1. Tanrı idrakte mevcuttur fakat gerçeklikte yoktur. 2. Gerçeklikte var olmak, yalnızca idrakte var olmaktan daha mükemmeldir(öncül). 3. Tanrı’nın gerçeklikte var olması tasavvur edilebilir(öncül). 4. Tanrı gerçeklikte var olsaydı, kendisinden daha mükemmel olurdu(1 ve 2’den). 5. Tanrı’dan daha mükemmeli tasavvur edilebilir(3 ve 4’ten). 6. Kendisinden daha mükemmeli tasavvur edilemeyenden daha mükemmeli tasavvur edilebilir(5’ten).[6. madde çelişkilidir, o halde:] 7. Tanrı’nın idrakte var olup gerçeklikte olmadığı yanlıştır; o halde Tanrı vardır.
Ontolojik Kanıt:
1. Tanrı idrakte mevcuttur fakat gerçeklikte yoktur.
2. Gerçeklikte var olmak, yalnızca idrakte var olmaktan daha mükemmeldir(öncül).
3. Tanrı’nın gerçeklikte var olması tasavvur edilebilir(öncül).
4. Tanrı gerçeklikte var olsaydı, kendisinden daha mükemmel olurdu(1 ve 2’den).
5. Tanrı’dan daha mükemmeli tasavvur edilebilir(3 ve 4’ten).
6. Kendisinden daha mükemmeli tasavvur edilemeyenden daha mükemmeli tasavvur edilebilir(5’ten).[6. madde çelişkilidir, o halde:]
7. Tanrı’nın idrakte var olup gerçeklikte olmadığı yanlıştır; o halde Tanrı vardır.