Musa Öksüm idam cezasının olduğu ülkelerde idam cezasını gerektirecek suçlar işleniyor. Hatta bir çok islam ülkesinde caydırıcılık olsun diye halka açık alanlarda cezalar infaz ediliyor. Sonuç nafile insanlar suç işlemeye devam ediyor:/
Musa Öksüm muhakkak keşmekeş bir hal alır.. Ancak trafikte alkollu araç kullanmanın belirli cezai müeyyideleri var diye alkollü araç kullanmanın önüne geçilmiyor hala alkollü araç kullanan var ve hala alkole bağlı nedenlerle ne yazik ki trafik kazaları yaşanıyor.
Mehmet Bortecene bir yaptırımın bulunması, suçun işlenme oranınını azaltır bitirmez, büyük bir yaptırım(idam gibi) bu oranı azaltmada daha etkili olur. Yaptırımın(cezanın) büyüklüğü suçu işlemeden önce oluşacak tereddüdün büyüklüğüyle ilişkilendirilebilir. İdamın en kötü ceza biçimi olmasının sebebi de kişinin elinden şu anki ve gelecekteki tüm potansiyel tecrübelerini ve seçim haklarını elinden alması. Kişi inanıyorsa, ölümüyle beraber ilahi cezalandırılmaya; inanmıyorsa varlıktan mutlak yokluğa -iradesi önemsenmeden- mahkum oluyor.
İdam cezasının suçlu dışında herkesi cezalandırdığını düşünüyorum.
Korku caydirir
Musa Öksüm idam cezasının olduğu ülkelerde idam cezasını gerektirecek suçlar işleniyor. Hatta bir çok islam ülkesinde caydırıcılık olsun diye halka açık alanlarda cezalar infaz ediliyor. Sonuç nafile insanlar suç işlemeye devam ediyor:/
Tamam bırakalım her kes alkollü araba kullansın? Trafik ne olur sizce
Musa Öksüm muhakkak keşmekeş bir hal alır.. Ancak trafikte alkollu araç kullanmanın belirli cezai müeyyideleri var diye alkollü araç kullanmanın önüne geçilmiyor hala alkollü araç kullanan var ve hala alkole bağlı nedenlerle ne yazik ki trafik kazaları yaşanıyor.
İnsanın olduğu yerde suç sıfıra inmez
Mehmet Bortecene bir yaptırımın bulunması, suçun işlenme oranınını azaltır bitirmez, büyük bir yaptırım(idam gibi) bu oranı azaltmada daha etkili olur. Yaptırımın(cezanın) büyüklüğü suçu işlemeden önce oluşacak tereddüdün büyüklüğüyle ilişkilendirilebilir. İdamın en kötü ceza biçimi olmasının sebebi de kişinin elinden şu anki ve gelecekteki tüm potansiyel tecrübelerini ve seçim haklarını elinden alması. Kişi inanıyorsa, ölümüyle beraber ilahi cezalandırılmaya; inanmıyorsa varlıktan mutlak yokluğa -iradesi önemsenmeden- mahkum oluyor.
Zeynep Diloş Zihnine sağlık