Peki Hocam şöyle sorayım öyle ise Siz son cümlenizde dedinizki her iyi tanrının teyidine mutaçtır. Bunun aksini düşünürsek, her kötüde tanrının teyidine muhtaç mı olur diye sormak istedim size Buna binaen çocuk yaşta evlilik günümüzde istismara giriyor. Ancak tanrı hiç bir kitabında buna kötü demez. Bir şeyin iyi yada kötü olması her zaman tanrının teyidine ihtiyaç duymaz bence.
Hayır, her iyi Tanrı'nın teyidine muhtaçtır demiyorum Ama her iyinin Tanrısal bir kökeni olduğunu düşünüyorum Zira iyilik türetme yeteneğinin kaynağı Tanrıdır diyorum
Bir defa Tanrı dediğimiz anda şunu kabul ediyoruz Tanrı mutlak hayr sahibidir, kötülüğün kaynağı olması Tanrı açısından muhaldir ( 4 ' ün tek sayı olması gibi muhal ) Kötülüğün kaynağında yine İnsanın türetme yeteneğidir Tanrı bazı kötüleri teyit eder bazılarını etmez Ama etmiyor diye Tanrı katında kötü olmadığı anlamı da taşımaz Zira Tanrı'nın teyit ettiği iyi ya da kötüler ilkeyi pekiştirmek içindir İlke neydi ; Tanrı'nın verdiği türetme kabiliyeti
Allah şerr vermez, Allah'ın iradesini sadece yapma gücü olarak değerlendirmeyin Ayni zamanda " yapmama gücü " de iradesindendir Sigara içmek yapma gücü İçmemek yapmama gücü
Hocam bir karar verin :)) Önce iyiyi türetme kabiliyeti veren tanrıdır dediniz, sonrs iyi ve kötü aynı kaynağın farklı görünümüdür dediniz. Sonra yapma ve yapmama gücü de kendi iradesindedir demişsiniz İrade onda ise benim suçum ne o zaman. Yada yaptıklarımın sorumlusu ben niyr oluyorum Son olarak şerri de verdiğini söylüyor Allah.. Helak ettiği kavimler buna en güzel örnektir.
Bunun tam aksi düşünülemez mi ?
Tanrı tarafından teyid edilmeyen her kötü iyi midir ?
İnsani bir " iyinin " mutlaka bizatihi Tanrı' dan olması olması gerekmez Bu açıdan Tanrı tarafından teyit edilemediği için kötü demek mümkün değildir
Sorununuzu tam anlamamışım Metrobüste yaşlılara yer vermemek kötüdür ama Tanrı tarafından teyit edilmeyen bir kötü İyi denebilir mi? Hayır
Peki Hocam şöyle sorayım öyle ise Siz son cümlenizde dedinizki her iyi tanrının teyidine mutaçtır. Bunun aksini düşünürsek, her kötüde tanrının teyidine muhtaç mı olur diye sormak istedim size Buna binaen çocuk yaşta evlilik günümüzde istismara giriyor. Ancak tanrı hiç bir kitabında buna kötü demez. Bir şeyin iyi yada kötü olması her zaman tanrının teyidine ihtiyaç duymaz bence.
Hayır, her iyi Tanrı'nın teyidine muhtaçtır demiyorum Ama her iyinin Tanrısal bir kökeni olduğunu düşünüyorum Zira iyilik türetme yeteneğinin kaynağı Tanrıdır diyorum
Hocam hemen hemen her soruma tatminkar cevaplar veriyorsunuz ama bu tatmin edici bir cevap olmadı benim için.
Entelektüel iştahınız daima tatmin olmaz inşallah
Aklınıza takılan nedir ?
Teşekkür ederim
Hocam iyiliği türetme yeteneğini tanrı veriyor ise kötülüğü kim türetiyor? İnsan mı ? Öyle ise neden bu ayrım ?
Bir defa Tanrı dediğimiz anda şunu kabul ediyoruz Tanrı mutlak hayr sahibidir, kötülüğün kaynağı olması Tanrı açısından muhaldir ( 4 ' ün tek sayı olması gibi muhal ) Kötülüğün kaynağında yine İnsanın türetme yeteneğidir Tanrı bazı kötüleri teyit eder bazılarını etmez Ama etmiyor diye Tanrı katında kötü olmadığı anlamı da taşımaz Zira Tanrı'nın teyit ettiği iyi ya da kötüler ilkeyi pekiştirmek içindir İlke neydi ; Tanrı'nın verdiği türetme kabiliyeti
Şunu da ilave edeyim: Kötü üretme kabiliyeti olmayan insan asla tekamül edemez
Hocam hayrı da şerri de veren Allah değil mi ? Hala tatmin olmadım.) Özür dilerim
Son birşey: İyi ve kötü, aynı kaynağın farklı görünümleridir Farkı yapan ise irade ve tekamül arzusudur
Konu kilit Hocam vakit ayırdığınız için tşk. Ederim
Rica ederim ,:)
Allah şerr vermez, Allah'ın iradesini sadece yapma gücü olarak değerlendirmeyin Ayni zamanda " yapmama gücü " de iradesindendir Sigara içmek yapma gücü İçmemek yapmama gücü
Hocam bir karar verin :)) Önce iyiyi türetme kabiliyeti veren tanrıdır dediniz, sonrs iyi ve kötü aynı kaynağın farklı görünümüdür dediniz. Sonra yapma ve yapmama gücü de kendi iradesindedir demişsiniz İrade onda ise benim suçum ne o zaman. Yada yaptıklarımın sorumlusu ben niyr oluyorum Son olarak şerri de verdiğini söylüyor Allah.. Helak ettiği kavimler buna en güzel örnektir.
Benim kararımın açık olduğunu düşünüyorum Öte yandan sizin meseleyi anlamadığınızı da düşünüyorum
Peki hocam ben anlamamış olayım.. Dilerim eksiğimi görür anlarım.. Selametle