Kuşum ishal oldu. Ne yapabilirim?

İshal olmuş. Böyle duruyor. Arada birkaç tane de yiyor. Ölmeden yapabileceğim bir şey var mı yaa

com-zkug2ys2xabzdp9m8c5x.jpg
Y
0 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
29
29 CEVAP

Hemen avisol vitamin alıp suyuna damlat benimki de ayni dertten muzdaripdi

M

Onu yaptım. Suyu zorla içer mi? Yoksa kendi mi içsin

Yağmur Tarakci 10 ay

Kendi içiyor mu? Suyun başına gitmiyorsa zorla içir tutup, bide kafesi bi temizle baştan aşağı. Suyunun da temizliğine dikkat et çeşmeden doldurma

Müge Kardaş 10 ay

avısol cocuk ılacı ve etkısız ishal için cesamolın suyuna pirinc tanesı kadar hergun su deısımı pirinc lapası verılmelı sıcak yerde tutulmalı rüzgar çarmışta olabılır kuşu pencere kenarındaysa

com-1n0zwglc4za1t7ypeznv.jpg

Kerim Çözeli 10 ay

iyice sıcak tutman da mühim

F

Sıcak tutman çok önemli olduğu odayı, vitamin al suyunda damlat, son çare veteriner. Ama yüksek ihtimal cam kapı açtığın bi odada dikkat et ona

Ö

Eğer ishal çok ilerlemişseki ilerlemiş buna yapabileceğin bişey kalmamış

A

suyuna bi aspirin koy erit iyice karışsın suyla ayrıca su biraz ılık olsun ve kafesi de sıcak bi yere al

S

Kuslar ishal olduklarinda vucut sicakliklarini koruyamazlar ve usurler mutlaka sicak tut kafesi temiz olsun genellikle 26 derece olan bir oda da tut. Suyu temiz olsun. Haslanmis dari varsa onu verebilirsin. Eger ciddi bir enfeksiyon ise yani uzun sure bu sekilde iyilesme olmadiysa veterinere goturebilirsin vitamin ve antibiyotik takviyesi yapabilir. Insanlarda kullanilan antibiyotikler kuslardada kullanilabilir ama dozunu ayarlamak icin yine bir veterinere gotur gecmis olsun

B

Cereyenda falan kaldıysa geçmiş olsun. Benim kuşum da iki hafta çekmiş ölmüştü.

O

Bir parça ekmeği yoğurda ban. Suyunu değiştir, sıcak bir yerde dursun, yaşayacağı varsa kurtarır.

M

Benım muhabbet kusumun basınada benzer olay geldı. Cok halsızdı ıshal vardı ve ayrıca bı ayagının uzerıne basmıyordu. Veterıner bı arkadasımın tavsıyesıyle İecilin aldım eczaneden ve suyuna bellı oranda karsıtırdım( dıkkat et ınsan ıcın oldugundan hayvana aynı doz da verılmıyor) sonrasında bı kac gune toparladı canavar gıbı. Vakıt kaybetmeden İecilin dene cozum olur umarım

F

Hangi dozda karistirmistiniz acaba

Burçin Yelboğa 10 ay

ayrıca belırlı bı sıcaklıkta tut cok soguk olmasın ortam ve gecelerı uzerını ortersen daha ıyı olur

F

Sıcak tutun derken zaten evin içinde kafesin üstüne battaniye mi koyim ?

Y

Apartmana mantolama yaptırın.

Mert Akten 10 ay

kfjhgvnd

Barış Tunçdemir 10 ay

Komikti ama gulemedim

Yağmur Tarakci 10 ay

Sulandırılmış aspirin

E

Bir de su kabına bi bant yapistirip içip içmedigini kontrol et. Hiç içmiyorsa veterinere götür o şırıngadan versin ilacı gagasına

F

Umarim iyileşir ya aksam aksam bi kötü oldum

T

acil veterinere götür. Yoksa önce iğleşir gibi olacak sonrada tekrardan hasta olup hakkı rahmetşne kavuşacaktır. Üzülmek istemiyorsan şimdi kalk veterinere götür

F

Suyunu zorla icirdim şimdi de kucağımda battaniyenin altında duruyor. Veterinerimizi aradım açmadı yarina kalırsa gideriz. Hepinize teşekkür ederim

Y

Genel bakımında cereyanda kalmaması, marul/ salatalık gibi yoğun su içeren gıdalar vermemen önemli. Şu dönemde kafesini kalorifere yakın konumlandırabilirsin ( battaniyeye sarma huzursuzlanır). Cesamolin en etkili ilaç pirinç lapası veya yumurta sarısına katıp yeminden de katarsan yabancılık çekmeden yiyecektir her gün değiştirdiğinin yem ilaç karışımı ile 4 gün uygulasan yeterli olur. Tüy dökme döneminde normal sayılsa da ishal ölümcül olabilir. Umarım iyileşir. Sormak istediğin birşey olursa yardımcı olabilirim ama uzun yıllardır kuşlarım var, üzülerek söyleyebilirim ki veterinerlerin çoğu (özel ilgisi yoksa ) kuşlar hakknda nerdeyse sıfır bilgiye sahip

Y

Vitamin alip suyuna bijac damla koy geçer

G

açık bir veteriner bulup götürebilsen aslında yazık minicik çok tatlı

S

Ben siringa ile yemek yedirdim arada vitamin ver sulandirip bunun yaninda veterinerin bakmasi daha iyi olur

B

Bir kutunun içine tabanına pamuk koy ve hayvanı pamuğun üstüne koy çünkü gittikçe güçsüzleşecek ve kafes tabanına inecek. Kutuyu da kaloriferin yanına koy sıcak kalması çok önemli. Eğer kendisi yem yiyemiyorsa şırınga ile beslemen gerekiyor. Haşlanmış yumurtanın sarısı bir çay kaşığı kadar, bir çay kaşığı bal, mandalina suyu biraz, bir kaşığı irmik, bir çay kaşığı mısır unu kıvamı biraz sulu olması gerekiyor şırınga ile vereceğin için dediğim gibi eğer kendisi yem yiyemiyorsa bunu yapmak zorundasın bu malzemeler ezerek şırıngaya çekeceksin ve çok yavaş bir şekilde ağzına vereceksin. Bir de kekik çayı verebilirsin muhtemelen cereyanda kalmıştır bir çay bardağı kaynamış suya bir çay kaşığı kekik katıp ağzını kapatıp 10 15 dk dinlendir ılıyınca şırınga ile içirebilirsin. Hiçbirini yapamazsan antibiyotik ile müdahale etmen gerekiyor ismini hatırlamıyorum bir veteriner ile muhakkak irtibata geç. İshal olduğu dönemde yeşillik vs verilmen tavsiye edilmez. Haşlanmış patates verebilirsin. Geçmiş olsun. Eğer kutunun içine koymayacaksan kesinlikle çok sıcak bir ortamda kalması gerekiyor kafesin üstünü battaniye ile sarman gerekir

T

Sıcak yere koyun ama çok sıcak olmasın. Çatlatmayın hayvanı. Yorulmasın. İyi görünmüyor. Üzgünüm ama dikkat etmezseniz ölebilir.

A

Pirinc hasla pirincin suyunu sulugun icine koy ilik bir sekilde duzelicektir. Evinde kus icin ilac yoksa

R

Bir tutam suya koyup, karıştır. Icirmeye çalış.

com-j1b4lgipg6sp7xpxuxyi.jpg

N

Benim kusum da 2 gün once ishaldi reflor karistirdim suyuna duzeldi ama ayaklarinin uzerinde duramiyordu. Vitamin verdim dun bugun tek ayagi duzelmis ama biri hala kötü. Duzelir mi bilgisi olan bir arkadas yardimci olabilir mi

B

Geçmiş olsun. Antibiyotik/ antibakteriyel ilaçlar 3-4 gün( su her gün yenilenmek kaydıyla) verilmeli sonra 1 gün normal su ile ara verip vitamine geçilmeli yoksa ilaç vitamin ile etkileşime girer. Vitamini de birkaç gün devam edersen toparlar. Haftada bir düzenli vitamin ver yine de güçlü tutar onu

Yeliz Özmel 10 ay

Cok teşekkür ederim

Burçin Yelboğa 10 ay

Rica ederim umarım en kısa zamanda iyileşir

Yeliz Özmel 10 ay

Düzelir ama vitaminini eksik etmeyin, ruzgardan koruyun ve üzerine bir sey ortmeyin. Cunku huzursuz olabilir. Bir kac gune hic biseyi kalmaz

O

haşlanmış patates verebilirsin. Prinç suyu da iyidir.

Y

Artık daha iyi

com-8zvj5vr7ozno3gab3v9q.jpg

Y

vuuhuu.. Bu arada hasta olduğunu düşündüğünde kafeslerini ayırsan daha iyi olur

Fırat Tigin 10 ay

Bunu kullandık hocam işe yarar umarım

com-xpm1a8ja1tqo8utvaful.jpg

C