklık getirmesi bakımından Sahih-i Müslim’de rivayet edilen bazı hadis-i şeriflerin meâline bakalım:
Peygamberimizin amcası Hz. Abbas sorar: “Yâ Resûlüllah! Gerçekten Ebû Talib sizi korur ve yardım ederdi. Acaba bu ona bir fayda verdi mi?”
Resulullah (a. S.m.) şöyle buyurdular:
“Evet, verdi. Ben onu Cehennemin derin dalgaları içinde buldum da, kendisini sığ bir yere çıkardım.” (3)
Bu hususta bir başka hadisi Ebû Saîd el-Hudrî rivayet ediyor: Resulullahın huzurunda amcası Ebû Talib’in bahsi geçti. Resulullah (a. S.m.) onun hakkında şöyle buyurdu:
“Umulur ki, Kıyamet Gününde benim şefaatim ona bir fayda verir de Cehennemin sığ yerine konur. Topuklarına kadar erişir, ondan beyni kaynar.” (4)
“Cehennemliklerin azap itibari ile en ehveni Ebû Talib’dir. O dahi iki ayakkabı giyecek, onlardan beyni kaynayacaktır.” (5)
Bu hususta gerek tefsir ve hadis âlimleri, gerekse fıkıh ve kelâm âlimlerinin ve Ehl-i Sünnetin dışında bulunan âlimlerin farklı izahları bulunmaktadır.
Sahih hadis kitaplarında yer alan ve Peygamber Efendimizin Ebû Tâlib’e Kelime-i Tevhidi arz etmesine mukabil, onun ölüm anında bunu söylememesi hususundaki hadisi delil olarak zikreden Ehl-i Sünnet âlimlerinin ekserisi Ebû Talib’in îman etmeden öldüğünü söylerler. İmam Âzam Ebû Hanife de aynı hadisi zikrederek, “Resulullahın (a. S.m.) amcası ve Hazret-i Ali’nin babası Ebû Tâlib kâfir olarak ölmüştür” der. (6)
serkan alevilik. İmam alirıza zamannda horasandan gelen türklerin ona tabi olmasıyla ortaya çıkmıştr. Kökeni türklere dayanır. ebu talip nerden çıktı kıt akıllı uydurma. İçki içermiş. Siz içmiyonuzmu. Bütün meyhaneleri biz mi dolduruyoz. İbadetimizide yaparız içkimizide içeriz. Namaz yokmuş. Gel cemede gör salatı. Bunlar dinin görünen kısmıdır. Bütün eski dinlerde tebligin özü tek tanrı tek din. insan hakkı ve sevgisi özüdür. Ben sana Kuran diyorum. Sen bana yalan hadis satıyn. kopyalayıp yapıştırmacı.
temel muhammade zamanın da gizli duygu besleyen kafirlerin hz alinin arkasına sığunarak oluşturduğu kimilktirki bu kimlik fakir değil zengin zümresidir
aleviliğin din olmaması durumudur. Esasında alevilik mezhepte değildir. Uydurma birşey fakat ne olduğu tam bilinmemektedir. islamiyete ters düşen durumları olduğu için mezhep kabul edilemez. Fakat yolundan gittikleri kişi 4 büyük sahabeden biri olan hz. Ali'dir. Bu bağlamda hz. Ali'yi seven kişinin hz. Ali'nin yolunu takip etmesi gerekirken cem evi diye birşey icat etmişler içinde saz çalıp dönmektedirler. cami kavramı ramazan orucu kavramı namaz kavramı uzak gelmeli arkadaşlara. Zira kendi kafalarına göre bişeyler üretiyorlar.
ateist alevi gibi bir tanımı içinde barındıran bu oluşum cehenneme götürebilir, hz. Ali'nin yolundan gitmek isteyen kişi onun gittiği yolun başındaki hz. Peygamberin yolundan gitmelidir aksi takdirde ortaya saçma sapan bir sonuç çıkar. Allah korusun.
alevilik nedir? Alevilik hz. Ali ve muaviye arasında geçen olayda doğal olarak hz. Ali efendimizi savunma durumudur. Yani siyasidir. Bu durumu fitneci bir grup saptırarak bu görüşü yolundan çıkarmışlardır. soru sormak gerekirse hz. Ali bugün alevilerin yaptıklarını görseydi eğer tepkisi ne olurdu? Yüce peygamberin çok sevdiği bir insan, ibadethane diye kız erkek karışık ritim aleti olan saz ile değişik hareketler yaptıklarını görseydi kendi elleriyle yıkmaz mıydı bu görüşü? Namaz kılan, oruç tutanlar istisna. Çünkü onlar müslümanlardır zaten. Kendilerine müslüman alevi derler ki bu kabul edilebilir bir görüştür. Çünkü aleviliği 2. aşama olarak göstermiş olup müslümanlığına ait bir görüş olarak belirtmiş olabilir.
tüm mezheplerin birer din olmadığı gibi değildir. Hatta çoğu alevi aleviliğin bir mezhep olmadığını, batıni/tasavvufi bir yol erkan olduğunu söyler ki doğrudur; nitekim alevilik hetedoroks menşeili bir yapı olduğu için, daha çok melami-kalenderi ruhu yansıtmasından dolayı, tasavvufi etimolojiye göre bir yol erkandır. mezhep olarak görenlerde mutlaka vardır ona sözümüz yok, ayrıca ''biz mezhep değiliz islam'ın özüyüz'' sloganına sadece bir slogan. tabi tanımsal olarak baktığınızda mezhep demek ile yol erkan ya da tasavvufi anlayış demek arasında bir fark yok, kelime anlamı ile mezhep gidilen yol demektir. Fıkhi manada ise anlayış ekolü dersek daha doğru olacaktır. Elbette aleviliği farklı bir biçimde tanımlayan kesimelr mutlaka vardır, bu onların kendi görüşüdür, alevi kitlenin tümüne mal etmek ciddi bir yanılgıdır. Ayrıca bazı arkadaşlarımız alevilikle kızılbaşlığı karıştırıyorsunuz gibi görüşler ortaya atıyorlar, yalnız bir gerçek var ki bugün anadolu alevliğini doğuran siyasi-teolojik hareket kızılbaşlık olgusudur. Hatta bu konuya reha çamuroğlu ismail adlı kitabında yer vermişti. Bu bakımdan kızılbaşlık olgusu ile aleviliği sert biçimde birbirinden ayıramazsınız. Kürt aleviliği diyorsanız içine girilmesi zor bir alan olarak karşımıza çıkıyor, tabi bazı zaman ''kürt alevi olmaz aleviler yüzde yüz türktür'' savunması geliyor, tarihsel olarak aleviliği doğuran kızılbaş hareketi elbetteki erdebil'den bu yana türk heterodoksisini yaşatan bir yapıydı ve bir türk hareketi idi. Bunu teslim ettikten sonra ısrarla ''kürt alevi olmaz'' demek aleviliğin temel felsefesi ile çatışır, normal şartlarda beklenen tepki ''ikrar veren alevidir'' ya da kendini alevi olarak tanımlayan herkes alevidir olmalıydı. Bu ise aleviliğin teolojisi ve bugüne olan yansıması açısından bir çelişkidir. ''alevi olunmaz alevi doğulur'' mantığı ise -her alevi de var savunması yapmıyorum- bırakın aleviliği islam'ın kendisi ile çatışır. Bu bakımdan arkadaşlarımız tanımlamalar konusunda dikkat etmeliler. alevilik o kadar derin bir konu ki, uzak doğu dinlerini araştırsanız inanın bu kadar zorlanmazsınız. kısaca alevilik din mi mezhep mi tartışması bayatlamış argümanlar olarak karşımıza her seferinde çıkıyor. Sonuç; kısır döngü.
Almışsın yükünü bardagında dolu. O sana yeter. Yaş itibariylede kulakların bilgiye. Tartışmaya degmezsin. Bizden uzak ol rabbine yakın. 30 senemi verdim ben bu konuya Kurana. Ne anlatıyon.
Yani diyor ki madem hiçbir şey bilmiyorsun iki saattir neyin laklağını yapıyorsun??. yukarıda yazdıklarının hiçbirinin gerçekle alakası yok. Kendin de bilmediğini söylüyorsun ama bu ne cürettir ki sayfalarca işkembeden sallayıp yazıyorsun. Ayıp ayıp.
Şu nu unutmaki senin tezin e tanıt Horasan bir İran şehridir. İran kökeni ateşe tapar. Ateşe tapanlar olmuştu r bir şii neden. Müslümanlığı kabul etmedi de Şii oldular Neden cvp lutfen
Mezhebin olmadıgını Kuran da yazdım. Mezhepçilik şirk tir diye Kuran ı delil gösteriyorum. yok hadis yok ebu muhtar efendi şunu demiş. Aleviligi yol luviden gelmiş yok islami degilmiş yok ibadeti şuymuş buymuş. kendi içinizde oglancılık sübyancılık hırsızlık Allah ile aldatma binlerce pislik var. Kirli elleriyle agızlarıyla alevileri agzına alıyorlar. bu devirde bu kafa ya. Sen benim ibadetime kimsinki laf edesin hadsiz. Kendi ibadetine bak. Küfür hakaret etmiyim diyecem. Ama burda ilk günde üç dört kişi inan olsun küfürsüz anlatılmaz. Tartışma kendi fikirlerini yazarak karşndakinin yazdıklarını okuyarak fikir beyan etmektir. Konuştugunun nereye gittigini bilmeyen karşndakinin yazdıklarını okumayan ve sadece hava bazlı yazanlarvar. Bu paylaımın altında toplanmışlar.
Aleviler bile bu konuda farkli fikirdeler
Bana gore alevilik bir felsefedir. Yasam bicimidir
Islamla alakasi oldugunu dusunmuyorum
Alevilik caferilik meshebinin bir dalı
Tıpkı sünniliğin hanifi meshebinin bir dalı olduğu gibi
Alevilik kitapta geçen bir mezhep değildir. Ali yi seven insanların ortaya çıkardığı bir mezhep. Aslında mezhep bile denemez .
Bence çorba olmasında sıkıntı yok çorba iyidir
Bir alevi olarak alevilik islamın icinde oluşmuş bir yoldur bu yol tarih bakımında bazı Türklerin islamiyete kendi kültürleriyle birlikte olusturdugu tasavvufi yoldur ama genel tasavvufi anlayistaki körü körüne inanma akılcılıktan uzaklık gibi seyler yoktur aksine ilimin bilimin önemini savunur
Tüeklerin aleviliği Bekraşi ve pir sultan abdaldandır.
Alevilik inançtır, ehlibeytin, hz. Ali'nin, hazreti muhammed'in dinini en güzel yorumlayandır, Muaviyenin değil.
Sen cemevine git aleviligi ögren
Evet git orda Imam Aliyide Imam Hasanıda Imam Huseyinide goreceksin
Yav pir sultanın deyisleri var sah ismailin deyisleri var imam caferi sadık ın buyruğu var hacı bektasın makalat ı var ahmet yeseviler yunus emreler taptuk emreler var ve hala utanmadan alevilik islam disi diyebiliyosunuz yani öylemi
Aleviliğe mezhep diyen okumadan araştırmadan kulaktan duyma bilgileri burda söyleyen insanlar sürüsüyle olacaktır elbet.. Alevilik bi inanış biçimidir, kabem insan, kuranım sevgidir der bu inanış İslamla bağdaştırılamaz. Tüm alevilik yalnızca Aliyi sevenler ile kısıtlanamaz. İnsan müslüman olup kendine aleviliğin düşünce sistemini örnek alabilir. Yalnızca Muaviye-Ali denilip geçilemez aleviliğin tarihi bunlardan eskidir, pir Sultan Abdalın eserlerini okuyunuz..
Behzat amirimin lafiyla cevap veriyorum saçma sapan konuşma la
Pir Sultan Abdalın eserlerine bakarsak islamı goruruz arastirabilirsin
Üslubuna dikkat et öncelikle, ben bu olaya gönül vermiş bi aleviyim, yıllardır pir Sultan Abdalın birden fazla eserini okudum birden fazla aleviliği araştırmış okumuş insanla sohbet edip bilgi alışverişi yaptım. Ve sen geleceksin alevilik İslamdır diyeceksiniz. Yok lan öyle bi şey annenden babandan duyduğun şeyler ile tartışmaya girme bari..
aynen ben bişey bilmiyorum sadece bir soru sorcam hiç cemevine gittinmi yani Alevilerin ibadethanesine
Elbette
Mezheplerin tamamı şirk
Alevi bir arkadas, daha once burda, aleviligin muslumanlikla alakasi olmadigini, muslumanliktan cok once var olan bir din oldugunu, baskilardan korunmak icin ali' nin adinin kullanildigini soylemisti. Bana gore de manrikli. Bir cok yerde de muslumanligi kabul etmek istemeyen turklerin bir kacis yolu olsugunu okudum.
Bin didim bin
Yok een degildin
Iki alevinin carpismasi vardi burda:)
Ben ben
Ulas ti ismi. Sen degildin
Alevi bir arkadas anlatmisti. Bence mantiksiz degil cunki aleviler kurana uymaz. Alevi ismininde aslinda alev den geldigini soylemisti .
Arkadaşınız okumuş birisi belli ki, aleviliğin kuranı insandır çünkü kurana bu yüzden uymaz..
Ben de bir cok yerde okumustum. Turklerin boyke bir kacis yolu buldugunu.
İslamla alakası yoktur ve islamdan önce de vardır Aleviler. Luvileri araştırın isterseniz. Günümüzde olduğu gibi geçmişte de karanlık, aydınlığa karşıdır. Kendi karanlığına çekmek ister herkesi. Çünkü kendine karşı gelen hiçbir şeyi istemez. Ama Alevilik hiçbir dini ve mezhebi insandan üstün tutmaz. Ve insana zarar veren her türlü karanlık faaliyete dirençli bir şekilde karşı durur. Bazen çok ciddi kıyımlar olur. Kendi devamlılıklarını devam ettirebilmek için(mesela Türklerde islamı kabul etmeyenlerin katledilmesi) Ali yolu diye yani bir çeşit islam mezhebiymiş gibi yoluna devam eder. Ha bugün çoğunluk asimile olmuş durumda. Maalesef..
Kullandiklari bir cok siir de alevi kelimesi geciyor ama o siirler muslumanlik oncesine aitmis. Zerdusilikle alakasi olabilir belki tam emin degilim
Bingo
belge ile sundum
Birde şu açıdan bakalım bir din içinde bu kadar farklı grupların çıkması son din olması yada evrensel oluşundan kaynaklanıyormu acaba
Islamin sartlari belli. Aleviler uymaz bunlara. Evrensel olnasi demek o sartlarin her daim gecerli olmasi demek olurdu.
Bir kismi oyle derken bir kismi oyle demiyor iste. Bir kismi bence, sonradan kendi uydurduklari yalana inanmis.
Alevilik de caferilik de şia ekolünün mezhepleridir.. Tıpkı ismailiye, zeydiye, vs gibi.. Hanefi, şafii, hanbeli, maliki mezhebleri ise ehli sünnet ekolünün mezhebleridir..
hak dört mezhep dediğin adamların sözlerini okudun mu hiç?
Ebu Şafii zinadan olma kızı ile evlenmek caizdir diyor yanlış duymadınız öz kızı ile nikahı caiz kılıyor
Ebu Hanife ye biri gelip bir kişi babasını öldürse anası ile zina yapsa babasının kafa takısı ile şarap içse durumu nedir diye sorar Ebu Hanife yine müslümandır der bunlar islam dışıdır islamla alakası yoktur bu kişilerin Ebu Hanife başta hocası hamad olmak üzere şafii den tutunda tüm Sünni uleması kafir hükmü vermiştir
Aslında bugün sözde birlik sağlanmış görünsede zamanında hepsi birbirini zındık kafir mülhid ilan etmiştir
Murat Artural bir yerlerde bişeler okuyup gelmişsin bu bir bilimsel delil değildir bilim ispat ister
Bir yerlerde birşeyler okuyup geldim evet. Okuduğum bilgileri de insanlar ile paylaştım. Ben yazıda bilimseldir kesinlikle ispatlanmıştır diye birşey yazmadım..
Benim okudugum makalelerde ispati vardi. Yani kaynak verilmisti. Ama suan hatirlamiyorum. Alevi demek isik dini demek. Alev anlamini tasiyor vs gibi argumanlar vardi. Islamdan cok oncesine dayanan bir inanc sistemiymis.
Bekir Özgür-Alevilik dilerseniz okuyabilirsiniz.Bilimsel kanıtlar mevcut..
Aysegul Algur eğer okuyarak bazen gösterilen deliller bile yetersiz şimdi Einstein zamanı açıkladığını iddia ediyor ve bir takım deliller ortaya sunuyor ki genel görelilik bilimsel olarak ispatlanmış görünüyor fakat insanlar tatmin olmuyor
Bende şahsen Einstein zaman yorumuna hiçbir zaman inanmadım
Biz mezhep bilmeyiz yolumuz vardır
muhammed Ali diyen dilimiz vardır.
Futbol takimi
4 mezhep hak diyenler halt etmiş. Niyemi
Kuran kimin kitabı
müslümanların dimi
Ne diyor Kuran bir çok ayette bölünmeyin. Sizden önceki peygamberleride sevin sayın.
Tek din tek Tanrı. Onlarca ayette vurgulanıyor.
Ne diyor aleviler.
biz mezhep bilmeyiz herkese aynı gözle bakarız.
Can
birleştiricilik var.
bir kesim ne diyor
o yahudi
bu hristiyan
o şu
Bu şu.
Ve bunlar Kuran ı kendi nifaklarına dayanak oluşturuyorlar.mezhep diye ortaya attıkları fikirlerin başlarına bakın imam cafer i sadık tan çalmadır fikirleri.
Alevilikte imam cafer i sadık tarikatın başıdır. Saygı ve sevgi beslenir.
yol vardır can vardır.
Yol Allah ı yolu
can Allah ın yarattıgı insan
Yok öyleymiş yok böyleymiş diyenler bir kaç içimizdeki bozukları gösterip bunları yolumuza mal edenlere aynaya bakmalarını tavsiye ederim.
yeni oldugum için kırmak istemiyorum kimseyi ama
yoluma laf edenlere anlıyacagı dildende cevap verecegim.
bak arkadaş 4 mezhep belli bölgelerde insanlara dini kolaylaştırmak için oluuşmıştur önce bunu araştır ardından alevilik nerdir onu saf kaynaktan araştır. Alevilikvbir din birvmezhep olamaz neden 4 mezhepte namaz vardır alevilikte yoktur. Alevilkte içki serbesttir 4 mezhepte haramdır. Unutmayalım alevilik kavramı ebu talib ve devamınıngetirdiğin din düşmalığıdır lütfen araştırın gercekler acıdır. Tevbe Sûresinin 113. âyet-i kerimesinin Ebû Talib’in îmanı hakkında nâzil olduğu bildirilmektedir. Başta İmam-ı Buharî olmak üzere pekçok muhaddisin rivayetlerinde ve tefsirlerde yer aldığına göre olay şöyle cereyan etmiştir:
Müseyyeb bin Hazn rivayet ediyor. Ebû Talib’e ölüm alâmetleri geldiği sırada ona Resulullah geldi. Ve amcasının yanında Ebû Cehil bin Hişam ile Abdullah bin Ebî Ümeyye’yi buldu. Resulullah (a. S.m.) Ebû Tâlib’e, “Ey amca! ‘Lâ ilâhe illallah’ de. Allah katında kendisiyle sana şehadet ve şefaat edeyim. Bu mübarek kelimeyi söyle” buyurdu.
Ebû Cehil ve Abdullah bin Ebî ümeyye: “Ey Ebû Tâlib! Abdülmuttalib milletinden yüz mü çevireceksin?” diye onu vazgeçirdiler.
Resul-i Ekrem (a. S.m.) amcasına Kelime-i Tevhidi arza devam ediyordu. Bu ikisi de mütemâdiyen o sözlerini tekrar ediyorlardı. Nihayet Ebû Talib bunlara söylediği son söz olarak:
“O, yâni ben, Abdülmuttalib milleti üzeredir” dedi ve Lâ ilâhe illallah demekten çekindi.
Resulullah (a. S.m.): “İyi bil, amcacığım! Yemin ederim ki ben, hakkında mağfiret dilemekten nehyolunmadıkça her halde Allah Teâlâdan senin için af ve mağfiret dilerim” dedi.
Bunun üzerine Cenab-ı Hak şu meâldeki âyet-i kerimeyi indirdi:
“Akraba bile olsalar, onların Cehennemlik oldukları ortaya çıktıktan sonra müşrikler hakkında Allah’tan af dilemek, ne Peygambere, ne de îman edenlere uygun düşmez.” (1)
Ayrıca başta Tefsir-i Kurtubî olmak üzere diğer tefsirlerde ve sahih hadis kitaplarında kaydedildiğine göre, Kasas Sûresinin 56. âyeti yine Ebû Tâlib’in imanı hakkında nazil olmuştur. Âyet-i kerimenin meâli şöyledir:
“Sen sevdiğin kimseyi hidayete erdiremezsin. Ancak Allah dilediğine hidayet verir. Doğru yolda olanları en iyi bilen de Odur.” (2)
Bu meseleye açıklık getirmesi bakımından Sahih-i Müslim’de rivayet edilen bazı hadis-i şeriflerin meâline bakalım:
Peygamberimizin amcası Hz. Abbas sorar: “Yâ Resûlüllah! Gerçekten Ebû Talib sizi korur ve yardım ederdi. Acaba bu ona bir fayda verdi mi?”
Resulullah (a. S.m.) şöyle buyurdular:
“Evet, verdi. Ben onu Cehennemin derin dalgaları içinde buldum da, kendisini sığ bir yere çıkardım.” (3)
Bu hususta bir başka hadisi Ebû Saîd el-Hudrî rivayet ediyor: Resulullahın huzurunda amcası Ebû Talib’in bahsi geçti. Resulullah (a. S.m.) onun hakkında şöyle buyurdu:
“Umulur ki, Kıyamet Gününde benim şefaatim ona bir fayda verir de Cehennemin sığ yerine konur. Topuklarına kadar erişir, ondan beyni kaynar.” (4)
“Cehennemliklerin azap itibari ile en ehveni Ebû Talib’dir. O dahi iki ayakkabı giyecek, onlardan beyni kaynayacaktır.” (5)
Bu hususta gerek tefsir ve hadis âlimleri, gerekse fıkıh ve kelâm âlimlerinin ve Ehl-i Sünnetin dışında bulunan âlimlerin farklı izahları bulunmaktadır.
Sahih hadis kitaplarında yer alan ve Peygamber Efendimizin Ebû Tâlib’e Kelime-i Tevhidi arz etmesine mukabil, onun ölüm anında bunu söylememesi hususundaki hadisi delil olarak zikreden Ehl-i Sünnet âlimlerinin ekserisi Ebû Talib’in îman etmeden öldüğünü söylerler. İmam Âzam Ebû Hanife de aynı hadisi zikrederek, “Resulullahın (a. S.m.) amcası ve Hazret-i Ali’nin babası Ebû Tâlib kâfir olarak ölmüştür” der. (6)
serkan alevilik. İmam alirıza zamannda horasandan gelen türklerin ona tabi olmasıyla ortaya çıkmıştr.
Kökeni türklere dayanır.
ebu talip nerden çıktı kıt akıllı
uydurma.
İçki içermiş. Siz içmiyonuzmu. Bütün meyhaneleri biz mi dolduruyoz.
İbadetimizide yaparız içkimizide içeriz.
Namaz yokmuş. Gel cemede gör salatı.
Bunlar dinin görünen kısmıdır. Bütün eski dinlerde tebligin özü tek tanrı tek din.
insan hakkı ve sevgisi özüdür. Ben sana Kuran diyorum. Sen bana yalan hadis satıyn.
kopyalayıp yapıştırmacı.
hayır
alevilik muhammde ölmeden önce dini kabul etmeyen bir kısım zümrenin oyunudur bu bir getcektir
sadec çarptırılır
Alevimisin. Yaşı tahsilin ne
Sallama burda.
untmaki hzömer mısır üzerine yürüdüğünde buradaki rahipler islam dinini kabul etmez aleviliği kabul eder ne horasınında n bahsedersin
Bana hikaye anlatma. Yaşın ve tahsilin
36 yalşndayım kamu yönetimi mezunuyum
mümkün olduğuncada araştırırım
sonuç şu soru 1 alevilik bir dinmi bir mezhep mi
hiç biri
aleviik nezamn nerede nasıl çıktı
temel muhammade zamanın da gizli duygu besleyen kafirlerin hz alinin arkasına sığunarak oluşturduğu kimilktirki bu kimlik fakir değil zengin zümresidir
daha uzun yazmayacama bizraz arştırınca gerceklerdökülüoor
ali ciler neden nzman kılmaz
sebep hz ali camide öldürüldü bu bir bahanemi
bu sadece bir kaçıştır
kimler kaçmıştır ona bakmak lazım
aleviliğin din olmaması durumudur. Esasında alevilik mezhepte değildir. Uydurma birşey fakat ne olduğu tam bilinmemektedir. islamiyete ters düşen durumları olduğu için mezhep kabul edilemez. Fakat yolundan gittikleri kişi 4 büyük sahabeden biri olan hz. Ali'dir. Bu bağlamda hz. Ali'yi seven kişinin hz. Ali'nin yolunu takip etmesi gerekirken cem evi diye birşey icat etmişler içinde saz çalıp dönmektedirler. cami kavramı ramazan orucu kavramı namaz kavramı uzak gelmeli arkadaşlara. Zira kendi kafalarına göre bişeyler üretiyorlar.
ateist alevi gibi bir tanımı içinde barındıran bu oluşum cehenneme götürebilir, hz. Ali'nin yolundan gitmek isteyen kişi onun gittiği yolun başındaki hz. Peygamberin yolundan gitmelidir aksi takdirde ortaya saçma sapan bir sonuç çıkar. Allah korusun.
alevilik nedir? Alevilik hz. Ali ve muaviye arasında geçen olayda doğal olarak hz. Ali efendimizi savunma durumudur. Yani siyasidir. Bu durumu fitneci bir grup saptırarak bu görüşü yolundan çıkarmışlardır. soru sormak gerekirse hz. Ali bugün alevilerin yaptıklarını görseydi eğer tepkisi ne olurdu? Yüce peygamberin çok sevdiği bir insan, ibadethane diye kız erkek karışık ritim aleti olan saz ile değişik hareketler yaptıklarını görseydi kendi elleriyle yıkmaz mıydı bu görüşü? Namaz kılan, oruç tutanlar istisna. Çünkü onlar müslümanlardır zaten. Kendilerine müslüman alevi derler ki bu kabul edilebilir bir görüştür. Çünkü aleviliği 2. aşama olarak göstermiş olup müslümanlığına ait bir görüş olarak belirtmiş olabilir.
tüm mezheplerin birer din olmadığı gibi değildir. Hatta çoğu alevi aleviliğin bir mezhep olmadığını, batıni/tasavvufi bir yol erkan olduğunu söyler ki doğrudur; nitekim alevilik hetedoroks menşeili bir yapı olduğu için, daha çok melami-kalenderi ruhu yansıtmasından dolayı, tasavvufi etimolojiye göre bir yol erkandır.
mezhep olarak görenlerde mutlaka vardır ona sözümüz yok, ayrıca ''biz mezhep değiliz islam'ın özüyüz'' sloganına sadece bir slogan.
tabi tanımsal olarak baktığınızda mezhep demek ile yol erkan ya da tasavvufi anlayış demek arasında bir fark yok, kelime anlamı ile mezhep gidilen yol demektir. Fıkhi manada ise anlayış ekolü dersek daha doğru olacaktır. Elbette aleviliği farklı bir biçimde tanımlayan kesimelr mutlaka vardır, bu onların kendi görüşüdür, alevi kitlenin tümüne mal etmek ciddi bir yanılgıdır. Ayrıca bazı arkadaşlarımız alevilikle kızılbaşlığı karıştırıyorsunuz gibi görüşler ortaya atıyorlar, yalnız bir gerçek var ki bugün anadolu alevliğini doğuran siyasi-teolojik hareket kızılbaşlık olgusudur. Hatta bu konuya reha çamuroğlu ismail adlı kitabında yer vermişti. Bu bakımdan kızılbaşlık olgusu ile aleviliği sert biçimde birbirinden ayıramazsınız. Kürt aleviliği diyorsanız içine girilmesi zor bir alan olarak karşımıza çıkıyor, tabi bazı zaman ''kürt alevi olmaz aleviler yüzde yüz türktür'' savunması geliyor, tarihsel olarak aleviliği doğuran kızılbaş hareketi elbetteki erdebil'den bu yana türk heterodoksisini yaşatan bir yapıydı ve bir türk hareketi idi. Bunu teslim ettikten sonra ısrarla ''kürt alevi olmaz'' demek aleviliğin temel felsefesi ile çatışır, normal şartlarda beklenen tepki ''ikrar veren alevidir'' ya da kendini alevi olarak tanımlayan herkes alevidir olmalıydı. Bu ise aleviliğin teolojisi ve bugüne olan yansıması açısından bir çelişkidir. ''alevi olunmaz alevi doğulur'' mantığı ise -her alevi de var savunması yapmıyorum- bırakın aleviliği islam'ın kendisi ile çatışır. Bu bakımdan arkadaşlarımız tanımlamalar konusunda dikkat etmeliler.
alevilik o kadar derin bir konu ki, uzak doğu dinlerini araştırsanız inanın bu kadar zorlanmazsınız.
kısaca alevilik din mi mezhep mi tartışması bayatlamış argümanlar olarak karşımıza her seferinde çıkıyor. Sonuç; kısır döngü.
hayırlı geceler
Almışsın yükünü bardagında dolu. O sana yeter. Yaş itibariylede kulakların bilgiye.
Tartışmaya degmezsin.
Bizden uzak ol rabbine yakın. 30 senemi verdim ben bu konuya Kurana. Ne anlatıyon.
Son dediğini anlayamadım rica etsem aciklarmisin
Yani diyor ki madem hiçbir şey bilmiyorsun iki saattir neyin laklağını yapıyorsun??. yukarıda yazdıklarının hiçbirinin gerçekle alakası yok. Kendin de bilmediğini söylüyorsun ama bu ne cürettir ki sayfalarca işkembeden sallayıp yazıyorsun. Ayıp ayıp.
Eminmisin nasıl anladın salladigimi açık Lada İşkembe görelim
Gerçekler herzaman acıdır
Bu zorunami gitti
Acınacak derecede komik bir çomarsın. Naşla başka kapıya
Cehennem de Ebû talibe haftanın 3 günü şu verilir kimdir Ebû talib hz ali nin babası
Hamd olsun kurana ki sen neyi savunuyorsun onu anlayamadım
Neden ki küfür etmedim saygida küsür etmedim
Şu nu unutmaki senin tezin e tanıt Horasan bir İran şehridir. İran kökeni ateşe tapar. Ateşe tapanlar olmuştu r bir şii neden. Müslümanlığı kabul etmedi de Şii oldular Neden cvp lutfen
Kıyamet kopmadan cennet cehennem kapıları açılıyormuydu bildiğim kadarıyla kıyamet kopana kadar kabir hayatı devam etmiyormuydu
Mezhebin olmadıgını Kuran da yazdım. Mezhepçilik şirk tir diye Kuran ı delil gösteriyorum.
yok hadis yok ebu muhtar efendi şunu demiş. Aleviligi yol luviden gelmiş yok islami degilmiş yok ibadeti şuymuş buymuş.
kendi içinizde oglancılık sübyancılık hırsızlık Allah ile aldatma binlerce pislik var. Kirli elleriyle agızlarıyla alevileri agzına alıyorlar.
bu devirde bu kafa ya. Sen benim ibadetime kimsinki laf edesin hadsiz. Kendi ibadetine bak.
Küfür hakaret etmiyim diyecem. Ama burda ilk günde üç dört kişi inan olsun küfürsüz anlatılmaz.
Tartışma kendi fikirlerini yazarak karşndakinin yazdıklarını okuyarak fikir beyan etmektir. Konuştugunun nereye gittigini bilmeyen karşndakinin yazdıklarını okumayan ve sadece hava bazlı yazanlarvar. Bu paylaımın altında toplanmışlar.
64 farz vardır Birtane si de amirleri itaat der bu amir imam dir ama ne hikmetse bizim Türkçede âmire dönmüş tür. İmam lara itaat 4 imam icindir
serkan adamı güldürmeyin yukarıda yazdım onlar kim İmam olsun Şafi zinadan olma kızı ile evlenmek caizdir diyor
4 imam dediği hocaları cafer sıddığın kovduğu aklı yarımlar.
1 vakit namaz kılmamanın cezası ölümdür diyorlar
Farz 33tü bi 30 sene önce şimdi 67 diyor. Götlerinden din uydura uydura bu hale geldiler mallar
Alevilik Zerdüştluk ve islam ın bir harmanı ne islam ne Zerdüştluk ikisinin bir çorbası
Aleviligin zerdustlukle alakası yok
Çok var hemde