Ateis arkadaşlar sabahtan akşama akşamdan sabaha Allahı, Muhammed'i ve Kuran'ı eleştirip dalga geçiyorlar. Kuran'ı kerimdeki yasaları ve ayetleri yerden yere vuruyorlar. Ama ben şu ana kadar kendilerinden ne evrenin oluşumu, ne dünya düzeninin aslında Nasıl iyi olabileceği konusundaki görüşlerini, ahlak, toplum, evlilik kadın, erkek, çoluk çocuk, temizlik, sağlık, aile hayatı, kul Hakkı vs konuları Hakkı'nda zeka içeren bir açıklama, bir tez varsayım hiç göremedim. İnanmıyorsun tamamda neden inanmıyorsun? Biz inanıyoruz ve bu konuyla ilgili tatminde olmasanız bir görüşümüz var. Niye inanmadıklarınıda bilmiyorlar. Sorsan pek çoğu bizim aşırı muhafazakarlar!!! Gibi okumamış haberi yok ne yazılıp ne çizilmiş. Ada'm sadece inanmıyor. Yiyiyor içiyor geziyor, ...... Yor ama hiç inanmıyor hiç bir şeye herşey tesadüf... Geçenlerde birisi içgüdüsel bir şekilde insan öğreniyor diye yazmış. Ada'm Allah'a inanmıyor ama altıncı hissi savunuyor enteresan!!!
Ana Sayfa
»
Din
»
Ateistler neden sadece Allah'ı, Muhammedi ve kuranı eleştirip saçma sapan şeylere inanıyor?
Ateistler neden sadece Allah'ı, Muhammedi ve kuranı eleştirip saçma sapan şeylere inanıyor?
Tülay Öznergiz
T
0 kişi takip ediyor.
Paylaş:
İnananlar bilir ki sanat sanatkârsız olmaz yani ben önceden yoktum ve şuan varım ve mükemmel bir vücut sistemim var gözüm hep görüyor kulağım hep duyuyor yani gözüm duyup kulağım görmüyor yani tüm azaları görevini tam yapıyor ve görev şaşırması olmuyor dil bir ettir ve görmediğim halde dil sayesinde herşeyi tadarak bilebilirim bu limon bu muz bu soğan ve hâkeza... Yada burun bir ettir onunla görmesde çoğu şeyi kokusundan bilenilrim faka yanakta bir et iken o böyle özelliklere sahip değil peki neden... Yada kalbim hismç durmuyir hücrelerim durdutkraksız çalışıyor, vs ... İşte böyle acip ve harika nir sanatım ben ve işin daha acip tarafı tüm insanlar böyle,... O halde hu akıl almaz ihatalı tüm insanlarda şaşırmadan cari olan sanat elbette sanatkârsız olamaz hem bu sanatkâr herkesi bilen herkesi gören olmalı herkesi bilmese yada göremese herkese aynı özellikleri veremezdi yani herkesin kaşı gözünün üstündedir burnu ise gözünün altındadır eğer insan tesadüfe havale edilse böyke bir intizam ve nizam ve mizan olmazdı daha buna yüzlerce mesail kıyas edilsin... İşte biz bu yüzden sonsuz nir ilim ve kudret sahibi Allaha inanıyoruz
bir başka "ben bişeyleri bilmiyorum ve arastırmak için çok tembelim demek ki tanrı var" argumanı daha..
insan gibi aciz bir varlık bile bir sanatkar olmadan varolamıyorsa, bütün evreni yaratan sonsuz kudretli sonsuz bilgili sonsuz iyilik sahibi mükemmel varlık da bir sanatkar gerektirir. Çünkü kavramsal olarak insanlardan daha mükemmel, ve yapı olarak daha karmaşık olmalıdır.
Bundan 5 ay önce spor yaptığım, spor slonuna 2 arkadaş geldi 2 side sağır ve dilsiz. İlk ay pek iletişimimiz olmadı. 4aydır el hareketlerimiz ile iletişim kurmaya çalışıyoruz. 4ay geçen sürede çok iyi arkadaş olduk. Arkadaşlarıma bu mükemmel yaratılışı ve dini nasıl anlatabilirim. Onların mükemmel ve eksizsiz güzel bir sanatın parçası olduğunu nasıl anlatıcam. Teşekkürler.
Bin krre söyledim hala anlamıyorsunuz aslında anlamak istemiyorsunuz Allah bir sanat değil ki sanatkârı olsun o ezelï dir sanat kelime olarak yapmak demektir yani sonradan olmayı ifade eder sonradan olan Allah olamadığı gibi Allah olanda sonradan olan olamaz olsa Allah olamaz yaratılan sinradan olan bir varlık acizdir ve najıstır yaratıcı ise mükemmel varlıktır bu kadar basit meseleyi anlamadıgınızı sanmıyorum sadece anlamazlıktan geliyorsun inad ediyorsunuz
Evren Gencel tamam o zaman ben de big bangi oluşturan unsurların ezeli olduğunu sonradan olmadığını söyleyebilirim aynı mantıkla, evrenin oluşumundan önce zaman olmadığı için bu unsurların sonsuz "ezeli" olma ihtimali büyüktür.
Bak arkadaş, şimdi sama evrenin ezelï olmadığını ispat edeyim: Alem (kainat) cevher ve arazlardan müteşekkildir ve herşey değişkendir değişkenbolan ise ezelï olamaz, cevher bir şeyin hakikati, özüdür maraz ise cevherecaraz olan ve cevhrrsiz var olamayan renk, koku, şekil gibi özelliklerdir mesela saç bir cevherdir onun rengi arazıdır saçın rengi değişir beyazlar yani bu beyazlama önceden yoktj sonradan oldu yani ezelï değildir meseka şuan ben duruyorum şuan bende sakinlik hali (arazı) var ama şimdi hareket ediyorum şimdide bana hareketlilik hali arız oldu bu hareketlilik önceden yoktu sonradan oldu yani ezelï değildir işye gördüğün gibi arazlar değişen şeylerdir ve ezelî değildir bu alemde herşey değişir" değişmeyen tek şey değişimin kendisidir" bir şey değişiyorsa o şey ezelï olamaz çünkü değiştiği şey(mesela saçın beyazlaması) hal önceden yoktu sonradan oldu yani ezelï değildir işte alem bu arazlardan (renk koku tad şekilvs. ) olhştuğu için alem ezelï değil sonradan olmuştur çünkü sonradan olan özellikleri (arazları) amcakbsonradan olan bir varlık alabilir ezelï bir varlık kendisi değişmediği gibi özellikleride değişmez yada ona değişen ve ezelï olmayan arazlar arız olamaz demekki bu alem ezelï değildir sonradan olmuştur bu yüzden bu alem bir sanattır ve her sonradan olanın yada sanatın bir sanatkârı olur bir okuşturucusu olur zita bir şey mesela sanat kendiliğinden olamaz biliyorsun kalembkalkıp kendi de yazamaz yahut masa sandalye yada rüzgar gibi şuursuz cmvarlıklarda yapmış olamaz o halde ezelï be sonsuz kudret sahibi olan bir sanatkâr bu kainat sanatını yapmıştır deriz!
kardeş bu kadar yazmasaydın da benim yazdığımı anlasaydın keşke evren ezelidir demedim farkındaysan evreni oluşturan unsurların zamandan bağımsız olabileceğini söyledim. Ve hala sanatkar argümanının getirdiği sanatkarın sanatkarı problemi geçerlidir. Çünkü yaratıcının zamandan bağımsız olduğunu söylemek belli ki argümanın kaçış noktasıdır. Fakat evreni oluşturan unsurlar da zamandan ve mekandan bağımsız olmalıdır. Çünkü uzay zaman birbirine bitişiktir ve bu ikilinin big bang ile başladığı düşünülür. Yani anlamadıysan diye tekrar ediyorum zira küçücük paragraf yazmıştım ve çok açık belirttiğimi düşünüyorum. evren ezeli değildir fakat evrenin oluşumuna neden olan unsurlar uzay zaman düzleminden bağımsızdır. Bu durumda yaratıcı haricindeki her şeye "ondan önce ne vardı? Onu kim yarattı?" diye sorular sormak evrenin oluşumundan önce uzay ve zamandan bağımsız olan unsurlar için geçerli olmamalıdır. Bu durumda neden tanrı varsayımına devam edilir?
Bu unsurkar nelerdir?
Fikrini anlamaya çalışıyorum
bilmiyorum, ben fizikçi değilim. Fakat bir şeylerin büyük patlamaya neden olduğu büyük ölçüde kesin.
hakan bey, bu yeterince açıklayıcı değil, ben inancımı anlata biliyorum siz ise fizikçi olmam gerek diyorsunuz bu pek mantıklı gelmedi yani ben mantıklı olanı kabul eder mantıksızı redderim inancınızı mantıklıca izah etseydiniz kabul ederdim zira benim içim akıl ve mantık esastır dolayısıyla daha mantıklı bir izah buluncaya kadar müslüman olmaya devam edeceğim
yanlış anlamışsınız. Tabii big bangin ince ayrıntılarını bilmek için iyi bir fizik eğitimi gereklidir. Fakat değinmeye çalıştığım noktayı anlamanız için buna gerek yoktur. Kendi inancımı anlatmıyorum sizin mantık yürütmenizdeki hatayı dile getiriyorum. Bu kadar harika şeyler bir yaratıcı olmadan olamaz derken yaratıcının mükemmel olduğu evrendeki her şeyden çok daha üstün olduğu için onun da yaratıcıya ihtiyaç duyması gerektiğini söyledim. Doğal olarak onun sonsuz bir varlık olduğunu zamandan bağımsız olduğunu söylediniz. Ben de bunun üzerine evrenin oluşumundan önce de zaman kavramı olmadığını yani big bangi oluşturan maddelerin (ya da enerji ya da ismi her neyse) tıpkı yaratıcıyı tanımladığınız şekilde uzay ve zamandan bağımsız olabileceğini söyledim. Bu durumda onu kim yarattı ondan önce ne vardı soruları geçerliliğini yitirmiş olur. evrenin oluşumundan önceki maddeler için bile bu sorunun geçerli olacağını varsayacak olursanız da aynı sorunun yaratıcı için geçerli olması gerekir
Bu maddeler varnı sizinbdediğinize göre var madem var bu maddeler ya hep vardı yada sonradan oldu eğer hep vae olduysa yani ezeliyse onların ajıl şuur sonsuz kudret herşeyi biken gören vs. Gibi mükemmel özellikleri olması gerek peki bu enerji yada ismi her neyse dediğiniz şey benim gözümü vevtüm gözleri yaratma kudretine sahp mi yahut şua kalbimimn atmasını sağlayabiliyormu yani o böyke bir kudrete ahip mi eğer sahipse benim her anki düşüncemi ve hayallerimi ve isteklerimide bilmesi lazım yok bu kudrete vevilme sahio değilse demekki acizdir, eksikbir varlıktır, eksik varlık ise mükemmeliyeti gösteren ezeliyet özelliğine sahip olamaz