Ana Sayfa
»
Tarih
»
Türkiye tarihi
»
Atatürk'ün icra ettiği inkılaplar ile İslam verileri arasında bir uyuşmazlık var mı?
Atatürk'ün icra ettiği inkılaplar ile İslam verileri arasında bir uyuşmazlık var mı?
0 kişi takip ediyor.
Paylaş:
İslam hukukunu kalıdırıp, Avrupa hukukunu getiren biri için bu soruyu saçman saçma olmuş. Taban tabana zıt zihniyetler
Örnek verirmisin
Ceza hukukundan başlayabilirsin. Sosyal adalet farkını görebilirsin, o kadar çok konu var ki buraya sığmz
Birtane örnek ver bana
Mesela, İslam'da caninin tecavüzcünün halkın parasıyla beslenmesi yoktur, AB'nin bize uyumladığı kanunlarda bu gerçekleşmiş.
İslamın önerdiği ne?
idam
Ayetlerle destekleyebilir misin?
Evet ayet ve hadislerle sabit. Bozgunculuk ayetine bak
Hadis değil bana ayet numarası verebilirmisin?
Evet kısas ayeti vardır.
Google de araştırırsan bulursun
Kısas farklı bişey kardeşim
Nasıl farklı, birini öldürürsen sende ölürsün bu kısas
Kısas dediğin yapılan kötülüğe dengi ile karşılamadır
Ama kaza gibi istenmeden adam öldürme durumlarında ailenin hükmüne bakılır
E tamma adamı öldüren öldürülüyor kötülüğün dengi
İyide bu iki şahıs arasında olan birşey, ayrıca Allah katında daha makbül olan affetmek
Atatürk'ün yaptığı hukuk alanındaki değişmeleri eleştirmek için kısas kanunu nu gösteremzsin
İki şahız dediğn biri ölü zaten onun hayatını elinden alanın da hayatı elinden alınır. Devlet böyle yapmazsa kan davaları çıkar aileler arasında ve bu da anarşizme yol açar
Sosyolojik bakımdan kısas kanunu nu topluma uyarlamak çok farklıdır, şahsi mevzu larda dediğin islam hükümlerine göre doğru
Nitekim de örneklerini görüyoruz medyada. Kardeşini öldürenin hapisten çıktığını gören adam cinnet geçirip katili öldürüyor sonra da içeri atılıyor. BU adalet değil
Anarşizm bambaşka birşey
Anarşizm işte toplum tarafından kullanılan lakap bu, yayılmacı cinayet
Ayrıca kişisel duygu kontrolleri için toplumu düzenleyen kanunları daha otoriter fenel anlamından daha özel olan şahsi çıkarlara indirger isek toplumu bir arada tutan bağlar kopabilir
özeli tüzeli yok, örneklerini verdim herkes ailesinden birisi öldürülürse aynı tepkiyi verir adaletsizlikten yakınır. Akraba olması bile şart değil, özgecan cinayetinde ki katil içerde beslenirken millet isyan etti içerde öldürüldü de toplumda ki infial durdu
Ben beslenmesi taraftarı değilim. Lakin iniş bakımında tarihsel olan kutsal kitabımızın indiği zamana özgün ilke ve hükümlerini aynı şekilde alıp 21.yy la entegre etmek uygun olmaz. Eğer islami hükümlerden bahsedecek olursak, ikimizinde ittifak ettiği hükümlerin günümüze uyarlanması için çağın gerektirdiklerine göre içtihat a tabi tutulması ve ona göre sağlıklı tevil edilmesi şarttır. Aksi halde arap ı dinleştirmek yahut dini araplaştırmak gibi sapkın bir tutumun sürüklediği çıkmazlara girmiş oluruz buda islamın istemediği aksine yasakladığı birşey.
Bu kinden ziyade toplumda ki güvenlik ve huzur için geçerlidir. Sen idamı kaldırırsan nasılsa idam yok diye tavuk keser gibi adam öldürürler sudan bahanelerle 3. sayfa haberlerı diş kovuğunu dolldurmayan nedenler yüzünden yapılan cinayetlerle dolu. Suistimal edilir Mesele 3 kişinin öldürülmesi değil dolayısıyla toplumun güvenliği açısından idam şart
Ne çağı yahu, 10 bin yıl önce nasıl cinayet işleniyorsa bugünde işleniyor hatta insanoğlu gelişen silah teknolojsi sayesinde daha da canileşmiş durumda
İnsanoğlunun vicdanına hitap eden tek ceza şekldir kısas. Onun dışında ki hiçbir ceza insanı sakinleştirmez yetersizdir.
Kardeşim eğer bugün idam gelse, emin ol amacından çok daha farklı şeylerde kullanılır
Kesin madde koyarsan anayasaya katil ve sapığa idam diye amacından sapmaz
Kaldı ki siyasi idamlar hep sağcılar dışında ki zihniyetler yapmıştır
Dinin siyasete alet olduğu bir ülkede emin ol çoğu suçsuzun canı yanar
Sağcısı solcusu yok bu işin
Kardeşim git islam tarihini oku amacından sapma olmamış. Örnek veriyoruz
Karabük Üniversitesi tarih 2. Sınıftayım biraderim
Bu tür bahanelerle katilin içerde halkın parasıyla beslenmesi meşrulaştırılmaya çalışıyor.
Bi sen bilmiyorsun o işleri
Tarih okusan anlaman lazımdı demek ki henüz o yeterliliğe gelmemişsin
Sana bir örnek vereyim ozaman
Hangi mezhepten sin
Müslümanım ehli sünnet
Hanefi sin yani
evt
Mezhebinizin kurucu imamı, İmamı Azam Ebu Hanife
Görüyoruz burda bi cinayet veya tecavüz olduğunda ateistler bile idam diyor, çünkü insan fıtratına hitap eden tek ceza yönetimidir kısas
767 ölümlü hicri 150
Abbasi 2. Halifesi tarafından idam edilerek öldürülmüştür
İdamın geçerli sebebini öğrenebilirmiyim?
Bireysel durumları geç genele bak. Ebu Hanife kadılığı kabul etmedi vebale girmek istemedi
Abbasi 2. Halifesi tarafından idam edilerek öldürülmüştür.
Şmdi ise mevki için insanlar birbiriyle yarışıyor vebali dşünmeden
İdamın geçerli sebebini öğrenebilirmiyim?
Yazdım ya kadılığı kabul etmedi ondan
Neden idam edildi?
yazdım ya
Kadılığı kabul etmemek bir idam sebebi midir islam açısından?
değildir haksızlık yapılmıştır bireyseldir dedik
Ama genele baktığımızda adil hükümdarlar devralmış
Birçok örnek verebilirim
ver
Ayrıca bireysel diye birşey yok. Tarihin akışında önemli sayfalar açmış insanların hayatlarındaki anılar kültür açısından çok yön verici olduğu için onlara yapılan yanlışları bireysel algılamak tarih metodolojisi tekniğine uygun bir yaklaşım değildir
Bireyseldir, halk idamını istemedi, kişinin vebalidir
İslamda da yeri yok
Ebu zer?
Nolmuş ona
Peygamberin yakın sahabilerinden?
evt
3. Halife Hz. Osman tarafından rebeze çölüne sürgün edilip ölüme terkedilmiştir.Dönemin valisi muaviye bin ebu süfyan ise idamını istemiştir fakat halkın tepkisinden çekinildiği için tatbik imkanı bulunamamıştır.
İslamı temsil eden devlet başkanı sıfatındaki bu insanların yaratıcı kudretin ilkeleri dışında hareket etmesi bu tip şahısların dini sadece çıkar aracı olarak kullandığını gösterir
Ebu Zer Medine'ye gelip evlerin Sel'a dağına kadar geldiğini görünce "Medine yayılan bir yer olacağı ile müjdelendi." deyip Osman'ın yanına girdi. Hz. Osman ona, yapılan şikayetleri sordu. Sonra ona "Ya Eba Zer, "Ben bana ne ile hükmediliyorsa ben de onunla hüküm veririm. İnsanları zahit olmaya mecbur edemem. Ben onları gayret ve iktisada davet ederim." dedi. Ebu Zer ona: "Medine de bana yurt değil, buradan çıkıp gitmeme izin ver." dedi. Hz. Osman: "Sen buradan daha kötüsünü bulacaksın." deyince de: "Rasulu Ekrem bana "Evler Sel'a dağına varınca buradan çık git." buyurmuştur." dedi. Sonra da Rabze'ye kadar gidip orada konakladı. Hz. Osman ona bir deve iki hizmetçi köle verdi ve "Allah aşkına Medine'ye gel git de orada bedeviye dönme!" dedi. O da öyle yaptı.)..
Ne idamı öyle bişey yok, ebu zer, ibni sebe yahudisinin kışkırtmalarına gelmiştir sadece. O da duygusal ve saf oluşundan
Sahabeler arası itikadi bi ayrılıktır o konu da.
Yanlış biliyorsun kardeşim
İdam edildi demedem zaten