Hadisler günümüze gelmiş olan nakillerdir.. Bunların sıhhat derecesi nakledenin güvenilirliğine bağlıdır...
Kuran korunmuştur.. Fakat insan aklı korunmuş birşey değildir.. Herkes herşeyi aynı anlamaz.. Kuranı en iyi anlayan yine Peygamberdir...
Aldığımız hadisler kurana zıt düşmüyorsa onu aynen kabul ederiz... Fakat onu kurana zıt düşüyor diye düşünüp onun uydurma olduğunu söylemek doğru olmaz.. Zira kuranı biz yanlış anlıyor olabiliriz..
Eğer hadis kurana uymuyor diyorsak onu bir kenara koyarız fakat uydurma deme lüksümüz yoktur...
Buhari mi müslim mi tam hatrılamıyorum 700 bin hadisten 4 bin hadisi sahih saymıştır 200 yıl sonradan yazılmıştr hadisler ahbap. Uyduruklara uyduruk derim kardeşim.
4 bin sahih demiştir.. Doğrudur.. Onun sahih dediğine sen uydurma diyebiliyorsan bir delilin olması lazım.. Zira o adamlar kuranı senden daha iyi bildiklerinden şüphem yok.. Onlar buna uydurma diyemedilerse senin uydurma diyebilmen için kuvvetli delilin olması gerekir...
4 bin sahih demiş olması geri kalanını %100 uydurma olduğu manasına da gelmez... Onun kriterlerine göre "uydurma olabilir" veya ZAYIF kategorsine koymak daha doğru olur.. %100 uydurma demek için kesin delil olması gerekir
varsa vardır bu senle benimle alakalı değil okuyanla okumayan arasındaki farktır okuyan okumadığı için yok der sallar okuyanda gördüğü için var der mesela sahih hadis kitabu kütüp issitte de şöyle bir hadis vardır peygamberimizin eşleri sidiğini içerdi ve onlar cennetliktir bu nekadar doğru yada başka bir hadis şunu der islamda aslında recm vardır bununla ilgilide ayet indi ancak keçiler yedi üstelik bu hadis kuranın şu ayetinede muhalif onu indiren biziz muhafaz edecek olanda biziz var daha bir sürü örnek mesela peygamber efendimiz güzel birkadın görünce dayanamaz eve gidip eşleri ile yatardı
kardeşim onlar kuranı benden iyi biliyor gibi söylemlerin altına yatmam ben kuranı açar okurum çelişiyorsa benim için kafi. Delilim kuranı kerim bro. Onlar da bi nefis kardeşim yazan insan ALLAH değil o yüzden sorgularım. Çoğu uyduruk hikayeyi hristyandan yahudilerden alıp müslümanlığı uyarlamışlar (isa gelme olayı, mehdi olayı)
peygamberimizin eşleri idrarını içiyordu hadisi sahih olsa bile sen bugün peygamber sidiği içebilme imkanın yoktur... O yüzden uygulama imkanın da yoktur.. Bunu yalanlamak veya doğrulamak bize birşey katmaz... Netice itibariyle ayet gayet açık... İDRAR HARAMDIR
Kardeşim kuranı açar okursun.. Tamam da.. Allah ayetleri bile muhkem ve muteşabih olarak ayırmış... Müteşabih ayetleri anlama kabiliyetin varsa elini öperim
bilemezsin diye bişey yok sahih diye kabul edilen kitaptan söz ediyoruz ve açıkça bunlar yazıyor idarar haramdır kuranı indiren ALLAH onuda muhafaz eder ayeti olmasına rağmen nasıl olurda recm ayetini keçiler yemiş anlatsana bana bunu merak ediyorum doğrusu öyle şeyler varki bir sürü biz hadisle değil kuranı anlamakla mükellefi ama hadisin asıl manası yani meali hadis olduğu için onu hadissiz anlayamayız sahih hadiste ancak kuranla örtüşüyorsa sahihtir çünkü ayeti kerimede peygamberimiz için o boş ve hadan konuşmaz onun her dediği vahy dir der o yüzden sölerimizi tartıp öyle yazsak daha iyi
recm ayetlerini keçi yemiş veya yememiş.. Orası beni ilgilendirmyor... Fakat RECM hulefa-i raşidinden beri uygulanmış birşeydir.. Sahabe bile uygulamışsa bize susmak düşer
müteşabih ayetler yoktur kuran eksiksiz ve mükemmel biçimde inmiştir ayete değil surenin devamına bakacaksın bir ayet tek başına bişey ifade etmeyebilir tamamına bakman gerek öyle değerlendireceksin
Samet Tpr sen iilgilendirmiyormu müslüman değilmisin? Kurana itikatın yok mu şuan dinden çıkmış bulunuyorsun sana anlatacak birşey yok anlatsamda faydasız bildiğin yol üzere devam et
Beni ilgilendirse ne olacak... İlgilendirmese ne olacak.. Hadis sahih olması veya olmaması birşey değiştirmez... RECM denen bir gerçek var.. SAHABE uygulamış ve bugüne kadar da hep uygulanmış... O hadisin uydurma olup olmaması bu gerçeği değiştirir mi? HAYIR
Sana Kitab'ı indiren O'dur. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir ki, bunlar Kitab'ın esasıdır. Diğerleri de müteşâbihtir. Kalplerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onu tevil etmek için ondaki müteşâbih âyetlerin peşine düşerler. Halbuki Onun tevilini ancak Allah bilir. İlimde yüksek pâyeye erişenler ise: Ona inandık; hepsi Rabbimiz tarafındandır, derler. (Bu inceliği) ancak aklıselim sahipleri düşünüp anlar. Ali imran 7
delilim islamdır kardeş tahrif olmasaydı islam olmazdı kuranda gelmezdi lütfen yazma bir dha ben cevap vermeyecem sana sen haklısın en iyi bilen sensin maşallah kurandan da daha iyi biliyorsun
sanada selametle senin o mealde yazdığın müteşabih şüphel demek müşbeh diye okunur müşbeh ise benzer ayetrlerdir müteşabih değildir yani şüpheli değil benzer ayetler vardır onları anlamak için hadise başvurursun ve tekrar söylüyorum müteşabih ayet yoktur şüpheli hiç bişey yok kuranda benzer ayetler vardır
yav arkadaş bana müslüman lan bir sayfadan örnek ver gerçi bizimkilerde çoğu müteşabih olarak der ama yalnıştır işte müteşabih demek şüpheli demek ALLAHın indirdiği şüpheli olabilirmi muteşabihatun doğrusu buda benzerlik tir anlamı
doğru olan ALLAHtır bende yalnış söyleyebilirim sende biz beşeriz şaşmayan bir ALLAHtır tekrar ediyorum ALLAHın indirdiği herşey muhkemdir şüpheli bir şey yoktur
Hadisler günümüze gelmiş olan nakillerdir.. Bunların sıhhat derecesi nakledenin güvenilirliğine bağlıdır...
Kuran korunmuştur.. Fakat insan aklı korunmuş birşey değildir.. Herkes herşeyi aynı anlamaz.. Kuranı en iyi anlayan yine Peygamberdir...
Aldığımız hadisler kurana zıt düşmüyorsa onu aynen kabul ederiz... Fakat onu kurana zıt düşüyor diye düşünüp onun uydurma olduğunu söylemek doğru olmaz.. Zira kuranı biz yanlış anlıyor olabiliriz..
Eğer hadis kurana uymuyor diyorsak onu bir kenara koyarız fakat uydurma deme lüksümüz yoktur...
peygamberimizden nakil ibni hanbel söylediklerimi kuranla denetleyin içinde yoksa ben söylememişim demiş peygamber efendimiz...!
Buhari mi müslim mi tam hatrılamıyorum 700 bin hadisten 4 bin hadisi sahih saymıştır 200 yıl sonradan yazılmıştr hadisler ahbap. Uyduruklara uyduruk derim kardeşim.
Sen kuranda yok dersin.. Fakat başkası da bakar var der... İnsan aklı bir değildir.. Herkes aynı mana çıkaramaz
4 bin sahih demiştir.. Doğrudur.. Onun sahih dediğine sen uydurma diyebiliyorsan bir delilin olması lazım.. Zira o adamlar kuranı senden daha iyi bildiklerinden şüphem yok.. Onlar buna uydurma diyemedilerse senin uydurma diyebilmen için kuvvetli delilin olması gerekir...
4 bin sahih demiş olması geri kalanını %100 uydurma olduğu manasına da gelmez... Onun kriterlerine göre "uydurma olabilir" veya ZAYIF kategorsine koymak daha doğru olur.. %100 uydurma demek için kesin delil olması gerekir
varsa vardır bu senle benimle alakalı değil okuyanla okumayan arasındaki farktır okuyan okumadığı için yok der sallar okuyanda gördüğü için var der mesela sahih hadis kitabu kütüp issitte de şöyle bir hadis vardır peygamberimizin eşleri sidiğini içerdi ve onlar cennetliktir bu nekadar doğru yada başka bir hadis şunu der islamda aslında recm vardır bununla ilgilide ayet indi ancak keçiler yedi üstelik bu hadis kuranın şu ayetinede muhalif onu indiren biziz muhafaz edecek olanda biziz var daha bir sürü örnek mesela peygamber efendimiz güzel birkadın görünce dayanamaz eve gidip eşleri ile yatardı
kardeşim onlar kuranı benden iyi biliyor gibi söylemlerin altına yatmam ben kuranı açar okurum çelişiyorsa benim için kafi. Delilim kuranı kerim bro. Onlar da bi nefis kardeşim yazan insan ALLAH değil o yüzden sorgularım. Çoğu uyduruk hikayeyi hristyandan yahudilerden alıp müslümanlığı uyarlamışlar (isa gelme olayı, mehdi olayı)
%100 uydurma demek için sadece kuranla denetlemek yeterlidir birde az mantık varsa onunla
peygamberimizin eşleri idrarını içiyordu hadisi sahih olsa bile sen bugün peygamber sidiği içebilme imkanın yoktur... O yüzden uygulama imkanın da yoktur.. Bunu yalanlamak veya doğrulamak bize birşey katmaz... Netice itibariyle ayet gayet açık... İDRAR HARAMDIR
İftira ediyorsun ama o hadisle imkan yoksa iftira var
Ben çok hadis yalanlayan gördüm öyle... Bu hadis uydurmadır diyip bir başkasından da başka bir ayetle onu doğruladığını... bilemezsin
Kardeşim kuranı açar okursun.. Tamam da.. Allah ayetleri bile muhkem ve muteşabih olarak ayırmış... Müteşabih ayetleri anlama kabiliyetin varsa elini öperim
muhkem ayetlerle yalanlayabiliyorsan kabulümdür.. Müteşabihlerle yalanlamaya çalışıyorsan seni kale almam
bilemezsin diye bişey yok sahih diye kabul edilen kitaptan söz ediyoruz ve açıkça bunlar yazıyor idarar haramdır kuranı indiren ALLAH onuda muhafaz eder ayeti olmasına rağmen nasıl olurda recm ayetini keçiler yemiş anlatsana bana bunu merak ediyorum doğrusu öyle şeyler varki bir sürü biz hadisle değil kuranı anlamakla mükellefi ama hadisin asıl manası yani meali hadis olduğu için onu hadissiz anlayamayız sahih hadiste ancak kuranla örtüşüyorsa sahihtir çünkü ayeti kerimede peygamberimiz için o boş ve hadan konuşmaz onun her dediği vahy dir der o yüzden sölerimizi tartıp öyle yazsak daha iyi
recm ayetlerini keçi yemiş veya yememiş.. Orası beni ilgilendirmyor... Fakat RECM hulefa-i raşidinden beri uygulanmış birşeydir.. Sahabe bile uygulamışsa bize susmak düşer
müteşabih ayetler yoktur kuran eksiksiz ve mükemmel biçimde inmiştir ayete değil surenin devamına bakacaksın bir ayet tek başına bişey ifade etmeyebilir tamamına bakman gerek öyle değerlendireceksin
ayet olması şart değil.. Peygamber öyle emretmiş olabilir
müteşabih ayet yoktur demek kuranı inkar etmektir.. Ayet var bununla ilgili..
Samet Tpr sen iilgilendirmiyormu müslüman değilmisin? Kurana itikatın yok mu şuan dinden çıkmış bulunuyorsun sana anlatacak birşey yok anlatsamda faydasız bildiğin yol üzere devam et
Yolla bakalım ayeti
müteşabih demek ŞÜPHELİ DEMEK kurana şüpheli demek ALLAHın indirdiğinden şüphe etmek demek şüphe etek küfre girer dinden çıkarır hayırlı olsun tövbe et bence
Beni ilgilendirse ne olacak... İlgilendirmese ne olacak.. Hadis sahih olması veya olmaması birşey değiştirmez... RECM denen bir gerçek var.. SAHABE uygulamış ve bugüne kadar da hep uygulanmış... O hadisin uydurma olup olmaması bu gerçeği değiştirir mi? HAYIR
islamda recm yoktur yahudi şeriatidir o zina ile ilgili ceza kuranda sabittir hal böyleyken sen onun üstüne çıkamazsın kendinden bişey katamazsın
Sana Kitab'ı indiren O'dur. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir ki, bunlar Kitab'ın esasıdır. Diğerleri de müteşâbihtir. Kalplerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onu tevil etmek için ondaki müteşâbih âyetlerin peşine düşerler. Halbuki Onun tevilini ancak Allah bilir. İlimde yüksek pâyeye erişenler ise: Ona inandık; hepsi Rabbimiz tarafındandır, derler. (Bu inceliği) ancak aklıselim sahipleri düşünüp anlar. Ali imran 7
gerçek olan asl olan ALLAHın sözleridir şüpheli olan hadisler olabilir ancak ALLAHın dediğinin dışında hepsinin kaynağı sorulmalı delili sorulmalı
muhkem ne demek biliyormusun?
yahudi şeriatında olup islamda olan çok kanun var... Hepsi bir yaratıcıdan çıkma bir din
muhkem demek sağlam demektir müteşabih demek şüpheli demektir kuran elbette muhkemdir müteşabih olamaz daha anlamlarını bilmiyorsun
kaynağını delili sor.. Ben sorma demiyorum... Ama sen bunu ispatlayamıyorsun diye uydurma deme lüksün yok...
ayet var diyorm... Yukarıda ayeti de verdim.. Sen bana ne diyorsun
hepsi bir yaratıcıdan çıkma ama islamın dışında hepsi tahrif olmuştur geçerliliği yoktur
tahrif oldukları doğru... %100 tahrif olduğuna dair bir delilin var mı ?
müteşabih ayet yoktur muhkem vardır müteşabih şüpheli demek o yüzden hadisler var muhkem ise sağlamdır demek
ayet verdim yukarıda.. Allah var diyor diyorum.. Sen hala yok diyorsun... Beni mi inkar ediyorsun.. Allahı mı ?
delilim islamdır kardeş tahrif olmasaydı islam olmazdı kuranda gelmezdi lütfen yazma bir dha ben cevap vermeyecem sana sen haklısın en iyi bilen sensin maşallah kurandan da daha iyi biliyorsun
ne gerizekalı birşeysin arkadaşım sen.. AAYET VAR DİYORUM AYET:: ANLAMA KITLIĞIN MI VAR ?
müteşabih olması hadislere mi gitmemiz gerek demek mi. Derin düşün diye müteşabihtir kardeşim okey?
ayet şüphelimi diyor ileri zekalı
onun arapçasını yazsana bana mealden alıp kopyala yapıştır yapıyorsun oysa birçok meal yalnıştır çevirisi yalnıştır
ayetin tamamı
daha birşey yazmayacam..
selametle
sanada selametle senin o mealde yazdığın müteşabih şüphel demek müşbeh diye okunur müşbeh ise benzer ayetrlerdir müteşabih değildir yani şüpheli değil benzer ayetler vardır onları anlamak için hadise başvurursun ve tekrar söylüyorum müteşabih ayet yoktur şüpheli hiç bişey yok kuranda benzer ayetler vardır
yazmasan iyi edersin sevinirim buda benden sana katkı olsun arapçayı iyi öğren derim sadece bir tavsiye meallerde çevirilerde çok yalnışlıklar vardır
bu benzer demek arapçada 50den fazla lehçe var o yüzden hadis vardır
şimdi oldu muteşabihatun
yav arkadaş bana müslüman lan bir sayfadan örnek ver gerçi bizimkilerde çoğu müteşabih olarak der ama yalnıştır işte müteşabih demek şüpheli demek ALLAHın indirdiği şüpheli olabilirmi muteşabihatun doğrusu buda benzerlik tir anlamı
tam doğru değil ama yakın muteşabihat benzeşenler demek doğrusu bu müteşabih değil öyle bişey olamaz
wikipedi deki bilgilerin özellikle müslümanların tarihi ve bilgileri açısından%75 yalan ve yalnıştır bilmeni isteri
herkes yalan.. Sen doğru.. Peki
doğru olan ALLAHtır bende yalnış söyleyebilirim sende biz beşeriz şaşmayan bir ALLAHtır tekrar ediyorum ALLAHın indirdiği herşey muhkemdir şüpheli bir şey yoktur
müteşabih ile müteşabihat arasındaki farkı bilmeden insanları gerizekalılıkla suçlamak nekadar ileri bir zeka örneği tebrikler