Youtube video çekimi için hangi kamerayı almalıyım?

Youtube video cekimi icin ofis acacagim ancak kamera konusunda bilgisizim. Arastirmalarima gore dslr kameralar isimi gormeyecek sanirim. Handycam olarak onerdiginiz bir model var midir?

com-ov9o8jl5ogvj44i2dwlf.jpg
M
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
12
12 CEVAP

dslr neden iş görmüyor onu anlamadım

E

Odaklanma zoom ve fps olarak kotu diyorlar

Melih Sonul 2 yıl

bugün bir çok sinema filmi - internet dizisi - ve klipler dslr fotoğraf makinaları ile çekilmiş ve bir çok başarılı sonuç alınmıştır, onu diyen arkadaşlar ekşiden duyum almış sanırım

Emir Civ 2 yıl

Hadi ya tekrar bir goz atayim dslrlara o zaman tesekkurler

Melih Sonul 2 yıl

mark serisine bakabilirsin onun dışında 10 bin bütçen varsa güzel bi sony a7s2 toplayabilirsin.

Emir Civ 2 yıl

Melih Sonul emir haklı fazla masraf çıkarır güzel bir lens kullanırsan beklemediğin sonuçlar alacaksın fazlasıyla işini görür daha iyi araştır dilersen

Gürkan Firarda 2 yıl

5d mk3 canon tavsiye ederim

İ

Video performansi olarak dslr onerir misiniz yani

Melih Sonul 2 yıl

Youtube video kanalı için 5d mk3 bile fazla. Onun dışında giriş seviyesi ya da orta seviye bir dslr makina her türlü işini görür.

İ

sony a6300 al dostum bide sony AF lens al. Ek olarak soft bir kaç ışıkla çok basit ama kaliteli videolar üretebilirsin. Bu düşük bütçeli setup. Birde yukarıda yazan gibi 5d mark3 yada yine sony a7s2 olabilir. Tamamen bütçe ve işin boyutuyla ilişkili ama kesin suretle handycamden uzak dur.

D

Handycam neden onermiyosun hocam

Melih Sonul 2 yıl

herkes bildiği işi yapsın diye bir laf varya işte bırak handycam elden ele gezip emekli albayların tatil videolarını çekmeye devam etsin Özet ve öz olsun diye böyle yazdım teknik detay merak edersen anlatmaktan sıkılmam

Doğukan Adam 2 yıl

Valla merak ettim acikcasi kisaca anlatirsan sevinirim

Melih Sonul 2 yıl

Dostum şimdi piyasada cidden başarılı handycamler var bak bunu söyliyim. Ama zaten aynı paraya daha iyi işler yapan ve senin istediğin işe uygun dslr makina alabiliyoruz. Ancak olay aynı para olmaları ile bitmiyor. Handycamler sabit lenslidir. Aynasızlar yada dslr ların ise lensi değişebilir. Bu baya avantajlı bir şey çok daha kaliteli lensler ile çalışabilirsin ilerleyen zamanlarda. İşlemci ve sensör başarımları daha yüksektir dslrların. Şuan aklıma ilk anda bunlar geldi

Doğukan Adam 2 yıl

Anladim yani handycam alirsam bikac yil sonra donemin cok gerisinde kalabilir

Melih Sonul 2 yıl

Ya dslr ile dunyayi cekersin merak etme suan 70d kullanyrm dunyayi cekiyrm

H

Kalite nasil ornek var mi hic youtubedaki videolara guvenmiyorumda kendi cekimin varsa daha net anlarim

Melih Sonul 2 yıl

https://youtu.be/9GZuwwNKtCs

Hüseyin Alaş 2 yıl

Şuna bi bak istersen benm çekimim

Hüseyin Alaş 2 yıl

Oylesne bi video

Hüseyin Alaş 2 yıl

Bu cekim guzel ancak kamerayi hep sabit tutmussunuz hareketli dis cekimlerde odak problemi oluyo mu acaba

Melih Sonul 2 yıl

Dslr’a çok para vermene gerek yok. Sony’nin a serisi youtuber kamerası olan bir model var aklıma gelmedi şuan o hayli işini görür 2-3bin dir maksimum. Bir de dslr’ların bir çoğunda netlik sıkıntısı yaşarsın alışana kadar.

E

Hizli odaklanamama tarzi birsey mi bahsettigin

Melih Sonul 2 yıl

Bende d810 var otomatik netlemede sıkıntı yaşarsın. Bunu aşmak için focus puller pro setlerde bile focus puller diye bir dal var.

Emirhan Mimoza 2 yıl

Melih Sonul evet hızlı netleme olayından bahsediyorum. Aynasız bir sony işini daha çok görecektir ve daha ucuza.

Emirhan Mimoza 2 yıl

Anladim genelde herkes sony oneriyor ben canon daha cok tutuluyor saniyordum

Melih Sonul 2 yıl

Sinemacı olarak diyorum. Kullandığım alet d810 mk3 ile aynı sınıfta fakat şu senin işini rahatça görecektir. Sony Cyber-shot DSC-RX100 IV

Emirhan Mimoza 2 yıl

Çok ucu açık bir iş, canlı yayın mı olacak yoksa kurgulu VLOG şeklinde videolar mı olacak, video çekerken autofocus kullanmak ne kadar doğrudur, küçük body lerin pil sorununu ekstra harici piller ile mi gidermek gerekir, 4K şart mıdır yoksa HD işinizi görür mü gibi bir çok soru ve bileşen var aslına bakarsanız, bütçe ile de doğru orantılı olarak değişecektir bunların tamamı, sonuç olarak tripod, mikrofon ve ışık gibi ve hatta fon gibi ihtiyaçlarınız olacaktır.

B

Vlog tarzi ic cekim ve dis hareketli cekimler yapilacak karisik yani her ise uygun olabilecek orta yollu bir sey ariyorum

Melih Sonul 2 yıl

O zaman size sabit lensli ama zoom yapabilen bir kamera gerekir, bir çok youtuberin 2. veya 3. kamera olarak kullandığı marka ve modeller var, sonuç olarak yan ekipmanları da olacak, kart gibi, ışık ve mikrofon gibi, bu arada 4K ve yüksek kare çekmeyecekseniz çok pahalı kartlar almanıza da gerek yoktur. Yatırımınızı doğru yapmanız çok daha sağlıklı olur SONY'nin RX serisine bakmanızı tavsiye ederim.

Benan Zirek 2 yıl

Degistirilebilir lensli alsam daha iyi olmaz mi bir arkadas daha sabit lens onerdi de nedeni nedir? Degistirilebilirlerde cok mu masraf cikar

Melih Sonul 2 yıl

Şimdi şöyle bir yandan satıcı gibi, bir yandan da müşteri gibi düşünüyorum, bu sebeple de şöyle açıklayayım, değiştirilebilir lensi DSLR body veya video kamera alırsanız, diyafram değeri iyi olan lensler almanız gerekir yanında, size yukarıdaki yorumda belirttiğim serinin lensleri ZEISS'dir ve bazı modellerde sabit 2.8f diyafram değeri vermektedir, bu sebeple masraf çıkartmaktan daha çok giriş seviyesinde size daha kompakt bir işlem listesi çıkartmak daha mantıklı olacaktır. Bazı arkadaşlar follow focus gibi şeylerden bahsetmişler ki çok alakasız ve hiç gerek yok, o sebeple de giriş için bu yoldan devam edin.

Benan Zirek 2 yıl

Anladim hocam cok tesekkurler

Melih Sonul 2 yıl

sokak röportajları için bir program yapacağım yaza doğru ekipmanları tamamladım sayılır. 650d kullanacağım deneme yaptım gayet başarılı.

K

Arkadaslar yorumlara ragmen handycame dogru bir egilim olustu bende ornek videolari izledikce odak olarak cok daha iyi gibi ve yuksek fps cekim yapabiliyor, handycam kullanan marka model onerebilecek yok mu acaba?

M

Sen halen soruyor musun güven bana bit al dediğim kamerayı üstüne de güzel sofabox yap ve bir mikrofon al kalan parayla

Emirhan Mimoza 2 yıl

Bunun hakkinda ne dusunursun sence hangisi senin dedigin mi bu mu http://www.hepsiburada.com/sony-fdr-ax100e-4k-ultra-hd-video-kamera-p-FT4TEKFDRAX100EBE3?magaza=Hayyam%20%C3%87ar%C5%9F%C4%B1s%C4%B1

Melih Sonul 2 yıl

Hocam bütçen ney?

Emirhan Mimoza 2 yıl

5-6binlere çıkacaksan eli yüzü düzgün bişey alalım sana. 4k çok mu önemli? Onu yükleyecek ve renderlayacak internet/pc ye sahip misin? Kartları pahalı olur bak 4knın diyim

Emirhan Mimoza 2 yıl

bir de büyük bir handycam ergonomik değil pek

Emirhan Mimoza 2 yıl

Arkadaşlarım Mark 3 ve Sony a7 kullanıyor, müthişler. Uçuşan kum tanesini bile görebiliyorsunuz.

C

Youtuberlar mi?

Melih Sonul 2 yıl

Hayır, profesyonel fotoğraflar ve klipler çekiyorlar. Doğa çekimlerini izlemiştim, köpeğin ayağından düşen kum tanelerinden tutun ağzındaki salyanın uçuşuna kadar ince detayları izleyebilmiştik. Üstelik orijinal çekimin zoomunda olan şey bu, esas çekim değil.

Can Islek 2 yıl

Ikisi de cok saglam makineler guzel cekiyorlardir tabi

Melih Sonul 2 yıl

Hocam önemli olan ışık ve enstantane olduğu için canon 650D de de gösterebilirsin onları Bu adamın işi şuan YouTube için video üretmek onun için 10bin lira bağlamaya gerek yok diye düşünüyorum

Emirhan Mimoza 2 yıl

C200

M

Dslr yeterlidir, hatta Iphone dahi yeterlidir bence, açı, ışık ve ses halledilirse. Artık o kadar gelişti ki dslr ve akıllı telefonlar, Iphone ile uzun metraj film çekilmişti geçen yıl.

A