Gazali " Tanrı'nın öğrettiği ilk lisan nedir " sorusuna
- Tanrı lisan öğretmez, Tanrı lisan türetme yeteneği " verir der. Yani lisan insan türetimidir ama lisan türetme kabiliyeti Tanrı tarafından verilmiştir
Bu diyalogda imlenen " iyiliği de " aynı mantık perspektifinden görüyorum
Yani Tanrı " iyiler fihristi " vermez, ama , " İyilik türetme " yeteneği verir
Türetilen " iyiler"i ise ya teyit eder ya da reddeder ..
Tanrısal bağlamda " iyi " işte bu teyit neticesinde oluşur
O halde Euthyphron diyaloğunda geçen " iyi " ikilemindeki her iki önermede eksiktir
Çünkü insan Tanrı tarafından verilen " iyi üretme " yeteneğinden dolayı " iyiyi " türettiğinden, ortaya çıkan " iyi " kökensel olarak Tanrısal, varoluş olarak insanidir ,
Öte yandan Tanrı tarafından teyit edilmediği için insan tarafından üretilen her " iyi " , mutlak olarak " iyi " olamaz. Bu açıdan " iyi " insanidir ama Tanrısal değildir ..
Gazali " Tanrı'nın öğrettiği ilk lisan nedir " sorusuna
- Tanrı lisan öğretmez, Tanrı lisan türetme yeteneği " verir der. Yani lisan insan türetimidir ama lisan türetme kabiliyeti Tanrı tarafından verilmiştir
Bu diyalogda imlenen " iyiliği de " aynı mantık perspektifinden görüyorum
Yani Tanrı " iyiler fihristi " vermez, ama , " İyilik türetme " yeteneği verir
Türetilen " iyiler"i ise ya teyit eder ya da reddeder ..
Tanrısal bağlamda " iyi " işte bu teyit neticesinde oluşur
O halde Euthyphron diyaloğunda geçen " iyi " ikilemindeki her iki önermede eksiktir
Çünkü insan Tanrı tarafından verilen " iyi üretme " yeteneğinden dolayı " iyiyi " türettiğinden, ortaya çıkan " iyi " kökensel olarak Tanrısal, varoluş olarak insanidir ,
Öte yandan Tanrı tarafından teyit edilmediği için insan tarafından üretilen her " iyi " , mutlak olarak " iyi " olamaz. Bu açıdan " iyi " insanidir ama Tanrısal değildir ..
Babil Kulesi'nin inşaatını boşuna durdurmuş o zaman