Kek gibi tatlılarda şekere alternatif olarak ne kullanılabilir?

Merhaba herkese. Kek vb gibi tatlılar için şekere alternatif ne kullanıyorsunuz ve ne miktarlarda ?

Dila Asln
D
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
6
6 CEVAP

Merhaba dila, pekmez ve nöbet şekeri alternatif. Nöbet şekerini denemedim önerildi.

Betül Şenöz
B

Pekmezde pek mutmain olmadim yaa değişik bir tad geldi yani alışkın olmadığımız diyeyim

Dila Asln 11 ay

Evet pek sevilmiyor ama bazı damak tadlari keyfe kafi diyor

Betül Şenöz 11 ay

Alışkanlıklardan vazgeçmek zor ama imkansız değil inşallah bakalım ya nasip dedik şekere de

Dila Asln 11 ay

Pekmez kekte oluyor da kurabiyede acimsi oldu. Hatta tahinli pekmezli yaptim ama yine bi buruk tat.

Erdem Sasmaz 11 ay

Evet buruk tuhaf bir tadı oldu. Yani kurabiye çöp oldu maalesef.

Dila Asln 11 ay

Hurma şurubu kullanıyorlardı birde

Funda Şendmr
F

Hurma şurubu makul bir fiyatta değildi sanırım yaa

Dila Asln 11 ay

Yok buyuk sisesi cok pahali degil. Yani zaten idareli gidiyor. Marmelati ya da özünü begenmedim ben ne bileyim kapagini acinca hoş kokmadi bana. Belki de dolap icinde onu bozdum bilmiyorum.

Erdem Sasmaz 11 ay

Ben bakmayali 700gr 33.5 olmus. En azindan sadece cocuga kullanilabilir. Veya umreye gidecek hocalardan rica edilebilir mebrum hurma. Ben oyle yapiyorum. Gerektikce kaynatip kullanmak.

Erdem Sasmaz 11 ay

Ben de nöbet sekerini eritmeye üsendigimden kullanmadim. Kaya şekeri de olabilir sadepazarda var.
Kekte pekmez, hurma suyu.
Muhallebide hurma suyu veya ilininca bal. Kuru meyveler ile tatlandiriyorum.
Badenin şekerindeki tarifler cok guzel birkac taneyi denedim de guzel oldu ama un kullanmak istiyorum o yuzden her zaman faydalanamiyorum.

Erdem Sasmaz
E

Bizim birde gıda alerjimiz var maalesef ve alternatiflerimiz haliyle çok kısıtlaniyor. Misal süt misal yumurta vs. Gerçekten tikaniyorum çoğu yerde bir de şekerle uğraşmıyordum ama artık onu da uzaklaştırmak istiyorum mutfaktan​ inş.

Dila Asln
D

Gida alerjisi varsa Badenin bazi tariflerinde sût yumurta olmuyor. Daha garanti. Benim tek derdim seker oldugu icin normal tarifleri de ona uyduruyorum.

Erdem Sasmaz
E

Mesela bunda ölcü tam. Tereyag, zeytinyag, karbonat, sadepazar kakaosu kullandim. Seker icin 10 12 hurmayi kaynatip yumusayinca hurmalari aldim. Tad veriyor yetmezse hamuru tadip 1 kasik bal tamam
Bunda yumurta süt yok mesela.
Bazen aksam yemegini yarim yiyor cani istemiyor bunlari süte atip da degerlendiriyorum. Zaten. Kurabiye dayanikli 1 hafta duruyor masada.
Bu bir örnek yani.

com-h931gyg7vbipcmz9edca.jpg

Erdem Sasmaz
E

Bu çok iyiymiş

Dila Asln 11 ay

Yumurtasiz kek zor dusundum dusundum ona bi care bulamadim Yasi kücük insaallah cabuk atlatir da daha guzel tarifler denersiniz Bi de bunun tosbağa si var. Cici bici iste yarim ölcü orta boy borcam tencereyi dolduruyor gelip gectikce kemirir

Erdem Sasmaz 11 ay

Yumurtasiz kek kurabiye gibi bişey oluyor kabarmiyor hiç inş geçer inş.

Dila Asln 11 ay

Yaa evet nasil ola süt neyse o onemli degil kefirle kek daha yumusak oluyor mesela.

Erdem Sasmaz 11 ay

Süt komple yasak. Yani süt ürünleri de kefir yoğurt peynir vs. Yani sütle yapılan herşey kısaca ceviz sütü badem sütü vs yapıyorum

Dila Asln 11 ay