İbadet yapmadan da kurtuluşa ermek mümkün değil midir?

Bir insan için en iyi olanı tanrı mı bilir, yoksa kendisi mi?

Örneğin ibadet yapmayı tanrı için değil, kendimiz için yaparız deniliyor.. Çünkü tanrının bizim ibadetlerimize ihtiyacı yok..

Peki kişi ibadet yapmayı seçmiyorsa, kendi için iyi bir şey yapmamış mı oluyor?

Örneğin bu kişi bir bilim adamı ise ve vakti çok değerliyse, bir düşünce insanı ise ve başka şeye konsantre olmak istemiyorsa, çok yoğun tempoda çalışan biriyse ve gerçekten ibadete vakit ayırmakta zorlanıyorsa, meraklı bir yapıdaysa ve araştırıp okumayı, çözüp anlamayı daha çok önemsiyorsa..
Bu kişi ibadet yapmama seçeneğini seçemez mi?
Bunun kendisi için daha doğru olduğunu düşünüyorsa hata mı yapmış oluyordur?

İbadet yapmadan da kurtuluşa ermek mümkün değil midir?

Z
Yorum bölümünü doldurun
Ad Soyad bölümünü doldurun. Lütfen ad ve soyad yazınız (ör: Kemal Atatürk)
yorum gönderilirken bir hata oluştu!
12
12 CEVAP

morgan freeman inancın hikayesi Adlı belgeselinde çocuklarla bir deney yapılıyor bu deneyde bir hedef tahtasına topu isabet ettirene ödül verileceği söyleniyor, ve bunu odada kimse olmadığı zaman istedikleri zaman yapabilecekleri söyleniyor, çocuklar odanın boş olduğu zamanda gelip çizginin gerisinde duruyor fakat gizli kameralarla gözetlendiklerinden habersiz etrafa bakıp kimse olmadığından emin olduklarında topu hedef tahtasına atmadan elleri ile koyuyorlar yani hepsi hile yapıyor, daha sonra aynı çocuklara hedef tahtasının kenarındaki sandalyede Alice adında hayali biri olduğunu ve Alicin yaptıkları herşeyi gördüğünü sadece söylüyorlar, ve sonucu tahmin edebildinizmi? Hiç bir çocuk hile yapmıyor.
Yani inanç mekanizması bir ihtiyaçtır ve bu ihtiyaç bu deneyi keşfeden ilk akıllı insanların icat ettiğini gösteriyor doğuştan hileye meyilli olduğumuzu düşünürsek.

K

Ahmet
Tanrı aslında bir oto kontrol mekanizmasının ismi mi?

Toplum bireylerinin oto kontrollü olmasını tercih eder.. Eğer kişi bir tanrıya inanmıyorsa bu o kişinin oto kontrolsüz ve tehlikeli biri olduğunu ispatlar önermesi yüzünden de toplum inançlı olmayı her zaman destekler demek gerekiyor her halde.. En azından şarki toplumlarda..

Z

Gibi gibi. Bir zamanlar "ahlak" insanın "vicdanının" rahatlığı ve ızdırabının sonucu ortaya çıkmış, ancak doğruyu ve yanlışı öğretebilir ve uygulayabilir ve o yüzden sınırsız sayıda dinler ve ritüelleri, anlatılacak bam teli bol hikayeleri üretmek ihtiyacını doğurdu ve bu sayede hem Ahlak hem vicdan soyut kavramların icadı ile belkide bugünün felsefesi ve edebiyatı hatta ticaret yapabilmemiz vs vs anlaşılabilir hale geldi faka hepsi kendi yarattığımız soyut kavramlar silsilesi ve tek hedefi insanı eğlileştirmek olmuş, ilkel atalarımızın vahşiliğini göz önünde bulundurarak sıralamayı yapmak daha kolay olur.

Kazım Uylaş 6 yıl

Bugün seyahat ve teknoloji sayesinde insanlar artık kendi sadece inançlarının bilincinden farklı olanları görüyor ve birbirini tanımayan toplumlardaki inanmadaki benzerlikler amacın ve niyetin hep iyiye doğru götürmesini öğrettiğini görürken geçmişte ve bugün artık son demlerini yaşıyor o yüzden bir kısım toplulıklar inkara ve kendilerinin sadece özel olduğuna olan inançlarının binlerce yıllık öğretilerinin basitleştiğini görmek onları fanatikleşiyor ve kıyasa bilime kafa tutarcasına uzun yılların alışkanlıklarından kurtulmak zor oluyor. Yani ilk semavi inanışın atası zerdüşüzim iken kopyalaya kopyalaya gelen alt inanç türleri öğretilerini öğrendikleri dinleri bile bertaraf etmiş. Halen öğreniyoruz ve eskiden kopmak zor olsada inançlar işlevselliğini kaybediyor amaçlara inançların soyut öğretileri artık eskisi kadar işe yaramıyor. Bir kısım insan neyi neden inkar etmesi gerektiği düşüncesinde yıllarını verirken yaşadığı kimlik bunalımlarının sonucu kimyasını değiştirmekte buda binlerce yıllık inancım Evrim'inin genlerimize derç olduğunu gösteriyor diye düşünüyorum.

Kazım Uylaş 6 yıl

Ben diyorum ki; Tamam kardeşim eksiksiz inanalım, ne ritüel gerekiyorsa onu da yapalım.. Ama çağ değişti.. Kentliyiz artık.. Geçmişte sorun olmayan bir sürü şey var şimdi.. En basiti trafik bile günün verimli saatlerinden en az iki saat götürüyor.. Adama sen dur E-5 in ortasında geç namaz kıl diyemezsin ki.. Kaldı ki E-5'te emniyet şeridi bile yok.. Abdest nasıl alacakv. S.. Açık arazide deve üstünde değilsin ki.. Yani ritüeller güne pek uymuyor. Mecburen adam cumaya gidiyor gerisi için de dur bakalım yahu.. Hele bir emekli filan olalım ona da bakarız diyor.. Çünkü zaman olabilecek en değerli şeye dönüştü..

Zeki Eryürük 6 yıl

İnancın reformu yaşam standartlarına göre değişir ve değişmiştirde fakat süreç çok yavaş çünkü inancın ödülü ebedi hayatla taçlandırılmış bir cennet öğretisi daha cazip gelmekte ilkel güdülere. O yüzden süreç bazen hızlanıyor bazende yavaşlıyor bazen ise geçmişe özlem getiriyor bunun sebebi de güncel yaşamın koşturanları ve eşyaya olan bağımlılığın yıpranmışlığından aynı zamanda gelir dağılımındaki adaletsizlik vs vs sebeplerden.

Kazım Uylaş 6 yıl

Ahmet köyde değiliz ki üç ay, dört ay toprakla uğraşalım sekiz dokuz ay yan gelip yatalım.. Çoban değiliz ki hayvanı meraya salalım d*şağı yayıp ağaç dibinde uyuyalım.. Ciddi bir koşturma içindeyiz.. Bu araya ibadet sıkıştırmak gerçekten külfet haline geldi.. Git bir bakkala gir içeri Hacı dayı namaza durduysa beklermisin bitirmesini? Bir beklersin, iki beklersin... Gidersin başka bir bakkala girersin... Hayat çok hızlı akıyor artık.. Ya ritüeller herkesi kapsayacak bir reform ile yenilenecek yada galiba gittikçe kaybolup gidecek

Zeki Eryürük 6 yıl

Alimin mürekkebi, şehidin kanından ağır gelir. Tıp, kimya, astroloji hepsi her keşifte Allah'ın sonsuz kudretine hayran kalmamak, tesadüfe bağlamak acizlik....

F

Allah'ı tesadüfe bağla, evreni bağlama

Alpay Delikbaş 6 yıl

Ritüel olayi ile ibadeti karistirmayalim. Sizin söylemek istediginiz şey ritüel dir. İbadet ise insanlığa hizmet etmek anlayisidir. Bir kaç örnek verelim bir yasli veya ozurlu bir insana yardim, sokakta yasiyan aç bir canliya yemek bir kuşa su asil ibadet bunlardir. Digerleri kisinin ait olduğu inancin kisiyi kötülük ten korumak için yaptigi ritueldir. Yapmis oldugu ritüel kötülük yapmasina mani (terbiye) olmuyorsa bosuna kendini yoruyordur.

İ

Bana kalırsa ibadet minnet duygusunun gösterilme şeklidir .

H

Soyut söylemler ve kavramlarla istediğiniz şeyi, istediğiniz inancı süsliyebilir ve öylede görebilirsiniz ama somut kavramların matematiği ve tekrarındaki süreklilik nedenleri ve sonuçlarına bağlı değişkenlik olduğu sürece anlaşılabilir ve ortak bir paidede ancak buluşılabilir aksi taktirde senin dinin sana benimki bana diye diye bir ömür dolu soyut kavramlar etrafında geçer gider.

K

Arkadasim bu yazdiklarini yapan kisi coktan ateisligi secer ve ibadete gerek duymaz.

C

İbadet yapmayan ateist midir?

Z

zeki bey, herkes ibadet yapar ateistlerde dahil. Onların ritüelleri yoktur. Birde cennet karşılığı beklemezler. Cehenneme de karşıdırlar. Çünkü diriliş yoktur.. İyilik yapma isteği en kötü diyebileceğiniz insanda bile vardır. Mesele iyilik kötülükten hep on adım önde olmalı ki dünya denilen tarladan ektiğimiz iyilikleri ahirette cennet olarak hasat edelim.

F

Kör ve peygamberimiz yazısını okuyun lütfen ... Size islamı anlatanların ibadetleri anlatanların ne yaptığı ile karşılaştırın ... Kimseyi aforoz edemezsiniz rabbim buna izin vermez

H

Cennete gidecek insanı yaratmayı en iyi kim bilir?

A

Bu deneyde zaten gösterilen Tanrı kavramı insan tarafından icat edilmiş ÖĞRETİLMİŞ ÇARESİZLİĞİN göstergesi, ve tabiki Tanrı "Alice" onayı ile arzulanan yaşamın hormonsal ihtiyaçların Kimyasal dengesizliğinin yarattığı bir gurup yada önde gelen kişilerin hırsları, şefhetleride ona dayanarak yapma onay "aldım" söylemi ile sorgulanamaz hale getirmekte zeka işidir, yani sapkınlığı sorgulayamazsın çünkü yapan kişiler alice tarafından korunuyor.

K