Kuran'da yazan her şey bir temsildir/örnektir/teşbihtir. Kuran'da yazılanlar gerçek anlamda yazılmamıştır. Kuran, avama yani halkın aşağı/cahil tabakasına yöneliktir. Seçkinler ise bu durumu bilir.
mutasavvıf biri böyle ifade kullanmaz. Avam veya seçkin gibi. Diğer tabirleri kullanmıştır ve Kuranın anlatmak istediklerini de çevresine anlatmaya çalışmıştır. Sonuçta bu adamlar birer düşünürdür. Yani her söyleneni dinler ama düşünmeden, süzgeçten geçirmeden ve manasını anlamadan yaşamaz ve anlatmazlar. Tasavvuf dine karşı değildir.
Felsefe olarak tasavvuf hiçbir şeye karşı değildir. Herşeyin Allah tan olduğuna inanır kabul eder sindirir. Amacı her olguyu anlamaya çalışmaktır zaten.
Kuran, felsefeye de, düşünceye bir şey demez. Bilakis Kuran, insanlardan düşünmelerini ve akıllarını kullanmalarını ister ısrarla. Gazali sadece bir felsefeci, düşünür olsaydı ona bakışımız da farklı olurdu. Gazali akıl ve düşünmeyi dışlamıştır. Hatta fikirsel yaşamı da bir uçtan öbür uca savrulmuştur. Müspet ilme de tavır almıştır. Aynı zamanda Türkleri Dr hiç sevmez.
ben genel olarak mutasavvufçılar böyledir demek istedim. Filozofta de olsa mutasavvuf ta olsa yolu düşünmekten geçer. Başka türlü anlamaya çalıştıkları şeyi nasıl anlayacaklar.
Ezberletilen görüşleri başkaları adına savunarak yaptılar. Yapıyorlar. Gazali bir düşünür olsaydı, kendi düşüncelerini anlatsaydı yazılarında, o zaman kimsenin bir diyeceği olamazdı. Fikirlerini beğenen de beğenmeyen de olurdu. Ama Gazali, bir çeşit tetikçilik yapmıştır. Başkalarının istekleriyle kalem oynatmıştır.
bana soruyorsan ben kaynakla çalışmıyorum. Sağdan soldan okuduğum parça parça yazılardan, izlediğim veya dinlediğim video veya kişilerden edindiğim bilgilerle düşünüp taşınıp anlamaya çalışıp kafa yorup zaman harcayıp vardığım sonuçlar bunlar.
Gazali özgür iradesiyle değil siyasal iktidarın baskısı ve ulufesiyle yani sipariş üzerine kitaplar yazmıştır.
Son kitabi İhyayı Ulumiddin ise tamamen İNTİHAL bir eserdir. Daha önce sövüp saydığı ve demediğini bırakmayarak batıl ilan ettiği İsmaili-Karmeti mezhebinin fikirlerini birebir aşırmış ve altına kendi imzasını atarak kitaplaştırmıştır.
C Ali Terzioglu demişsiniz'ki! Son kitabi İhyayı Ulumiddin ise tamamen İNTİHAL bir eserdir. Daha önce sövüp saydığı ve demediğini bırakmayarak batıl ilan ettiği İsmaili-Karmeti mezhebinin fikirlerini birebir aşırmış ve altına kendi imzasını atarak kitaplaştırmıştır. Demişsiniz yani Tevrat ve incil'den aşırılan ayetler, sümer metinlerinden aşırılan ayetler, yetmedi kabbaladan aşırılan ayetler, gibi mi? Aşırmış ?
Vehmi idrak, ilham türüne giren idrak türü imiş, yersiz ve yanlış sanı ile kavrayış içinde olanlar bu kapsamda imiş; Vehmi idrak ve hissi idrak avama hitap ediyormuş. Kuran'ın avama hitap etmesi gibi bir görevi de varmış teşbihi ifadelerin hepsi avama dönük imiş.
Şu konuşmanın bu kısımdaki metnini buraya aktaran bir program olsa güzel olurdu..
Gazali, mutasavvıf biri.
Bu sözleri de deli saçmasından öte bir anlam ifade etmez, bence...
Sizce ne ne değil ki; bırakın sizi, yeni bir pencereden bakın hayata; ayetleri oldurmaya çalışmayın; birini yamasanız, diğeri fazla geliyor...
kesinlikle katılıyorum, ayrıca islam dünyasının felsefi düşünceyi'de engellediğini belirtmiştir.
mutasavvıf biri böyle ifade kullanmaz. Avam veya seçkin gibi. Diğer tabirleri kullanmıştır ve Kuranın anlatmak istediklerini de çevresine anlatmaya çalışmıştır. Sonuçta bu adamlar birer düşünürdür. Yani her söyleneni dinler ama düşünmeden, süzgeçten geçirmeden ve manasını anlamadan yaşamaz ve anlatmazlar. Tasavvuf dine karşı değildir.
Felsefe olarak tasavvuf hiçbir şeye karşı değildir. Herşeyin Allah tan olduğuna inanır kabul eder sindirir. Amacı her olguyu anlamaya çalışmaktır zaten.
Kuran, felsefeye de, düşünceye bir şey demez. Bilakis Kuran, insanlardan düşünmelerini ve akıllarını kullanmalarını ister ısrarla. Gazali sadece bir felsefeci, düşünür olsaydı ona bakışımız da farklı olurdu. Gazali akıl ve düşünmeyi dışlamıştır. Hatta fikirsel yaşamı da bir uçtan öbür uca savrulmuştur. Müspet ilme de tavır almıştır. Aynı zamanda Türkleri Dr hiç sevmez.
felsefe düşünmeden yapılabiliyor mu.
Emre Gülünay bey, şayet Gazali'yi felsefeci kabul ediyorsanız, o zaman felsefe düşünmeksizin de yapılabilir demektir.
ben genel olarak mutasavvufçılar böyledir demek istedim. Filozofta de olsa mutasavvuf ta olsa yolu düşünmekten geçer. Başka türlü anlamaya çalıştıkları şeyi nasıl anlayacaklar.
Ezberletilen görüşleri başkaları adına savunarak yaptılar. Yapıyorlar. Gazali bir düşünür olsaydı, kendi düşüncelerini anlatsaydı yazılarında, o zaman kimsenin bir diyeceği olamazdı. Fikirlerini beğenen de beğenmeyen de olurdu. Ama Gazali, bir çeşit tetikçilik yapmıştır. Başkalarının istekleriyle kalem oynatmıştır.
hatta şeytanın da Allah tarafından izin verilen bir amaca hizmet ettiğini düşünüp onunda bu yaşantıda bir rolü olduğunu savunur.
Şeytan yok ki, böyle bir görev verilin?
şeytan ne ya da kim.
yada biz neye şeytan diyoruz.
Hangi kitabında, kaynak belirtir misiniz?
Doç Hasan aydın söylüyor 23 28 dk arasında
Bende ondan aldım.
Alpay Delikbaş bu yeni özellik mı?
İlgili yerde iken sağ tıkla, geçerli zamana ait url kopyala kısmı var... Hayır yeni değil..
Teşekkürler
bana soruyorsan ben kaynakla çalışmıyorum. Sağdan soldan okuduğum parça parça yazılardan, izlediğim veya dinlediğim video veya kişilerden edindiğim bilgilerle düşünüp taşınıp anlamaya çalışıp kafa yorup zaman harcayıp vardığım sonuçlar bunlar.
Gazali özgür iradesiyle değil siyasal iktidarın baskısı ve ulufesiyle yani sipariş üzerine kitaplar yazmıştır.
Son kitabi İhyayı Ulumiddin ise tamamen İNTİHAL bir eserdir. Daha önce sövüp saydığı ve demediğini bırakmayarak batıl ilan ettiği İsmaili-Karmeti mezhebinin fikirlerini birebir aşırmış ve altına kendi imzasını atarak kitaplaştırmıştır.
C Ali Terzioglu demişsiniz'ki! Son kitabi İhyayı Ulumiddin ise tamamen İNTİHAL bir eserdir. Daha önce sövüp saydığı ve demediğini bırakmayarak batıl ilan ettiği İsmaili-Karmeti mezhebinin fikirlerini birebir aşırmış ve altına kendi imzasını atarak kitaplaştırmıştır. Demişsiniz yani
Tevrat ve incil'den aşırılan ayetler, sümer metinlerinden aşırılan ayetler, yetmedi kabbaladan aşırılan ayetler, gibi mi? Aşırmış ?
islamiyet hakkında gerçekçi iki kelam söz eden insanları niçin anında dışlıyorsunuz ?
Vehmi idrak, ilham türüne giren idrak türü imiş, yersiz ve yanlış sanı ile kavrayış içinde olanlar bu kapsamda imiş; Vehmi idrak ve hissi idrak avama hitap ediyormuş. Kuran'ın avama hitap etmesi gibi bir görevi de varmış teşbihi ifadelerin hepsi avama dönük imiş.
Şu konuşmanın bu kısımdaki metnini buraya aktaran bir program olsa güzel olurdu..
Hararet hardadır, saçda değil./ Keramet baştadır, Taçda değil./ Her ne arar isen, kendinde ara./ Kudüs'te, Mekke'de Hacda değil.
Eksik ve hatalı bir paylaşım, Gazali başka birşey söylüyor
Ancak gördüğüm kadarıyla epeyce Gazali uzmanı ve tahmincisi Peydah olmuş
Dostum ben Gazaliyi okudum, bahsettiği şey ile postta kastedilen aynı değil
Videonun 10 dk lık kısmını izle abi müsait olunca. Sonra eleştir.
Video izlenmiyor
Ayrıca Akademik camia Hasan Aydına sadece gülüyor ; )
Belki Sen anlamamışsındır.
Müsait bir zamanda yazarım, ama bahis konusu olan bambaşka birşey
Ayrıca konu ben sen değil, gayet açık ifade ediliyor
Bir tabloya bakıyosun, adamın biri yolda geçen ve tanıdığı bir bayana şapkasını çıkararak selam veriyor
Avam bunu şapka çıkarmak olarak görür, oysa şapka çıkarmanın bir saygı işareti olduğunu bilen için bu bir selamlama ve saygı sembolüdür
Gazalinin dediği aşağı yukarı böyle