Tanrı bütün noksan sıfatlardan münezzehtir. Bütün insanlar isyan etse o bundan etkilenmez o yüzden felsefenizi tanrıyı yok etmekten çok tanrıyı bulmaya yöneltin o zaman araştırmacı ve bilgili birer ataist olabilirsiniz
Var olmadığını düşündüğüm bir şeyi yokedemem, örneğin Allah benim için yoktur. Senin var demen ya da başkasının Zeus var demesi, onun var olduğunu ya da ona ulaşmamız gerektiğini göstermez.
Çünkü galu bela vaktinde ruha sordu insan olmak istermisin kimi ruhlar istedi kimileri istemedi. Yani sen insan olmayı seçtin zamanı geldiginde bu soruyu sordugunda sana o günki seçimin gösterilecek
Ben böyle bir seçim yaptığımı hatırlamıyorum, bunlar varsayım ve her dinde farklı şekillerde örnekleri var. Hangi örneğin doğru olduğunu nasıl bileceğim ?
Hatırlasaydın zaten insan olmazdın. Biraz mantıklı düşün bir ırk yaratılıyor bu ırka bu zamana kadar verilmemiş bir özellik veriliyor nefis. Bu nefsi iyi kullanan en üstün yaratılışa giriyor kullanamayan en alt sınıfa giriyor. Peki eger her şeyi hatırlasaydık ve bilseydik nefisin bi önemi kalırmıydı kalmazdı. Soru şu kalple mi inanamalıyız görerek mi görerek inanana bi sürü ırk var biz ayrı tutulan bir ırk olduk ve seçimimizi kendimiz yaptık
A'RAF-172 için 40 meâl bulundu. Hayrat Neşriyat (7/A'RÂF-172: Hani Rabbin, Âdemoğullarının bellerinden zür riyetlerini çıkarıp da onları kendilerine karşı şâhid tutmuştu (ve buyurmuştu ki:) '(Ben) sizin Rabbiniz değil miyim?' (Bütün ruhlar) قاَلُو بَلٰي (dediler ki:) '(Evet! Sen bizimRabbimizsin!) Şâhid olduk!' Tâ ki kıyâmet günü: 'Doğrusu biz bundan habersiz kimselerdik!' demeyesiniz.) / İbni Kesir (7/A'RÂF-172: Hani Rabbın; ademoğullarının sülbünden soyunu çıkarmış ve kendilerini nefislerine şahid tutmuş. Ben, sizin Rabbınız değil miyim? Demişti. Onlar da demişlerdiki: Evet, biz buna şahidiz. Kıyamet günü: Bizim bundan haberimiz yoktu, demeyesiniz.)
Burda senin soracagın soruya cevap hazır vaziyette kıyamet günü sen sorucaksım biz nerden bilebilirdik neden insan olduk istemiyorum diye sonra o gün sana gösterilecek
Bu ayetin dogrulugu ayrı konu ben diger sorularına cevap verdim. Sende bu sorular aklına yattıki başka çıkar yollar bularak ayrı sorular sormaya başladın
Tanrıyı bulmaya ugraşmassan tanrı var olsa bile seninle ugraşmaz. Ne kadar ekmek o kadar köfte. Sen tanrıyı bulmaya degil yok etmeye odaklısın gerçek bir inançsız tanrıyı yok etmez bulmaya çalışır çünkü akıl havuzu bir yere kadar açıklar sonra gönül havuzu açıklamaya başlar
Tanrı bütün noksan sıfatlardan münezzehtir. Bütün insanlar isyan etse o bundan etkilenmez o yüzden felsefenizi tanrıyı yok etmekten çok tanrıyı bulmaya yöneltin o zaman araştırmacı ve bilgili birer ataist olabilirsiniz
Teşekkürler deneyeceğim
Allah'ı örnek alacak olursak, isyan etmemden etkilenmiyorsa beni neden cehennem cezası ile karşı karşıya bırakıyor ?
Var olmadığını düşündüğüm bir şeyi yokedemem, örneğin Allah benim için yoktur. Senin var demen ya da başkasının Zeus var demesi, onun var olduğunu ya da ona ulaşmamız gerektiğini göstermez.
Çünkü galu bela vaktinde ruha sordu insan olmak istermisin kimi ruhlar istedi kimileri istemedi. Yani sen insan olmayı seçtin zamanı geldiginde bu soruyu sordugunda sana o günki seçimin gösterilecek
Ben böyle bir seçim yaptığımı hatırlamıyorum, bunlar varsayım ve her dinde farklı şekillerde örnekleri var. Hangi örneğin doğru olduğunu nasıl bileceğim ?
Hatırlasaydın zaten insan olmazdın. Biraz mantıklı düşün bir ırk yaratılıyor bu ırka bu zamana kadar verilmemiş bir özellik veriliyor nefis. Bu nefsi iyi kullanan en üstün yaratılışa giriyor kullanamayan en alt sınıfa giriyor. Peki eger her şeyi hatırlasaydık ve bilseydik nefisin bi önemi kalırmıydı kalmazdı. Soru şu kalple mi inanamalıyız görerek mi görerek inanana bi sürü ırk var biz ayrı tutulan bir ırk olduk ve seçimimizi kendimiz yaptık
Ruha insan olmak ister misin diye bir soru sorulduğuna neden inanayim, dayanağı ne ?
A'RAF-172 için 40 meâl bulundu. Hayrat Neşriyat (7/A'RÂF-172: Hani Rabbin, Âdemoğullarının bellerinden zür riyetlerini çıkarıp da onları kendilerine karşı şâhid tutmuştu (ve buyurmuştu ki:) '(Ben) sizin Rabbiniz değil miyim?' (Bütün ruhlar) قاَلُو بَلٰي (dediler ki:) '(Evet! Sen bizimRabbimizsin!) Şâhid olduk!' Tâ ki kıyâmet günü: 'Doğrusu biz bundan habersiz kimselerdik!' demeyesiniz.) / İbni Kesir (7/A'RÂF-172: Hani Rabbın; ademoğullarının sülbünden soyunu çıkarmış ve kendilerini nefislerine şahid tutmuş. Ben, sizin Rabbınız değil miyim? Demişti. Onlar da demişlerdiki: Evet, biz buna şahidiz. Kıyamet günü: Bizim bundan haberimiz yoktu, demeyesiniz.)
Burda senin soracagın soruya cevap hazır vaziyette kıyamet günü sen sorucaksım biz nerden bilebilirdik neden insan olduk istemiyorum diye sonra o gün sana gösterilecek
Bu ayeti tanrının göndermiş olduğuna neden inanayım? İnsan yazımı olabilir.
Bu ayetin dogrulugu ayrı konu ben diger sorularına cevap verdim. Sende bu sorular aklına yattıki başka çıkar yollar bularak ayrı sorular sormaya başladın
Ayeti tanrı gönderdi çünkü okuma yazması olmayam biri bu kadar edebi bir eser ortaya çıkaramaz
Muhammed ya da tanrı dışında birisine ait ifadeler olabilir. Doğruluğu ve kaynağı belirsiz bir kitabı baz alarak kendimi tanrıyı bulmaya adayamam.
Tanrıyı bulmaya ugraşmassan tanrı var olsa bile seninle ugraşmaz. Ne kadar ekmek o kadar köfte. Sen tanrıyı bulmaya degil yok etmeye odaklısın gerçek bir inançsız tanrıyı yok etmez bulmaya çalışır çünkü akıl havuzu bir yere kadar açıklar sonra gönül havuzu açıklamaya başlar
Sadece akıl havuzu var, kalp ya da gönül dediğin şey hiç bir şeyi açıklayamaz, böyle bir işlevi yok.