Bilim insanlığa zararlı mı?

Yeter, Bilim bir şey üretmesin!

Üretmesin artık..
Yeter..

ne ürettiyse zararı oldu bize.

Hormonu üretti, biz onu gıdalarımızda kullandık. “Hormonlu domates” diye bir kavramımız bile oluştu.

Yediğimiz sebzeden, et & balık ürünlerine kadar hepsi hormonlu oldu. Doğal bişey yiyemiyoruz artık.

Bilim gıda koruyucu diye bişey üretti, marketten aldığımız tüm ambalajlı gıdalarda kullandık. Kolayı, çikolatayı püskeviti geçtim, yoğurt bile yoğurt değil artık.. Yumurta bile yumurta değil.. Tavuk tavuk değil, başka bişey..

Bilim bilgisayarı buldu, 2. Dünya savaşını durdurdu ama bizim çocuklarımız oyun müptelası oldu.

İnterneti icat ettiler, biz pornoların haricinde gerçek bilgiye ulaşamaz olduk..

Fabrikalar kurdular, biz köle olduk..

Yüksek binalar yaptılar, biz komşuluğu unuttuk.

Bankaları kurdular, biz birbirimize yardım etmeyi, borç vermeyi bıraktık..

Televizyonu icat ettiler, misafirliği terk ettik..

Silah icat ettiler, hep birbirimizi öldürdük..

Petrolü, doğalgazı bulup kullandılar, hala birbirimizi öldürürüz..

Otomobil icat ettiler, savaştan çok trafik kazalarında öldük..

Uzay araçlarını yaptılar, Ay’a Mars’a bile gittiler, ama dünyada açlıktan ve savaştan ölenlerin sayısı azalmadı.

İnstagramı, facebooku icat ettiler, millet evinde yediği yemeği başkalarıyla paylaşmak yerine fotolarını paylaştık..

Bilim bize yaramıyor. Kimseyi de mutlu etmiyor. Televizyonda, sosyal medyada gördüğümüz zenginlerin hayatını yaşamak istiyoruz.

Denizin dalgasından, dağdaki kekik kokusundan, güneşin doğuşundan, insanların sevgisinden bihaber yaşıyoruz..

Yaşadığımızı sanıyoruz. Aslında sadece zehirleniyoruz.
Zehirlendik, zehirleniyoruz ve bu zehiri başkalarına da bulaştırmak için uğraşıyoruz.

Mutluluk mu? O sadece instagram fotolarında poz vermek…

A
1 kişi takip ediyor.
Misafir olarak yayınla
42
42 CEVAP

Evet fabrika kurulmadan önce kölelik yoktu. Aya marsa gidilmeden önce açlar yoktu. Televizyon yokken zenginlerin hayatını istemiyorduk

M

Haklısın

M

O suçladığın bilim olmasa şuan bu yazınıda burda paylaşamayacaktın !

H

Doğayı değiştirmeye yönelik her çözüm yeni sorunlar doğurur. İnsan yaşamı da bundan ibaret zaten, sorunlara çözüm bulma.

K

Bana basli basina sacma bir liste gelsede "Interneti icat ettiler biz pornolarin haricinde gercek bilgiye ulasamaz olduk" ayri bir sacma geldi, internet olmadan kimin tasdigiyle hangi bilginin gercekligine kanaat getiriliyordu acaba

B

Sabırrr sabırrr... Hayır bir de bunu buraya yazıyor. O zaman kullanma zorla kullandıran yok ya.

A

Bilim mi asıl suçlu olan, yoksa kara dayalı kapitalist sistem mi?

U

Kullanma demesi de kolay ama organil fasülyenin kilosu kaç lira, kaç kişi alabiliyor acaba?

U

Üretin abicim tüketmek zorunda değilsiniz hep

Hakan Rengin 1 yıl

Köye gidicem ben zaten, emekliyim

Umit Güray 1 yıl

İstediğinizi yapın ama böyle durumlardan yakınmayın

Hakan Rengin 1 yıl

Avrupa Veba' dan erirken de öyle mi düşünüyordun?

A

GDO tamamen zararlıdır demek yanlış veya hormon

İ

Buyrun sizi bilimsiz veba, çocuk felci, çicek vb. Daha bir çok hastalığın kol gezdiği orta çağ Avrupasına alalım hastalıklardan sağ çıkarsanız tekrar konuşuruz.
Ulan bunu yazan öğretmen bi de asdasfdsfgdsgdgdf

O

yeter. Üremeyin artık! Gıda yetişmiyor insanlığa! Alacağın mantıklı cevap bu yani. Fazlası trole kaçar

F

arkadaşlar, ince ironiyi anlamadınız sanırım. Demek ki ben belli edememişim..
siz yazın bilimsel düşüncelerinizi, ben yarın açıklayacağım anlatamadığım ayrıntıyı..

A

şu an bilimin ürettiği votkanın tesiri altındayım. Demek istediğimi tam anlatamamış olabilirim. Yarın ayık kafayla girebilirsem meramımı anlatacağım, ve eminim çoğunuz hak verecek bana..

Ali Yersel 1 yıl

GDO'da saptanmış bi zarar yok bilimsel olarak, ama uzun vadeli etkileri pek bilinmiyor.
Teknolojiye gereğinden çok bağımlı olduğumuz muhakkak ama. telefonsuz olunca kendini çıplak gibi hissetmek gibi mesela

U

Hep olumsuz yanlrı sıralanmış. Peki ama kanser oluncakim kemoterapi almak istemez?

U

kemoterapide kurtulma şansı varmıki? Kemoterapiyle ben kanserden kurtulanı ne duydum, ne gördüm. Boşa para israfı sanki.

Medeni Aliefendioğlu 1 yıl

Evet, zaten bütün tıp sırf para söğüşlemek için tezgah kurmuş. Bu tür komplo teoirlerine inanıyor musunuz gerçekten?

Umit Güray 1 yıl

Bayram : Umarım kanser olmazsınız. Olunca onkoloğunuza gidip ben kemoterapi almak istemiyorum diyebilecek misiniz bakalım? Hariçten gazel okumak, bekara karı boşamak kolay!

Bulent Pinaz 1 yıl

Abv açgözlü insanlıgın

U

dinin yalan üretmesinden iyidir.

H

Bu eleştirileri sanki yobazlar, muhafazakarlar yapıyormuş gibi düşünmeyin. Küçük bir azılnığı olabilir. Ama eko-anarşistler, yeşiller vs. De yapıyor aynı eleştirleri ve kısmen katılıyorum Hasan Çavur

U

dünyanın dönme şeklinden memnunum. Olabilecek en iyi şekliyle döner. Kim eleştirirse; kendisi kusurludur.

H

Konformizm işe budur. Herkes sizin gibi düşünseydi her zaman o eleştirdiiniz şeriatta yaşıyor olurduk. O kadar sorunsuz değil dünya.

U

Haklı. İnsan bir şeye çare bulayım derken başka sorunlar çıkarıyor. Kötü her zaman var. Farklı yıllarda, farklı şekillerde...

Y

Düzen bile sorunun farkında, göstermelik de olsa, bazıları olmasa da..
http://ilkokul.tbm.org.tr/Sayfa/Teknoloji-Bagimliligi/545

U

"Bilime itiraz; çünkü dünya bilinmeye layık değil. "(Cioran)

R

Bilim ile teknoloji, teknoloji ile de kullanımı birbirine girmiş

R

Sonuçta teknoloji de mühendislik bilimlerinin ürünüdür. rusuhi

U

E tamam da aynı şey mi? Bilim bilmektir insanin dogasidir. Teknoloji uygulamadir bir tercihtir secimdir.

Rusuhi Genoğlu 1 yıl

zekanın bilince kavuşma istediğidir. Doğa dediğin şey budur rusuhi.

Hasan Çavur 1 yıl

tercihte mecburiyet var ayrıca. Zeka; kendi kapasitesindeki beceri ile illa ki buluşacaktır.

Hasan Çavur 1 yıl

ruh var zannedilmesinin sebebi bu mecburiyyetten kaynaklanır.

Hasan Çavur 1 yıl

Doğa dediğim şey dogadir, teknoloji teknolojidir, bilim bilimdir. Aynı şey olsaydı aynı isim yeterdi. Bunun neyini tartistigimizi anlamiyorum. Tercihte mecburiyet olmaz, olsaydi tercih olmaz zorunluluk derdik. Kavramlar neden bu kadar karistiriliyor.

Rusuhi Genoğlu 1 yıl

iste bu yüzden bircok yeni teknoloji insanliktan gizleniyor.

E

Bilim bir şey üretmesin mi o telefonu (veya bilgisayarı) yere bırak ve uzaklaş lütfen

A

Sen gel 4 mevsim domates ye sonra hormonda hormon diye ağla. Çocuk ağlayınca eline tablet ver sonra teknoloji müptelası. Hobi edinme odun gibi tv karşısında otur sonra zengin hayatı de.
Ve sanki insanlar asırlardır birbirlerini öldürmüyormuş da geçen ay başlamış.
Hem ayranım dökülmesin, hem g..

A

http://www.evrimagaci.org/makale/556

A

Ben mi?

Arda Aydemiş 1 yıl

Yok üstteki gönderiyi yazan ^-^

Arel Tavukçu 1 yıl

Ama sen de okuyabilirsin tabi

Arel Tavukçu 1 yıl

Daha önce göz attığım bir makale

Arda Aydemiş 1 yıl

Bunu okumanı tavsiye ederim

A

Bilimin bir sıkıntısı yok cidden bu kadar cahil olmayın.

A

En azından bilim şu silahların üretimini durdursun o da yeterli, milyonlarca masum, manyakların elinde ki bombalarla silahlarla öldüruldü

A

olur cnm bilimden rica ediyorum hemen

Arda Aydemiş 1 yıl

Savaşları silahlar başlatmaz ideolojiler ve çıkarlar başlatır.

Arda Aydemiş 1 yıl

Bilimin ürettiği o silahlar olmasa dünya bu ölçekte bı barış dönemine asla giremezdi. Bundan 100 200 yıl önce savaşsız geçen zaman yoktu neredeyse.

Osman Küçükgüreşgen 1 yıl

Tabi nükleer korkusu olmasa gene bütün ülkeler birbirini boğazlıyor olurdu

Arda Aydemiş 1 yıl

Nükleerden önce​ üretilen silahlar da savaşları geciktirdi uzun süre. 1. ve 2. Ds arasında yine çok uzun bir barış dönemi yaşandi.

Osman Küçükgüreşgen 1 yıl

Nasıl kullanacağını bilmeyen insanlığa yüklemelisin ihaleyi. Suç bilimin değil.

B

Ben de aynısını dedim benimkini niye begenmiyonuz ulen

Utku Uluocak 1 yıl

Abv açgözlü insanlığın cümlesi ve bu cümle aynı mı ?

Beyza Yorguner 1 yıl

Dogru diyosun ateist dolu sayfa yanlış kanaldan girmişim adggklş

Utku Uluocak 1 yıl

ne alaka algılarla beğeni kasmak istiyorsan bence başka sayfalara yönelmelisin

Beyza Yorguner 1 yıl

Bana ne benide begensinler en çok beni begensinler

Utku Uluocak 1 yıl

Saçma sapan bir yaklaşım. Şu anda sen ortalama 80 yıl yaşıyorsan bu takdiri ilahi değil. Eğer çocuk ölümleri azalmışsa ve nüfus artıyorsa bu da bilimin eseri. Atom bombasının gücü bilimin eseri kullanılması değil.

D

Bilim o tamamen de masum değil, örneğin bugün kelliğe çare arıyorsa, bunu sorun gören gençlik fetişizmi ve bundan nemalanan bir sektör nedeniyledir. Yine bu iş için hayvanlara cansız nesne gibi muamele etmesi de aynı şekilde

Umit Güray 1 yıl

Bilim komple kellik ile uğraşmıyor. Bununla uğraşan kısım bunu çözmeye çalışan kısım bu kötü değil. Çünkü kel erkek cinsel seçilimde tercih edilmiyor. Mesela tüp bebek. Türümüzün üremeye ihtiyacı yok artık ama hala üreme sorunu ile de ilgileniyorlar. Hayvan denek konusu üzücü ama çare yok. Denenmek zorunda.

Derya Serce 1 yıl

Bilim üstelik daha emekliyor. Önce yürümeye başlasın.

D

doğa bilimleri olarak ayrılmamış yazdıklarının coğu mühendislik ürünü olan şeyler saçma bir yazı

O

Bilim sanki bütün gücünü silah yapımına veriyor. Daha kötü günler bekliyor bizi

U

Hastalık konusunda bahsetseydin biraz keşke

S

Bu zararları bilim yapmıyor. Kullanmayı bilmeyen insanlar yapıyor

M

çay iç çay

B

Aslında ali bey güzel bi noktaya değinmiş.. Hiçbirimiz Bilime karşı değiliz fakat Bilim'in burjuvanın eline düştüğü yerde yada Bilim'in sermaye tarafından art niyetli kullanıldığı noktada ne yazıkki bizlere pek birşey düşmüyor arkadaşlar! Velhasıl olayın bir de bu yüzü var.. Kapitalist gücün elindeki kuklalar olarak sen bilimin sadece belli faydalarını yaşayabiliyosun...

M

postun sahibi olarak cevap vereyim.
arkadaşlar dünkü kafamla tam anlatamamışım meramımı.
aslında bilime karşı olmadığımı, ama bilimi kullanan insanlara itirazım olduğunu tam ifade edememişim..

bir-iki cümle ile açıklayayım:

arkadaşlar ben "bilim bizim elimize geçince onu hep kötüye kullanıyoruz" demek istemiştim.

mesela demişim ki:
"Hormonu üretti, biz onu gıdalarımızda kullandık. “Hormonlu domates” diye bir kavramımız bile oluştu.
Yediğimiz sebzeden, et & balık ürünlerine kadar hepsi hormonlu oldu. Doğal bişey yiyemiyoruz artık."

yani demek istiyorum ki: Adamlar hormonu üretti, ama onu kontrol ediyorlar, öyle bizdeki gibi herşeye hormon vermiyorlar. Biz ise "hormonsuz dometes" kavramını icat ettik. Avrupa bizim gıdaları hep bu kötüye kullandığımız kimyasallar yüzünden geri çevirmedi mi? Ama bizde hiçbir denetim yok. Sebzeye de veriyoruz hormonu, hayvana da, balığa da.. Adamlar ne ürettiyse hep kötüye kullanıyoruz..

diğer cümlelerimi de inceleyebilirsiniz.

BEN BİLİMİN ÜRETTİKLERİNE İTİRAZ ETMİYORUM, BİZİM BİLİMİN ÜRETTİKLERİNİ HEP KÖTüye KULLANMAMIZ KONUSUNA İTİRAZ EDİYORUM.

Ayrıca yeri gelmişken globalizmi atlamayıp kapitalizme de çakmışım..

hakkımda çok eleştirileriniz oldu, çoğuna katılıyorum, ama ben kendimi anlatamamışım..
hatta kendimi bi ara troll gibi hissettim lan..

A

Geçti artık o bi sürü laf yedin dün yazacaktın bunu

Hakan Rengin 1 yıl

dün yazdım ama.. Yukarda var: "Ali Yersel şu an bilimin ürettiği votkanın tesiri altındayım. Demek istediğimi tam anlatamamış olabilirim. Yarın ayık kafayla girebilirsem meramımı anlatacağım, ve eminim çoğunuz hak verecek bana.."

Ali Yersel 1 yıl

yalnız trollük te güzelmiş lan.. Okuyup okuyup gülüyodum..

Ali Yersel 1 yıl

Gördüm dün ama açıklaması yoktu böyle

Hakan Rengin 1 yıl

hele "Bedir Karteper çay iç çay " yorumuna bittimm

Ali Yersel 1 yıl