1. Başlangıcı olan (sonradan var olan) her şeyin varlığının, kendi dışında bir sebebi vardır. 2. Evrenin zamanda ve mekanda bir başlangıcı vardır. 3. Dolayısıyla evrenin varlığının kendisi dışında bir sebebi vardır.
Evrenin sebebinin özellikleri: 1) Evrenin sebebi zamanı başlattığı için zamandan bağımsız olmalıdır. 2) Evrenin sebebi mekanı oluşturduğu için mekandan da bağımsız olmalıdır. 3) Madde mekanda yer kaplayan "şey" demektir. Mekanı başlatan mekanda yer kaplamadığı için maddeden farklı olmalıdır. 4) Zamandan bağımsız olduğu için bu sebep, değişmezdir. 5) Zamandan bağımsız ise, bu sebep, başlangıçsız ve sebepsiz olmalıdır 6) Bütün maddeyi, bütün enerjiyi, zamanı ve mekanı her hangi bir maddi illet olmaksızın yarattığı için tasavvur edilemez derecede üstün bir güçtür. 7) Ezeli bir failin zamansal bir etki yaratabilmesi için ancak ve ancak iradeli olması gerekir.
Allah, Felsefe ve Bilim isimli kitapta bunun gibi detaylıca ve akademik dilde açıklanmış, her biri yaklaşık 60 sayfa olan 6 delil var. Bunlardan birisi de burada sadece öncüllerini verdiğim kelam kozmolojik kanıt. Onun dışında ilgi çekici olabilecek diğer bir argüman, "Naturalizme karşı evrimsel argüman" isimli Alvin Plantinga'nın makalesi. İlgini çekerse kitabın ücretsiz pdf ini internette rahatlıkla bulabilirsin. Selamlar.
Kelam Kozmolojik Kanıt:
1. Başlangıcı olan (sonradan var olan) her şeyin varlığının, kendi dışında bir sebebi vardır.
2. Evrenin zamanda ve mekanda bir başlangıcı vardır.
3. Dolayısıyla evrenin varlığının kendisi dışında bir sebebi vardır.
Evrenin sebebinin özellikleri:
1) Evrenin sebebi zamanı başlattığı için zamandan bağımsız olmalıdır.
2) Evrenin sebebi mekanı oluşturduğu için mekandan da bağımsız olmalıdır.
3) Madde mekanda yer kaplayan "şey" demektir. Mekanı başlatan mekanda yer kaplamadığı için maddeden farklı olmalıdır.
4) Zamandan bağımsız olduğu için bu sebep, değişmezdir.
5) Zamandan bağımsız ise, bu sebep, başlangıçsız ve sebepsiz olmalıdır
6) Bütün maddeyi, bütün enerjiyi, zamanı ve mekanı her hangi bir maddi illet olmaksızın yarattığı için tasavvur edilemez derecede üstün bir güçtür.
7) Ezeli bir failin zamansal bir etki yaratabilmesi için ancak ve ancak iradeli olması gerekir.
Teeşekkürler Nasır Ökse yukarıda bahsettiğim kanıtların direk açarak yazmışsın. Daha açıklayıcı olur umarım .
Allah, Felsefe ve Bilim isimli kitapta bunun gibi detaylıca ve akademik dilde açıklanmış, her biri yaklaşık 60 sayfa olan 6 delil var. Bunlardan birisi de burada sadece öncüllerini verdiğim kelam kozmolojik kanıt. Onun dışında ilgi çekici olabilecek diğer bir argüman, "Naturalizme karşı evrimsel argüman" isimli Alvin Plantinga'nın makalesi. İlgini çekerse kitabın ücretsiz pdf ini internette rahatlıkla bulabilirsin. Selamlar.