Benim bu konuda bildiklerim de tarih kitaplarında yazanlardan ibaret. Muhammed öldükten sonra Ebubekir ayetler kaybolabilir diye onları kitap haline getirmek istiyor. Aslında Muhammed'in de böyle bir talebi yok. Sahabelerin elindeki ayetleri topluyor, bir sıraya koyuyor ve kitap haline getiriyor. Ancak yıllar sonra bazı sahabelerin, kendilerinde de ayetler olduğu, bunların Kuran'da yer almadığı, bazı ayetlerin de hatalı olduğu iddiaları çoğalınca Osman 6 ulema seçiyor. Bunlar ayetleri yeniden düzenliyor ve kitap haline getirip 6 adet yazıyorlar. Ebubekir'in yazdığı Kuran'ı da yakıyorlar.
Tamam. Tüm bunlar yaşandı bitti. Demek oluyor ki anlamsal evrim böyle uygun görmüş. Geçmiş kainat agacı nasıl mükemmel filizlendiyse ve en uygun yolu seçtiyse manevi yönden de en uygun yolu seçmiştir ve seçecektir. Ama diyorsanız ki Allah a inanmak da nedir? Allah ı bilmek ve yaşamak varken bu boş lakırdıya ihtiyaç yoktur. Ben o seviyede değilim ama o seviyedeki jedayları selamlarım:)
Benim bu konuda bildiklerim de tarih kitaplarında yazanlardan ibaret. Muhammed öldükten sonra Ebubekir ayetler kaybolabilir diye onları kitap haline getirmek istiyor. Aslında Muhammed'in de böyle bir talebi yok. Sahabelerin elindeki ayetleri topluyor, bir sıraya koyuyor ve kitap haline getiriyor. Ancak yıllar sonra bazı sahabelerin, kendilerinde de ayetler olduğu, bunların Kuran'da yer almadığı, bazı ayetlerin de hatalı olduğu iddiaları çoğalınca Osman 6 ulema seçiyor. Bunlar ayetleri yeniden düzenliyor ve kitap haline getirip 6 adet yazıyorlar. Ebubekir'in yazdığı Kuran'ı da yakıyorlar.
Tamam. Tüm bunlar yaşandı bitti. Demek oluyor ki anlamsal evrim böyle uygun görmüş. Geçmiş kainat agacı nasıl mükemmel filizlendiyse ve en uygun yolu seçtiyse manevi yönden de en uygun yolu seçmiştir ve seçecektir. Ama diyorsanız ki Allah a inanmak da nedir? Allah ı bilmek ve yaşamak varken bu boş lakırdıya ihtiyaç yoktur. Ben o seviyede değilim ama o seviyedeki jedayları selamlarım:)