Linux'ta python kodlarını nerede yazabilirim?

Python a yeni başladım. Linux'u da yeni indirdim sayılır nerde kod yazabilirim?

D
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
17
17 CEVAP

Hangi linux'u indirdin ?

O

Kali

Doğukan Çakılo 1 yıl

Nerde yazabilirim?

Doğukan Çakılo 1 yıl

Gedit ile yaz terminalden python3 file. Py 'yi çalıştırabilirsin. Py charm de var onu da kullanabilirsin.

Onurcan Çalar 1 yıl

Opensuse veya Ubuntu kur. Saçma bir tercih Kali.

Mehmet Sonkaya 1 yıl

Mehmet Sonkaya ubuntu kurucam muhtemelen.

Doğukan Çakılo 1 yıl

Pycharm kullanabilirsin

A

Linux'a yeni başlayan birisi icin kali bence gereksiz bir dağitim. Ilk başta ubuntu gibi dökumanı bol ve genis paket servisine sahip bir paketi kullanmani tavsiye ederim.

T

Bence Python'a yeni başladıysan öncelikle windows üzerinden çalışmalısın. Kali Linux kullanmaya başladığına göre kötü niyetli yazılımlar üzerine çalışacaksın Pythonda. Bu yüzden windows üzerinden test denemelerini yapman daha mantıklı. Sanal bilgisayardanda yapabilirsin tabii fakat pythonu öğrenmeye çalışırken diğer yandan Kali Linux seni zorlayacaktır. Bu şekilde bırakmanda olası.

A

Windows olayina katilmiyorum. Linux candir

Tolgahan Gözala 1 yıl

Abi tam bir oyun bağımlısıyım windows a geçersem 30 saat oyun oynarım kaliye geçmemin sebebi bu

Doğukan Çakılo 1 yıl

Arkadaş kötü niyetli yazılım yazmak istediğinden, genel olarak insanlar windows kullandığından dolayı sanal bilgisayarda uğraşması yerine kendi bilgisayarında step by step olarak deneyip öğrenmesinin daha uygun olacağını düşünmüştüm. Yoksa Linux candır tabii.

Alper Tülek 1 yıl

Şahsen ben pythonu az buçuk öğrendikten sonra Kali Linuxa geçiş yapmıştım. İlk başlarda kötü niyetli yazılımlar üzerinde çalışırken windows üzerinden daha hızlı öğrenmiştim. Çünkü elinin altında hızlı hızlı, adım adım deneyip öğreniyorsun. Örnek vermem gerekirse, kişinin bilgisayarındaki windows startup klasörünü hangi modülle bulacağını öğrenmen gibi. Fakat bunu Linux üzerinde test edip öğrenmen biraz zaman alır.

Alper Tülek 1 yıl

O zaman en yakın zamanda windows a geçeyim saol abi zaman ayırdığın için

Doğukan Çakılo 1 yıl

Aç bi not defteri ve yazmaya başla, kodları terminalden çalıştırabilirsin. IDLE kullanma da ne kullanırsan kullan ( pycharm atom sublimetext ipython thonny)

U

Pycharm indirdim abi saol

Doğukan Çakılo 1 yıl

community sürümü yeterli olacaktır. Ayrıca Pycharm Community sürümü MIT lisansı ile dağıtılan özgür bir yazılım.

Umut Çakıray 1 yıl

IDLE kullanma konusundaki bu tavsiyenizin sebebi ne hocam? Yanlış anlamayın bilmediğimden soruyorum.

Abdulhamit Gılıç 1 yıl

Bende merak ettim

Furkan Mediha 1 yıl

sanırım daha iyi öğrenmek, editörlerde kendisi tamamlıyor vs gibi şeylerden olabilir

Mahir Sayın 1 yıl

Spyder ve sublime text gibisi az bulunur.

M

Bilgisayar da.

K

Üzdü.

Doğukan Çakılo 1 yıl

Otomatik klavyenin azizliği

Kıvanç Baysız 1 yıl

hiç başlama kardeşim linux indirince direk kod yazabiliceginimi sanıytorsun?

A

com-n0ve50ki0h2jdue0dju7.jpg

Doğukan Çakılo 1 yıl

kitap alınca noluyor?

Ahmet Kırmacıoğulları 1 yıl

Linux u oyunlarimdan kurtulmak için indirdim

Doğukan Çakılo 1 yıl

Yaw öğreniyorum işte daha ne

Doğukan Çakılo 1 yıl

bende msi yı işime yogunlaşmak için sattım macbook pro aldım

Ahmet Kırmacıoğulları 1 yıl

Pycharm indir kardeşim ögrenemezdin diyenleride takma

Ç

Takmiyorum zaten. Az önce indirdim pycharm'ı artık oradan çalışırım.

Doğukan Çakılo 1 yıl

Yanlış anlama ama kali linux penetration test dağıtımıdır. Yani senin o dağıtımda çalışmak yerine linux a yeni başlayanlara önerdiğim manjaro, ubuntu gibi dağıtımlar ile başlaman daha iyi olur. Hem linux a alışırsın hem python öğrenirsin hemde günlük kullanım için kullanmaya devam edersin Python için IDE istiyorsan: PyCharm yok yüklemeyeyim kendisinin IDE si hazır var mı? Dersen evet yüklü olarak geliyor onuda kullanabilirsin Kolay Gelsin

O

Pycharm yükledim. Muhtemelen ubuntuya geçebilirim

D

Mint kur bence kullanımı hem kolay hem profesyonel işlerdede kullanabilirsin.

Sinan Silindir 1 yıl

Tamamdır abi sağol tavsiyen için

Doğukan Çakılo 1 yıl

ubuntu ile mint %99 aynı zaten, arayüzleri farklı. Ben de mint kullanıyorum, arayüzü hoşuma gidiyor.

Umut Çakıray 1 yıl

Umut Çakıray abinin önerisini dinle derim, wine de oldukça yakın ve kullanışlı

Ömer Çende 1 yıl

Nerde kod yazdığının bir önemi yok. Ama Pycharm'ı öneririm. Daha sonra ilk kez kod yazmaya başlıyacaksan İstihza'dan çalışmaya başla demiyecem. Çünkü gayet uzun ve detaylı bu yüzden yeni başlayan biri için sıkılıp yarıda bıakma ihtimali yüksek. Başlangıçta video eğitimlerden başlayabilirsin. Bunun için Güray Yıldırım'ın Python dersleri var öneririm.

İ

yorumunuz için teşekkürler. Pycharm' indirdim artık oradan yazmaya başlarım. Şöyle bi kaynak aldım.

com-j5zfslqopi88qvu45ja2.jpg

Doğukan Çakılo 1 yıl

Bilmiyorum kali hangi paketlerle geliyor yada nasıl kuruluyor bilmiyorum linux kurulumunu öğrenmek açısından arch yada gentoo tarzı bir distroyu kurup adam etmeye çalışmak ile başlamanı öneririm. Editör olarakda vim yada emacs (çok düşünme, istersen yazı ture at seç birini) tan birini öğrenmeni öneririm, linux kültürü açısından da çok şey katar.

D

terminal is sweet terminal

K

Ben şuan indiriyorum. İstihzanın e-kitaplarını bul onlara çalış youtube zaten derya deniz. Eğitim setini tamamladıktan sonra grubu sorularımla kanser etmeyi planlıyorum

Ü

ben istihza sayfasını üniversite kitap evinde çıkardım ve okuyorum yarısını geçtim. 1000 sayfa kadar ama söylemem gerek bazı konuları 3-4 kez tekrarlamışlar.

M

Windows 10 da

İ