Düğün, doğum, organizasyon fotoğrafları için hangi kamerayı almalıyım?

Merhaba arkadaşlar yine bir sorumla karşınızdayım. Şimdi biz event işine el atalım dedik buna da fotoğrafçılıkla başlayalım dedik şöyle düğün, doğum, organizasyon fotoları çekerekten işe bir başlayıp sonra çeşitlendiririz hizmetleri diye düşünüyoruz. Şimdi iki sorumuz var.
Soru 1:
Elimizdeki kamera D3200 sadece kendi lensi var elimizde başka lens yok peki bu kamera (model olarak) işimizi görür mü? Bir de kaliteli fotoğraflar çekebileceğimiz ama çok da yüksek bütçe gerektirmeyen bir lens öneriniz var mıdır?

Soru 2:
Ne kadar tasarım bölümü mezunu olsak da photoshoptan nefretiz. Diyorum ki şöyle photoshopta renk ayarlarıyla LUTlarla uğraşmadan otomatik olarak böyle instagramdaki gibi daha rahat daha az uğraştırarak efekt yapabileceğimiz bir site bişey yok mudur bence olsa çok iyi olurdu çok da güzel olurdu.

Edit: Photoshop biliyoruz arkadaşlar sakin olun dediğim gibi sadece genel bir renk ayarı ve belki efekt atacak bir şey aradığımızı söyledim ayrıntılı özelliklere gerek yok yani

Yardım ve tavsiyeler için şimdiden tenks.

com-5ptzq3iiqg8y7wn63xxh.jpg
H
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
20
20 CEVAP

picasayi denediniz mi

F

Hiçbiri photoshopun yerini tutmaz. Bence photoshop öğrenin...

A

Photoshop zaten biliyoruz dediğim gibi tasarım mezunuyuz. Ama tercih sebebimiz değil daha az uğraştıran bir program arıyoruz. Zaten ayrıntılı bir renk ayarı değil genel bir efekt atmak istiyoruz

Hazal Alevli 2 yıl

Elinizdeki makine ve lens yetersiz. Full frame makine ve en az 2 lens ve bir tepe flaş gereksiniminiz var. Nikon’dan pek anlamam fakat d600 ler sanırım ucuz cihazlardı. Lens olaraksa 24-70 ve duruma göre prime lens dediğimiz 85 veya zoom lens dediğimiz 70-200 işinizi görür. Photoshop’ta hazır presetler var. Actionlar var. Çok sağlıklı olduklarını söyleyemem fakat başlangıç için işinizi görür. Size yollarım.

M

Bilgiler için çok teşekkürler! Photoshop presetlerini de atabilirsen çok sevinirim. Bir de fujifilmin aynasız kameraları varmış onlar nasıldır? Onerecegin bir model var mi?

Hazal Alevli 2 yıl

Aynasız kameralar çok pahalı. O fiyata full frame bir set dizersiniz

Mustafa Gegeoglu 2 yıl

Aslında burada öyle değil yurtdisindayiz xa3'un fiyatları çok da abes gelmedi ama henüz bir yerde bulamadım bir bakıp denemek istiyorum aslında.

Hazal Alevli 2 yıl

d3200 model olarak eski, ancak iyi bir lensle işinizi görebilir. Ayrıca bildiğim kadarıyla d3200'lerde gövdede AF motoru bulunmuyor. O yüzden bakacağınız lenslerde AF motoru olmak zorunda. Aksi takdirde Autofocus yapamayacaksınız.

M

Anladığım kadarıyla ben bunu elden çıkarsam pek de bişey kaybetmiyorum o zaman bu özellikleri olan yeni bir model arayışına geceyim teşekkürler bilgiler için!

Hazal Alevli 2 yıl

Bu işi yapan biri olarak söylüyorum.. Canon mu Nikon mu diye sormuşlar cevap photoshop olmuş yani Photoshop’u öğrenmen şart illaki gerekecek. Bazen bi gölgeyi sileceksin bazen arkada duran bir nesneyi arabayı silmen gerekecek bazen olmayan şeyi eklemek istersin. Vs va

V

Ya arkadaşlar biz photoshop bilmiyoruz diye birşey çıkmadı ki ağzımızdan keşke düzgün okusa herkes Dediğin şeyleri zaten fazlasıyla yapıyorum çünkü şu an zaten görsel efekt alanında çalışıyorum yani işimizin bir kısmı o programla ama dediğim gibi sadece program beni yoruyor sadece basit bir color correction yapıp üstüne belli renk efektleri atabileceğim birşey arıyoruz.

Hazal Alevli 2 yıl

Hazal Alevli tamam kızma ya. Yanlış okuduk hepimiz sanırım ne bileyim ben kızma hemen yanlış anladık diye

com-k7pogwu5iet9f06igj0v.jpg

Vedat Altınöz 2 yıl

Sinirlendim herkes on yargılı herkes bilmis az ayrıntı vermiş olabilirim sori

Hazal Alevli 2 yıl

Hazal Alevli affet bizi. Bi kadın böyle yardım isteyince herkes marifetini göstermeye çalışıyor. Ama ben mesela üç defa kan bağışı yardımı istedim sadece bir iki beğeni geldi ön yargılarımızın canı cehenneme

com-ll6yues7z09mp2wblhth.jpg

Vedat Altınöz 2 yıl

Disileri etkilemeye çalışan arizona kertenkeleleri ne cok kan değerlerim düşük olduğundan kan bağışı yapamıyorum doktoruma çok danıştım ama izin vermedi malesef ama gerekiyorsa hala çevreme bolca danışıp yardımcı olmak isterim. Yanı normalde de annemler düzenli bağış yapıyor fakat acilse hastaneye yönlendirmek acısından bizzat. Yakınımı bu yüzden kaybettim elimden ne gelirse bilgim olsun

Hazal Alevli 2 yıl

İşini profesyonel yapan emek, zaman, para harcayıp üreten adam hakkı olanı istediği için iş bulamayacak lakin ufurukten tayyare bi cihaz ve picassa ile düzenleme yapanlar, "- yeaaa hallederiz 100 200 bişey atarsınız " diyenler cukka yapacak. Hayırlı işler bol kazançlar

Ö

Her meslekte böyleleri oluyor bir de piyasayı düşüyorlar

Eylem Arzu 2 yıl

Malesef öyle. Her meslekte değil bunun garantisini verebilirim

Öztürk Atila 2 yıl

Keşke tanıyıp da konuşsaymışsınız kimse düzgün okuyamıyor galiba grupta. Ben photoshop yerine bir program sordum herkes photoshop öğren demiş ağzımdan bilmiyorum diye birşey çıktığını hatırlamıyorum. Ki mesleğime laf etmenize gelirsek de Tasarım mezunuyum ve şu an görsel efekt üstünde çalışıyorum yani işimin bir kısmı photoshop diğer bir kısmı çekim. Bunları sormamın sebebi evet bize şu kamerayı alın şu lens çeker demiyolar biz elimizdeki ile projeleri yapıyoruz işimiz zaten efekt kısmında. Photoshop yerine başka program sorma sebebim de programla zaten fazlaca haşir nesiriz ve yeterince yoruyor beni bu tarz bir iş için sadece basit bir color correction yapıp efekt atabileceğim bir şey sormuştum. Bizim meslekte de fazlasıyla öylelerinden var fakat ben genelde onlara bu programları öğretip işi layigiyla yaptırmaya calisan tarafta oluyorum. Herkes işin yıllardır uzmanı gibi konuşmak yerine on yargılı olmasa keşke. Belki yıllardır bu alanda olabilirsiniz ama henüz bir yerlerde adınızı duymadık o yüzden karşıdakini tanımadan yargılamayalım.

Hazal Alevli 2 yıl

Tarafsız 999 kişiye okutun yazınızı. Kim ne anlamış ortaya çıkar

Öztürk Atila 2 yıl

Olur görürsem söylerim.

Hazal Alevli 2 yıl

Arkadaşlar bir konuda hata yapıyorsunuz. Fotoğrafı öğrenmeden, photoshopu öğretiyorsunuz. Işık, kompozisyon, denge, leke dağılımı, dinamik aralık gibi bir sürü terimi içinde barındıran bir dalı önce photoshopa mahkum ediyorsunuz. Bence önce fotoğraf çekmeyi öğrenin. Gerisi gelir zaten

M

Çok ayrıntıya girmedim açıklamada fakat dediğinize hak veriyorum. Ki hiçbir işi ehliyle yapmayı öğrenmeden yapmaya başlamam. Bu yüzden zaten ünide bunun epey bir eğitimini aldık yani fotoğraf ve photoshop bilgi ve tecrübemiz var fakat daha çok video işiyle uğraştık hep alanımızdan dolayı ama yine de bir stüdyoda bu işi daha ayrıntılarıyla da öğrenmeden ise girişmeyiz zaten. Çok uzmanı olduğumu söylemiyorum bu işi yapacak kadar bilgim var evet ama tecrübe de kazanmadan zaten başlamayı düşünmüyorum ama herkes çok on yargılı davranmış keşke sorup da öyle yorum yapsaymışsınız hoş yorumların çoğu da yardım değil yargılama olmuş ne kadar da yapıcı bir site

Hazal Alevli 2 yıl

Buram buram memleket insanı aklı koktu buralar

Ö

Buram buram yine olayın ic yüzünü bilmeden komiklik olsun diye on yargılı yorum yapan yurdum insanı koktu buralar

Hazal Alevli 2 yıl

Hmmm ok

Öztürk Atila 2 yıl

10 yıldır fotoğrafla uğraşıyorum, az çok bilgi birikimi edindim ama kendimi fotoğrafçı addedip bu işe yeltenmedim. Bence şu sorduğunuz sorular ile siz de bu işe şimdilik kalkışmayın. Zîra muazzam fotoğraflar çekebiliyor olunsa dâhi raw çekim yapıp photoshop bilgisi olmadan asla giriomeyecek bir işe instagram filitresi tavsiye ile girme düşüncesi bile korkutucu. Sizin için değil düğün anılarını emanet edecek insanlar için korkutucu. Çünkü fotoğrafçılığın en az hata götürür tarafı doğum/düğün fotoğrafçılığı. Yetkin olmadan ele alınan ilk makina ile bu işe kalkışmamakta tam olarak bilgisel ve ahlakî donanıma sahip olduktan sonra başlamakta fayda var diye düşünüyorum. Cevabım sadece bu post ile ilgili değil bu durumu kapsayan genel durum ile ilgilidir.

E

Merhaba, bana kendi çocuklarımın resimlerini çekebileceğim fiyatı ulaşabileceğim düzeyde olan bir fotoğraf makinesi tavsiyeniz olursa müteşekkir kalırım. Selamlar.

Selma Görkem 2 yıl

Selma Görkem hanım, 'ulaşabileceğiniz düzey' i açmanız ve 'fotoğraf' çekme işini ne kadar ilerletmek(örneğin çocuklarınızın fotoğraflarını 2metrelik panolara bastırmak ya da başka çocukları da çekip sergi açmak vb) istediğinizi belirtmeniz, alacağınız yanıtı anlamlı kılacaktır..

H Cahit Yarcı 2 yıl

Merhaba. Daha önceden fotoğraf makinası kullanmadıysa nız nikon(d3000 ve d5000 serileri) ya da canon'un (1000d ya da 550d serileri) giriş seviyesi bir makinesini kit lens (18-55) ile birlikte alıp kullanmaya ve öğrenmeye başlayabilirsiniz. Daha sonra makineyi kavradıktan sonra da 50mm 1.8 diyafram açıklığına sahip lens alıp çocuklarınızın portre fotograflarını çekebilirsiniz.

Emre Söyleyici 2 yıl

Çok teşekkür ederim Emre bey

Selma Görkem 2 yıl

Bana teşekkür yok tabi.. Ben de aynasız makine öneriyorum o zaman. Hem küçük hem hafif taşıması kolay..

H Cahit Yarcı 2 yıl

makineniz, lensiniz yetersiz; photoshoptan nefret ediyorsanız bu işe hiç başlamayın. Bu şey gibi, ‘undan nefret ediyorum nasıl ekmek yaparım?’ Aklınızca ‘kolay’ yoldan para kazanmak için insanların ölümsüzleştirmek istedikleri özel günlerini mahvetmeyin, bunun ne kadar önemli bir sorumluluk olduğunu tekrar düşünün. Fotograf öyle hop diye başına geçilecek kadar basit bir mecraa değil, biraz saygı duyun, okuyun, araştırın..

İ

D3200 cok başarılı olamayabilirsiniz nikonun giriş seviyesinin de altında kalan bi makine lensi hiç söylemiyorum bile üst seviye bi makinen olması lazım

U

Genel olarak konuşmak gerekirse, makineden ziyade lense yatırım yapılmasının daha akıllıca olduğunu düşünüyorum. İyi bir lensle d3200'de pekala iyi fotoğraflar çıkarabilir. Tabi ki imkan varsa her zaman daha iyisi alınabilir..

H Cahit Yarcı 2 yıl

Evet ben de açıkçası bıraksanız çöpe atarım çünkü alalı epey zaman oldu ve gram isimi görmüyor. Ta uniye başlarken alinmiş bir kameraydı ne fotoğraf dersinde isimi gördü ne bisey var mıdır memnun kaldiginiz bir model fuji filmin aynasizlarindan almayı dusunuyoruz

Hazal Alevli 2 yıl

Fujifilm düşünüyorsanız yaşadığınız sehirde fujifilmin etkinlik noktalarından biri varsa deneyebilirsiniz ücretsiz etkinlik yapıyorlar sizde gün boyu makineyi denemiş oluyorsunuz ankara istanbul izmir antalya ve adanada var ve tamamen ticari amac gütmeden bu işi yapıyorlar xt1 ve xt2 kullanmıstım başarılı makinelerdi.. Ama o makine fiyatlarına canon mark2 serisini önerebilirim 50 mm lens ile cok rahat düğün cekimi yapılabilir.

Ufuk Boz 2 yıl

Bunu bilmiyordum biz Toronto'da yaşıyoruz ama şu etkinlik noktası var mı bakacağım hoş henüz fuji film göremedim hiç mağazayı bir googleliyim. Model ve lens tavsiyenizi de dikkate alıp araştıracağım teşekkürler

Hazal Alevli 2 yıl

Tanıtımlariniz için sms mail datası ve sosyal medya sayfalarıniza takipçi beğeni otobegeni izlenme vb işlemler için ulaşabilirsiniz. .

B

sadece fotoğraf makinesi var diye herkesin bu işi yaptığını düşünürseniz zaten olmayacağını anlarsınız. Öncelikle üzerindeki lensi dediğiniz lens büyük ihtimalle 18-55 ve biraz fotoğraf çekmeye çalışan birisi 18-55 ile amatör olarak eli yüzü düzgün fotoğrafın üzerine çıkılamayacağını bilir. Profesyonel işler için kesinlikle yetmez ama sizin önce bu lensin neden yetmeyeceği bilgisine hakim olmanız gerekiyor. 70-200 lens alsanız nasıl, 50mm lens alsanız nasıl kullanacaksınız? Yani benceyatırım yapmadan önce fotoğrafınızı geliştirin. O lens size yetmeyince, kameranızın sensörünün yeterli olmadığını görüp düşündüklerinizi çekememeye başladığınızda mekinenizi ve lenlerinizi, ışıklarınızı, reflektörlerinizi toplamaya başlayabilirsiniz.

O

Çok ucuz bir telefon kamerası bile çok iyi bir fotoğraf çekebilir, ama sadece belli bir koşulda iyi çeker. Elinizdeki makine ise size ham fotoğraf vereceği için, otomatik ayarlarda, bir telefondan bile kötü çeker. Bu yüzden de genellikle iyi fotoğrafların photoshop ile düzenlendiği hezeyanına doğru sürüklenirsiniz bence en ucuz lenslerden biri olan 50 mm deneyin, biraz eş dost akraba fotoğrafı çekin ve bu işi yapmak isteyip istemediğinizi tekrar düşünün. Sonra 15 bin liralık bir yatırım yapar ve profesyonel ekipman edinirsiniz belki

L

AA elimde 3200 var, hiçbir şeyden anlamıyorum ama haydi fotoğrafçı olayım. Ne de olsa kervan yolda düzülür, başlayalım gerisi gelir... Muazzam.

A

Öğrenmek istiyorsanız ve Photoshop zor geliyorsa, Photoshop Lightroom'dan başlamayı deneyin. Nispeten kolay ve sonuca odaklı olduğunu düşünüyorum.. Ancak bence de önce bu iş için eğitim almalı ve yatırım yapmalısınız. Çok kolay bir iş değil kesinlikle.. Ve tabi ki fotoğrafı çektiğiniz anda bitirmelisiniz, sonradan şoplarım düşüncesiyle fazla ilerleyemezsiniz..

H

Alanımdan dolayı fazlasıyla photoshop bilgim var ünide fotoğraf ve edit konusunda çokça ders aldım ajansta bile bu isle uğraşıyorum. Şu an da zaten görsel efekt ile uğraşıyorum yani fazlasıyla haşir neşirim. Matte painting ve concept design için kolay bir program fakat fotoğraf ve renk olaylarıyla uğraşmaktan gerçekten tiksiniyorum o programda. Lightroom hiç denemedim ama bakacağım teşekkürler.

Hazal Alevli 2 yıl

Hem ayranım içilmesin hem..

E

Photoshop için muhteşem bir google eklentisi mevcut. Her türlü renk, efekt ayarını hızlı şekilde yapabilirsiniz. Ben de kulanıyorum bunu. Detaylı bilgiye ve indirme linkine aşağıdaki yazıdan ulaşabilirsiniz.
https://www.denizhummasi.com/nik-collection-artik-ucretsiz/

İ

Çok teşekkürler! Kast ettiğim böyle birşeydi aslında herkes bilmeden konuşmayı ne de seviyor herkes gibi bilmişlik yapmak yerine yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz akşam buna mutlaka bakacağım

Hazal Alevli 2 yıl

Rica ederim.

İbrahim Daydaş 2 yıl

Photoshopta ücretli modlar var ondan satın alırsanız 1 k fotoğrafa toplu uygulanabiliyor
Makineye gelecek olursak portre dış çekim vs için lens ihtiyacınız olabilir hatta makine olarakta D90 alın 4/4 yapabilirsiniz ki makinenin lensin parasını mezuniyet çekimlerinde çok rahat çıkartırsınız Eger ticari yapmak isterseniz

M

Ilk defa bilmiş bilmiş konuşmadan yapıcı ve yardımcı olan bir cevap aldım. Dediginiz modlara bir bakacağım ajanstayken kullandigim lutlar vardı keşke onları bulabilsem ama araştırdım istediğim tarzda bulamadım packlerde genelde bir iki tane oluyor. D90la çekmiştim kendi mezuniyetimde memnun kalmıştım da aslında evet ona tekrar bakabilirim çok teşekkürler tavsiyeler için

Hazal Alevli 2 yıl

50 prime lens. Lightroom indirin. Preset ları oldukça bol bulunur. İşlevsellik açısından 50 prime yorar ama en kaliteli görüntüyü veren en ucuz lenstir. 24-105 ikinci eli 1500 civarı. Hayat kurtarır

Y

Çok teşekkürler! Matte painting ve concept design için kolay bir program fakat fotoğraf ve renk olaylarıyla uğraşmaktan gerçekten tiksiniyorum o programda. Lightroom hiç denemedim ama bakacağım teşekkürler.

Hazal Alevli 2 yıl